Aangezien ik de Nederlandse afgevaardigde in de Raad van Bestuur van de European Association of EuroBillTrackers ben is het aan mij de taak om de discussie over de opdeling van Nederland te beginnen.
Deze opdeling moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
- * Er komen maximaal 3 bestuurslagen.
* Iedere laag mag uit maximaal 500 eenheden bestaan. Als een laag uit duizenden eenheden gaat bestaan wordt het ondoenlijk dit goed te onderhouden.
* De lagen moeten strikt hiërarchisch zijn.
Mijn voorstel is om Nederland op te delen in 12 provincies, 430 gemeenten en - in het geval van Amsterdam en Rotterdam - ook in 21 (7(A'dam) + 14(R'dam)) deelgemeenten. Als er namelijk al andere gemeenten komen die deelgemeenten instellen, dan zullen dat alleen de grotere gemeenten zijn, dus zullen er waarschijnlijk nooit meer dan 500 deelgemeenten komen. Dit blijft dus keurig binnen de gestelde limieten.
Hebben jullie vragen en/of opmerkingen en/of suggesties? Schroom niet om ze hier te posten!
P.S. @Belgen: ik heb Mr Euro - de Belgische afgevaardigde in de Raad van Bestuur van de European Association of EuroBillTrackers - gevraagd of hij voor jullie een topic over de Belgische opdeling wil openen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij dit spoedig zal doen.