Postcode dorp met naam stad (B)

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Vind jij dat de meest juiste plaatsnaam bij de postcode hoort te staan?

Ja, proberen zo juist mogelijk te zijn.
58
89%
Nee, de naam van de stad enkele kilometers verder vind ik ook OK
3
5%
Nee, hier maak ik mij niet druk over.
4
6%

Total votes: 65

De Slak
Euro-Master
Euro-Master

Postcode dorp met naam stad (B)

Post by De Slak »

Het valt me steeds op dat veel Belgen wel het juiste postnummer ingeven maar daar niet de corresponderende plaatsnaam bijzetten. Ik vraag mij af waarom?

Om jullie mening te kennen, heb ik er een poll aan toegevoegd.

Enkele voorbeelden:

3001 Leuven ipv 3001 Heverlee
3511 Hasselt ipv 3511 Kuringen of Stokrooie

Enkele andere voorbeelden die ik geregeld zie passeren, zijn:

1982 Mechelen
9310 Aalst

en nog veel meer (zie blz. 2)
Last edited by De Slak on Fri Nov 30, 2007 1:17 pm, edited 2 times in total.
GP
Euro-Master
Euro-Master

Post by GP »

Foutje.. Of omdat het een dorpje is die erbij ligt met dezelfde postcode. Het kan allemaal, lijkt me niet iets om je druk over te maken..
De Slak
Euro-Master
Euro-Master

Post by De Slak »

GP wrote:Foutje.. Of omdat het een dorpje is die erbij ligt met dezelfde postcode. Het kan allemaal, lijkt me niet iets om je druk over te maken..
Ik denk dat je het niet helemaal verstaat, de bewuste steden hebben wel degelijk een andere/eigen postcode.

Voor bovenvermelde voorbeelden is het :

3000 Leuven
3500 Hasselt

2800 Mechelen
9300 Aalst
Last edited by De Slak on Fri Nov 30, 2007 1:18 pm, edited 1 time in total.
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

@De Slak: ik begrijp wat je bedoelt. Zal mij dus niet overkomen. Hoogkerk en Slaperstil vallen onder Groningen. Geen haar ....
Tisse
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Tisse »

@ De Slak: Waarom? In mijn geval doe ik het zo...
Ik woon in Watou, een deelgemeente van Poperinge. Aangezien er zich niemand van Watou heeft geregistreerd sta ik daar alleen in de ranglijst van mijn dorp.
Het is leuker wat concurrentie te hebben in de stad dan alleen op kop te staan in een klein dorp... Dus heb ik mijn woonplaats als Poperinge gezet.
Om toch juist te zijn qua vindplaats van biljetten, ben ik wel precies: ik duid het precieze dorp of stad aan waar ik mijn biljet kreeg.
Lijkt me ook niets om je druk over te maken.

Mvg, Tisse
Last edited by Tisse on Sun Nov 25, 2007 12:03 pm, edited 1 time in total.
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

Ik ben ook altijd zo precies mogelijk.

Maar ik kan me voorstellen dat sommigen 3001 Leuven zeggen ipv Heverlee. Hier in Leuven bijvoorbeeld zijn de postcodegrenzen echt niet duidelijk. En staan er geen bordjes als je die grenzen (met andere plaatsnamen) overgaat.

Als je vanuit de binnenstad naar Tienen rijdt en je de ring oversteekt sta je al gelijk in Heverlee. Een paar honderd meter verder steek je de spoorlijn over en heb je links van de weg Kessel-Lo en rechts van de weg nog steeds Heverlee. Soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Vergelijkbare situaties doen zich voor in Brussel.

Daarbij komt dat als je de postcodes opzoekt of op een kassabonnetje kijkt een bedrijf vaak meldt dat het zich in 3001 Leuven bevindt in plaats van Heverlee. Dan heeft de naam van de grote stad toch een sterkere uitstraling. En dat zal ook tellen voor een bezoekende Eurobilltracker.
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
Tisse
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Tisse »

Hier in Watou gaan we soms tanken in op de grens België-Frankrijk: dat kan het verschil maken tussen een nationale en een internationale hit. Het is absoluut niet duidelijk of het tankstation zich in Houtkerque (F) of in Watou bevindt (B):S
Ik zal in het vervolg eens vragen waar het tankstation zich geregistreerd heeft.
DrGreenTom
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by DrGreenTom »

Omdat door de fusies van gemeenten de deelgemeenten niet meer als onafhankelijke entiteiten bestaan, kan het voor bezoekende EBT'ers soms onduidelijk zijn of ze zich nu in de hoofdgemeente bevinden, of in een plaats die vroeger een afzonderlijke gemeente was bevinden.
Ik vermoed dat daar de oorzaak zit ?

