RABO

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderator: BaliBennie

Re: RABO

Postby Jan010 » Sun Dec 25, 2011 1:15 am

Crazy Bob wrote:
MDeen wrote:Heeft de Rabobank opeens andere regels m.b.t. opnemen in het buitenland? Zojuist tot twee keer toe (gisteren en vandaag) gehad dat ik bij een Volksbank 1x 200 euro kon pinnen en daarna was de transactie niet meer geauthoriseerd. Terwijl ik met de ING pas geen problemen had. En het was dus 1x voor 0:00 uur en toen kon ik weer 1x na 0:00 uur.
Daarna even bij de Sparkasse geweest en die kon mij vrolijk informeren dat het resterende opnamebedrag 0 euro was.

Ja, ik heb genoeg op de rekening staan.

Een week geleden kon ik nog zonder problemen 100 vijfjes bij de Volksbank opnemen met m'n Rabopas...

Ik kon gisteren zonder problemen €500 opnemen in Duitsland met m'n Rabopas.
Jan010
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Postby MDeen » Thu Dec 29, 2011 11:06 am

En weer een kraak van een RABO geldautomaat in Limburg. Nu die in Nederweert. Wat is dat toch.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/480515/1 ... weert.html
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Postby Henk_2006 » Thu Dec 29, 2011 11:24 am

MDeen wrote:En weer een kraak van een RABO geldautomaat in Limburg. Nu die in Nederweert. Wat is dat toch.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/480515/1 ... weert.html

Volgens de foto is het de linkse automaat. Was dat niet de 'vijfjes'-automaat?
Henk_2006
Euro-Master
Euro-Master

Postby MDeen » Thu Dec 29, 2011 11:46 am

Volgens mijn gegevens niet. Maar ik ben er ook al lang niet meer geweest.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Postby MDeen » Sat May 05, 2012 7:17 pm

Let op! Rabobank gaat bankpassen standaard blokkeren voor opnames in het buitenland!

http://frontpage.fok.nl/nieuws/541014/1 ... a-uit.html
De Rabobank gaat pinpassen van klanten standaard uitschakelen voor gebruik in het buitenland. Het gaat om een maatregel die particuliere klanten moet beschermen tegen skimmers. Die kunnen vanaf 1 juni als ze hun pas wel in het buitenland willen gebruiken de pas per werelddeel opnieuw activeren, meldt de bank zaterdag.

Criminelen haalden in 2011 met geskimde passen 39 miljoen euro van bankrekeningen. Het 'cashen' gebeurt veelal buiten Europa. De methode trof vorig jaar 24 duizend Rabo-klanten.

Met de maatregel volgt Rabobank het voorbeeld van enkele buitenlandse banken. "De resultaten hiervan zijn goed. Het aantal fraudegevallen is sterk gedaald en de reacties van de klanten zijn over het algemeen positief", zegt Rik Op den Brouw, directeur van de afdeling particulieren van Rabobank.

Rabobank gaat klanten deze maand via verschillende kanalen op de maatregel wijzigen. Rabo-klanten die desondanks in het buitenland geen geld kunnen opnemen, kunnen dat zelf via internetbankieren herstellen of via een telefoontje met de bank.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Postby Mkay » Sat May 05, 2012 7:47 pm

MDeen wrote:Let op! Rabobank gaat bankpassen standaard blokkeren voor opnames in het buitenland!

http://frontpage.fok.nl/nieuws/541014/1 ... a-uit.html
De Rabobank gaat pinpassen van klanten standaard uitschakelen voor gebruik in het buitenland.

De eerste zin van het artikel klopt al niet, het gaat alleen om andere werelddelen, dus landen buiten Europa.

Zie ook:
http://www.rabobank.nl/particulieren/se ... ten_europa

Betaalpas buiten Europa 'uit'
Gezin op vakantie aan het zwembad

Het komt steeds vaker voor dat criminelen met behulp van gestolen gegevens geld opnemen. Dit zogenaamde skimmen is erg vervelend als het ú overkomt. Het skimmen gebeurt met name in landen buiten Europa. Om misbruik tegen te gaan, heeft de Rabobank besloten om vanaf 1 juni de betaalpas voor landen buiten Europa standaard 'uit' te zetten.
Betaalpas 'aan' zetten voor gebruik buiten Europa

Als de pas 'uit' staat dan kan deze niet gebruikt worden om te betalen of geld op te nemen buiten Europa. Dit geldt voor de Rabo Europas, de Rabo WereldPas en de Rabo WereldPas voor Jongeren. Reist u naar een land buiten Europa? Dan kunt u uw pas vanaf 1 juni eenvoudig 'aan' zetten voor de periode dat u buiten Europa reist. Uw pas zal na deze periode automatisch 'uit' worden gezet. In het landenoverzicht ziet u voor welke landen u uw pas niet 'aan' hoeft te zetten.
Uitzonderingen: betaalpas buiten Europa 'aan'

Er zijn enkele uitzonderingen:

voor klanten met een Rabo RiantPakket staat de pas standaard 'aan'
als u in de afgelopen twee jaar uw betaalpas heeft gebruikt buiten Europa, staat uw betaalpas standaard 'aan'
zakelijke passen staan 'aan'

Wij adviseren u om uw pas voor landen buiten Europa 'uit' te zetten als u niet reist buiten Europa. Zo maakt u het risico op misbruik zo klein mogelijk. En nog een tip: vergeet uw Random Reader niet als u op vakantie gaat!

