Keuze Nederlandse bankrekening

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Keuze Nederlandse bankrekening

Post by ludofaki »

GWR7007 wrote:Bij de Rabo wilden ze geen rekening voor ~5 maanden openen. Hun voorwaarde was dat je minstens 6 maanden in Nederland verblijft.

Qua EBT: ik zou graag een aantal dots in Nederland willen krijgen die ik op dit moment nog niet heb (zie mijn dotmap via mijn profiel). Hierbei wil ik de nadruk op het zuiden en de dot rond Zutphen en het Duitse Kleef leggen.
De Waddeneilanden, de rest van Noord-Holland, Friesland en Groningen en heel Flevoland staan niet echt op mijn "to do lijst". Vooral ook omdat ik geen studenten OV chipkaart krijg en dus alleen met de dagtickets van de Kruidvat, Blokker, AH etc kan gaan. Uiteraard heb ik ook geen eigen auto.
Dat ben ik ongeveer van plan. Ik hoop dat jullie dat iets verder helpt qua beoordeling van de twee banken.
Je weet dat er FB groepen zijn voor NS groep tickets. Dan koop je samen een NS groepticket. Als je met 8 personen bent kun je een retour maken voor €9 pp
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Keuze Nederlandse bankrekening

Post by GWR7007 »

Lijkt wat ouderwets maar ik zit niet op Facebook
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Keuze Nederlandse bankrekening

Post by googlejaps »

ludofaki wrote:
googlejaps wrote:
Gastbezoek van max €250 geldt voor elke Nederlandse bank.

.
Zeker weten? Deze zomer aantal keer >€250 (oa 2*€1000) gehaald met een oas van ASN bij de Rabo.
De € 250 gastgebruik geldt voor grote banken onderling. Banken zonder eigen geldautomaten (ASN, Triodos, etc.) hebben vaak een afspraak met 1 van de banken met geldautomaten, zodat je daar een hoger bedrag kan ophalen.
Volgens mij heeft ASN dan dus afspraken gemaakt met Rabo, ik denk dan dat je met je ASN pas bij niet-Rabo ATMs dus aan de limiet van € 250 per dag zit.
Mkay
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 197
Joined: Mon Jan 21, 2008 6:39 pm

Re: Keuze Nederlandse bankrekening

Post by Mkay »

googlejaps wrote:
ludofaki wrote:
googlejaps wrote:
Gastbezoek van max €250 geldt voor elke Nederlandse bank.

.
Zeker weten? Deze zomer aantal keer >€250 (oa 2*€1000) gehaald met een oas van ASN bij de Rabo.
De € 250 gastgebruik geldt voor grote banken onderling. Banken zonder eigen geldautomaten (ASN, Triodos, etc.) hebben vaak een afspraak met 1 van de banken met geldautomaten, zodat je daar een hoger bedrag kan ophalen.
Volgens mij heeft ASN dan dus afspraken gemaakt met Rabo, ik denk dan dat je met je ASN pas bij niet-Rabo ATMs dus aan de limiet van € 250 per dag zit.
Zoals eerder gezegd, SNS/ASN hebben geen aparte limieten voor gastgebruik.


https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... rland.html
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Keuze Nederlandse bankrekening

Post by ludofaki »

googlejaps wrote:
ludofaki wrote:
googlejaps wrote:
Gastbezoek van max €250 geldt voor elke Nederlandse bank.

