EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Timo63
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 305
Joined: Fri May 14, 2004 11:46 am
Location: Hyvinkää;FINLAND

Re: EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by Timo63 »

Lasken itsenikin pienkirjaajaksi. Kirjaan kaikki mahdolliset setelit. Kuukausi kirjaukset liikuvat noin 100 seteliä eli noin 3 seteliä per päivä, myös tänään.
  • Liitytty: 2003-11-07
    Hyvinkää, Suomi
    Viimeisin seteli kirjattu: 2009-06-28 21:40:45
    Mielenkiintoiset osumat: 224
    Kirjattuja seteleitä: 7 586
    Osumasuhde: 1 : 33.87
Olen osallistunut tapamisiin ja menen Wieniin kansainväliseen tapaamiseen.
Last edited by Timo63 on Tue Dec 25, 2012 8:54 pm, edited 1 time in total.
User avatar
q098
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 350
Joined: Tue Nov 02, 2004 7:53 pm
Location: Vantaa, Finland

Re: EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by q098 »

Pienkirjaaja minäkin, vaikka täpliä on "isojen" tapaan saatu euroopan kartalle :D
Telstar
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 7
Joined: Thu Oct 21, 2004 12:28 pm

Re: EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by Telstar »

Satunnaisen sattumanvarainen pikkunäpertelijä ilmoittautuu huimalla 215 setelin saldollaan ja pistin vielä paremmaksi kuin joosekoo !

Joined: 2003-08-12
Helsinki, Finland
Last Note Entered: 2009-06-17 12:54:17
Interesting hits: 4
Notes entered: 215
Hit ratio: 1 : 53.75

Kirjauduin palveluun elokuussa 03 ja siitä aina 2006 vuodelle olin aktiivinen kunnes 06 tuli pavelusmääräys ja homma jäi sikseen pariksi vuodeksi.
Viime vuoden puolella vähän virkistyin ja taas ollaan 'harrastuksessa' mukana.

En ole ollut mikään raivokirjaaja niinkun suuret 'nimet'. Joskus yritin vain "kerätä koko sarjan" eli kaikista maista seteleitä.
Vain omia seteleitä kierrosta tai maateista olen kirjannut.

Minä kyllä miehenä ihan vapaaehtoisesti olen kyllä seteleitä käyttänyt vaikka onkin electroni.
Senttipyöristystä hyväksi käyttäen nostan setelin kauppareissuun ja hinnasta riippuen maksan setelillä tai kortilla :D
Asiaan saattaa ehkä vaikuttaa opiskelijastatus..
Xan
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 66
Joined: Thu Jul 05, 2007 10:46 am

Re: EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by Xan »

Itse olen pari vuotta ollut mukana ja nyt 700 seteliä. osumia 19 joista 3 triplaa. Iha kivaa on ja setelien tulo jatkuu.
User avatar
Kalmari
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 345
Joined: Mon Dec 29, 2003 5:35 pm
Location: Eura, Finland
Contact:

Re: EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by Kalmari »

Kalmari wrote: Eilen tuli ylitettyä viime vuoden kirjausmäärä, tämän vuoden lukema on tällä hetkellä 294. Syynä tähän on työharjoittelu/kesätyöpaikka, jossa pääsen kirjailemaan seteleitä. Siksi olen myös rikkonut muutamia omia ennätyksiä, kuten suurin kirjausmäärä päivässä/kuukaudessa jne..
Noniin, kesätyöpaikan ansiosta on rysähtänyt oikein kunnolla. Viime viikolla saavutin sellaisen kirjausmäärän (tällä hetkellä 671), että vuosi 2009 on jo nyt paras kirjaamisvuoteni EBT-uralla (aiemmin vuosi 2006 oli huippuni)! Tämän vuoden kirjausmäärä on myös isompi, kuin kaksi aiempaa vuotta yhteensä.

