Triplojen välttäminen ja välttämättä jättäminen

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
compinho
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1441
Joined: Mon Jan 23, 2006 7:48 pm
Location: Nurmijärvi, Finland

Post by compinho »

Eka osumani ehti muuttua triplaksi ennenkuin sain toisen osumani.
User avatar
Annie_in_exile
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 986
Joined: Wed Mar 12, 2003 2:51 pm
Location: Brussels
Contact:

Post by Annie_in_exile »

Njääh. Mulla on tällä hetkellä neljä triplaa, mutten ole oikeastaan tyytyväinen niistä yhteenkään. Mulle ei vaan mene kaaliin että jos ensin moderoidaan joku pankkikeikka-pankkikeikka-osuma, niin miksi se muuttuu mielenkiintoiseksi, jos minä onneton menen ja saan sen seuraavaksi käsiini. Oikeesti olisin mieluummin ilman, mutta kun ei näitä oikein voi mihinkään palauttaakaan...

Siis neljä triplaa per 186 osumaa, eli suhdeluku 1:46,5

Ensimmäinen tripla tuli kun takana oli 3,5 vuotta ebtausta / 10477 seteliä / 96 tavallista osumaa.
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Annie_in_exile wrote: - - Ensimmäinen tripla tuli kun takana oli 3,5 vuotta ebtausta / 10477 seteliä / 96 tavallista osumaa.
Olisihan sen pitänyt arvata, että kohta joku lähes viime vuosituhannella aloittanut kertoo sellaiset luvut, että on parempi suosiolla lopettaa triplojen välttämisen mittaaminen ja siirtyä suosiolla triplojen välttämättä jättäjien suureen enemmistöön.

Annien 97. osuma oli sentään aiemmin kuin minun 124. (eikä triplaton sarja ole vieläkään päätöksessä), mutta ajalliseen ja setelien lukumäärään nähden en ehkä sittenkään halua pärjätä tässä laistopelissä.

Tämän tietenkin kirjoitan sormet ristissä vahvasti uskoen, että tällä palstalla kirjoitetut jutut eivät omaa itsensä toteuttavan ennustuksen voimaa, vaikka muutaman kerran onkin sellainen tullut mieleen.

Terveiset Annielle täältä valkoisesta talvesta!

Puup Woo enp
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Re: Triplojen välttäminen ja välttämättä jättäminen

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Eliezer wrote: - - Vaikuttaa kyllä liian erikoiselta. Kaksi viimeistä on kirjautunut epäilyttävän samantyyppisillä käyttäjätunnuksilla ja oletuspaikkakuntakin on määrittelemättä. Kärsämäkikin on kovin sopivasti Suomen keskipisteessä (eli tasaisen kaukana kaikesta)... Sinänsä tuo varmaan voi olla ihan legitiimi tripla, mutta mielestäni ainoa asia, joka voisi hälventää neljännen epäilyttävyyttä, olisi tieto siitä, että seteliin olisi kirjoitettu EBT:n osoite ja käyttäjän nimi.
Tarkoittanet fyysisesti kynällä seteliin kirjoittamista. Suositeltavampaa olisi kirjoitella kommenttikenttään.

Ketään ei tietenkään voida velvoittaa kirjaamaan edes kommenttikenttään enemmän, kuin on yleinen sääntö.

Siksipä sääntöä pitäisi muuttaa ja edellyttää aina kommentointia. "No comments" olisi luonnollisesti kommentti, joka täyttää muodollisen vaatimuksen (siis teknisen varmistuksen, että pitää olla kirjoitettu jotain, tai seteli ei rekisteröidy). Aika harva viitsisi kirjoittaa 'no comments', kun samalla vaivalla voisi kirjata setelin saantipaikan ja/tai kunnon.

Tilastoja tutkiessa löytää aina mielenkiintoisia asioita. Nyt huomasin, että kymmenen minuuttia ennen kuin nelososuman viimeinen saaja kirjautui EBT:hen, kirjautui järjestelmään nimimerkki pincofaker Milanosta (?user=117781). En väitä, että hänellä olisi mitään yhteyttä edellä mainittuun.

Pincofaker ei ole vielä kirjannut seteliäkään, mutta eiköhän kaikki yhdessä toivota hänelle viitososumaa heti ensimmäisellä setelillä.

Puup Woo pen
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Post by Petri6 »

Triplan saamiseen meni minulta aikaa 4 vuotta 9 kuukautta ja 17 päivää. :D
User avatar
Henriika
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 642
Joined: Fri Nov 26, 2004 9:13 am
Location: Turku
Contact:

Post by Henriika »

ÖÖÖ...

Minä taidan olla harvinaisen huono esimerkki tähän, viides osumani oli tripla ja se oli aikanaan minulta moderoitu, koska olin hakenut pankista 83 setelin kasan jonka MarkkaPois oli sinne vienyt. Siitä kasasta on kolme minun kolmestatoista triplasta.

