NBB Hasselt sluit

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3460
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

NBB Hasselt sluit

Post by wally2cv »

De nationale bank van Belgie gaat haar agentschap in Hasselt sluiten per 31/12/2016.

Dit is te lezen in het Belang van Limburg van 27 / 9
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: NBB Hasselt sluit

Post by eddydevries »

2016?

Dus we kunnen er nog 2 jaar naar toe?
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3460
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: NBB Hasselt sluit

Post by wally2cv »

Inderdaad Eddy
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: NBB Hasselt sluit

Post by HBoZ »

User avatar
LArdennais
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13685
Joined: Sat Jun 12, 2010 11:58 am
Location: Quelque part en Ardenne profonde...

Re: NBB Hasselt sluit

Post by LArdennais »

Wat ? Quoi ? Was ? 8O 8O
http://liste.eurobillets.free.fr/ : don't miss it every day ! à zieuter tous les jours ! kijk elke dag ! :D

https://play.google.com/store/apps/deta ... =fr&gl=US] : A utiliser sans modération ! :)
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: NBB Hasselt sluit

Post by GWR7007 »

Vergeleken met :flag-be: lijkt Duitsland nog een paradijs te zijn, wat de filialiaalen van de nationale bank betreft 8O . En ik dacht al, dat er in Duitsland weinig filiaalen zijn, maar in Belgie moet het erg kwaad zijn als Hasselt en Bergen sluiten 8O . Dus blijven dan ja maar alleen Brussel, Kortrijk en Luik/Liège?
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: NBB Hasselt sluit

Post by vermeer »

Bergen; dat is toch Mons in het frans?
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: NBB Hasselt sluit

Post by GWR7007 »

vermeer wrote:Bergen; dat is toch Mons in het frans?
Ik spreek maar zelfs geen Frans, dus eigenlijk is Bergen=Mons. Volgens mij heb ik dit zomer in Vlaanderen verkeersborden met Bergen gezien maar in Wallonie stond er daar dan Mons (afgezien ervan, dat de wegdek van de snelweg na Kortrijk in Wallonie erg slecht wordt :twisted: . Volgens mij even rond Bergen/Mons)
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: NBB Hasselt sluit

Post by vermeer »

Ik laat mijn minachting van Frankrijk, taal en alles en daar omtrent maar achterwege, maar ....
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: NBB Hasselt sluit

Post by maarsy »

vermeer wrote:Bergen; dat is toch Mons in het frans?
onder franstalig bezet sinds 1792
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: NBB Hasselt sluit

Post by maarsy »

ik dacht ik ga eens naar hasselt voordat hij dicht gaat , 10 cent extra gekregen in munten
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: NBB Hasselt sluit

Post by eddydevries »

maarsy wrote:ik dacht ik ga eens naar hasselt voordat hij dicht gaat , 10 cent extra gekregen in munten
Afscheidscadeautje :P .
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5242
Joined: Tue May 10, 2005 9:24 pm
Location: Lies - Terschelling (NL)

Re: NBB Hasselt sluit

Post by de*lerger »

Perscommuniqué - sluiting van de vestigingen van de Nationale Bank in Luik en Kortrijk

28 april 2017 10:00

De Nationale Bank van België heeft besloten eind 2018 haar lokale vestigingen in Luik en Kortrijk te sluiten. Deze maatregel, die voortvloeit uit de veranderingen in de organisatie van de verwerking van bankbiljetten en de consolidatie van de banksector, vergt geen ontslagen. De Bank wenst ook een nauwe band te behouden met het economische weefsel in het hele land.

Als gevolg van de sluiting van de vestigingen van de Nationale Bank in Luik en Kortrijk zullen de 32 werknemers van het agentschap in Luik en de 26 werknemers van dat in Kortrijk allen worden overgeheveld naar de hoofdzetel in Brussel. De Bank zal van hieruit de betrekkingen met het lokale economische weefsel blijven onderhouden via de verschillende activiteiten die ze alleen of met het Financieel Forum op touw zet.

De beslissing om die twee laatste vestigingen te sluiten, vloeit rechtstreeks voort uit de ontwikkeling van de verwerking van bankbiljetten, de voornaamste activiteit van die vestigingen op het vlak van werkgelegenheid. Deze ontwikkeling is zelf het gevolg van verscheidene factoren :
•De euro, met zijn verfijndere veiligheidskenmerken, vereiste de ingebruikneming van complexere, maar ook krachtigere machines. De optimalisatie van de apparatuur had, samen met de consolidatie en rationalisatie in de banksector, het aantal vestigingen van de Nationale Bank in de provincie, dat in 2002 nog twaalf bedroeg, teruggebracht tot twee.
•Sinds 2007 kunnen de in de banken gedeponeerde bankbiljetten rechtstreeks door die banken en door de geldtransporteurs worden verwerkt, waardoor de afstortingen van bankbiljetten aan de loketten van de Nationale Bank evenzeer afnamen.
•Voortaan nemen de geldtransporteurs ook de detailverwerking van de muntstukken en bankbiljetten voor hun rekening, waarbij ze rechtstreeks samenwerken met de bankkantoren en de handelszaken. Tegelijkertijd hebben de geldtransporteurs hun activiteit gecentraliseerd in Brussel en de afstortingen in Luik en Kortrijk stopgezet.

Die twee laatste vestigingen zouden hun activiteiten tegen eind 2018 stopzetten.
My map
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”