Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by googlejaps »

opalon wrote:Hello iedereen,

Ik heb een vraag waarom heeft deze user de naam in Nederlands gezet
De billet heeft toch in Frankrijk gegreken... Dus ik veronderselt dat iedereen in de naam de stad een niet in zijn moedertaal....
Van sommige steden zijn verschillende spellings- en taalvarianten beschikbaar. Iedereen kan zelf kiezen welk van deze hij kiest. Ik zou het nooit zo doen, maar juist altijd de locale taal kiezen.
Talking Head
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 754
Joined: Mon Apr 30, 2007 10:01 pm
Location: WINGENE BELGIUM

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by Talking Head »

googlejaps wrote:
opalon wrote:Hello iedereen,

Ik heb een vraag waarom heeft deze user de naam in Nederlands gezet
De billet heeft toch in Frankrijk gegreken... Dus ik veronderselt dat iedereen in de naam de stad een niet in zijn moedertaal....
Van sommige steden zijn verschillende spellings- en taalvarianten beschikbaar. Iedereen kan zelf kiezen welk van deze hij kiest. Ik zou het nooit zo doen, maar juist altijd de locale taal kiezen.
Sentiment, sentiment, een brandend verlangen naar de tijd waar rijsel een vlaamse stad was :D
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by googlejaps »

Talking Head wrote:
googlejaps wrote:
opalon wrote:Hello iedereen,

Ik heb een vraag waarom heeft deze user de naam in Nederlands gezet
De billet heeft toch in Frankrijk gegreken... Dus ik veronderselt dat iedereen in de naam de stad een niet in zijn moedertaal....
Van sommige steden zijn verschillende spellings- en taalvarianten beschikbaar. Iedereen kan zelf kiezen welk van deze hij kiest. Ik zou het nooit zo doen, maar juist altijd de locale taal kiezen.
Sentiment, sentiment, een brandend verlangen naar de tijd waar rijsel een vlaamse stad was :D
Gelukkig zijn er al mensen voor jou geweest die de naam Rijsel gebruikten. De biljetten zijn netjes terechtgekomen in het stadsprofiel van Lille.
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by Crazy Bob »

googlejaps wrote:
Talking Head wrote:
googlejaps wrote:
opalon wrote:Hello iedereen,

Ik heb een vraag waarom heeft deze user de naam in Nederlands gezet
De billet heeft toch in Frankrijk gegreken... Dus ik veronderselt dat iedereen in de naam de stad een niet in zijn moedertaal....
Van sommige steden zijn verschillende spellings- en taalvarianten beschikbaar. Iedereen kan zelf kiezen welk van deze hij kiest. Ik zou het nooit zo doen, maar juist altijd de locale taal kiezen.
Sentiment, sentiment, een brandend verlangen naar de tijd waar rijsel een vlaamse stad was :D
Gelukkig zijn er al mensen voor jou geweest die de naam Rijsel gebruikten. De biljetten zijn netjes terechtgekomen in het stadsprofiel van Lille.
Of hij/zij was het zelf... :wink:
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by maarsy »

googlejaps wrote:
Talking Head wrote:
googlejaps wrote:
opalon wrote:Hello iedereen,

Ik heb een vraag waarom heeft deze user de naam in Nederlands gezet
De billet heeft toch in Frankrijk gegreken... Dus ik veronderselt dat iedereen in de naam de stad een niet in zijn moedertaal....
Van sommige steden zijn verschillende spellings- en taalvarianten beschikbaar. Iedereen kan zelf kiezen welk van deze hij kiest. Ik zou het nooit zo doen, maar juist altijd de locale taal kiezen.
Sentiment, sentiment, een brandend verlangen naar de tijd waar rijsel een vlaamse stad was :D
Gelukkig zijn er al mensen voor jou geweest die de naam Rijsel gebruikten. De biljetten zijn netjes terechtgekomen in het stadsprofiel van Lille.
door frankrijk nog steeds bezet Vlaanderen
User avatar
LArdennais
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13685
Joined: Sat Jun 12, 2010 11:58 am
Location: Quelque part en Ardenne profonde...

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by LArdennais »

Talking Head wrote:naar de tijd waar rijsel een vlaamse stad was :D
Lille ? Une ville flamande ? En quel siècle ?
Lille ? Een vlaamse stad ? Om welk eeuw ?

Als heb jij meer info's, een URL... Ik neem dat ! Bedankt-merci ;)
http://liste.eurobillets.free.fr/ : don't miss it every day ! à zieuter tous les jours ! kijk elke dag ! :D

https://play.google.com/store/apps/deta ... =fr&gl=US] : A utiliser sans modération ! :)
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by eddydevries »

LArdennais wrote:
Talking Head wrote:naar de tijd waar rijsel een vlaamse stad was :D
Lille ? Une ville flamande ? En quel siècle ?
Lille ? Een vlaamse stad ? Om welk eeuw ?

Als heb jij meer info's, een URL... Ik neem dat ! Bedankt-merci ;)
In 1066 werd de stad gesticht door Boudewijn V (Graaf van Vlaanderen) en was hoofdstad van Rijsels-Vlaanderen.
In 1297 werd de stad ingenomen door Frankrijk.
Van 1708-1713 hoorde de stad bij Nederland, waarna het weer teruggegeven werd aan Frankrijk.

Links: Wikipedia Nederlands, Wikipedia Français
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
LArdennais
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13685
Joined: Sat Jun 12, 2010 11:58 am
Location: Quelque part en Ardenne profonde...

