''Grading System''
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
''Grading System''
Veel mensen zetten in het commentaarveld als het biljet gloednieuw is 'UNC' (Uncirculated)
Maar er zijn nog andere benamingen. Dit heet het grading system.
Biljet ziet er goed uit
UNC
EF / XF
VF
F
VG
G
PR
Biljet ziet er slecht uit.
Dat zet ik dus ook bij mijn biljetten. Gebruiken jullie die ook?
Maar er zijn nog andere benamingen. Dit heet het grading system.
Biljet ziet er goed uit
UNC
EF / XF
VF
F
VG
G
PR
Biljet ziet er slecht uit.
Dat zet ik dus ook bij mijn biljetten. Gebruiken jullie die ook?
- googlejaps
- Euro-Master

Re: ''Grading System''
Ik gebruik geen enkele van deze lijst. Als ik een serie unc biljetten heb dan zet ik er new bij.
- GZ1000
- Euro-Regular in Training

Ik gebruik eigenlijk alleen UNC soms, maar sowieso gebruik ik het commentaarveld voornamelijk om aan te geven waar ik het biljet precies kreeg.
Dat doe ik ook. De opbouw van mijn commentaar is bijv : Boekhandel Bongers Beijer - UNC [en dan evt. nog andere vermeldingen voor als er iets op is geschreven, of als het een jubileum biljet is (mijn 1000e, 2000e etc.)GZ1000 wrote: maar sowieso gebruik ik het commentaarveld voornamelijk om aan te geven waar ik het biljet precies kreeg.
Een paar jaar geleden kwam ik veel biljetten tegen, voornamelijk :note-5:jes, de L/U serie, die nieuw waren. In het commentaarveld schreef ik "Nieuw". Maar daar ben ik inmiddels vanaf gestapt. Ik vul nu in waar ik het biljet heb gekregen.
- eddydevries
- Forum Moderator

Ik gebruik het commentaarveld vooral voor de locatie waar ik het gekregen heb (en soms ook waar ik het weer uitgeef).
Maar als ze nieuw zijn (zoals deze) zet ik erbij hoeveel opvolgend zijn (met het aantal "ontbrekende").
Ook als ze erg oud zijn zet ik het erbij. Daar is dit een goed voorbeeld van (en de url heeft geholpen ook), maar meestal heb ik dan dit soort biljetten.
Maar de kwaliteiten daartussen vermeld ik er niet bij.
Maar als ze nieuw zijn (zoals deze) zet ik erbij hoeveel opvolgend zijn (met het aantal "ontbrekende").
Ook als ze erg oud zijn zet ik het erbij. Daar is dit een goed voorbeeld van (en de url heeft geholpen ook), maar meestal heb ik dan dit soort biljetten.
Maar de kwaliteiten daartussen vermeld ik er niet bij.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
- Crazy Bob
- Forum Moderator

UNC gebruik ik wel, maar die andere niet. Ik vind het ook een beetje misleidend om "Good" te gebruiken voor een biljet dat - bij wijze van spreken - van ellende uit elkaar valt.
Kennelijk gebruik ik "UNC" al een behoorlijk tijdje; dit is het oudste biljet met UNC in het commentaar, en dit het meest recente.
Kennelijk gebruik ik "UNC" al een behoorlijk tijdje; dit is het oudste biljet met UNC in het commentaar, en dit het meest recente.
Hmmm... Omdat niemand het gebruikt zal ik er ook maar mee stoppen. Maar bij iemand anders zag ik wel een leuk systeem. Die gaf het briefje gewoon een cijfer op de schaal van 1 tot 10! Dat doe ik vanaf nu ook 
ik had er vroeger wel enkele maar dan kan je zo ver gaan om elke plooi te beschrijven
unc en used is goed genoeg
unc en used is goed genoeg