Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

Gisteren een :note-500: tegen 100 :note-5: gekregen van een winkel die vast wisselt met ons. Vandaag naar Zaandam geweest om bij de ING deze weer klein te maken tegen 50 :note-10: . Dat ging moeilijk, ik moest eerst maar storten en kon dan weer komen opnemen. Tot zes stortingen is het gratis vertelde zij mij, maar ik was niet van plan om voor een biljet een hele storting te gaan gebruiken. Uiteindelijk wel gewisseld gekregen na wat gezeur en als uitzondering. Het verhaal was dat zij geen grote biljetten in hun automaat willen, dat zou niet handig zijn. :?: Vreemd verhaal.
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Zoiets heb ik bij de ING in Sassenheim ook gehad. Daar wilde ik 100x5 naar 50x10 wisselen. Eerst wilden ze dat ik stortte en het daarna opnam, maar ik hield mijn poot stijf. Toen kreeg ik een verhaal dat ze alleen :note-10: , :note-20: , :note-50: en :note-100: willen wisselen, omdat die ook meteen weer worden uitbetaald, maar dat :note-5: , :note-200: en :note-500: weer direct naar De Nederlandsche Bank moeten, en dat kost hen geld. Uiteindelijk heb ik daar wel gewisseld gekregen.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Elmo wrote:Zoiets heb ik bij de ING in Sassenheim ook gehad. Daar wilde ik 100x5 naar 50x10 wisselen. Eerst wilden ze dat ik stortte en het daarna opnam, maar ik hield mijn poot stijf. Toen kreeg ik een verhaal dat ze alleen :note-10: , :note-20: , :note-50: en :note-100: willen wisselen, omdat die ook meteen weer worden uitbetaald, maar dat :note-5: , :note-200: en :note-500: weer direct naar De Nederlandsche Bank moeten, en dat kost hen geld. Uiteindelijk heb ik daar wel gewisseld gekregen.
Dus de ING zet nu al de volgende stap met het wegjagen van de klanten. :roll:
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Post by Tjariet »

De ene ING is de andere niet. Feit is wel dat de boel aardig ingewikkeld wordt gemaakt. De officiële wissellimiet is 500 en daar staan geen beperkingen bij. Er zijn banken die hem de verkeerde kant op fout interpreteren (zoals uit het voorbeeld blijkt van MM8 en Elmo), maar gelukkig leef ik hier in Groningen in een oase van vriendelijkheid. De ING heeft hier op mijn vaste kantoor (adres moge bekend zijn) gewoon laatst 2500 euro gewisseld in 5 transacties. Komt omdat ze het zelf ook niet eens zijn met alle verscherpingen :D Tja, 600 biljetten in de week kan ook alleen maar bij een redelijk adresje.

Trouwens, mijn 2 vaste postkantoren hier in Groningen (ene straat begint cla, andere is een deel van een boot) wisselen nog gewoon netjes 1000-1500 euro per keer om ook.

Ja jongens, Groningen wordt een belastingparadijsje.
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Misschien is het handig uit te testen of je in de afstortautomaat meer dan 200 biljetten kunt afstorten. Deze week lukte 203 stuks. 1 persoon ruim 30 minuten voor mij stortte 110 euro af met 3 biljetten. Dat kan een duur grapje worden als die persoon zo doorgaat of het is een student. Persoon was aanwezig met de 14de pas.
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Afgelopen woensdag heb ik dat aan het Schuttersveld in Leiden geprobeerd, en daar was het precies 200 biljetten.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Tjariet wrote: De officiële wissellimiet is 500 en daar staan geen beperkingen bij. Er zijn banken die hem de verkeerde kant op fout interpreteren (zoals uit het voorbeeld blijkt van MM8 en Elmo), maar gelukkig leef ik hier in Groningen in een oase van vriendelijkheid.
Tot nu toe deed Zaandam nooit moeilijk over het omwisselen.

