Valse eurobiljetten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Valse eurobiljetten

Post by JelmerS »

vermeer wrote:Als iemand de prijs van vals geld wil weten. Veroordeeld tot 6 maanden del (de helft voorwaardelijk en onvoorwaardelijk). Ze had meer dan tien valse briefjes van 100 via internet gekocht voor in totaal 25 euro. Ze deed er trouwens nog wel iets "extra" bij, maar dat staat in de link beneden.

Volledige artikel staat hier:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/116884/ ... j-in-Emmen
Emmen komt ook lekker positief in het nieuws! :(
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Valse eurobiljetten

Post by De Slak »

Nu is Belgisch Limburg aan de beurt.

=> http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170113_0267 ... -biljetten
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Valse eurobiljetten

Post by HBoZ »

BERGEN OP ZOOM - Bij café De Bourgondiër in Bergen op Zoom is zaterdagavond tijdens het eerste voorweekend van Vastenavend een vals briefje van 50 euro opgedoken.

Volgens Jimmy Devilee, mede-eigenaar van het café op de Grote Markt, was het 'extreem goed nagemaakt'. "We kwamen er in de loop van de avond achter, toen het nat werd en de inkt eraf ging. Op dat moment was helaas niet meer te achterhalen wie ermee betaald had. En ook op camerabeelden is dat niet te zien."

Devilee is bekend met de manieren om nepgeld te ontdekken, zoals de UV-lamp en speciale stiften. "Maar zo'n eerste Carnavalsweekend is zo steendruk, dat je aan controle niet altijd toe komt. Je probeert zo hard mogelijk te werken en klanten zo snel mogelijk aan leutneutbonnen te helpen."

Devilee deed geen aangifte bij de politie, dat doet de bank voor hem, zegt hij. Wel plaatste hij een bericht op Facebook om andere kasteleins in Bergen op Zoom te waarschuwen. "Ik heb van collega's nog niet gehoord dat bij hen ook geprobeerd werd met vals geld te betalen. Het bericht werd wel 240.000 gedeeld. Onvoorstelbaar."

Volgens Devilee komt het twee tot drie keer per jaar voor dat nepbriefjes opduiken.

Gratissssss bierrrrrr :mrgreen:
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Valse eurobiljetten

Post by mrfeanfan »

Er zijn aardig wat biljetten van ali express in de handel! Vooral bij kraampjes goed opletten dus
kt3f
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 37
Joined: Sun Oct 21, 2018 2:46 pm

Re: Valse eurobiljetten

Post by kt3f »

Laatst bij de jumbo zag ik bij de kassa iemand met een vals :note-50: je betalen, gelukkig (voor de jumbo) werd het biljet door het apparaat herkend... Om vervolgens gewoon weer vrolijk terug aan de klant gegeven te worden met de uitleg dat het hoogstwaarschijnlijk een vals biljet is... Waarop de vrouw hardop zegt: Dan geef ik hem wel ergens anders uit :roll:
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Valse eurobiljetten

Post by mrfeanfan »

kt3f wrote: Sat Feb 22, 2020 8:55 am Laatst bij de jumbo zag ik bij de kassa iemand met een vals :note-50: je betalen, gelukkig (voor de jumbo) werd het biljet door het apparaat herkend... Om vervolgens gewoon weer vrolijk terug aan de klant gegeven te worden met de uitleg dat het hoogstwaarschijnlijk een vals biljet is... Waarop de vrouw hardop zegt: Dan geef ik hem wel ergens anders uit :roll:
Normaal gesproken hoort dan gewoon de politie gebeld te worden en het biljet ingenomen te worden anders wordt het voor valsmunters wel heel makkelijk om geld uit te geven
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”