Kaikki ilo kuitenkin loppuu aikanaan, tämän kuun olen vielä kesätyöpaikassani, sen jälkeen olen taas setelitön opiskelija :(
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by Aatos99 »

Minäkin ilmottaudun suoraan pienkirjaajaksi,koska 47 osumaa ei ylitä mielestäni työpaikkakirjaajan tai vastaavan rajaa. Olemmekin keskustelleet tästä aiheesta jo osumat-topicissa Platinumin,Le Baronin,Pimpen,Cinnamonin ja Petri6:den kanssa,tervetuloa vaan keskustelemaan sinnekin.... :)
Kalmari wrote: Kalmari kirjoitti:Eilen tuli ylitettyä viime vuoden kirjausmäärä, tämän vuoden lukema on tällä hetkellä 294. Syynä tähän on työharjoittelu/kesätyöpaikka, jossa pääsen kirjailemaan seteleitä. Siksi olen myös rikkonut muutamia omia ennätyksiä, kuten suurin kirjausmäärä päivässä/kuukaudessa jne..



Noniin, kesätyöpaikan ansiosta on rysähtänyt oikein kunnolla. Viime viikolla saavutin sellaisen kirjausmäärän (tällä hetkellä 671), että vuosi 2009 on jo nyt paras kirjaamisvuoteni EBT-uralla (aiemmin vuosi 2006 oli huippuni)! Tämän vuoden kirjausmäärä on myös isompi, kuin kaksi aiempaa vuotta yhteensä.

Kaikki ilo kuitenkin loppuu aikanaan, tämän kuun olen vielä kesätyöpaikassani, sen jälkeen olen taas setelitön opiskelija :(
Tämä vuosi on viimeinen minun huvittelun vuoteni;en enää saa seuraavana vuonna suurimmasta osumapesästäni Asukastalo Motista enää seteleitä..... Ehkä se sitten muutaman vuoden päästä tasoittuu,kun menen kesätöihin. Taidan sitten tipahtaa ihan omia seteleitä kirjaavaksi "luomukäyttäjäksi" joksikin aikaa,vaan katsotaan nyt mitä sitten käy......... (Jes,taas tuli vanha aihe esiin....)
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by brewerhki »

Pienkirjaaja minäkin, olikin varsin viihdyttävä keskustelu, joten oli pakko osallistua ja kertoa omista kokemuksista/tavoista. Tiedot keräsin 17.10.2012 tehdystä statistiikasta sekä tämän päivän ebt-sivulta.

2299 seteliä, arvoltaan 43870 euroa eli vajaa 20e/seteli. Osumia 52 osumasuhteen ollessa 1:44,21 (parhaimmillaan tais olla 1:17, kun olin vasta vähän syöttäny itse seteleitä). Pisin tauko 492 päivää (07/2008-11/2009). Kirjauksia per vuosi: 2008 3kpl, 2009 3kpl, 2010 77kpl, 2011 877kpl ja tänä vuonna tähän mennessä 1339kpl. Maailman top 5000 ja Suomen top 1000 meni rikki aika äskettäin, Helsingin top 100:aan on vielä matkaa, mut eipä ole kiirekään.

Aloin innostumaan vasta ensimmäisten osumieni jälkeen hitaasti, mutta varmasti (jos oikein muistan, nii 2 ensimmäistä seteliäni taisi poikia osuman myöhemmin). Aluksi ei tullut kommentoitua seteleitä millään tavalla ja postinumerotkin oli pitkään kotiosoitteen mukaisia (sentään muuttelin itseäni silloin tällöin, joten pientä hajontaa tuli), vaikka olis mistä päin Eurooppaa saanut ne. Eli kirjasin setelit kotona ilman muistikuvia tai merkintöjä, mistä ne olin saanut. No, kuten muussakin elämässä, niin tässäkin mopo alkaa karkailemaan käsistä. Aloin sit työpaikan vaihtokassaa kirjailemaan aina ennen kuin tyhjensin kassan pois, tosin kotiosoitteen mukaisesta paikasta. Sittemmin aloin laittaa seteleitä eri taskuihin tai muuten merkitsemään missä päin seteli tuli taskuun (töissäkin tuo sijainti aina vaihtelee ja tauoillakin tulee ostettua evästä milloin mistäkin). Ja siitä se lähtee, koko ajan tulee tarkemmin pidettyä kirjaa ja lomillakin katson postinumerot mahdollisimman tarkasti nykyään, vähintäänkin esimerkiksi ravintolan nimi (ja postinumero edes sinnepäin, esim hostellin mukaan). Nykyään avovaimo tulee silloin tällöin ilmoittamaan että "nyt olis taas uusia seteleitä sulle", ja lapsetkin oppineet myös samoille tavoille. Parhaimpana esimerkkinä yhden lapsen ehdotus, kun lähti kaverinsa kanssa kauppaan "anna kaksi seteliä, niin kaveri rikkoo sen toisen" :D Harrastus on senkin verran muuttanut perhettä, että kun tuo ikänäkö alkaa vaikuttamaan, niin avovaimo kyllästyi lukemaan noita printterikoodeja mulle, niin osti mulle lukulasit, et pääsee itse helpommalla (ja mä voin esim töissä kirjailla vaihtorahoja entistä paremmin) :D

