Postcode

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Post by MM8_NL »

Westinghouse wrote:Teveel nauwkeurigheid is niet echt wenselijk. Maar wel dit dat al het geld, dat inmiddels is ingevoerd grotendeels fictief is.
Hoezo is teveel nauwkeurigheid niet wenselijk? Hoe nauwkeuriger des te beter. Van een serienummer voer je toch ook alle cijfers in, of is daar nauwkeurigheid ook niet wenselijk? Of vul anders alleen de provincie in waar het biljet gevonden is.
User avatar
EnricoDB2
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 237
Joined: Sat Jun 18, 2005 7:11 am
Location: Vught, The Netherlands

Post by EnricoDB2 »

kevertje wrote: Inderdaad.. 1 postcode per plaats is niet echt handig.
Voor grote steden kan dit zo 10 kilometer schelen !
M'n ouders wonen in 3544 maar de andere kant van de stad is 3584. Dat scheelt hemelsbreed denk ik zo 10 kilometer
Dit geeft dus al aan dat er in een grotere stad al meerdere postcodes zijn, en er dan ook al redelijk nauwkeurig afstanden berekend kunnen worden! Ik voel me er gewoon niet echt prettig bij als ik de volledige postcode inclusief letters in zou voeren, ook ik hou het bij de vier cijfertjes dus!
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Post by MM8_NL »

EnricoDB2 wrote: Dit geeft dus al aan dat er in een grotere stad al meerdere postcodes zijn, en er dan ook al redelijk nauwkeurig afstanden berekend kunnen worden! Ik voel me er gewoon niet echt prettig bij als ik de volledige postcode inclusief letters in zou voeren, ook ik hou het bij de vier cijfertjes dus!
Dan hoeft men de commentaarregel ook niet in te vullen want dat is ook slechts iets om iets nauwkeuriger aan te geven waar het biljet vandaan komt. Door de letters komt men op straatniveau en dat is best wel leuk om te zien. Echt veel moeite is het toch niet?
Carnager
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 154
Joined: Mon Sep 19, 2005 10:49 am
Location: Amsterdam, The Netherlands
Contact:

Post by Carnager »

Er zijn best situaties te noemen waarbij je idd de letters niet noemen wilt.
Bijvoorbeeld bij vrienden, om hun privacy niet te schenden.
Of als je, hypothetisch gesproken, bij de hoeren bent geweest en de vrouw mag t nie weten.. :P
Maar voor een bezoekje aan de supermarkt of het warenhuis is het toch gewoon leuk om zoveel mogelijk adres details in te voeren lijkt mij. :)
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Postcode

Post by mrfeanfan »

ik heb vandaag enkele biljetten uit Willemstad (curacau) gekregen van vriendin van me schoonmoeder (haha deze was zo lief om foto te nemen en naar mij te sturen). Klopt het dat er in Willemstad geen postcodes gebruikt worden? De enige die ik tegen ben gekomen is postcode 0000.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Postcode

Post by JelmerS »

Hier voer ik ook geen letters in.
Wel voel ik de postcode redelijk nauwkeurig in, ik zoek meestal de postcodes bij de desbetreffende wijken van steden en natuurlijk winkels.

Als ik het biljet in een winkel ontvangen heb, of bij een bank gepind heb, voer ik tevens bij opmerkingen de naam in.

Voorbeeldje: https://nl.eurobilltracker.com/notes/?id=166437457
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Postcode

Post by vermeer »

Curaçao; waar valt dat eigenlijk onder?

Caribisch Nederland heeft alleen:
1 Kralendijk 51
2 Oranjestad (Sint Eustatius) 19
3 The Bottom 2
4 Windwardside (Saba) 2
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Postcode

Post by mrfeanfan »

het is een plaats zonder gemeente/provincie

http://nl.eurobilltracker.com/profile/?city=114777
User avatar
Burdie
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1897
Joined: Sat Nov 27, 2004 6:59 pm
Location: Ireland
Contact:

Re: Postcode

Post by Burdie »

vermeer wrote:Curaçao; waar valt dat eigenlijk onder?

Caribisch Nederland heeft alleen:
1 Kralendijk 51
2 Oranjestad (Sint Eustatius) 19
3 The Bottom 2
4 Windwardside (Saba) 2
Bonaire, Sint Eustatius en Saba Dit zijn de +3 gemeentes van Nederland. De andere eilanden hebben een andere status en kunnen niet geplaatst worden onder een gemeente
Personal statistics from: NIGMM / EBTST / EBTcheck 250 Hits with 2 triple :flag-ie: 3 :flag-eu: 410
list of (known by me) latest "codes_country.txt" files Blog
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Postcode

Post by mrfeanfan »

Burdie wrote:
vermeer wrote:Curaçao; waar valt dat eigenlijk onder?

Caribisch Nederland heeft alleen:
1 Kralendijk 51
2 Oranjestad (Sint Eustatius) 19
3 The Bottom 2
4 Windwardside (Saba) 2
Bonaire, Sint Eustatius en Saba Dit zijn de +3 gemeentes van Nederland. De andere eilanden hebben een andere status en kunnen niet geplaatst worden onder een gemeente
ik had volgens mij gelezen dat er een discussie qas geweest om Nederland dezelfde status als het VK te geven, of te wel een extra laag naast gemeenten en provincies
User avatar
Burdie
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1897
Joined: Sat Nov 27, 2004 6:59 pm
Location: Ireland
Contact:

Re: Postcode

Post by Burdie »

mrfeanfan wrote:
ik had volgens mij gelezen dat er een discussie qas geweest om Nederland dezelfde status als het VK te geven, of te wel een extra laag naast gemeenten en provincies
De Overzee'se plaatsen van de VK zoals Girbaltar en Isle Of Man kunnen (en zijn) ook niet worden ingedeeld in een district, zo ik denk dat het zo blijft zoals het is
Personal statistics from: NIGMM / EBTST / EBTcheck 250 Hits with 2 triple :flag-ie: 3 :flag-eu: 410
list of (known by me) latest "codes_country.txt" files Blog
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Postcode

Post by mrfeanfan »

Burdie wrote:
mrfeanfan wrote:
ik had volgens mij gelezen dat er een discussie qas geweest om Nederland dezelfde status als het VK te geven, of te wel een extra laag naast gemeenten en provincies
De Overzee'se plaatsen van de VK zoals Girbaltar en Isle Of Man kunnen (en zijn) ook niet worden ingedeeld in een district, zo ik denk dat het zo blijft zoals het is
klopt het blijft nu zoals het is.. maakt natuurlijk niet uit maar is opzich jammer
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”