Wisselautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
User avatar
GP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1846
Joined: Sun Jun 03, 2007 4:59 pm
Location: The Hague, The Netherlands

Post by GP »

Heb je een automaat gevonden voor de douane?? Dus dat je biljetten kunt wisselen zonder dat je vliegt??
My Statistics

Meld je vandaag nog aan om snel geld te verdienen!!
MoneyMiljonair
EuroClix
Mijn tussenstand: €425,-
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Post by Crazy Bob »

Even een update voor wat betreft wisselautomaten op de luchthaven Schiphol: voorzover ik weet zijn er vier na de douane.
1 in het gebied waar vluchten naar Schengen-landen vertrekken, je loopt er gelijk op af als je door de douane + security gaat in vertrekhal 1.
de andere 3 zijn in het gebied waar vluchten naar niet-Schengen-landen vertrekken: één bevindt zich links na de douane in vertrekhal 2, één bevindt zich ongeveer recht voor je na de douane in vertrekhal 3, en één bevindt zich op de benedenverdieping van de D-pier (gates D1 t/m D58), ongeveer halverwege het hoofdgebouw van Schiphol en de splitsing in de D-pier.
Tevens is er nog één in de hal waar je op de bagage moet wachten, ter hoogte van bagageband 4.
Alle automaten zijn overigens van de ABN Amro bank, dus als je zoekt naar die bank vind je de automaten vanzelf.

Mijn niet-representatieve steekproeven hebben het volgende opgeleverd: de automaten in vertrekhal 1 en 2 doen het altijd (resp. 2 van de 2 keer en 3 van de 3 keer). De automaat in vertrekhal 3 heb ik 1 van de 3 keer in werking gezien, 2 keer was hij buiten gebruik. Van de automaat op de D-pier weet ik het niet, terwijl de automaat bij bagageband 4 nog nooit in werking was terwijl ik er langs kwam.

Gisteren overigens 174 gebruikte biljetten van :note-5: uit de automaat in vertrekhal 2 gehaald, maar helaas 0 hits :cry:. Wel wat (voor mij) nieuwe combinaties: L023 / U en F005 / N**09
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Post by bhoeyb »

Misschien werd deze vraag al gesteld: heb je een NLse bankpas nodig om gebruik te maken van de wisselautomaten op Schiphol?
Crazy Bob NLI

Post by Crazy Bob NLI »

GP wrote:Je moet helemaal geen pinpas hebben. Helemaal anoniem, niemand die je registreerd [sic]. Er richten waarschijnlijk alleen camera's op je, maar verder niks ;)
Geen pas noodzakelijk dus. Ik was nog even bang gisteren dat er iemand zou komen om me weg te sturen (je moet nl. na elk biljet opnieuw de taal kiezen en wat je wilt doen, t.w. wisselen van EUR naar EUR, en dat duurt eventjes), maar het was (gelukkig) te druk bij de gewone loketten. Dus ik ging uiteindelijk weer weg met 174 biljetten van :note-5: :lol:
Voor een :note-50: gaf de automaat trouwens 1x :note-20: en 6x :note-5:
User avatar
GP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1846
Joined: Sun Jun 03, 2007 4:59 pm
Location: The Hague, The Netherlands

Post by GP »

Nog anderhalve week en dan ben ik op Schiphol (+ 2 weken later ook).. Ik ga er zeker gebruik van maken!
User avatar
GP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1846
Joined: Sun Jun 03, 2007 4:59 pm
Location: The Hague, The Netherlands

Re: Wissel automaten

Post by GP »

Morgen is de dag, ik hoop dat ze het doen!
My Statistics

Meld je vandaag nog aan om snel geld te verdienen!!
MoneyMiljonair
EuroClix
Mijn tussenstand: €425,-
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re:

Post by Crazy Bob »

Crazy Bob wrote: de andere 3 zijn in het gebied waar vluchten naar niet-Schengen-landen vertrekken: één bevindt zich links na de douane in vertrekhal 2, één bevindt zich ongeveer recht voor je na de douane in vertrekhal 3, en één bevindt zich op de benedenverdieping van de D-pier (gates D1 t/m D58), ongeveer halverwege het hoofdgebouw van Schiphol en de splitsing in de D-pier.
Tevens is er nog één in de hal waar je op de bagage moet wachten, ter hoogte van bagageband 4.
Alle automaten zijn overigens van de ABN Amro bank, dus als je zoekt naar die bank vind je de automaten vanzelf.
Het apparaat in vertrekhal 3 (tussen de F en de G/H gates in) is een nieuw model. Je kunt er meerdere biljetten tegelijk mee wisselen, maar volgens mij geeft `ie geen vijfjes :(
5x :note-20: erin leverde 2x :note-50: eruit op, 1x :note-20: erin leverde vandaag 2x :note-10: op
User avatar
GP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1846
Joined: Sun Jun 03, 2007 4:59 pm
Location: The Hague, The Netherlands

