Osumat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Osumat

Post by brewerhki »

Tämä sutkahti aika nopeasti pankkiin toiselle puolelle kaupunkia. Enkä usko että setelin omistajan (perheenjäsen) toimesta on tuonne pankkiin mennyt, vaan jonkin mutkan kautta. Muutenkin kiva saada jukkap:n kanssa osumia, vasta viides yhteinen, vaikka välimatkaa asuinpaikkojen välillä on tuskin kymmentäkään kilometriä linnuntietä.
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: Osumat

Post by Jukkap »

brewerhki wrote:Tämä sutkahti aika nopeasti pankkiin toiselle puolelle kaupunkia. Enkä usko että setelin omistajan (perheenjäsen) toimesta on tuonne pankkiin mennyt, vaan jonkin mutkan kautta. Muutenkin kiva saada jukkap:n kanssa osumia, vasta viides yhteinen, vaikka välimatkaa asuinpaikkojen välillä on tuskin kymmentäkään kilometriä linnuntietä.
Mä mietin kans tän setelin kulkua :roll: Ja arvelin kanssa, että et ole tätä seteliä pankkiin vienyt, koska muista seteleistä ei tullut osumia. Kuka veisi vaan yhden vitosen pankkiin :mrgreen:
Ja juu onhan osumat AINA kivoja vaikkei päiviä+kilometrejä olisikaan paljoa.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Osumat

Post by brewerhki »

Jukkap wrote:
brewerhki wrote:Tämä sutkahti aika nopeasti pankkiin toiselle puolelle kaupunkia. Enkä usko että setelin omistajan (perheenjäsen) toimesta on tuonne pankkiin mennyt, vaan jonkin mutkan kautta. Muutenkin kiva saada jukkap:n kanssa osumia, vasta viides yhteinen, vaikka välimatkaa asuinpaikkojen välillä on tuskin kymmentäkään kilometriä linnuntietä.
Mä mietin kans tän setelin kulkua :roll: Ja arvelin kanssa, että et ole tätä seteliä pankkiin vienyt, koska muista seteleistä ei tullut osumia. Kuka veisi vaan yhden vitosen pankkiin :mrgreen:
Ja juu onhan osumat AINA kivoja vaikkei päiviä+kilometrejä olisikaan paljoa.
Varmistin juuri äsken, kukaan täältä ei sitä pankkiin ole vienyt eli mennyt ihan muita reittejä sitten. Näissä lyhyen aikavälin osumissa aina välillä kaipaa sitä tietoa, että mihin setelin on jättänyt kiertoon, mutta harmittavan harvoin tulee tuota tietoa laitettua ylös.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Osumat

Post by Aatos99 »

brewerhki wrote: Varmistin juuri äsken, kukaan täältä ei sitä pankkiin ole vienyt eli mennyt ihan muita reittejä sitten. Näissä lyhyen aikavälin osumissa aina välillä kaipaa sitä tietoa, että mihin setelin on jättänyt kiertoon, mutta harmittavan harvoin tulee tuota tietoa laitettua ylös.
Nykyään pyrin itse laittamaan mahdollisesti jo kirjatessa (myöhemmin ei aina jaksa/muista), minne seteli menee/meni itseltäni. Vielä ei ole tullut nopeaa osumaa näistä tarkemman kommentin seteleistä, mutta antaahan tuo lisäys ainakin osviittaa siitä, missä seteli on pyörinyt.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: Osumat

Post by Bird »

Empun kanssa on tullut viime päivinä pari osumaa, joiden kommentit herättivät mielenkiinnon. Mitä tuo Loomis-tilaus tarkoittaa? Onko jotenkin mahdollista tilata rahankuljetusyhtiöltä seteleitä kirjattavaksi vai mistä tässä oikein on kyse? :)

Lisäksi mielenkiintoinen sattumus oli se, että noita Rovaniemi-Kouvola-osumia tuli peräti 20 kappaletta. Olin dumpannut viitosnipun talletusautomaattiin Joensuussa vain viikkoa aiemmin, joten aika nopeasti kulkeutuivat sitten noinkin kauas.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Osumat

Post by emppu »

Bird wrote:Empun kanssa on tullut viime päivinä pari osumaa, joiden kommentit herättivät mielenkiinnon. Mitä tuo Loomis-tilaus tarkoittaa? Onko jotenkin mahdollista tilata rahankuljetusyhtiöltä seteleitä kirjattavaksi vai mistä tässä oikein on kyse? :)

