Keskustelu Suomen top 100 listasta /discussion about top 100

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1381
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Post by airis »

Uusin lista on nähtävillä. En ottanut Suomessa vierailevaa Westinghousea mukaan, koska tuskin hän kauaa Suomen (ja Kemijärven) ykkösenä on. :wink:
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Post by emppu »

^^^Nopeaa toimintaa :lol:
Sporttarille kävi aikamoinen käpy 8O sillä nyt jäin oikein tilastoihin kotomaamme ykkösenä :lol: Asia oikenee varmaan piakkoin :wink: Uskoakseni saamme pian nähdä ennennäkemättömän kooditulvan Joutsenosta :lol:
User avatar
Yippo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1107
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:30 pm
Location: Ii, Suomi Finland

Post by Yippo »

Katos, kuukausi pääsi vaihtumaan. Taidan olla yksi seuraavasta viidestä kymppitonnin rikkojasta Suomessa, mutta näyttää että täytyy kohta pelätä TOP100:sta tippumista. Ei vaan pysty kirjaamaan enempää ja porukkaa tulee takaa kokoajan ohi. Tarvis olla enemmän rahaa ja vapaa-aikaa = mahdoton yhtälö.
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Post by Sport-Mass »

emppu 112 wrote:Uskoakseni saamme pian nähdä ennennäkemättömän kooditulvan Joutsenosta :lol:
Mitä, et kai vain ole aikeissa muuttaa tänne :?: 8O :lol:

Etköhän tuota jatkossakin pysyne keulamiehenä luulen ma. Onhan se paljon mukavampi peesata kakkosena kuin olla tuulenhalkojana.

t. Sport-Masstar
User avatar
Sandraki
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 367
Joined: Mon Sep 13, 2004 1:31 am
Contact:

Post by Sandraki »

Sandraki wrote:
Sport-Mass wrote:
Sandraki wrote:
pejole wrote:
Sandraki wrote:Mulle tuli mieleen kun se Suomeen muuttokin lahestyy etta miten ma parjaan tuolla Suomen listalla jos pystyn yllapitamaan nykyisen tahtini eli 100 setelia per paiva?
Ainakin meikäläisen ohi menit ihan heittämällä
Juu mutta ma metsastin sua jo silla silmalla pidemman aikaa :wink:
Jaa, tässä pitää sitten olla jo varuillaan, että et vain minua käy kattelemaan sillä silmällä :wink: .
Sa olet mun kaukainen haave :wink:
Tämä keskustelu käytiin 5kk sitten :lol: Ja haaveeksi taidat jäädä.. :wink:
Ekaks mä otan kiinni Eliezerin, sitten MasterOfPuppetsin, sitten bin Lauri Œ :n...
Tavoitteita pitää olla ja parempi asettaa ne tarpeeksi korkealle :mrgreen:
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Post by Sport-Mass »

Sandraki wrote:
Sandraki wrote:
Sport-Mass wrote:
Sandraki wrote:
pejole wrote: Ainakin meikäläisen ohi menit ihan heittämällä
Juu mutta ma metsastin sua jo silla silmalla pidemman aikaa :wink:
Jaa, tässä pitää sitten olla jo varuillaan, että et vain minua käy kattelemaan sillä silmällä :wink: .
Sa olet mun kaukainen haave :wink:
Tämä keskustelu käytiin 5kk sitten :lol: Ja haaveeksi taidat jäädä.. :wink:

Tavoitteita pitää olla ja parempi asettaa ne tarpeeksi korkealle :mrgreen:
Älä sano, älä sano... Eihän sitä tiedä, minkä hulluuden puuskan vielä saat :wink: . Onhan tuolla hyvänä esimerkkinä yksi eläkeikää lähestyvä papparainen, joka juuri tänään saavutti taas yhden rajapyykin :) . Mutta askel kerrallaan. Kenties sinä olet jossakin vaiheessa siinä asemassa, että sinua katsellaan sillä silmällä :wink: . tai saattaahan niitä katselijoita olla jo nytkin... :wink:
User avatar
bura
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 483
Joined: Thu Nov 27, 2003 1:07 pm
Location: Vantaa, Finland
Contact:

Post by bura »

Nyt näytti tulleen lähtö TOP100 -listalta. Aika kauan siellä tulikin "roikuttua", jostain 2004 alusta saakka :) Silloin kun TOP100 listalle nousin, niin siihen vaadittiin n. 450 seteliä.

Hienoa nähdä että raja noussut 20-kertaiseksi kolmessa vuodessa.
User avatar
Sandraki
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 367
Joined: Mon Sep 13, 2004 1:31 am
Contact:

Post by Sandraki »

Oli kiva roikkua listalla, mutta nyt tulee lähtö :cry:
Sport-Mass, mä jatkan sun metsästystä :wink:
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Post by Sport-Mass »

Sandraki wrote: Sport-Mass, mä jatkan sun metsästystä :wink:
No sinä et ainakaan pelkää haasteita :lol: . Mutta oliko tuo "uhkaus" kuvainnollinen vai kirjaimellinen 8O :wink: .