Joten noin joka 34 osumani on tripla.
tuhlaajapoika
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Feb 02, 2006 8:31 pm
Location: Kylmäkoski countryside

Re: Triplojen välttäminen ja välttämättä jättäminen

Post by tuhlaajapoika »

Niin , enpä ole keskusteluihin aikaisemmin ottanut osaa , mutta .... Tämä nelososuma joka herättää keskustelua on mielestäni ainakin triplaan asti AITO . Setelihän pysyi minun jälkeen 457 päivää piilossa , ennekuin €uro€uro sen löysi . Tähän asti ihan OK . En tiedä onko neljäs bongaaja Ilik€€uros edellisen kavereita ja saanut kyseisen setelin tiedot kaveriltaan . Mua tämä ei kiinnosta tippaakaan , moderoikaa osuma jos haluatte nelososuman kohdalta . Tripla on kuitenkin aito, en tunne €uro€uroa enkä anna omien setelieni koodeja tietoon kenellekkään . Kuitenkin kun nyt pääsen ääneen niin mitenkäs Suomen toinen 5 osuma on sitten mahdollinen ? Nindexi rekisteröinyt setelin neljäntenä 23.09.2006.klo 16.22.05 ja heti perään Nittax 23.09.2006 klo 16.32.26 . Kirjauseroa siis huimat 10 minuttia ja 21 sekuntia . Pori 28880 ,0 päivää 0 kilometriä . Silti tämä roikkuu tilastoissa HIENONA 5 osumana . Kommentoikaa ihmeessä asiaa . Kaikesta huolimatta Hyviä Osumia teille kaikille . :twisted: tuhlaajapoika&das Team
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Post by Petri6 »

Tuosta oli aikaisemmin keskustelua, nimistään huolimatta Nittax ja Nindexi eivät käsittääkseni tunne toisiaan ja seteli oli normaalissa kierrossa, mutta ei tietenkään kirjattu samalla sekunnilla, kun saatu.
tuhlaajapoika
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 2
Joined: Thu Feb 02, 2006 8:31 pm
Location: Kylmäkoski countryside

Post by tuhlaajapoika »

No nyt ei tuhlaajapoika ymmärrä ? Itseltäni on moderoitu useita osumia jossa on alle 24 h aikaväliä . Vaikkakin seteli on löydetty eripaikkakunnalta , mutta alle 24 h aikana . Jos minulla on ollut vaikka viikon seteli kirjaamatta , ei se oikeuta silti mihinkään osumaan , jos kirjaan sen muutaman minutin edellisen kirjaajan jälkeen . Mielestäni tuo 5 osuma tulisi moderoida pois pilaamasta tilastoja . Ja kun nyt päästiin moderointi asiaan niin itse olen kokenut sen että moderoinnin kohteeksi on joutunut seteleitä joihin en itse löydä mitään järkevää syytä . Mutta en ole niistä valitusta valvojillekkaan tehnyt . Tosin olen ilmoittanut omista osumistani sellaisia joita en itse hyväksy osumiksi ja ne on poistettu . Tämä sinulle tiedoksi Petri6 . Eli lyhyesti haluan sanoa : Jos setelin kirjaamisesta on alle 24 h EI SITÄ TULE HYVÄKSYÄ OSUMAKSI . Eli vaikka tämä Nittax ja Nindexi ei ole tuttuja keskenään , ei se oikeuta hienoon 5 osumaan . Lopuksi terveisiä NamSomille ja Lare & kumppaneille , vältetään toistemme osumia edelleen . Niin ja sit tää vielä : Kunnassamme 2 tosi aktiivista kirjaajaa minä ja Pelto Pelle . Asukkaita noin 2500 kunnassa . Ja silti pyrin välttämään kaikin kerroin osumia hänen kanssaan , vaikka niitä tulisi tosi paljon jos jättäisin seteleitä hänen ulottuvilleen . Moderoikaa saatana nyt sitten tuo saamani osuma niin ei tarvi kenenkään olla pahoilla mielin . Niin ja vielä ykx : mulla on kolmoisosuma NELJÄSSÄ päivässä . Eikä sitäkään ole ITSE aiheutettu . Onko Suomen ennätys tai jopa maailmanennätys ??????? ???? tv : vihainen tuhlaajapoika & dasTeam :twisted:
User avatar
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4734
Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
Contact:

Post by Dakkus »

Se on kone, joka ne alle 24h osumat moderoi. Jokaikisen.
Noita automaattimoderointeja perutaan pyydettäessä, jos on mitään perusteita perua.
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1651
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Post by Eliezer »

Tervetuloa Tuhlaajapoika keskusteluihin! Ei tässä ole mitään tarvetta moderoida osumia, jotka ovat ainakin yhdeltä osaltaan mielenkiintoisia - moderointihan on vain on/off - eli joko osuma on mielenkiintoinen tai mikään osa siitä ei sitä ole. Eli kyllä se mielenkiintoinen osuma sinänsä on.

