Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Ik ken de website, had er ook al op gekeken, Mark Smith is een van mijn belangrijkste bronnen, dat, en mijn eigen ervaringen. Ik had wel al gemerkt dat Belgrado geen optie was, met dank aan de planner van DB, maar wou nog kijken of de dagtrein vanaf Sophia nog rijdt. Via Italië is uiteraard het gemakkelijkst, vanaf Bari is het ongeveer dagelijks, maar ik was graag vanaf Brindisi gevaren, en dan is het wat onregelmatiger.
Momenteel is het nog echt een plan in wording, maar ik zat te denken aan de trein naar Parijs, daar de nachttrein op naar Nice, vandaar de Ligne des Merveilles naar Tende en Cuneo, en verder naar Turijn, waar ik opnieuw een nachttrein zou nemen, naar Lecce. Dan heb ik een hele dag om Zuid-Italië onveilig te maken, om 's avonds vanaf Brindisi of Bari af te varen. Ik ben nog nooit ten zuiden van Rome geweest, en was ook nog nooit in Griekenland, zijn er verder nog aanbevelingen? In één richting mag het nog met het vliegtuig zijn, maar de treinreis an sich is voor mij ook al reizen, zie ook mijn trip naar Oekraïne, vorig jaar.
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by vermeer »

Ik zou voor Italie kiezen. Griekenland heeft weinig te bieden. 6 treinen per dag tussen Athene en Thessaloniki en v.v.. 2 richting het oosten richting Dikea. Er bestaat een mogelijkheid van Athene via Thessaloniki naar Budapest te gaan. Je doet daar plusminus 45 uur over via Sofia naar Vidin. Daar moet je de Donau over naar Calafat, Roemenie in 5,5 uur. Oveerstappen in Craiova en dan kom je rond 19 uur in Budapest aan. Het internationale spoorboekje heeft voor Griekenland 2 pagina's.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Maar de mooie bergroute tussen Thessaloníki en Athene gaat over een paar jaar wel buiten dienst, en ik zou ze nog wel eens gezien willen hebben. En zoals gezegd, ik was er nog nooit. Als spoorwegmedewerker heb ik wel wat voordelen bij de grote maatschappijen, en de rest is er ook betaalbaar. En ik ga liever vooraleer het te warm is naar het zuiden...
Ik heb trouwens een voorliefde voor weinig bereden lijnen, bijvoorbeeld Huelva-Zafra is een aanrader, die slechts 3 dagen per week volledig bereden wordt, of de Lignes des Causses, één treinpaar per dag dat de hele lijn afgaat. Meer info daarover vind je bij www.egtre.info, al ga ik niet zover als de samenstellers daar om ook alle takjes en boogjes te willen berijden...
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3460
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by wally2cv »

groentje wrote:Brouwerij Roman in Ename, vermoed ik? Veel tijd om wat op verkenning te gaan? Er zijn daar wel wat leuke dorpjes in de buurt...
idd brouwerij Roman , we hebben eerst een stadswandeling en bij het eten zal ik wat kunnen oogsten .
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3460
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by wally2cv »

op 9/6 naar een bruiloft in Waldrach (bij Trier)
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

wally2cv wrote:
groentje wrote:Brouwerij Roman in Ename, vermoed ik? Veel tijd om wat op verkenning te gaan? Er zijn daar wel wat leuke dorpjes in de buurt...
idd brouwerij Roman , we hebben eerst een stadswandeling en bij het eten zal ik wat kunnen oogsten .
Alleen al in Oudenaarde heb je heel wat grote en kleine dorpjes, Mullem is zeker het bezoeken waard, en met slechts 2 gebruikers en in totaal 12 biljetten, moet het haalbaar zijn om beter te doen, ondanks de beperkte mogelijkheden om aan biljetten te raken. Bankautomaten zijn er slechts in Oudenaarde zelf, in Bevere (Axa, achterkant van het station) en in Eine (Belfius) vinden, lijkt me, maar elke deelgemeente heeft wel een of andere handelszaak om tenminste een paar briefjes te scoren. In Ename passeerde ik bij een fruitwinkel en op café, in Nederename bij de Delhaize en bij een krantenwinkel, idem voor Leupegem, café in Melden, in Edelare kan je bij de Spar terecht of bij een tankstation... Heurne heeft niet veel, ik vind alleen een café-restaurant op de grens met Eine, De Garage, enkel open in het weekend, die wordt dus iets moeilijker. Welden heeft 3 restaurants, één in het dorp, de andere er ver buiten, en een café op de hoofdweg (Café Routier in de Weldenstraat), en ook niet meer, Kerselare is een bedevaartsoord in deelgemeente Edelare, er staan 2 café's, Volkegem heeft ook een gezellig café, Den Obus, en Mater heeft ook wat horeca.
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14198
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by erasmuston »

morgen naar Sevilla
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Ik moest vandaag in Gent zijn om mijn zus haar camera terug te geven, ik ben daarna doorgegaan richting Eeklo en Maldegem. Sint-Laureins en co bleken niet haalbaar, ik zou er geraakt zijn, maar zonder bus terug... In de plaats dan maar enkele andere dorpjes aangedaan, zoals Adegem, Waarschoot en Sleidinge. Behalve Eeklo, waar ik jaren terug één biljetje had ingegeven, zijn ze voor mij allemaal nieuw.
User avatar
borreljan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2215
Joined: Mon Nov 26, 2007 10:53 pm
Location: Enkhuizen, The Netherlands
Contact:

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by borreljan »

A.s. zondag maar eens een dagje Luik doen per trein. Daar maar even wat biljetten strooien/ontvangen.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Ben nu in Düsseldorf. Fijne stad.
flv-fgsp
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 138
Joined: Mon Aug 24, 2015 9:55 pm

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by flv-fgsp »

Vertrek volgende week naar Sicilië. Iemand tips voor bepaalde ATMs?
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14198
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by erasmuston »

Morgen naar Münster :flag-de:
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Rotterdam! De European Passengers' Federation houdt er haar jaarlijks congres.
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by vermeer »

Vertrek volgende week naar Sicilië. Iemand tips voor bepaalde ATMs?
Verwacht geen :note-5: biljetten uit ATM.
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14198
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by erasmuston »

morgen wandelen in de Betuwe
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”