[Opmerkelijk] Dit biljet verdient een eigen topic!

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
October
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

[Opmerkelijk] Dit biljet verdient een eigen topic!

Post by October »

Mijn nieuwste aanwinst wat betreft vrrrrreemde biljetten!

Het bevat alle echtheidskenmerken, zou door de bank zelf uitgegeven zijn ...
Zijn hier meer gevallen van bekend?

Ik plaats dit biljet mét serienummers, omdat dit juist het speciale is en het mijn bedoeling toch niet is dit biljet te laten circuleren.

Image

Image

Dit is dus één biljet!!!
Verkeerd afgesneden verwacht ik.

EDIT BaliBennie: Serienummers op tweede afbeelding gemaskeerd.
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: [Opmerkelijk] Dit biljet verdient een eigen topic!

Post by Fons »

Ik heb hier wel eens van gehoord. Maar is deze van jou? Waar heb je die dan ontvangen?
October
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by October »

Fons wrote:Ik heb hier wel eens van gehoord. Maar is deze van jou? Waar heb je die dan ontvangen?
Dit is nu mijn biljet ja. Ik heb het van iemand overgenomen.

Hij zei het zelf uitgegeven te hebben gekregen van de bank.
gille
Euro-Master
Euro-Master

Post by gille »

Kan gebeuren... :wink:
Brand new website: #IceBucketChallenge Videos
Neska
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Neska »

Volgens mij worden ze in vellen afgedrukt en later gesneden. Dus ik ver moed dat er meerdere in de omloop zijn. Tenzij dat ze bij de drukkerij al onderschept worden. Dit biljet zou ik zeker bewaren als ik zoiets in handen kreeg. In de filatelie komt dit ook wel eens voor.
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

Zo te zien is het een ongebruikt biljet. Dus óf goed bewaren óf goed verkopen aan een verzamelaar, dat kan nog best wat opleveren. Ik zou de serienummers doorgeven aan EBT (dat kan via een support verzoek) als zijnde een public serial. Het is direct duidelijk dat dit biljet nooit een hit kan worden!

Heb je het/de biljet(ten) wel ingevoerd?
October
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by October »

gille wrote:Kan gebeuren... :wink:
Toch vond ik het aardig bijzonder!
Neska wrote:Volgens mij worden ze in vellen afgedrukt en later gesneden. Dus ik ver moed dat er meerdere in de omloop zijn. Tenzij dat ze bij de drukkerij al onderschept worden. Dit biljet zou ik zeker bewaren als ik zoiets in handen kreeg. In de filatelie komt dit ook wel eens voor.
Ik zou denken dat ze er wel tussenuit gehaald zouden worden normaal, dus dat deze er dan 'tussen uit geglipt is'.

Ik heb hem nu dan ook ingelijst, want deze mag goed bewaard worden!
googlejaps wrote:Zo te zien is het een ongebruikt biljet. Dus óf goed bewaren óf goed verkopen aan een verzamelaar, dat kan nog best wat opleveren. Ik zou de serienummers doorgeven aan EBT (dat kan via een support verzoek) als zijnde een public serial. Het is direct duidelijk dat dit biljet nooit een hit kan worden!

Heb je het/de biljet(ten) wel ingevoerd?
Klopt, hij is UNC. Hij is nu ingelijst en zal niet zomaar verkocht worden, tenzij er wel heel mooi geboden wordt ..