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by LArdennais »

Amai ! Wat een grote historie voor een :flag-fr: stad ! Bedankt eddy voor de links.
http://liste.eurobillets.free.fr/ : don't miss it every day ! à zieuter tous les jours ! kijk elke dag ! :D

https://play.google.com/store/apps/deta ... =fr&gl=US] : A utiliser sans modération ! :)
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by groentje »

Rijsel is weliswaar een "Vlaamse" stad (je ziet er meer Vlaamse Leeuwenvlaggen dan in het noorden van België), de stad is wel sinds oudsher Romaanstalig.
Maar waarom zou het een probleem zijn om een biljet onder de Nederlandse naam in te geven? Er zijn weinig Vlamingen die problemen maken als je biljetjes ingeeft onder Anvers, Bruges of Grammont. Het omgekeerde moet dan ook kunnen. Zolang ze in juiste profiel terecht komen...
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by GWR7007 »

groentje wrote:Maar waarom zou het een probleem zijn om een biljet onder de Nederlandse naam in te geven? Er zijn weinig Vlamingen die problemen maken als je biljetjes ingeeft onder Anvers, Bruges of Grammont. Het omgekeerde moet dan ook kunnen. Zolang ze in juiste profiel terecht komen...
Ik heb het zo bij de Belgische stad Luik (Liège / Lüttich) maken wollen, toch heeft het program uit mijn Duitse versie "Lüttich" een "Liège" in de list van mijn plaatsen gemakt. Waarom het niet mogelijk was, Lüttich te behouden ... ik weet het niet :? (misschien weten de Belgen er meer als ik als Duitser).
Maar Duits is, tenminste bij mijn weten, een officiële taal van België (ook wanneer er weinig mensen in de Duitse gemeenschap leven). Waarom mag ik dan geen "Lüttich" in mijn list van de plaatsen hebben? En waarom wordt "Liège" niet Nederlands, als ik de spraak op Nederlands verzet, maar het Duitse "Köln" wordt "Keulen"??


Terloops: Belangwekkend te weten, dat Lille Vlaams was. Weer iets, dat ik niet wist :D .


P.S.: Spelfouten zijn gebeurlijk, wijl ik nog daarbij ben, Nederlands te leren. Ik probeer, spelfouten te vermijden; als het toch gebeurd is, schrijf mij dat.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by googlejaps »

GWR7007 wrote: Ik heb het zo bij de Belgische stad Luik (Liège / Lüttich) maken wollen, toch heeft het program uit mijn Duitse versie "Lüttich" een "Liège" in de list van mijn plaatsen gemakt.
Dat komt doordat je in de lijst "mijn plaatsen" enkel de namen van de stadsprofielen ziet. De naam die je zelf gebruikt vind je terug bij je eigen biljettenlijst en (als je een hit hebt) in je hitlijst.
GWR7007 wrote: En waarom wordt "Liège" niet Nederlands, als ik de spraak op Nederlands verzet, maar het Duitse "Köln" wordt "Keulen"??
Dat komt omdat de beheerders van de site de mogelijkheid hebben om vertalingen te maken voor plaatsnamen. Als ik het goed begrijp doen ze dit niet heel vaak, maar enkel bij heel belangrijke plaatsen (Berlijn, Wenen, Parijs, etc.) wordt dit gedaan.
User avatar
pipocadoce
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3197
Joined: Wed Jun 28, 2006 4:15 am
Location: Portugal-Alentejo

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by pipocadoce »

Smile ;o) always 76 :flag-eu: 62 :flag-pt: ,4 :flag-de: ,3 :flag-nl: ,1 :flag-si: ,2 :flag-es: ; 2 :flag-fr: ; 1 :flag-be: ; 1 http://pt.eurobilltracker.com/img/flags/Thailand.gif" onclick="window.open(this.href);return false; :flag-th:
my profile
Postcrossing
Postcrossing forum
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by jrnsndrs »

eddydevries wrote:
LArdennais wrote:
Talking Head wrote:naar de tijd waar rijsel een vlaamse stad was :D
Lille ? Une ville flamande ? En quel siècle ?
Lille ? Een vlaamse stad ? Om welk eeuw ?

Als heb jij meer info's, een URL... Ik neem dat ! Bedankt-merci ;)
In 1066 werd de stad gesticht door Boudewijn V (Graaf van Vlaanderen) en was hoofdstad van Rijsels-Vlaanderen.
In 1297 werd de stad ingenomen door Frankrijk.
Van 1708-1713 hoorde de stad bij Nederland, waarna het weer teruggegeven werd aan Frankrijk.

Links: Wikipedia Nederlands, Wikipedia Français
En omdat het anders te simpel is: Lille is een dorp bij Herentals.
EBT-profiel: http://nl.eurobilltracker.com/profile/?city=55109" onclick="window.open(this.href);return false;
en daarom noemen de vlaamse media de Franse stad altijd Rijsel en nooit Lille, om verwarring met het dorp te vermijden.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
User avatar
Crawler360
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1072
Joined: Sun Oct 31, 2010 8:47 pm

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by Crawler360 »

My EBT Stats https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/Crawler360/" onclick="window.open(this.href);return false; (thanks dserrano)
User avatar
claudio vda
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 9110
Joined: Wed Nov 07, 2007 2:35 pm
Location: Bremen (DE) + Pisa (IT)
Contact:

Re: Comments from/to non-Dutch speaking forumers

Post by claudio vda »

Hello everybody, I need a little help with a Dutch tweet related to EBT.

https://twitter.com/radiosintjan/status ... 0180962304" onclick="window.open(this.href);return false;

I understood most of it, but not the most important part: which website is he speaking about?

Could someone translate it in English? Thank-you very much for that ;)
My statistics on EBTCHECK (Latest update 11.03.2024)
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”