Tuossa vain itse spekuloin, että nuo €uro€uro ja I lik€ €uro$ saattaisivat olla sama henkilö (sillä perusteella, että kumman identtisesti ovat oletuskuntansa ja -postinumeronsa jättäneet tyhjiksi ja tietysti setelimäärän pienuus tekee sattuman erittäin onnekkaaksi), jolloin koko viimeisin kirjaus pitäisi poistaa - mutta ei osumaa moderoida kuitenkaan. Mutta eipä tuolla spekuloinnilla paljon mitään saavuteta. Toivotaan, että nuo kumpikin kirjaavat vielä aktiivisesti seteleitä - tai jos sama ihminen on kyseessä, ilmaisisi itsensä ylläpidolle, jotta profiilit voitaisiin yhdistää yhdeksi - tilillä olisi joka tapauksessa yksi mielenkiintoinen osuma (ja tuhansia tulossa ;) ).

Toivotaan, että tuo löytää tiensä vielä jonkun träkkerin käsiin niin päästään ihastelemaan vitososumaa. :)
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Post by Petri6 »

Tuon minun viestin tarkoituksena ei mitenkään ollut arvostella kenenkään toimintaa vaan ainoastaan vastata kysymykseen. Olen kuitenkin eri mieltä siitä, etteikö alle 24 tuntinen osuma voisi olla aivan yhtä mielenkiintoinen kuin yli 24 tuntinenkin (tai jopa mielenkiintoisempi). Itsekin vältän parhaani mukaan osumia tuttujen kanssa ja pyydän ne poistettavaksi/moderoitavaksi, näin mielestäni kaikkien tulisi toimia.
Nam Som
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 244
Joined: Mon May 03, 2004 9:13 pm
Location: Tampere, Finland

Post by Nam Som »

Jäitä hattuun hyvät herrat näiden nelois-viitoisosumakeskustelun kanssa.
Toivottavasti ei ollut tarkoitus epäillä Tuhlaajapojan ja tiimin(käsittääkseni vain hänen perheensä) luotettavuutta. Sikäli kun vakuutuksestani on hyötyä vakuutan että hän on rehellinen ja merkitävä toimija Akaa-Kylmäkoski-suunnalla ja edistänyt seteleiden kirjaamista ja uusien kirjaajien mukaan saamista.
Ko. osuma on hieno joskin kahden viimeisen kirjaajan nimet ovat samankaltaiset. Onnea kuitenkin osumasta ja toivotaan että kaikki osapuolet toimivat rehdisti nyt ja jatkossakin.
Sääntöjen mukaan osuma joka on moderoitu 24 H-säännön mukaan tulee mielenkiintoiseksi triplaksi. Sääntöjen mukaan siis hyväksyttävä.
Hyvä ystäväni FI 06 lopetti aikanaan kirjaamisen kokonaan vastaavanlaisen keskustelun seurauksena. Toivoisin että ei tuomita ketään syylliseksi ilman hyviä perusteita sillä välillä seteleiden reitit ovat uskomattoman erikoiset.
Aikanaan kirjasimme bensa-asemani kassaa yhdessä Tuhlaajapojan ja Lare&Kumpp. kanssa eikä keskinäisiä osumia juurikaan syntynyt.
Saimme kuitenkin paljon koodeja kirjattua ja varmaan Viialan yli 33 000 setelistä suurin osa on kirjattu Viialan Nesteeltä. Pyrimme toimimaan rehelisesti ja sääntöjen mukaan. Toivottavasti kaikki muutkin toimivat samalla tavalla ja nauttivat mukavasta harrastuksesta.
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1651
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Post by Eliezer »

Ei ollut millään tavalla minullakaan tarkoitus osoitella Tuhlaajapoikaa - anteeksi, jos olen sellaisen kuvan antanut. Ja tokihan pidemmissä osumaketjuissa pakostakin osa reitistä on mielenkiintoisempi kuin muut.

Ja Nam Som - mielenkiintoista kuulla taustoja sieltä Akaan tienoon seteleistä. :)
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Post by Puupenni - Wooden Penny »

LeBaron wrote:2 vuotta ja 13 päivää meni ekan triplan saamiseen. Se oli osuma numero 169 ja seteleitä oli kirjattuna silloin 7219. - - Puupennillä voi olla mahdollisuus kohta rikkoa tämä epävirallinen ennätys ellei satu vahinkoa ja tule sitä triplaa piakkoin.
Pitänee varmuuden välttämiseksi heti poksauttaa samppanjapullo, kun tuli rikottua tuo "epävirallinen ennätys" luku 7.219, sillä nyt on jo 7.442 seteliä (osumia 130 kpl) kirjattuna ilman triplaa. Annie_in_exile kertoi kuitenkin myöhemmin yllä luvusta 10.477, joten vielä on haastetta tässäkin harrastuksessa, ainakin tässä laistopelissä.

Unohtamatta tietenkään euroopaneläjä Leubsin ainiaisesti ylittämätöntä ykköstulosta 120.000 seteliä ilman triplaa. Siinä vasta triplanvälttäjien grand old (wo)man ja kunniapuheenjohtaja!

Vältellään, vältellään, mutta ei niin kovasti, että uniin asti menisi tai jutun todesta ottaisi, vaikka triplanvälttämättä jättäjien sankkaan joukkoon joutuminen koko ajan uhkaakin.

Puup Woo penn
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”