en omdat, zoals BaliBennie al zei, er niet altijd direct plakkaten staan om aan te geven of je je nu in zo'n deelgemeente bevindt, is het me ook al overkomen dat ik moest vertrouwen op m'n kassaticket, en ik biljetten heb ingegeven onder de naam van dfe hoofdgemeente terwijl ik me bv in Kessel-Lo bevond ipv Leuven. Soms moet je echt uit de streek zelf zijn om te weten waar je je bevindt.
Last edited by DrGreenTom on Sun Nov 25, 2007 10:34 pm, edited 1 time in total.
Liever 10 vogels in de lucht dan 1 die mijn terras volschijt
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Vaak staan er borden, maar helaas niet altijd. Zoals in het bovenstaande voorbeeld heb ik enkele biljetten uit Kessel-Lo ingevoerd onder Leuven (geen bord als je onder station door loopt), maar ja dat uiteraard met de postcode van Leuven.
Nadat ik het wist ben ik terug in Kessel-Lo geweest en er alsnog biljetten vandaan.

Voortaan bekijk ik eerst de kaart, en heb zodoende geen biljetten uit Deinze - het station Deinze bevind zich namelijk in Petegem-aan-de-Leie (en in de 10 minuten overstaptijd had ik te weinig tijd om in Deinze zelf biljetten te krijgen)
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
De Slak
Euro-Master
Euro-Master

Post by De Slak »

Ik begrijp hier de meeste hun opmerkingen wel, uit onwetendheid of onduidelijkheid heb ik er ook niet zo'n probleem mee. Wat mij wel stoort, is dat het in mijn voorbeelden meestal over de woonplaats van deze EBT'ers gaat en dan vermoed ik toch wel dat je weet waar je woont. :wink:
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Het station van Kampen staat in Ijsselmuiden.

Image
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

vermeer wrote:Het station van Kampen staat in Ijsselmuiden.
In dit geval is het echter wel duidelijk zichtbaar: Het station ligt wel binnen de bebouwde kom van Kampen, Het bord "IJsselmuiden" staat iets verderop (t.h.v. de Sportlaan).
Maar dit is geen België.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
groentje
Euro-Master
Euro-Master

Post by groentje »

yli wrote:Voortaan bekijk ik eerst de kaart, en heb zodoende geen biljetten uit Deinze - het station Deinze bevind zich namelijk in Petegem-aan-de-Leie (en in de 10 minuten overstaptijd had ik te weinig tijd om in Deinze zelf biljetten te krijgen)
Echt heel duidelijk is die grens wel niet, hoor, ook niet voor Deinzenaars. Ik ben verschillende jaren naar school geweest in Deinze, en wat precies de begrenzende straten zijn tussen Deinze en Petegem, is me nooit heel duidelijk geweest. In principe zou de linkeroever van de Leie Deinze moeten zijn, en rechteroever dus Petegem, maar door rechttrekking van de Leie is dat niet overal zo, en ook is er 1 wijk van Deinze aan de rechteroever. Ik ben er lang vanuit gegaan, dat dat een grensaanpassing was om het station Deinze ook op grondgebied Deinze te krijgen, maar nu ben ik daar zo zeker niet meer van...
Nog een leuke in Deinze: alle borden voor bebouwde kom zeggen dat je Deinze binnenrijdt, ook in het kleinste dorpje...
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Maar dit is geen België.
Hoe zo. Het kan ook in Nederland gebeuren.
De Slak
Euro-Master
Euro-Master

Post by De Slak »

Tisse wrote:@ De Slak: Waarom? In mijn geval doe ik het zo...
Ik woon in Watou, een deelgemeente van Poperinge. Aangezien er zich niemand van Watou heeft geregistreerd sta ik daar alleen in de ranglijst van mijn dorp.
Het is leuker wat concurrentie te hebben in de stad dan alleen op kop te staan in een klein dorp... Dus heb ik mijn woonplaats als Poperinge gezet.
Om toch juist te zijn qua vindplaats van biljetten, ben ik wel precies: ik duid het precieze dorp of stad aan waar ik mijn biljet kreeg.
Lijkt me ook niets om je druk over te maken.

Mvg, Tisse
@ Tisse,

Zoals jij het doet, daar heb ik weinig problemen mee.
Zolang je niet met 8978 Poperinge afkomt.
(8970 Poperinge - 8978 Watou) >> Correct
Dat je liever in de lijst van Poperinge staat, maakt me niet veel uit.
Alhoewel ik het interessanter vind dat je bij je eigen dorpsnaam blijft, want als iedereen het gaat doen zoals jij dan blijft het lijstje gebruikers in Watou steeds leeg.
Als iedereen onder de stadsnaam gaat werken dan kunnen we ons beperken tot misschien 50 plaatsen in België.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”