Meeting Venlo 20 december 2014

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Meeting Venlo 20 december 2014

Post by MDeen »

Omdat het hele meeting plannen wat stil ligt gooi ik de knuppel maar in het hoenderhok. Voor mij is de enige mogelijke datum vóór kerstmis 20 december, en omdat Venlo dichtbij is stel ik Venlo voor.

Wanneer
zaterdag 20 december 2014

Waar
Venlo, Stedje van lol en plezeer

Wat
Finse stijl meeting, dus niks gepland, de stad in, glaasje drinken, stukje eten.

Bijeenkomen rond 13:00 uur op het station van Venlo, binnen in de stationshal.

In Venlo wordt een ijsbaan opgebouwd in het kader van Venlo on Ice. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of hij open is voor vrij schaatsen, omdat er 's avonds een curlingwedstrijd is. Voor het eten stel ik het Steakhouse Grubbenvorst voor (Past Vullinghsplein 14, Grubbenvorst), rond 17:00 (omdat er mensen van ver kunnen komen). Naast een gewone kaart is er ook onbeperkt spareribs eten.
Voor- en natransport naar Grubbenvorst is aanwezig (een paar plekken in de auto bij mij).

Activiteiten in Venlo
  • Venlo on Ice
  • De Boerenmarkt op de Bolwaterstraat was in de zomer zo’n succes, dat ze een speciale KERST-editie hebben georganiseerd. Je kerstboodschappen kun je dus ook op 20 december op de Boerenmarkt doen. De Markt is open van 8.00 tot 14.00 uur.
  • Kerstkapel Weej zien d’r uut, Fanfaar Trotwaar, Ratatouille’s Kerstkoor en het Dickenskoor - Binnenstad
Uiteraard kunnen de aanwezigen goede ideeën aanbrengen voor de meeting in Larnaca.

Dus: komt allen! Meld je aan in dit topic!
Last edited by MDeen on Fri Dec 19, 2014 3:50 pm, edited 4 times in total.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Re: Meeting Venlo 20 december 2014

Post by GWR7007 »

Afhankelijk van het einde wil ik wel komen. Want ik heb een toch lange treinrit, maar als ik de mogelijkheid heb, rond 21uur (dat moet ik nog eens nakijken :oops: ) weer in de trein naar huis te zitten, dan is het geen probleem. Wij kunnen ja misschien vroeg naar het steakhouse gaan (het opent ja al om 17 uur :wink: ), dan heb ik ook nog iets van het avondeten.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Laatste verbinding van Venlo naar Münster is om 22:05, dus tijd genoeg :mrgreen: Maar ik zat daar zelf ook aan te denken, ik heb het er even bij gezet.
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Hmm, maak er (toch) maar "misschien" van, want inmiddels had ik ook al plannen gemaakt om a.s. zaterdag naar het hoge noorden te gaan... Even kijken of ik uitkom qua Kruidvat-kaartjes dus.
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

Zaterdag 20 december kan ik nog wel (ik heb er een gaatje in mijn agenda).

En dat levert ook meteen wat vervoerplaatsen op (ik kan er 3-4 meenemen) :) .
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
maarsy
Euro-Master
Euro-Master

Post by maarsy »

ik kan er ook zijn , moest er iemand vanuit belgie nabij mijn roette een lift nodig hebben
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

Kunnen wij misschien al een begin afspreken? Het is nog een week, maar ik moet een beetje vooruit plannen, dus was het erg mooi deze informatie te krijgen :wink: .
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ik stel voor rond 1 uur op het station van Venlo. Is dat mogelijk?
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

MDeen wrote:Ik stel voor rond 1 uur op het station van Venlo. Is dat mogelijk?
Voor mij denk ik wel. Ik erger me aan het gedrag van de eurobahn, die de treinen vanuit Duitsland naar Venlo handhaft. Ze verkopen helaas geen tickets in de trein (op andere eurobahn lijnen wel :evil: ), maar alleen aan automaten aan de stations. Ik heb nu een ticket waarmee ik de OV in NRW gebruiken kan, maar voor Kaldenkirchen :arrow: Venlo hoef ik te betalen. Dus wandel ik waarschijnlijk op de heenweg en kijk dat ik in Venlo een automat vind, om tenminste voor de reis terug een ticket te hebben. Maar dat zijn mijn problemen.

Toch moet ik al om 21:05 de trein naar huis nemen want met de trein om 22:05 was ik om 00:50 in Münster CS. Met de fiets naar huis duurt dan nog maar 25-30min. Omdat ik dan op Zo. 21 december met de trein naar mijn ouders ga (deze trein vertrekt om 9:03), wil ik niet te laat in Münster zijn :wink: .
my EBT profile

MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Ja, Venlo is een tariefmatig beetje lastig. Volgens Eurobahn:
Der VRR-Tarif gilt bis Venlo.

Die Pauschalpreistickets des NRW-Tarifs (SchönerTagTicket, SchöneFahrtTicket) gelten ebenfalls bis Venlo.

Inhaber von Schwerbehindertenausweisen sowie von NRW-Semestertickets benötigen für die Fahrt von Kaldenkirchen nach Venlo das VRR-Zusatzticket pro Person und Fahrt. Statt des Zusatztickets kann auch ein VRR-Einzelticket der Preisstufe A bereits am Startbahnhof gelöst werden.
Dus als je een Zusatzticket moet kopen dan kun je dat het beste ergens binnen het VRR doen waar je overstapt en daar ook direkt entwerten.
In Venlo staat een VRR automaat, dus voor de terugreis is het geen probleem.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

MDeen wrote: Dus als je een Zusatzticket moet kopen dan kun je dat het beste ergens binnen het VRR doen waar je overstapt en daar ook direkt entwerten.
In Venlo staat een VRR automaat, dus voor de terugreis is het geen probleem.
Ja, dat heb ik ook gezien. De verbinding, die ik gekozen heb, is met overstappen in Hamm, wat volgens mij niet in het VRR ligt :? . Maar daar [in Hamm] heeft de eurobahn een klantencentrum. Aan het centrum doe ik dan op donderdag een bezoek (en sowieso aan Hamm, om te kijken of het in het VRR gebied ligt) om te vragen hoe ik dan het beest een Zusatzticket kopen kan.
my EBT profile

Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

Eten hier in het dorp maar helaas hebben we dan ergens anders een feestje :-(
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Tot mijn spijt kan ik ook niet :( :cry: :(
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Ik moet deze meeting ook aan mij voorbij laten gaan.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Jammer dat jullie niet kunnen komen.

Nog meer activiteiten in Venlo:
De Boerenmarkt op de Bolwaterstraat was in de zomer zo’n succes, dat ze een speciale KERST-editie hebben georganiseerd. Je kerstboodschappen kun je dus ook op 20 december op de Boerenmarkt doen. De Markt is open van 8.00 tot 14.00 uur.

Kerstkapel Weej zien d’r uut, Fanfaar Trotwaar, Ratatouille’s Kerstkoor en het Dickenskoor - Binnenstad
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”