Re: Wissel automaten

Post by GP »

Hmm intressant.. Uitzoeken geblazen dus voor iedereen die er heen gaat!
My Statistics

Meld je vandaag nog aan om snel geld te verdienen!!
MoneyMiljonair
EuroClix
Mijn tussenstand: €425,-
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Wissel automaten

Post by Crazy Bob »

Volgens mij staat de automaat in het "Schengen"-gebied op Schiphol inmiddels wat schraler afgesteld: een :note-100: erin leverde vandaag 4x :note-20: en 4x :note-5: op, en een :note-50: erin leverde op 2x :note-20: en 2x :note-5:. Maar goed, met tussendoor nummers opschrijven heb ik toch maar weer 188 vijfjes erbij :lol: (ik wilde nog meer wisselen, maar toen gaf de automaat de pijp aan Maarten, dus ik hoop niet dat ik andere EBT'ers heb teleurgesteld!)
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Wissel automaten

Post by Crazy Bob »

Inmiddels slechter nieuws te melden over de automaten op Schiphol: bij de automaat in het Schengengebied is de functie "EUR wisselen naar EUR" inmiddels uitgeschakeld! 8O :evil:

De automaat in vertrekhal 2 deed gelukkig wel wat 'ie moest doen, maar ook de automaat op de D-pier (zie eerdere beschrijvingen) had inmiddels de functie "EUR wisselen naar EUR" verloren... :(

De automaat ter hoogte van bagageband 4 is geheel weggehaald en vervangen door een grijs paneel in de muur :roll: :( :evil:
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Wissel automaten

Post by MM8_NL »

Crazy Bob wrote:Inmiddels slechter nieuws te melden over de automaten op Schiphol: bij de automaat in het Schengengebied is de functie "EUR wisselen naar EUR" inmiddels uitgeschakeld! 8O :evil:

De automaat in vertrekhal 2 deed gelukkig wel wat 'ie moest doen, maar ook de automaat op de D-pier (zie eerdere beschrijvingen) had inmiddels de functie "EUR wisselen naar EUR" verloren... :(

De automaat ter hoogte van bagageband 4 is geheel weggehaald en vervangen door een grijs paneel in de muur :roll: :( :evil:
Teveel EBT-ers op bezoek geweest?
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Wissel automaten

Post by Crazy Bob »

MM8_NL wrote:Teveel EBT-ers op bezoek geweest?
Zou zo maar kunnen. En misschien ben ik er zelf (mede) debet aan. Mijn laatste 5 bezoeken leverden het volgende op:

28 maart 2009: 182 biljetten
7 februari 2009: 424 biljetten
17 januari 2009: 51 biljetten (erg bescheiden, al zeg ik het zelf)
2 januari 2009: 212 biljetten
27 november 2008: 118 biljetten
User avatar
GP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1846
Joined: Sun Jun 03, 2007 4:59 pm
Location: The Hague, The Netherlands

Re: Wissel automaten

Post by GP »

Ja het kost ze natuurlijk geld.. Laten we hopen dat de functie snel terug komt, of in ieder geval eind augustus als ik er weer ben :D
My Statistics

Meld je vandaag nog aan om snel geld te verdienen!!
MoneyMiljonair
EuroClix
Mijn tussenstand: €425,-
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Wissel automaten

Post by Crazy Bob »

Extra nadeel van de automaat in hal 2 is trouwens dat je in het zicht van de balie staat. De wisselautomaten zijn behoorlijk traag, dus als je veel wilt wisselen, sta je er een tijdje en krijgt zo'n medewerker misschien wel het idee om je aan te spreken (tot nu toe (even afkloppen) hebben ze me gelukkig "met rust gelaten". Hoewel, m'n idee is dan om in het Russisch te zeggen dat ik de betreffende medewerker niet kan begrijpen :)).
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Wissel automaten

Post by MM8_NL »

Crazy Bob wrote:
MM8_NL wrote:Teveel EBT-ers op bezoek geweest?
Zou zo maar kunnen. En misschien ben ik er zelf (mede) debet aan. Mijn laatste 5 bezoeken leverden het volgende op:

28 maart 2009: 182 biljetten
7 februari 2009: 424 biljetten
17 januari 2009: 51 biljetten (erg bescheiden, al zeg ik het zelf)
2 januari 2009: 212 biljetten
27 november 2008: 118 biljetten
Dan zijn wij altijd veel te bescheiden geweest. :lol:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”