.
Zeker weten? Deze zomer aantal keer >€250 (oa 2*€1000) gehaald met een oas van ASN bij de Rabo.
De € 250 gastgebruik geldt voor grote banken onderling. Banken zonder eigen geldautomaten (ASN, Triodos, etc.) hebben vaak een afspraak met 1 van de banken met geldautomaten, zodat je daar een hoger bedrag kan ophalen.
Volgens mij heeft ASN dan dus afspraken gemaakt met Rabo, ik denk dan dat je met je ASN pas bij niet-Rabo ATMs dus aan de limiet van € 250 per dag zit.
Klopt ja, bij ABN maar €250 idd
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Keuze Nederlandse bankrekening

Post by GWR7007 »

Ik kom hier nog op een ander aspekt terug.
Begin december ben ik in het kader van een college op excursie in Brussel (een dag heen en de volgende dag terug).
Hoe veel geld kun je dan per dag bij de verschillende banken opnemen? De website van de ABN AMRO is in dat geval duidelijk onduidelijk. Daar zeggen ze gewoon dat het aan de bank is om een limiet de bepalen.

Vraag twee: Hoe zit dat in Duitsland? Dat zou dan voor een dagtrip zijn.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Keuze Nederlandse bankrekening

Post by ludofaki »

GWR7007 wrote:Ik kom hier nog op een ander aspekt terug.
Begin december ben ik in het kader van een college op excursie in Brussel (een dag heen en de volgende dag terug).
Hoe veel geld kun je dan per dag bij de verschillende banken opnemen? De website van de ABN AMRO is in dat geval duidelijk onduidelijk. Daar zeggen ze gewoon dat het aan de bank is om een limiet de bepalen.

Vraag twee: Hoe zit dat in Duitsland? Dat zou dan voor een dagtrip zijn.
Volgens mij sowieso maar een gastopname per dag, opnamelimiet kun je zelf kiezen dacht ik...
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Keuze Nederlandse bankrekening

Post by Elmo »

Binnenlandse opnamelimieten zijn niet van toepassing in het buitenland. Bij de ABN Amro is de opnamelimiet gelijk aan de opnamelimiet bij de ABN Amro-atm's. Is dat €1000, dan is de limiet in het buitenland ook €1000. Je kunt die limiet ophogen tot en met €10.000, maar pas wel op dat bij grote bedragen allerlei systemen in werking treden, zodat ze moeilijk kunnen gaan doen, en in het ergste geval je rekening beëindigen! Een limiet van €3000 à €4000 is veilig.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Keuze Nederlandse bankrekening

Post by googlejaps »

Elmo wrote:Binnenlandse opnamelimieten zijn niet van toepassing in het buitenland. Bij de ABN Amro is de opnamelimiet gelijk aan de opnamelimiet bij de ABN Amro-atm's. Is dat €1000, dan is de limiet in het buitenland ook €1000. Je kunt die limiet ophogen tot en met €10.000, maar pas wel op dat bij grote bedragen allerlei systemen in werking treden, zodat ze moeilijk kunnen gaan doen, en in het ergste geval je rekening beëindigen! Een limiet van €3000 à €4000 is veilig.
Mee eens. ABN AMRO heeft een aanpasbare limiet voor opnemen in het buitenland. Voor de volledigheid: ING en RABO hebben een vaste limiet van €500 per dag (die kan zover ik 't weet niet aangepast worden).
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5442
Joined: Thu Aug 02, 2012 11:57 am
Location: Münster (Westfalen), Germany

Re: Keuze Nederlandse bankrekening

Post by GWR7007 »

Bedankt voor de uitleg.

@Elmo: Op dit moment staat mijn limiet bij 1.000€ simpelweg omdat ik nauwelijks meer heb om mee te "spelen". Waarschijnlijk blijft het daar ook staan. Ik was echter niet van plan mijn limiet naar 10.000€ te verhogen :P .

Nog om het even te plaatsen: dit is wat de ABN AMRO over dit onderwerp precies zegt (komt uit de FAQ's bij paslimiet verhogen)
ABN AMRO wrote: Geldt de gewijzigde betaalpaslimiet ook als ik wil pinnen in het buitenland?

De betaalpaslimiet die u kiest, geldt alleen voor geldopnames en betalingen binnen Nederland. Banken in het buitenland bepalen zelf hoeveel buitenlanders maximaal per dag mogen pinnen. ABN AMRO heeft geen invloed op eventuele verschillen per land.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”