Oei oei, een brief van de ING

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Oei oei, een brief van de ING

Post by Mk1992 »

Had er al vaker verhalen over gehoord, maar nu is de ING ook schriftelijk aan mijn deur beginnen kloppen.
Vandaag een brief over de hoeveelheid geld die in maart is omgegaan op mijn rekening, wat met al het storten en opnemen toch op een 7000 euro uitkwam :D
Dit viel overigens nog goed mee, aangezien maart 2014 bij lange na niet mijn maand met de meeste biljetten was (10e plek, ong. de helft van mijn drukste maand).

Maargoed, ze willen dus het eea van mij weten:

- wat is de herkomst van de contant gestorte bedragen?
- wat is de bestemming van de contant opgenomen bedragen?
- wat is de reden dat u deze bedragen contant opneemt en niet giraal overboekt? (zodat we ook weer weten hoe de banken tegenover contant geld staan :wink: :wink: )

ook willen ze er schriftelijke bewijsstukken bij zien 8O


Enfin, hoe kan ik dit het best aanpakken? Waarbij ik moet meegeven dat ik per 1 mei toch niet meer kan storten bij de ING en het dus goeddeels gedaan is met EBT, en ik mede om die reden eigenlijk ook wel klaar ben met de ING.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
GZ1000
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 119
Joined: Sun Jan 22, 2012 10:49 pm
Location: Doetinchem, Holland.

Re: Oei oei, een brief van de ING

Post by GZ1000 »

Als je het geld enkel opgenomen hebt om hier in te voeren en daarna teruggestort hebt op je rekening lijkt het me lastig om met schriftelijke bewijsstukken duidelijk te maken wat je doel er mee was.

Dan kun je enkel een screenshot van je 'biljetten' pagina laten zien, en een sommetje dat gestort bedrag=opgenomen bedrag.

Ik verwacht dat ik dan ook nog wel zo'n brief zal krijgen, gezien mijn opnames de afgelopen dagen. ING gaat namelijk ook voor studenten stortingskosten in rekening brengen, dus ik neem alles op en stort het vervolgens op mijn ABN rekening. Mijn poging om alles in één keer te bestellen in vijfjes bij de balie werd niks omdat dat uit zou lopen op een 'melding ongebruikelijke transactie' :roll:
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Oei oei, een brief van de ING

Post by Fons »

Gewoon eerlijk uitleggen waarvoor het is. EBT dus.
Het is gewoon ter registratie van jouw verhaal voor het geval de belastingdienst informatie over jou wilt opvragen bij de bank. Ik heb het formulier ook al eens mogen invullen.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Oei oei, een brief van de ING

Post by Elmo »

Ik heb ook al eens over EBT mogen vertellen. Ik overwoog toen om op papier alle biljetten die ik ooit bij een (ATM van de) ING heb ontvangen, maar toen ik doorkreeg dat ik 165375 biljetten ooit bij een (ATM van de) ING hebt ontvangen, en had nagerekend dat daar 165375/50 = 3307,5 :arrow; 3308 A4-tjes voor nodig waren heb ik daar maar van afgezien...
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Oei oei, een brief van de ING

Post by Crazy Bob »

Mk1992 wrote:Had er al vaker verhalen over gehoord, maar nu is de ING ook schriftelijk aan mijn deur beginnen kloppen.
Vandaag een brief over de hoeveelheid geld die in maart is omgegaan op mijn rekening, wat met al het storten en opnemen toch op een 7000 euro uitkwam :D
Dit viel overigens nog goed mee, aangezien maart 2014 bij lange na niet mijn maand met de meeste biljetten was (10e plek, ong. de helft van mijn drukste maand).

Maargoed, ze willen dus het eea van mij weten:

- wat is de herkomst van de contant gestorte bedragen?
- wat is de bestemming van de contant opgenomen bedragen?
- wat is de reden dat u deze bedragen contant opneemt en niet giraal overboekt? (zodat we ook weer weten hoe de banken tegenover contant geld staan :wink: :wink: )

ook willen ze er schriftelijke bewijsstukken bij zien 8O


Enfin, hoe kan ik dit het best aanpakken? Waarbij ik moet meegeven dat ik per 1 mei toch niet meer kan storten bij de ING en het dus goeddeels gedaan is met EBT, en ik mede om die reden eigenlijk ook wel klaar ben met de ING.
Mijn "maandrecord" is een veelvoud van 7.000 euro, maar ik heb (nog) geen brief mogen ontvangen :)
En ik ben het eens met de anderen: vertel het gewoon eerlijk, het is misschien een rare hobby maar je hebt in ieder geval een plausibel verhaal. Bied ook (vooral) aan om het in persoon te komen toelichten, dan kun je de site laten zien, en je profiel, etc.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Oei oei, een brief van de ING

Post by Mk1992 »

Hmm is ook inderdaad het verstandigst. Ben benieuwd hoe ze er mee omgaan, zolang ik ooit nog een hypotheek afgesloten krijg in Nederland vind ik het eigenlijk wel best :P
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Oei oei, een brief van de ING

Post by mrfeanfan »

Ik had vandaag klant aan de lijn op mijn werk en die had problemen met de ING. Kreeg brief te zien dat de ING tijdelijk de storting geblokkeerd had. Het was de 36e! Storting van dit jaar en de ING geeft het bedrag pas vrij als er een verklaring wordt gegeven van de herkomst. Daarbij werd aangegeven dat er melding werd gedaan bij "fraudeteam" overheid om witwassen te voorkomen
Jan010
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 572
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:50 am
Location: Hellevoetsluis

Re: Oei oei, een brief van de ING

Post by Jan010 »

Ik heb gisteren ook zo'n brief gehad. Ga het gewoon uitleggen en verwijzen naar de website.
Ik ben alleen benieuwd wat zij hier op antwoorden. Vraagje aan degenen die in het verleden ook zo'n brief hebben gehad. Wat was de reactie van de ING?
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Oei oei, een brief van de ING

Post by MM8_NL »

Jan010 wrote:Ik heb gisteren ook zo'n brief gehad. Ga het gewoon uitleggen en verwijzen naar de website.
Ik ben alleen benieuwd wat zij hier op antwoorden. Vraagje aan degenen die in het verleden ook zo'n brief hebben gehad. Wat was de reactie van de ING?
Waarschijnlijk zeggen zij dan eenzijdig de rekening op, zoals bij mij door de RABO en de CommerzBank in het verleden.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”