Hoe reageren de naasten van jullie op jullie hobby?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
eurofever
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2687
Joined: Wed Dec 05, 2007 9:59 pm
Location: Attenhoven
Contact:

Post by eurofever »

mijn naasten kijken soms verbaasd op als ik wanhopig probeer om aan meer biljetten te geraken :D .dan is het van'gij ga nog in een biljetteke veranderen' :lol: .maar ze steunen me wel en helpen ook om biljetjes te noteren 8) .maar zelf willen ze het niet doen. :wink:
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Post by Tjariet »

Mijn vrouw vindt het allemaal grote onzin, maar ze vindt het verder een onschuldige hobby. Dus ze vindt het best.

Mijn zoon van 15 is helemaal weg van EBT. Op schooltripjes verzamelt hij biljetten. Op school wisselt hij biljetten met klasgenoten. Morgen moet hij voor een schoolproject met medeleerlingen de stad in en hij vroeg me net: Heb je morgen een stuk of zes twintigjes om me mee te geven? Hij wil als een volleerde EBT'er kleine bedragjes met twintigjes betalen.

Mijn dochter van 12 vindt het ook leuk.

Mijn broer vindt het maar onzin, maar ik mag wel z'n biljetten noteren als hij langskomt of als ik bij hem ben. Al m'n vrienden vinden het ongelooflijke onzin, maar met één van hen wissel ik wel eens. Dat vindt hij best.

En verder vertel ik niemand dat ik aan EBT doe. Vooral de mensen op het postkantoor laat ik maar liever in de waan dat al dat geld opnemen, storten en wisselen zakelijk is. Meestal vragen ze trouwens niks. Zo wilde ik vandaag op een van de postkantoren hier in de stad 110 vijfjes wisselen tegen 11 vijftigjes, die ik onder andere weer nodig had om bij de visboer de kassa te kunnen wisselen. De postkantoormedewerkster wisselde met een glimlach.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

Tjariet wrote:Zo wilde ik vandaag op een van de postkantoren hier in de stad 110 vijfjes wisselen tegen 11 vijftigjes, die ik onder andere weer nodig had om bij de visboer de kassa te kunnen wisselen. De postkantoormedewerkster wisselde met een glimlach.

De postkantoren zijn altijd blij met kleine biljetten.
Of bedoelde je dat jij de vijftigjes daar achterliet?
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Post by vermeer »

Een paar keer met :note-100: staatsloten gekocht. Ja, graag 4 * 17 * :note-5: terug. Ga ze nu opsparen voor de tiende van elke maand.
Mariusjr
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 472
Joined: Tue Apr 11, 2006 1:04 am
Location: Maassluis

Post by Mariusjr »

Sommige familieleden / vrienden vinden het maar verdacht als ik wil wisselen. Zeker als ik (andere) biljetten van dezelfde waarde teruggeef.
Denken waarschijnlijk dat ik valse wil teruggeven.

Soms eisen ze gewoon dezelfde biljetten terug, maar mag ik ze wel opschrijven.

Ik vind het wel beledigend, dat wantrouwen. Ik ben goudeerlijk.
Tegenwoordig vraag ik niets meer en hou ik het low-profile.
User avatar
Tjariet
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1278
Joined: Wed Oct 31, 2007 10:44 pm
Location: Groningen NL

Post by Tjariet »

Fons wrote:
Tjariet wrote:Zo wilde ik vandaag op een van de postkantoren hier in de stad 110 vijfjes wisselen tegen 11 vijftigjes, die ik onder andere weer nodig had om bij de visboer de kassa te kunnen wisselen. De postkantoormedewerkster wisselde met een glimlach.

De postkantoren zijn altijd blij met kleine biljetten.
Of bedoelde je dat jij de vijftigjes daar achterliet?
Nee, ik heb de vijfjes daar achtergelaten.

Misschien zijn postkantoren wel blij met vijfjes, maar ik zie toch meestal dat ze er een pakketje van maken en ze door een soort brievenbus in de muur in de kluis (denk ik) storten. Ik heb geen idee wat er daarna mee gebeurt.
User avatar
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3692
Joined: Tue Jun 01, 2004 12:13 am
Location: The Netherlands
Contact:

Post by BaliBennie »

Tjariet wrote:Nee, ik heb de vijfjes daar achtergelaten.

Misschien zijn postkantoren wel blij met vijfjes, maar ik zie toch meestal dat ze er een pakketje van maken en ze door een soort brievenbus in de muur in de kluis (denk ik) storten. Ik heb geen idee wat er daarna mee gebeurt.
Daar staat de papierversnipperaar. :P
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

haha

Daar draait alles om veiligheid, alles wordt door zo'n gleuf gepropt, meestal komt het de volgende dag weer uit het apparaat dat het geld uitspuwd
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Post by eddydevries »

Fons wrote:haha

Daar draait alles om veiligheid, alles wordt door zo'n gleuf gepropt, meestal komt het de volgende dag weer uit het apparaat dat het geld uitspuwd
Behalve bij het postkantoor, want de automaten van de Postbank geven geen vijfjes (en die heeft Tjariet bij het postkantoor ingeleverd).

