RABO

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: RABO

Post by MDeen »

Dan gaan we dat toch een keer uitproberen? Alleen, 1000 biljetten in opnames van 40 per keer, dan ben je wel even bezig.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: RABO

Post by eddydevries »

25 keer in 2 min. per keer
(even rekenen)






Dan ben je toch binnen een uur klaar :D .
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: RABO

Post by Crazy Bob »

Een uurtje werk, dat valt wel mee. Je zou even moeten bedenken waar je het zou willen doen. Ik zou zelf zeggen: op een zondag, bij een automaat in een plaats waar de winkels op zondag dicht zijn, en met redelijk dicht in de buurt een andere automaat met vijfjes voor het geval automaat 1 leeg geraakt voordat je limiet bereikt is.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: RABO

Post by Elmo »

Het beste zou zijn op een plek waar je nog twee automaten met :note-5: bij elkaar hebt. In Voorschoten bijvoorbeeld kun je nog steeds zowel buiten als binnen :note-5: krijgen, en er zijn volgens mij niet veel plekken meer waar dat nog mogelijk is.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: RABO

Post by eddydevries »

Ik was vanmiddag bij een automaat met :note-5: vrije biljetkeuze met een tweede automaat. Daar zit echter geen vijfjes in (alleen :note-10: :note-20: :note-50: ). Dus ik weet niet of dit de beste locatie ervoor is.

Maar het meest bijzondere vind ik, dat het gemeente Rotterdam is (en dus heeft de gemeente een rabo-automaat met vijfjes).
Het zit namelijk in Hoek van Holland.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: RABO

Post by MDeen »

Zucht. Rabobank Panningen ook geen :note-5: meer :evil:
Eerder hadden ze de buitenautomaat verwijderd, die is nu (een paar meter verschoven) teruggekomen met de standaard :note-10: :note-20: :note-50: erin. In de hal is de automaat met :note-5: verwijderd, de ander doet :note-10: :note-50: :note-100: :note-200:
Ik zit er echt over te denken maar weer eens flink te gaan klagen over hun serviceniveau.
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: RABO

Post by Crazy Bob »

Crazy Bob wrote:gisteren ontdekt, dat je tegenwoordig met de Rabobank Bankieren-app zelf je paslimiet kunt wijzigen, via het kopje "service". Vervolgens kun je, in tegenstelling tot vroeger, in meerdere opnames je zelf ingestelde limiet uit de muur halen. Met een maximum van 5.000 euro betekent dat, dat je (in ieder geval in theorie want de automaat zal er niet zo veel op voorraad hebben) 1000 vijfjes per dag kunt halen.
Eindelijk eens zin en tijd gehad om dit te proberen, in mijn geval wilde ik gisteren voor 500 tientjes bij de Rabo-automaat aan de Spuiboulevard te Dordrecht gaan. Na 160 tientjes succesvol te hebben gepind (4*40) ging de automaat op storing, net als de naastgelegen automaat. Een paar uur later was ik in Rotterdam, alwaar aan het Binnenwegplein de beide Rabo-automaten ook al in storing waren. Ik moest dus genoegen nemen met "slechts" 160 tientjes, maar kan dus in ieder geval wel al concluderen dat het eigenhandig verhogen van de limiet, en deze vervolgens in tranches opnemen, prima werkt.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: RABO

Post by MDeen »

Ja, maar 4 opnames achter elkaar is ook niet zo denderend. Ik heb al vaker de standaard € 1.250 limiet in :note-5: gepint, en dat zijn er 250. Dus 6x40+10.
Storing kan een paar dingen betekenen. Leeg (maar dan zou hij vooraf ook alleen maar :note-10: moeten hebben aangegeven bij de beschikbare biljetten) of een storing in het uitgeven, maar dat gebeurt meestal tijdens de uitgifte.
Dat heb ik ook al een paar keer gehad, dan zie je op je rekeningoverschrift een afboeking en daarna een opboeking.
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: RABO

Post by Crazy Bob »

Mijn punt was uiteraard 1600 > 1250 :wink:

En de storing was, dat na mijn vierde pinbeurt de automaat het blauwe scherm toonde (met iets van "de automaat is niet beschikbaar, voer uw pas niet in"). Ik had het idee dat het een landelijke storing was, want beide automaten gingen min of meer tegelijk in storing, en enkele uren later in Rotterdam was het precies hetzelfde.
User avatar
Steda
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 11801
Joined: Mon Sep 27, 2004 10:26 am
Location: Lommel, Belgium

Re: RABO

Post by Steda »

In Duizel hebben ze de rabo atm verwijderd. Is nog maar sinds kort , want kwam er vaak pinnen.
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: RABO

Post by arjanvs »

Rabo wordt met de dag gekker
Per 1 april kosten voor betaalpakket 4,50 per maand
En daar bovenop dit
Geld storten 1,50 per storting eerste 6 stortingen ook niet meer gratis.
En geld bestellen 2,00 per bestelling

Heb een klacht ingediend kijken wat ze te zeggen hebben .
STELLETJE GELDWOLVEN !!!!!!!
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: RABO

Post by MDeen »

Ja, ik vond het ook al vrij bizar. Dat geld storten nu altijd geld gaat kosten had ik nog niet eens gezien.
En dan komen ze met kul excuusjes als "de tweede pas is gratis". Ik heb geen tweede pas, dus waarom moet ik dat wel meebetalen dan?
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: RABO

Post by MDeen »

Nog meer veranderingen:
Geld bestellen in biljetten is niet meer gratis maar kost 2 euro per keer.
User avatar
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5242
Joined: Tue May 10, 2005 9:24 pm
Location: Lies - Terschelling (NL)

Re: RABO

Post by de*lerger »

Als je veel stort wordt het wel goedkoper.
Heb net met de rabo gebeld en het tarief blijft ook na de 6e storting €1,50 ipv €6,30
My map
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: RABO

Post by ludofaki »

MDeen wrote:Nog meer veranderingen:
Geld bestellen in biljetten is niet meer gratis maar kost 2 euro per keer.

Wat een onzin eigenlijk. Die geldwagen komt toch wel, voor de pinautomaat.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”