Nieuwsbrief

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Nieuwsbrief

Post by De Slak »

Eén van mijn referrals was sinds lange tijd ook weer eens actief, dus een nieuwsbrief blijft nuttig.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Nieuwsbrief

Post by eddydevries »

eddydevries wrote:
De Slak wrote:De nieuwsbrief blijft nochtans nuttig. Je ziet ook meteen dat enkele eurobilltrackers die lange tijd niet-actief meer geweest zijn, opnieuw een aantal biljetten gaan invoeren.
Deze keer heeft het ook weer geholpen: Hailtotheking is weer actief geworden !!!! met een hit
Hij had die avond zelfs een tweede hit :D .
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Nieuwsbrief

Post by eddydevries »

Houdt allemaal jullie e-mailbox in de gaten: vandaag is een nieuwsbrief verstuurd.
(let op: hij kan ook in de Spam-box terechtgekomen zijn zoals bij mij wel eens gebeurde).

Voor als je je e-mailbox niet wilt/kunt openen, dit is de tekst:
Dit is de eerste nieuwsletter van 2016.

Bestuur van Eurobilltracker


Zoals je waarschijnlijk weet is EuroBillTracker een project dat gerund wordt door vrijwilligers. Wat je misschien niet weet is dat verschillende landen op dit moment geen stem hebben in het besturen van EBT.

De raad van bestuur bestaat uit één lid uit elk land van de eurozone, plus één lid voor alle niet-eurolanden. Deze leden worden gekozen tijdens de algemene vergadering.
Helaas waren er tijdens de vorige vergadering niet voor alle landen kandidaten en zijn er verschillende plaatsen open: België, Estland, Griekenland, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Portugal, Slovenië en Slovakije.
Als een positie open is kan de raad van bestuur een geïnteresseerd lid van EBT vragen om gedeputeerde te worden voor een land dat geen zetel in de raad van bestuur heeft; de enige voorwaarden zijn lidmaatschap van de Association of Eurobilltrackers (dat is open voor iedereen) en je moet woonachtig zijn in dat land.
Als je denkt dat je iets voor EBT kunt betekenen, als je nieuwe ideeën hebt of zelfs als je alleen maar wil dat je land vertegenwoordigd is, kun je jezelf kandidaat stellen voor de raad.
De raad komt ongeveer een keer per maand samen, meestal op zondagavond, via een chatkanaal dat je op je computer vanaf je luie stoel kunt bereiken.

Neem gerust contact op als je geïnteresseerd bent: laat je land niet zonder stem zijn!

Zomermeeting in Malta


De 2016 Eurobilltracker zomermeeting zal gehouden worden van 16 t/m 18 september in Malta, met als basis de stad Sliema. Het voorlopige programma is:

Vrijdag 16 september - bijeenkomst voor diner
Zaterdag 17 september - bezoek aan het handwerkersdorp Ta' Qali, Rabat en Mdina. 's Avonds diner.
Zondag 18 september - Boottocht door de haven en lunch.
Maandag 19 september (optioneel) - Dagtocht naar Sicilië.
Malta is een geweldige lokatie in het midden van de Middellandse zee. Het is te bereiken per vliegtuig via luchthaven Luqa. Er zijn rechtstreekse vluchten met Air Malta vanaf Amsterdam en Zaventem.

Meer details zijn te vinden op het forumgedeelte "International EBT-meetings".

... Opmerkingen? Gebruik het supportformulier om ons een bericht te sturen.

© 2002-2016 Association Européenne des EuroBillTrackers

Deze nieuwsbrief wordt alleen naar EuroBillTracker gebruikers gestuurd die gevraagd hebben hem te ontvangen. Als je geen mail van EBT wil ontvangen kun je je instellingen veranderen in je profielpagina. Zorg ervoor dat je ingelogd bent voordat je naar deze pagina gaat. Problemen met inloggen? Lees hier. .

EuroBillTracker is een internationale non-profit-organizatie voor het volgen van eurobiljetten, gerund door vrijwilligers uit heel Europa. Kijk op onze pagina met juridische informatie voor ons privacybeleid en andere juridische informatie.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Nieuwsbrief

Post by De Slak »

Lang geleden dat we via een nieuwsbrief nog eens iets te horen kregen. Worden er nog nieuwsbrieven verstuurd?
Ben eigenlijk ook benieuwd of er nog nieuwigheden (qua statistieken) in de toekomst bijkomen voor de site.
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Nieuwsbrief

Post by De Slak »

Door het in omloop brengen van de nieuwe biljetten met Lagarde-handtekening, is het eigenlijk wel een goed moment om nog eens een nieuwsbrief rond te sturen.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Nieuwsbrief

Post by eddydevries »

Het heeft een hele tijd geduurd (de vorige was in 2016), maar vandaag is de eerste nieuwsbrief van 2020 verstuurd.

Voor degenen die hem niet hebben ontvangen (controleer even of het e-mailadres dat je in je instellingen hebt staan nog klopt), hier is de inhoud:
(ik heb mijn persoonlijke informatie eruit gehaald :wink: )
Dit is de eerste nieuwsletter die we sinds 2016 versturen.