Bij het postkantoor hebben ze dus geen vijfjes nodig, dus om ruimte te maken: "ritsratsrits".
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

met 'apparaat' bedoelde ik niet de geldautomaat, maar de kasautomaat achter de balie, binnen in het postkantoor.
Geert
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 20
Joined: Sun Feb 10, 2008 1:21 pm
Location: Ulm Deutschland
Contact:

Post by Geert »

Niet-ingelogde Elmo wrote:Nee, natuurlijk ben ik niet gearresteerd (waarvoor zou ik gearresteerd
moeten worden?). :wink:

Met de ABN Amro heb ik weinig problemen gehad. Misschien heeft het te
maken met de perikelen rond de overname door Barclays of Fortis/RBS/
Banco Santander dat ABN Amro behoorlijk veel klanten is kwijtgeraakt. Het
bleef bij een bescheiden verzoekje om maximaal 5 keer per dag te pinnen en
een verlaging van mijn dagelijkse opnamelimiet naar €1000,= per dag.

Zoals erasmuston aangeeft wacht ik op een bijzonder moment om de
€2.000.000,= vol te maken. Ik geef binnenkort een borrel met mijn
vrienden
en dan zal ik het biljet invoeren om de €2.000.000,= vol te maken. Maar
daarvoor moet eerst mijn monitor gerepareerd zijn...

Dat ik weinig op het forum post komt omdat ik andere prioriteiten heb. Ik
lees het forum wel vluchtig, maar post weinig. Ook het achterhalen van
shortcodes schiet er nog wel eens bij in, omdat dat vrij tijdrovend is. Je
kunt gerust je verzoek bij mij indienen, maar het kan zijn dat het een
tijdje duurt eer je een reactie krijgt. Sorry daarvoor.

Wat een verhaal ,ik heb gejankt van het lachen,als ik dit bij mij in Duitsland deed,dan werd ik denk ik opgesloten.
Geert
User avatar
Dinkietoy
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 347
Joined: Sat Oct 13, 2007 7:47 am
Location: 2040 Berendrecht, Belgie

Post by Dinkietoy »

Tjariet wrote:Mijn vrouw vindt het allemaal grote onzin, maar ze vindt het verder een onschuldige hobby. Dus ze vindt het best.

Mijn zoon van 15 is helemaal weg van EBT. Op schooltripjes verzamelt hij biljetten. Op school wisselt hij biljetten met klasgenoten. Morgen moet hij voor een schoolproject met medeleerlingen de stad in en hij vroeg me net: Heb je morgen een stuk of zes twintigjes om me mee te geven? Hij wil als een volleerde EBT'er kleine bedragjes met twintigjes betalen.

Mijn dochter van 12 vindt het ook leuk.

Mijn broer vindt het maar onzin, maar ik mag wel z'n biljetten noteren als hij langskomt of als ik bij hem ben. Al m'n vrienden vinden het ongelooflijke onzin, maar met één van hen wissel ik wel eens. Dat vindt hij best.

En verder vertel ik niemand dat ik aan EBT doe. Vooral de mensen op het postkantoor laat ik maar liever in de waan dat al dat geld opnemen, storten en wisselen zakelijk is. Meestal vragen ze trouwens niks. Zo wilde ik vandaag op een van de postkantoren hier in de stad 110 vijfjes wisselen tegen 11 vijftigjes, die ik onder andere weer nodig had om bij de visboer de kassa te kunnen wisselen. De postkantoormedewerkster wisselde met een glimlach.
Bekend verhaal.
Ik krijg dat op mn werk ook regelmatig zo eens te horen van: Ben je daar weer? Of krijgen we stukje van de intrest? Of wat kunnen we winnen?
Als je dan zegt, dat het puur een hobby is, verklaren ze je meestal gek.
Zelf hebben ze dan gewoonlijk wel de meest idiote hobby's...
User avatar
the.unknown
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 194
Joined: Wed Oct 03, 2007 2:56 pm
Location: Lier, Belgium

Post by the.unknown »

Ja, net of postzegels verzamelen of bloemschikken zo normaal is :twisted:
Koen vde
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 375
Joined: Sat Jun 24, 2006 2:41 pm
Location: Antwerpen Quellinstraat

Post by Koen vde »

Mijn madam had voor mijne Valentijn 100 :note-5: en 100 :note-10:
gaan halen

Ze zai dat ik daar blijer mee was dan mee iets anders :lol: :lol:

Maar nu heb ik het wel aan mijne rekker dat ik haar vandenavond moet tracteren bij de Mexicaan :evil: :lol: :lol:

Ps der zaten 2 hitjes in , joepie

http://nl.eurobilltracker.eu/notes/?id=40325243

http://nl.eurobilltracker.eu/notes/?id=40609377
I like the smell of money in the morning
User avatar
Erik B.
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 957
Joined: Thu May 18, 2006 5:03 pm
Location: Wijnegem, België

Post by Erik B. »

:D Awel, da vind ik een origineel kado, en zij heeft waarschijnlijk nog gelijk ook zeker? :D
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”