Arvostan tervettä itsetuntoasi ja oikeaa asennetta tähän touhuun :) . Jään mielenkiinnolla seuraamaan, mihin tilanne kehittyy :wink: . Jos alat lähestymään uhkaavasti, niin sitten minun on ilmeisesti kiristettävä turboruuvia :lol: .
User avatar
Yippo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1107
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:30 pm
Location: Ii, Suomi Finland

Post by Yippo »

Oho, kova alamäki on mullakin ollut ja varmaan tulee jatkumaan. Katselin juuri että PietiPekka tulee kovaa vauhtia takaa ja puhaltaa varmaan Oulun listallakin kohta minusta ohitse ja varsin tuore tulokas Meeru on kirjannut kovaa tahtia ottaen huomioon että on aloittanut silloin Kirppis -lähetyksen aikaan. Onneksi hänellä on kuitenkin vasta vähän reilu 10% minun setelimäärästä eli ainakin muutaman kuukauden saa vielä hengitellä vapaasti :-)
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Post by Eliezer »

airis wrote:21. (21.) Eliezer 37819 , (+3295) , Vantaa
22. (22.) melleri 37789 , (+3895) , Tampere
Onnistuin sentään vielä toukokuun loppussa pinnistämään itseni sen verran mellerin ohitse, että listasijoitukseni ei laskenut. Nythän hän jo meni ohitseni. Katsotaan, onko Ahvenanmaan lomaviikosta mitään edistystä odotettavissa...
User avatar
PietiPekka
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 112
Joined: Fri Nov 25, 2005 6:58 pm
Location: Haukipudas, Finland

Post by PietiPekka »

Lokakuussa 2006 kirjoitin tälle palstalle tämän näköistä proosaa:
PietiPekka wrote:Kävin läpi tuon Airiksen TOP100 arkiston ja nappasin Excel taulukkoon aina kunkin kuun viimeisellä sijalla keikkuvan tuloksen.
Tuloksena aina jännä taulukko: Viimeinen TOP100 listalla.

TOP100 vauhti sen kun kasvaa vaan. :) Viime vuosi eli 2005 lokakuusta 2006 Lokakuuhun on Viimeisen tulos kasvanut 3883 setelillä, joka tarkoittaa noin 320 seteliä per kuukausi.

Punainen tolppa on mun tämän hetkinen seteli määrä.
Jos aikoisin saavuttaa sijan TOP100:ssa niin se tarkoittaa 320 seteliä per kuukausi + kiinni kurottavana vielä yli 3000 seteliä. 8O Hoh Hoijaa.... joo, joo.

Eipä taida paikka aueta ja on muistettava notta vauhti vaan kiihtyy. Jatkossa 320 seteliä ei riitä.
Kääntäen tämä tarkoittaa notta siellä TOP100 häntäpäässä pitää kirjata vähintää 320 seteliä kuukaudessa tai paikka on uhattuna TOP100:ssa. :(
Nyt kymmenen kuukautta myöhemmin huomaan löytäväni oman nimen listalta :). Tämä oli mulle se iso tavoite, joka tuntui lähes mahdottomalta saavuttaa, mutta sinnikkyys palkitaan. Tasaisen tappava tahti, riittävästi aikaa ja kärsivällisyyttä. Tällä reseptillä homma onnistui. :) :) :)
Tässä myös graafinen kuvatus, siitä miten nykyisin on tilanne TOP100 viimeisen sijan suhteen muuttunut.

Elokuussa 2006 viimeinen sija irtosi 7167 setelillä.
Elokuussa 2007 viimeinen sija irtosi 11139 setelillä.
(11139-7167)/12 = 331
Kuukaudessa tarvitaan siis nyt 331 kpl seteleitä, jotta sijoitus säilyy TOP100:ssa. Hiukan on vauhti kiihtynyt, mutta ei niin paljoo kuin oletin Lokakuussa 2006.
Esim. Pimpellä sijalla 50. on 20929 kirjausta. Jos Pimpe ei kirjaisi nyt enään yhtään seteliä, niin putoaminen TOP100 tapahtuisi 30 kuukauden päästä ( 2.5 vuotta) tällä 331 setelin tasaisella kasvulla. Sen verran tuulinen tää lista on. :lol:

Kai sitä toi reilut 330 seteliä pitää jatkossakin kirjata, jottei sijoitus tipu. Myös ahneita takaa tulijoitakin riittää ja onhan meillä vielä noi ulkomaan kävijät, jotka silloin tällöin sotkee sijoituksia. Tarkkana tässä saa olla :wink:
---
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Post by Eliezer »

airis wrote:Suomen top100 (1.10.2007)
Finland top100:

17. (17.) Eliezer 53249 , (+3249) , Vantaa
Tuossa on kyllä virhe. Kirjasin 53250:nnen setelini (joka oli viime kuun 3250. seteli) 30.9.2007 klo 23.57.54 käytyäni sen varta vasten automaatista nostamassa...
User avatar
Sippej
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 580
Joined: Mon Jan 22, 2007 12:14 am
Location: Pietarsaari Finland
Contact:

Post by Sippej »

Elä hyvä mies hermostu.. :D
Kyllä se siitä..
Oliko se nyt 22.57 vai 23.57 ..???
Vae asetuksetko tässä kusettaa.. :P
Eliezer wrote:Tuossa on kyllä virhe. Kirjasin 30.9.2007 klo 23.57.54 käytyäni sen varta vasten automaatista nostamassa...
Image


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Raha on kuin lannoitetta, hyvää vain levitettynä. - (Francis Bacon)
:flag-fi: Työpöytä :flag-fi:
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Post by Eliezer »

Sippej wrote:Elä hyvä mies hermostu.. :D
Kyllä se siitä..
Oliko se nyt 22.57 vai 23.57 ..???
Vae asetuksetko tässä kusettaa.. :P
Ilman sisäänkirjautumista EBT kai yleensä näyttää Keski-Euroopan aikaa, joten molemmat tulkinnat ovat sinänsä ihan oikeita.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”