Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3692
Joined: Tue Jun 01, 2004 12:13 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by BaliBennie »

Geweldig verhaal, ik zat er live bij op de chat :)
Nu ook met foto erbij!
Mijn toekomstige hit moet ook ergens op deze foto staan :mrgreen:
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
Bollivierke
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1109
Joined: Fri Jan 01, 2010 5:01 am
Location: Belgium

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by Bollivierke »

Elmo wrote:En dit is de foto. De stapel links komt uit Guadeloupe, de stapel in het midden uit Martinique, de stapel rechtsboven uit Saint-Barthélemy, de stapel rechtsmidden uit Sint-Maarten en het stapeltje rechtsonder zijn wat kliekjes die ik in Parijs heb ontvangen. Geniet ervan! :twisted:
En van waar de Finse muntrolletjes als ik vragen mag? :D
User avatar
gille
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 6784
Joined: Sat May 05, 2007 10:55 am
Location: Wiekevorst, Belgium
Contact:

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by gille »

Een fantastisch verhaal! Het leek of ik een goede thriller aan het lezen was... :P
Brand new website: #IceBucketChallenge Videos
User avatar
Steda
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 11801
Joined: Mon Sep 27, 2004 10:26 am
Location: Lommel, Belgium

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by Steda »

Prachtig verhaal en natuurlijk ook zeer mooie foto.
Nu wachten tot je biljetten hier terug gevonden worden. Dat worden mooie hits dan.
User avatar
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3692
Joined: Tue Jun 01, 2004 12:13 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by BaliBennie »

't is alleen jammer dat je geen hits hebt gescoord daar aan de overkant... :?
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by Tjariet »

Daar in die streken zijn hits blijkbaar vrij zeldzaam.

Zoals Matthijs al op de chat memoreerde, is pa Tjariet (ik dus) op Sint Maarten inderdaad enkele jaren geleden vlak voor het vertrek terug naar Nederland al z'n geld kwijtgeraakt door een aantal criminele elementen aldaar. Alle biljetten waren wel ingevoerd, en er is tot op de dag van vandaag niet één biljet van teruggevonden.

Als ik bedenk wat Elmo al met EBT heeft meegemaakt, kan hij een schitterend boek schrijven.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by Elmo »

Er zat inderdaad helaas geen hit bij, maar dat had ik ook niet echt verwacht daar. En ik moest ook aan jullie (Pa Tjariet en Skathâlder) denken toen ik op Sint-Maarten was. Daar hoopte ik stiekem toch op een hit met één van jullie biljetten, maar helaas! :(

Ik ben nu als een gek in mijn regio aan het rondfietsen om al die biljetten in omloop te krijgen (ING wisselt namelijk maximaal €500, maar de wissel wordt niet geregistreerd, dus ik kan in principe net zo vaak per dag wisselen als het aantal ING-kantoren dat ik op één dag kan befietsen. Bovendien worden de bijetten daardoor wel goed verspreid. :wink: De ING-kantoren van Leiden (Schuttersveld en Bevrijdingsplein), Leiderdorp (Reaal), Voorschoten (Schoolstraat), Wassenaar (Johan de Wittstraat), Katwijk (Trambaan) en Oegstgeest zijn nu besmet gebied! Dit geldt ook voor de retail-ATM van Katwijk (opname-stortings-ATM ABN Amro, Noordeinde), maar volgens mij ben ik de enige EBT'er die daar regelmatig komt! :P

En wat die Finse muntjes betreft: Nederland heeft een tijdje terug een muntenuitruil met Finland gedaan. Nederland heeft een tekort aan 5-centjes en een overschot aan 2-euro's, en voor Finland geldt dat precies andersom. Dus daardoor zijn er tientallen miljoenen Finse 5-centjes naar Nederland gekomen. Ik heb een paar van die muntjes naar Guadeloupe en Martinique gebracht (één rolletje per eiland), en daar in omloop gebracht. Dus als je daar een keer naartoe gaat en je vindt daar een Fins 5-centje, dan heb je ook een hit met mij! :mrgreen:
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by Fons »

Daar is mijn avontuurtje met de Duitse douane niets bij. Leuk om dit gelezen te hebben! En goed dat ze je uiteindelijk lieten gaan natuurlijk.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by Elmo »

Ik zat inderdaad vooral aan mijn vlucht te denken die ik moest halen, maar ik denk dat ze het zo speelden dat ik toch nog op tijd de vlucht kon halen zodra ze doorhadden dat dit toch wel eens waar zou kunnen zijn. :wink:
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by mrfeanfan »

hoewel mijn (schoon) familie ebt raar en vreemd vind bewaard mijn vader zij :note-5: stuurt mijn schoonmoeder al haar biljetten per WhatsApp en mijn schoonzusje doet dat wanneer ze naar euroland op vakantie is. :). ik zie dus wel alle biljetten die ik invoer zodat ik weet dat ze legaal zijn. :mrgreen: jackpot was biljet van me zwager in Barcelona... spullen ophalen uit oude woning (verhuist naar londen) en 1 biljet tegenkomen in de woning die gelijk monsterhit was.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 258
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:13 am

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by JelmerS »

Mijn pa vindt het een onzinnig iets, sommige kennissen snappen er niets van en redeneren: als een biljet in Emmen ingevoerd is en via Groningen naar Maastricht gaat heeft het dus veel verder gereisd dan zoveel kilometer. Terwijl ik het juist vooral leuk vind te weten dat mijn biljet dan in Maastricht teruggevonden is.

Ik heb in ieder geval één persoon die het mij makkelijk maakt, een bevriende marktkoopman die graag :note-5: wil. Hij snapt volgens mij niets van Ebt maar vind het handig dat ik hem af en toe wat :note-5: kan leveren. Het is iemand die hobbymatig alleen 's zomers bezig is, maar het scheelt dan wel, overal toeristen op de markt die mijn briefjes van 5 misschien weer elders in het land gaan verspreiden. :)
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Post by mrfeanfan »

Zondag teruggekomen van vakantie (met schoonfamilie ivm bruiloft) krijg ik vandaag foto's van 7 biletten van me schoonzus om in te voeren ... met als bericht sorry had ze je nog niet gegeven.... :)
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”