Voor mij zal het dus nog 'aan' blijven, aangezien ik vorig jaar nog in Midden-Amerika heb gepind.
Last edited by Mkay on Sat May 05, 2012 7:49 pm, edited 1 time in total.
Mkay
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Postby R/J » Mon May 07, 2012 11:41 am

Mkay wrote:
Als de pas 'uit' staat dan kan deze niet gebruikt worden om te betalen of geld op te nemen buiten Europa. Dit geldt voor de Rabo Europas, de Rabo WereldPas en de Rabo WereldPas voor Jongeren.

Toch opvallend: toen ik mijn 'nieuwe' pas kreeg (Wereld i.p.v. Euro) werd erbij gezegd dat die naamsverandering was omdat mensen zich afvroegen of je met een Europas wel buiten Europa kunt pinnen. Ik voorspel een naamswijziging terug in de oude naam.
N.I.G. stats, no longer updated and will disappear at some (not too distant) point in time.

My EBTST stats.
R/J
Euro-Master
Euro-Master

Postby MDeen » Mon Jan 21, 2013 12:01 pm

De Rabobank heeft wat nieuws in het internetbankieren: "Extra inzicht". Een tooltje waar je inkomsten en uitgaven gecategoriseerd worden zodat je snel een overzicht hebt waar je geld aan op gaat.

Dat is voor ons EBT'ers natuurlijk wat minder nuttig, bij mij staat de afgelopen maanden steeds zo'n 7.000-8.000 euro aan pintransacties en inkomsten in. :mrgreen:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Postby MM8_NL » Tue Feb 26, 2013 7:05 pm

Meestal verdwijnen er geldautomaten. Dit keer melding van een nieuwe in Wijk aan Zee: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/kennemerland/article20936373.ece/Nieuwe-geldautomaat-in-Wijk-aan-Zee?lref=sll
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Postby MDeen » Mon Mar 11, 2013 2:14 pm

Voor het eerst sinds lange tijd weer eens gestort bij de Rabo stortautomaat. Wat een ongelofelijk traag ding is dat zeg. En veel storingen. Zo was hij mijn tweede batch aan het tellen, ik had alweer extra ingelegd, opeens een ander geluid, duurt weer lang en ik krijg al mijn biljetten (alweer ongeveer 250) in het teruggave vak eruit. En bedankt, kon weer opnieuw beginnen.

Maar ik kon iig ook de 300 biljetten + munten-bug testen. Voorheen kon je geen munten meer ingeven als je 300 biljetten had ingegeven, het was 300 biljetten of 299 biljetten+munten.
Die bug is opgelost. Na 300 biljetten kon ik nog netjes munten ingeven.

Oh, ik zie nu dat ik de eerste keer maar 287 en de tweede keer maar 298 biljetten heb mogen ingeven. Stelletje afzetters. Daar gaat nog even een pissig mailtje achteraan.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Postby MDeen » Fri Mar 15, 2013 10:15 am

Interessante ontwikkeling: ik kreeg een mailtje van de Rabobank dat ze het betreuren en de onderhoudsploeg zouden laten onderzoeken, maar ook dat ze zagen dat ik voor een vereniging stortte (WTF, ze bekijken mijn afschriften), en dat verenigingen 52 keer gratis mag storten. In hun bewoordingen:
Een vereniging heeft 52 stortingen (bundelstort en Sealbags mits voorgemeld) per jaar gratis dus wanneer u met de bankpas van de vereniging zou storten dan zou u niet zo snel aan de 6 stortingen zitten.

Ik heb dit ook aan de penningmeester van onze vereniging doorgegeven. Dit was namelijk 2 jaar geleden afgeschaft, maar volgens de bank is het vorig jaar dus weer ingevoerd.

Voor mensen die graag wat meer willen storten dus misschien een overweging een vereniging op te zetten. Geen idee wat daar verder nog voor kosten aan vast zitten, maar met een kantklosvereniging trek je denk ik weinig aandacht.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Postby googlejaps » Fri Mar 15, 2013 1:20 pm

Das mooi.

Enige nadeel dat ik kan ontdekken is dat het via Sealbags moet i.p.v. stortautomaat.
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Postby MDeen » Fri Mar 15, 2013 1:31 pm

Met bundelstort neem ik toch aan dat ze de stortautomaat bedoelen?
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Postby Crazy Bob » Fri Mar 15, 2013 3:05 pm

Zoals Johan C. zou zeggen: "elk voordeel hep ze nadeel".

52 stortingen gratis is inderdaad leuk, maar de kosten zijn met 50 euro per jaar hoger dan een privérekening. Daarnaast transactiekosten per bij- of afschrijving.

http://www.rabobank.nl/images/tarieven_ ... 503041.pdf

Een vereniging mag bij notariële akte worden opgericht, maar dat hoeft niet per sé. Je kunt de kosten dus beperkt houden. Instandhouding van een vereniging kost naar mijn weten niets (KvK-bijdrage is afgeschaft per 1-1-2013). Wellicht dat de Rabo wel als eis stelt dat de vereniging notarieel is opgericht, dus dan ben je een paar honderd euro aan de notaris kwijt.
Crazy Bob
Euro-Master
Euro-Master

Postby MDeen » Fri Mar 15, 2013 3:58 pm

Hmm, en 25 cent per opname bij de geldautomaat.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

PreviousNext

Return to Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)