COVID-19 en de EuroBillTracker (EBT)
Zoals we allemaal we weten is de beste manier om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan je te houden aan de 1,5 meter afstand regel en door goed en regelmatig je handen te wassen.

Het is niet duidelijk of cashloos enige invloed heeft op het voorkomen van de verspreiding van het virus dat COVID-19 veroorzaakt. Echter, hoe minder interactie je hebt met potentieel geïnfecteerde oppervlaktes, hoe beter, zolang je niet direkt erna je handen kunt wassen. Zulke plekken zijn ook bankbiljetten die besmet kunnen zijn.

In deze crisistijd lukt het je misschien niet, of wil je niet zoveel biljetten registreren als anders, maar het hoeft niet het einde te zijn van de lol in Eurobilltracker! Het forum is actief met topics over verschillende onderwerpen en misschien heb je meer tijd voor de verschillende spellen die in de topics staan.

Tools voor EuroBillTrackers (EBTors)
De afgelopen jaren zijn er vele verschillende spelletjes en ranglijsten opgestart door creatieve EBTers. Tegelijk werden er door EBTers met IT ervaring, verschillende tools uitgebracht. Deze tools maken via jouw eigen biljettendatabase verschillende statistieken (bruikbaar bij spelletjes), grafieken, kaarten, ... Je kan er zelfs biljetten mee registreren via je smartphone.

Hier de tools die je kan uitproberen. Geen van deze zijn getest of officieel goedgekeurd door de EBT Board of Directors maar vele actieve EBTers maken er gebruik van:
  • EBTCheck (online app door de Duitse EBTer marty44; forum topic / website) — controleert de correctheid van je geregistreerde biljetten, maakt allerlei statistieken die vaak bruikbaar zijn bij de forum spelletjes; regelmatig geüpdatet
  • nigmm (Windows app door de Finse EBTer tt.01; forum topic / website) — maakt allerlei statistieken met een excellente grafische weergave; helaas zonder recente updates
  • EBTST (online app door de Spaanse EBTer dserrano⑤ / mamosrv; forum topic / website) — maakt allerlei statistieken en is in gebruik door 100den EBTers; helaas zonder recente updates
  • Billy (Windows app door de Duitse EBTer yoyodat; forum topic / download) — een makkelijke manier om je biljetten te registreren op je PC
  • EuroBillTracker (Android app gemaakt door de Oostenrijkse EBTer spasiba / Peter Zagler; Google Play) — een eenvoudige manier om biljetten te registreren via je smartphone
De komende tijd kan je misschien volgende tools ontdekken. Sommige statistieken zullen je helpen bij verschillende spelletjes op het forum.

EuroBillTracker spelletjes
Hier zijn enkele van de EBT forum spelletjes (je kan aan alles deelnemen als je de taal begrijpt, of zelfs in het Engels):
  • Jouw dotmap dichtheid (aantal dots in jouw grootste cluster en 2 vergelijkbare spelletjes) — door EBTer trezay en 31 andere deelnemers op dit moment (Franstalig)
  • Mario Draghi Bingo (welke Draghi printplaten heb jij al geregistreerd?) — door Jackgaillard en 56 andere deelnemers op dit moment (Franstalig / Engelstalig)
  • Jouw top 10 hits (2 spelletjes, de som van het aantal km of het aantal dagen van jouw top 10 hits) — door robag en 39 andere deelnemers op dit moment (Duitstalig)
  • Dots per 1000 biljetten (speciaal voor nieuwkomers, met 2 statistieken: je hoogste dot en je laagste) — door Nivram en 19 andere deelnemers op dit moment (Engelstalig)
100den spelletjes zijn ondertussen opgestart, vaak ook in jouw taal. Als je een spelletje terug wilt activeren of je wilt een nieuw spelletje starten, ga je gang.

Veel plezier!

Internationale virtuele meeting gepland!
Ons forum is het centrale ontmoetingspunt binnen EBT maar contacten gebeuren niet enkel online. Er zijn steeds lokale en nationale bijeenkomsten geweest van verschillende EBTers. Men doet wat sightseeing, gaat iets drinken en deelt EBT ervaringen. Elk jaar organiseren enkele EBT vrijwilligers 1 of 2 internationale bijeenkomsten, in steden over heel Europa. Alle EBTers zijn daar welkom.

De winter EBT meeting van dit jaar zou georganiseerd worden in Luxemburg, met rond de 30 aanmeldingen vanuit heel europa. Helaas moest deze meeting uitgesteld worden. Luxemburg is een mooie stad en we zullen elkaar daar zeker ontmoeten als het weer mogelijk is, hopelijk in 2021.

In de tussentijd is een internationale virtuele meeting goedgekeurd door de Board of Directors. De details worden nog besproken maar het zal plaatsvinden als een teleconferentie, met spellen en interactieve presentaties, in een weekend tegen het eind van augustus of begin van september. Volg het nieuws op het forum, in dit topic en in dit topic.