Ns. "pankkikeikkoja" en ole tehnyt, paitsi oikeastaan yhden, johon liittyy myös suunnitelmallinen rahojen maasta toiseen vienti. Eli ennen viime lomaa keräsin jonkin aikaa mahdollisimman paljon pikkuseteleitä, jotka kotona kirjasin ja sitten sieltä keräsin seteleitä suomeen tuotavaksi, joista osan vein takaisin pankkiin. Tätä en laske kovinkaan kikkailuksi, koska joka tapauksessa lähtö ja kohdemaiden kaikkien ollessa euromaita, niin joka tapauksessa veisin rahoja maasta toiseen, tällä kertaa vain erottelin ne toisistaan. Ja hei, sainpas Andorrasta osuman, vieläpä ensimmäiseni, jossa kumpikaan kirjaus ei ole Suomessa. Ikävä yllätys tosin oli, kun kaksi suomeen tuotua seteliä olin jo kirjannut aiemmin suomessa. Hetken mietittyäni tajusin, että ne oli 2 5n euron seteliä hostellistamme. No, tv:n ja ilmastoinnin kaukosäätimien pantti oli kympin ja kyseinen summa oli ainoa, mitä hostellissa käteistä vaihdoimme (kortilla meni majoitusmaksu ja netti kolikoilla) eli varmaan laittoivat ne setelit johonkin huoneen numeron mukaiseen lokeroon, höh. En kyllä muista millä seteleillä maksoin, mutta pakosti juuri noilla kahdella.

Noita täpliä kartalla olis kyllä huimasti isompi määrä, jos olis koko harrastuksen ajan kirjannu tarkemmin setelit, mutta pikkuhiljaa niitä kertyy. Nykyään tulee vaan reissattua huomattavasti aiempaa vähemmän, pitkän matkan työkeikkojakaan ole tehnyt pitkään aikaan (itse jättäytynyt niistä pois). Eilen tuli tehtyä muutaman tunnin reissu Hki-Tre tiellä (jota olen suhannut paljonkin), niin katsoin ennen lähtöä kartasta, että missä huoltiksella pitää pysähtyä, jotta saa parit täplät lisää karttaan.

Nykyään tulee parhaimmillaan päivitettyä setelin kommentteja sillä, että missä sen on sitten itse käyttänyt. No, en halua kuitenkin addiktoitua ihan liikaa tästä, vaan pidän homman normaalin muun elämän mukaan. Toki jonkun verran muuttanut rahan käyttöä, esim. käytän käteistä enemmän, kuin korttia, mietin vaihtorahat ostoksilla (eli esim jos ostokset on 5,20e, niin annan mielellään 20,20e, jotta saan 2-3 seteliä takas) ja toki laitan kirjaamattomat setelit erikseen mieluiten siten, että muistaa, mistä ko. rahat sai. Varsin harmiton riippuvuus tämä on, vois vaikka ton tupakoinnin lopettaa mielummin.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by Aatos99 »

