Valse eurobiljetten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Valse euro´s

Post by Mk1992 »

ajax_rotterdam wrote:Kan iemand soms dit 50je uit het systeem halen..om valse hits te voorkomen: http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie/ar ... land.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan de link niet openen, maar zag gister een foto van een :note-50: X7....... op l1.nl staan, heb ik aangegeven bij Public Serial account op EBT. Denk dat dit dezelfde is?
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Valse euro´s

Post by Crazy Bob »

Mk1992 wrote:
ajax_rotterdam wrote:Kan iemand soms dit 50je uit het systeem halen..om valse hits te voorkomen: http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie/ar ... land.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan de link niet openen, maar zag gister een foto van een :note-50: X7....... op l1.nl staan, heb ik aangegeven bij Public Serial account op EBT. Denk dat dit dezelfde is?
Die link is ook alweer 3,5 jaar oud; ik vermoed dat X7 :note-50:'s toen nog verre toekomstmuziek waren.
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Valse euro´s

Post by googlejaps »

Ik heb een paar weken geleden ook een valse :note-20: ontvangen. Het was een goede vervalsing, het valt pas op als je heel goed kijkt. Het biljet viel op doordat in het serienummer 2 getallen ontbraken (vervangen door een spatie). Ik dacht eerst dat het een drukfout was i.p.v. een vals biljet.
hylaba
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 54
Joined: Sun Jun 09, 2013 12:27 pm

Re: Valse euro´s

Post by hylaba »

googlejaps wrote:Ik heb een paar weken geleden ook een valse :note-20: ontvangen. Het was een goede vervalsing, het valt pas op als je heel goed kijkt. Het biljet viel op doordat in het serienummer 2 getallen ontbraken (vervangen door een spatie). Ik dacht eerst dat het een drukfout was i.p.v. een vals biljet.
mag ik vragen wat je dan met dat biljet doet? het is voor als ik het eens voor heb...
Naar de bank/politie brengen, bijhouden ?
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Valse euro´s

Post by googlejaps »

hylaba wrote:
googlejaps wrote:Ik heb een paar weken geleden ook een valse :note-20: ontvangen. Het was een goede vervalsing, het valt pas op als je heel goed kijkt. Het biljet viel op doordat in het serienummer 2 getallen ontbraken (vervangen door een spatie). Ik dacht eerst dat het een drukfout was i.p.v. een vals biljet.
mag ik vragen wat je dan met dat biljet doet? het is voor als ik het eens voor heb...
Naar de bank/politie brengen, bijhouden ?
Het uitgeven van een biljet waarvan je weet dat het vals is is strafbaar! Zelfs proberen het uit te geven is strafbaar!

Dus als je een vals biljet hebt zijn er 2 opties:
  1. Je weet niet dat hij vals is: dan kun je hem gewoon uitgeven in winkels. Als de winkel hem herkent als vals, kun je problemen krijgen. Als ze je verdenken van valsmunterij of witwassen, zullen ze waarschijnlijk de politie erbij roepen. Je zal dan een geloofwaardig verhaal moeten vertellen dat je niet wist dat het een vals biljet is.
  2. Je weet wel dat hij vals is: Zodra je weet dat een biljet vals is, ben je de waarde van dat biljet kwijt. Je kunt:
    1. Hem naar de bank/politie brengen. Zij zullen hem dan voor onderzoek in beslag nemen, en je krijgt 'm dan niet meer terug (ook niet de waarde).
    2. Hem zelf houden. Het bezitten van een vals biljet is niet strafbaar. En aangezien je de waarde van het biljet toch kwijt bent, kun je hem net zo goed houden.
Mijn valse :note-20: heb ik dus bewaard.

Ik heb ook een paar keer gehad dat een biljet dat ik stortte via de automaat werd achtergehouden voor onderzoek. Ik denk niet dat die vals waren, maar ik heb het geld niet teruggekregen.
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Valse euro´s

Post by De Slak »

Vals geld in 17 winkels in Helmond.

:arrow: http://www.ed.nl/regio/helmond/vals-gel ... ad#content" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Valse euro´s

Post by vermeer »

:note-50: T016C2 X12121664754 (biljet kan niet ingevoerd worden)
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: Valse euro´s

Post by maarsy »

googlejaps wrote:
Ik heb ook een paar keer gehad dat een biljet dat ik stortte via de automaat werd achtergehouden voor onderzoek. Ik denk niet dat die vals waren, maar ik heb het geld niet teruggekregen.
kijk ... die nieuwjaarsreceptie van de bank moet ook betaald worden
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Valse euro´s

Post by vermeer »

Biljet is weer boven water gekomen in Groningen.

http://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=37842281" onclick="window.open(this.href);return false;
formulion
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 4
Joined: Sat Oct 24, 2009 12:02 pm

Re: Valse euro´s

Post by formulion »

Ik maak altijd gebruik van een safescan detector pen; heel effectief als prive gebruiker om zeker te zijn dat je geen vals geld in bezit zou krijgen.
Nu op naar de 18000 biljetjes:)
chicabike, management cycling game : put 15 female riders in 1 team and compete against each other. http://www.chicabike.be
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Valse euro´s

Post by vermeer »

Vals biljet (veel voorkomend in Nijmegen): :note-20: T55501929854 (biljet kan niet ingevoerd worden). In Groningen: :note-20: P531233215.
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Valse euro´s

Post by De Slak »

Valse :note-5: in regio Rotterdam.

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... fjes.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: Valse euro´s

Post by jrnsndrs »

En valse :note-10: in Tilburg
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Valse euro´s

Post by MDeen »

En :note-50: op de kerstmarkt in Valkenburg
User avatar
DrGreenTom
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 711
Joined: Mon Nov 03, 2003 6:50 pm
Location: Belgium

Re: Valse euro´s

Post by DrGreenTom »

Liever 10 vogels in de lucht dan 1 die mijn terras volschijt
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”