Goed nieuws
De laatste tijd zijn er op EBT duidelijk heel wat minder biljetten ingegeven maar er is ook goed nieuws te melden. Sommige EBTers die eerder gestopt waren, registreren weer biljetten. k0stakis, een top EBTer uit Griekenland bijvoorbeeld, die een laatste biljet in december 2017 ingegeven had. In de tijd dat hij inactief was, werden er vele van zijn geregistreerde biljetten door andere EBTers terug gevonden. Eind maart is k0stakis terug gestart met registreren.

Als je niet de mogelijkheid hebt om veel biljetten in te geven, laat je nu niet ontmoedigen. Elk biljet dat je registreert is de moeite waard en verhoogt de kans op een hit voor iedereen, zelf die van jou!

Als je kan, blijf thuis en deel onze hobby via je sociale netwerken



... Opmerkingen? Gebruik het supportformulier om ons een bericht te sturen.

© 2002-2020 Association Européenne des EuroBillTrackers

Deze nieuwsbrief wordt alleen naar EuroBillTracker gebruikers gestuurd die gevraagd hebben hem te ontvangen. Als je geen mail van EBT wil ontvangen kun je je instellingen veranderen in je profielpagina. Zorg ervoor dat je ingelogd bent voordat je naar deze pagina gaat. Problemen met inloggen? Lees hier. .

EuroBillTracker is een internationale non-profit-organizatie voor het volgen van eurobiljetten, gerund door vrijwilligers uit heel Europa. Kijk op onze pagina met juridische informatie voor ons privacybeleid en andere juridische informatie.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Nieuwsbrief

Post by luckbox »

Niet zo handig om vanuit EBT te gaan schrijven over "bankbiljetten die besmet kunnen zijn" en "De laatste tijd zijn er op EBT duidelijk heel wat minder biljetten ingegeven".

Ik ben niet bang voor besmette bankbiljetten. De kans dat daarop virusdeeltjes aanwezig zijn is echt minimaal, kleiner dan deurknoppen, pinapparaten of winkelwagentjes want die worden door meer mensen aangeraakt.

Ook minder invoer had wat mij betreft niet vermeld hoeven te worden in de nieuwsbrief. Ik ben zelf vanaf half mei weer meer gaan invoeren na een dip van begin maart tot half mei. Het enige puntje is nog dat ik minder geld uitgeef, bijvoorbeeld door minder uitjes en geen vakantie in het buitenland. Ik heb ook even de EBT-statistieken bekeken en in vorige maand is door alle gebruikers nog maar 10,6% minder ingevoerd dan in januari van dit jaar. Met name in maart was er wel een dip in de invoer, maar toen waren veel landen in lockdown. Om daar nu nog over te gaan schrijven in de nieuwsbrief vind ik onhandig. Hopelijk zijn er geen gebruikers die door de nieuwsbrief ontmoedigd worden, want het gaat weer de goede kant op met de invoer op EBT.
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Nieuwsbrief

Post by De Slak »

luckbox wrote: Mon Aug 10, 2020 10:36 pm Niet zo handig om vanuit EBT te gaan schrijven over "bankbiljetten die besmet kunnen zijn" en "De laatste tijd zijn er op EBT duidelijk heel wat minder biljetten ingegeven".

Ik ben niet bang voor besmette bankbiljetten. De kans dat daarop virusdeeltjes aanwezig zijn is echt minimaal, kleiner dan deurknoppen, pinapparaten of winkelwagentjes want die worden door meer mensen aangeraakt.

Ook minder invoer had wat mij betreft niet vermeld hoeven te worden in de nieuwsbrief. Ik ben zelf vanaf half mei weer meer gaan invoeren na een dip van begin maart tot half mei. Het enige puntje is nog dat ik minder geld uitgeef, bijvoorbeeld door minder uitjes en geen vakantie in het buitenland. Ik heb ook even de EBT-statistieken bekeken en in vorige maand is door alle gebruikers nog maar 10,6% minder ingevoerd dan in januari van dit jaar. Met name in maart was er wel een dip in de invoer, maar toen waren veel landen in lockdown. Om daar nu nog over te gaan schrijven in de nieuwsbrief vind ik onhandig. Hopelijk zijn er geen gebruikers die door de nieuwsbrief ontmoedigd worden, want het gaat weer de goede kant op met de invoer op EBT.
Je hebt ergens gelijk, maar we moeten nu ook niet te kritisch zijn. Ik ben al blij dat er iemand zich opgeofferd heeft om nog eens een nieuwsbrief op te stellen. Dat is al positief op zich. Ik zie dat er vandaag meer dan 100 Belgen, 100 Nederlanders en 300 (!) Duitsers biljetten ingevoerd hebben, dan heeft die nieuwsbrief zeker zijn effect gehad. Ik zie ook dat een Belg zijn/haar eerste hit scoorde vandaag terwijl deze gebruiker al deelnam sinds 2003, maar nog maar 274 biljetten ingevoerd heeft. Hier kan je zeker van zijn dat de nieuwsbrief de aanzet was om nog eens biljetten in te voeren.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”