Hyvät kokemukset olet jo ehtinyt kerätä,ja selvästi on tosiaan mopo karkaamassa käsistä :wink: Täplien metsästys on kiva lisä tähän harrastukseen,aina kun tulee reissua johonkin,esim tämä Laukaan EBT-miitti,niin voi ajaa vähän eri reittiä tai pysähtyä tauolle sellaisessa paikassa,josta tulee täplä kartalle :)

Tuosta edellisestä viestistäni on jo kulunut aikaa,niin päivitänpä samalla uudemman tilanteen;

Mielenkiintoiset osumat: 154
Kirjattuja seteleitä: 5524
Osumasuhde: 1:35.87

Kansainvälinen sijoitus: 2451
Kansallinen sijoitus: 405
Kunnan sisäinen sijoitus: 57

Huomaamattani olen tässä jossakin vaiheessa(ehkä vuosi sitten) päässyt Helsinki Top-100-listalle,kyseisen listan ensimmäisen sivun (1-30) saavutus on seuraava tavoite :lol: Siihen voi kyllä mennä aikaa.. :)


Kirjattujen setelien arvo: 92 145€
Kirjattujen setelien keskimääräinen arvo: 16.68

Pankkikeikkoja tulee tehtyä muutama kerta vuodessa,riittää minulle huomioiden pankkien aukioloajat. :note-500: seteliäkään ei ole vielä kirjattu,joten minut voi vielä laskea pienkirjaajaksi..
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by brewerhki »

Nordea oli sit toimittanut mun uudet verkkopankkitunnukset konttoriin, eikä postitse, kuten ennen ja ne tietysti ehti vanhentua ennenkuin sain tietää, missä tunnukseni on. No piti 500 euroa siirtää pankista toiseen, niin palasin menneisyyteen ja hain konttorista käteistä (koska konttorissa tehty tilisiirto on mielestäni aivan turha rahanmeno, vaikka summassa se olisikin ollut vain reilun prosentin luokkaa). Arvatkaas pyysinkö isoina vai pieninä seteleinä? Eli varmaan tää oli sit ensimmäinen pankkikeikkani, tuloksena nolla osumaa :( Ehkä noista osuma vielä poikii, kun ensi viikolla ehdin viedä ne sinne toiseen pankkiin
hetaleena
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 566
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:17 pm
Location: Espoo, Finland

Re: EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by hetaleena »

Kannattaako viedä ollenkaan, vaan vaihdella vaan isommiksi ja pienemmiksi? :mrgreen:
Lähes luomuna täälläkin mennään, onneksi on ystävä töissä jossa pääsee firman käteiseen käsiksi, harmi vaan että (hänen) työt tuppaa häiritsemään (minun) harrastusta... :roll:
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by brewerhki »

hetaleena wrote:Kannattaako viedä ollenkaan, vaan vaihdella vaan isommiksi ja pienemmiksi? :mrgreen:
:roll:
No ebtauksen kannalta ei, mut mun käteisillä on ikävämpi tapa kadota, kuin rahoilta, jotka lojuu säästötilillä... Jälkeenpäin ajatellen kaikki tais kyllä mennä ihan käyttörahoiksi. Ens kerralla parempi onni
User avatar
jami
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 149
Joined: Fri Feb 04, 2005 1:18 pm
Location: Finland

EBT:n suomalaiset "pienkirjaajat"

Post by jami »

Pienkirjaajan panos, seitsemän vuotta 1-130 seteliä per päivä:

First note entered 2003-09-22 ( in Helsinki )
Situation on 2013-12-05 08:34:52, 3727 (full) days after the first note was entered

Active/inactive EBT days: 3488 - 240 (93.56% - 6.44%)
Longest period of consecutive active days: 2558 days (39143 notes, 2006-12-05 - 2013-12-05)
Current consecutive active days: 2558 days (39143 notes, 2006-12-05 - 2013-12-05)
Longest break from EBT: 16 days (2004-01-11 - 2004-01-26)
Current break from EBT: 0 days

Total number of notes: 48577
Total value of all notes: 830300 EUR
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”