In de voorwaarden van de ING op het internet wordt nog steeds gesproken over € 1.500 om te kunnen wisselen:

"Eurobiljetten omwisselen voor andere eurobiljetten, tot € 1.500 per keer € 0"
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Gisteren heb ik te horen gekregen, dat postkantoren in winkels gaan verdwijnen. Er komen op die plekken ook apparaten te staan. Dus als je nog veel biljetten in één keer wilt afstorten in plaats van slechts 200 stuks moet je dat snel doen. Voor het einde van het aar zullen er al veel verbouwingen hebben plaatsgevonden.
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Fons wrote:Gisteren heb ik te horen gekregen, dat postkantoren in winkels gaan verdwijnen. Er komen op die plekken ook apparaten te staan. Dus als je nog veel biljetten in één keer wilt afstorten in plaats van slechts 200 stuks moet je dat snel doen. Voor het einde van het aar zullen er al veel verbouwingen hebben plaatsgevonden.
Ja dat hadden wij al ontdekt in De Rijp en Volendam. :cry:
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

De laatste paar weken valt het mij op, dat ik bij echte ING-vestigingen (dus niet "ING in winkel") het pasje niet meer door het apparaat op de balie hoef te halen om te wisselen. Een enkele blik van de medewerker op mijn ING-pas blijkt voldoende; soms zelfs slechts het zeggen van "ja" op de vraag "bent u klant?". Op zich wel makkelijk, want dan valt het ook niet op dat ik bij vestiging 1 50x :note-10: naar 10x :note-50: wissel, en korte tijd later bij vestiging 2 diezelfde 10x :note-50: terug naar 50x (andere) :note-10:. :)
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Crazy Bob wrote:De laatste paar weken valt het mij op, dat ik bij echte ING-vestigingen (dus niet "ING in winkel") het pasje niet meer door het apparaat op de balie hoef te halen om te wisselen. Een enkele blik van de medewerker op mijn ING-pas blijkt voldoende; soms zelfs slechts het zeggen van "ja" op de vraag "bent u klant?". Op zich wel makkelijk, want dan valt het ook niet op dat ik bij vestiging 1 50x :note-10: naar 10x :note-50: wissel, en korte tijd later bij vestiging 2 diezelfde 10x :note-50: terug naar 50x (andere) :note-10:. :)
Ja dat viel mij gisteren ook op. Ga waarschijnlijk zaterdag uitproberen of ik meerdere keren kan wisselen bij verschillende filialen.
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

MM8_NL wrote:
Crazy Bob wrote:De laatste paar weken valt het mij op, dat ik bij echte ING-vestigingen (dus niet "ING in winkel") het pasje niet meer door het apparaat op de balie hoef te halen om te wisselen. Een enkele blik van de medewerker op mijn ING-pas blijkt voldoende; soms zelfs slechts het zeggen van "ja" op de vraag "bent u klant?". Op zich wel makkelijk, want dan valt het ook niet op dat ik bij vestiging 1 50x :note-10: naar 10x :note-50: wissel, en korte tijd later bij vestiging 2 diezelfde 10x :note-50: terug naar 50x (andere) :note-10:. :)
Ja dat viel mij gisteren ook op. Ga waarschijnlijk zaterdag uitproberen of ik meerdere keren kan wisselen bij verschillende filialen.
Uit eigen ervaring kan ik je melden: geen enkel probleem! :)
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Vijfjes blijft helaas nog wel een probleem :evil:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Crazy Bob wrote:
MM8_NL wrote:
Crazy Bob wrote:Op zich wel makkelijk, want dan valt het ook niet op dat ik bij vestiging 1 50x :note-10: naar 10x :note-50: wissel, en korte tijd later bij vestiging 2 diezelfde 10x :note-50: terug naar 50x (andere) :note-10:. :)
Misschien handig als ik dit eerder gemeld zou hebben...
Ik wissel al enkele zaterdagen bij meerdere postkantoren 500 euro. Daar werd wel steeds mijn pas geregistreerd maar heb er nooit problemen mee gehad. Het werkt altijd!
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Fons wrote:
Crazy Bob wrote:
MM8_NL wrote:
Crazy Bob wrote:Op zich wel makkelijk, want dan valt het ook niet op dat ik bij vestiging 1 50x :note-10: naar 10x :note-50: wissel, en korte tijd later bij vestiging 2 diezelfde 10x :note-50: terug naar 50x (andere) :note-10:. :)
Misschien handig als ik dit eerder gemeld zou hebben...
Ik wissel al enkele zaterdagen bij meerdere postkantoren 500 euro. Daar werd wel steeds mijn pas geregistreerd maar heb er nooit problemen mee gehad. Het werkt altijd!
Vandaag in Amsterdam drie filialen afgelopen met steeds 100 van :note-5: om te wisselen in grotere coupures. De eerste maal werden er veel vragen gesteld en naar de rekening gekeken. Bij de tweede heb ik de pas ver weg neergelegd en daar is niet naar gekeken. Bij het derde filiaal aan het Rokin werd wel de pas bekeken en naar de rekening maar verder geen vragen.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”