Ik heb het biljet met beide nummer ingevoerd met de tekst: "Eenieder met een hit met dit biljet, heeft niet eerlijk ingevoerd .... (Dit biljet is en blijft in mijn bezit namelijk.)"
Maar ik zal het biljet via support aangeven ook.
ErGo
Euro-Master
Euro-Master

Post by ErGo »

:note-5: starting with X0659 are not missprints, because they are parts from a whole printed sheet, which are available at the museum shop from the Deutsche Bundesbank:
http://www.geldmuseum-shop.de/webshop/o ... boegen.php" onclick="window.open(this.href);return false;

So any curiosity with one of the following notes is just the result of a fraud attempt:
:note-5: X0659
:note-10: X1017 / X1018
:note-20: X0956
*) source
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

October wrote:Ik heb het biljet met beide nummer ingevoerd met de tekst: "Eenieder met een hit met dit biljet, heeft niet eerlijk ingevoerd .... (Dit biljet is en blijft in mijn bezit namelijk.)"
Maar ik zal het biljet via support aangeven ook.
Het zou natuurlijk de meest onwaarschijnlijke situatie zijn, maar het is mogelijk dat iemand niet oneerlijk is geweest en toch een van de twee biljetten hit. Namelijk als hij/zij een ander fout gesneden biljet heeft waar een van de twee serienummers van jouw biljet op staat.
Dat moet dan gedefinieerd worden als een halve hit, vind ik.
October
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by October »

ErGo wrote::note-5: starting with X0659 are not missprints, because they are parts from a whole printed sheet, which are available at the museum shop from the Deutsche Bundesbank:
http://www.geldmuseum-shop.de/webshop/o ... boegen.php" onclick="window.open(this.href);return false;

So any curiosity with one of the following notes is just the result of a fraud attempt:
*) source
They just sell parts like this one there?
ErGo
Euro-Master
Euro-Master

Post by ErGo »

October wrote:They just sell parts like this one there?
No, they sell a complete printer sheet there and some "clever" guys created such notes like yours by cutting such "missprints" from the sheet and tried to sell this notes at ebay for a lot of money. But there is already a warning at ebay (sorry, only german):
http://testberichte.ebay.de/Achtung-vor ... 0005781740" onclick="window.open(this.href);return false;

And here a statement from the "Deutsche Bundesbank", that such whole sheets are available at the their museumshop:
http://www.bundesbank.de/bargeld/bargel ... druckbogen" onclick="window.open(this.href);return false;
Neska
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Neska »

ErGo wrote::note-5: starting with X0659 are not missprints, because they are parts from a whole printed sheet, which are available at the museum shop from the Deutsche Bundesbank:

*) source
ErGo wrote:
October wrote:They just sell parts like this one there?
No, they sell a complete printer sheet there and some "clever" guys created such notes like yours by cutting such "missprints" from the sheet and tried to sell this notes at ebay for a lot of money. But there is already a warning at ebay (sorry, only german):
http://testberichte.ebay.de/Achtung-vor ... 0005781740" onclick="window.open(this.href);return false;

And here a statement from the "Deutsche Bundesbank", that such whole sheets are available at the their museumshop:
http://www.bundesbank.de/bargeld/bargel ... druckbogen" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat schrijft ErGo? Want als er tussendoor Engels geschreven wordt, kan ik het niet meer volgen. Ik ken de Engelse taal niet.
Last edited by Neska on Tue Nov 01, 2011 12:55 pm, edited 1 time in total.
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

Neska wrote: En schrijft ErGo? Want als er tussendoor Engels geschreven wordt, kan ik het niet meer volgen. Ik ken de Engelse taal niet.
Is niet erg.

ErGo schrijft dat biljetten met dit serienummer geen misdrukken zijn omdat ze per vel verkocht worden door de museumwinkel van de nationale bank van Duitsland. Er zijn mensen die zo'n vel kopen en dan in stukken snijden alsof het een misdruk is, en dit dan voor een heel hoog bedrag proberen te verkopen op Ebay. Het levert meer op als iemand erin trapt en is minder illegaal dan een biljet juist uitsnijden, omdat dat onder valsemunterij valt.

Ebay heeft een waarschuwing afgegeven voor deze nep-misdrukken, en op de site van de muntshop staat dat deze vellen te koop zijn.
Neska
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Neska »

Googlejaps, bedankt voor de uitleg en de vertaling.

Gr.Neska
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”