Lisäksi mielenkiintoinen sattumus oli se, että noita Rovaniemi-Kouvola-osumia tuli peräti 20 kappaletta. Olin dumpannut viitosnipun talletusautomaattiin Joensuussa vain viikkoa aiemmin, joten aika nopeasti kulkeutuivat sitten noinkin kauas.
Pieni selvitys asiaan. Mulla meni nuo hiihtimet todella solmuun ton pankin kanssa. Pari pyrkyriä otti mun rahanvaihdon silmätikuks ja toinen sattui olemaan päälikkötasoa. Ainoa ratkaisu lappujen saamiseks on tilata ne tuolta yhtiöstä suoraan.(tein sopimuksen yhtiön kanssa) Toimittavat tiettyinä päivinä ne paikalliseen pankkiin josta ne noudan. Tilaus maksaa, mut todella kohtuullisesti. Tätä aion harrastaa niin kauan kun saan dumpattua laput toisen pankin kautta ja siirrettyä ne sit tän pankin tilille (bitteinä tietty) josta maksu otetaan. Palautus ei onnistu "omaan" pankkiin koska minulta on jyrkästi kielletty tallettaminen omalle tililleni. No satunnaisesti saan sen tehdä. Esimerkkinä oli et jos vaikka autoni myyn ja se maksetaan käteisellä. (joka on kuulemma erittäin harvinaista, oli pankkitädin kommentti)
Noihin Rovaniemi-osumiin on mulla semmoinen "selitys" et kirjaamistani lapuista, oli tuossa erässä osumat sieltä Joensuun suunnalta kaikki. Päättelin et laput oli tulleet Loomikselle sieltä suunnalta.
EDIT: Jatkan keskustelua "Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista" -ketjuun.
Last edited by emppu on Mon Dec 26, 2016 11:39 am, edited 2 times in total.
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Osumat

Post by leevi60 »

emppu wrote:
Bird wrote:Empun kanssa on tullut viime päivinä pari osumaa, joiden kommentit herättivät mielenkiinnon. Mitä tuo Loomis-tilaus tarkoittaa? Onko jotenkin mahdollista tilata rahankuljetusyhtiöltä seteleitä kirjattavaksi vai mistä tässä oikein on kyse? :)

Lisäksi mielenkiintoinen sattumus oli se, että noita Rovaniemi-Kouvola-osumia tuli peräti 20 kappaletta. Olin dumpannut viitosnipun talletusautomaattiin Joensuussa vain viikkoa aiemmin, joten aika nopeasti kulkeutuivat sitten noinkin kauas.
Pieni selvitys asiaan. Mulla meni nuo hiihtimet todella solmuun ton pankin kanssa. Pari pyrkyriä otti mun rahanvaihdon silmätikuks ja toinen sattui olemaan päälikkötasoa. Ainoa ratkaisu lappujen saamiseks on tilata ne tuolta yhtiöstä suoraan.(tein sopimuksen yhtiön kanssa) Toimittavat tiettyinä päivinä ne paikalliseen pankkiin josta ne noudan. Tilaus maksaa, mut todella kohtuullisesti. Tätä aion harrastaa niin kauan kun saan dumpattua laput toisen pankin kautta ja siirrettyä ne sit tän pankin tilille (bitteinä tietty) josta maksu otetaan. Palautus ei onnistu "omaan" pankkiin koska minulta on jyrkästi kielletty tallettaminen omalle tililleni. No satunnaisesti saan sen tehdä. Esimerkkinä oli et jos vaikka autoni myyn ja se maksetaan käteisellä. (joka on kuulemma erittäin harvinaista, oli pankkitädin kommentti)
Noihin Rovaniemi-osumiin on mulla semmoinen "selitys" et kirjaamistani lapuista, oli tuossa erässä osumat sieltä Joensuun suunnalta kaikki. Päättelin et laput oli tulleet Loomikselle sieltä suunnalta.
Moderointeja odottaen, työpaikaltanihan menee nuo tilitykset maailmalle juur tuon Loomiksen kautta, eli Emppu saattaa saada joskus läjän aitoa
Virtolaista rahaa... Mites tuo, onko siellä suunnalla noita talletusautomaatteja, meille Virroille kun tuli sellainen, niin oon sitä käyttänyt vitosten
hävittämiseksi, muutoin ne jäis paljolti pitäjään pyörimään. Osuuspankin tilille voi tallettaa kolme kertaa kuussa maksutta ja meidän POP ei veloita
(vielä) mitään tilillepanoista, on sen verran uus juttu... POPin tililtä sitten siirtoa OP:n tilille, siellä kuitenkin vitoset kiertää jonkin verran.

Mitä muuten tuo kustantaa, jos tilais ite joskus satsin Loomikselta, esim. 3000 egee? (Vaikka mun tuurilla taitaisin saada vaan bumerangeja...)
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Osumat

Post by brewerhki »

Tämä meni taas hyvin nopeasti toiselle puolelle kaupunkia. Nyt alkaa jo oikeasti epäilyttää, onko sitä oltu peräkkäin asioimassa kyseisellä huoltoasemalla? Moderoiduksihan tuo toki meni muutaman tunnin erolla.
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Osumat

Post by Highway_Star »

Ei enää paljon tämän vanhempaa osumaa voisi Europa-setelillä tulla. Kyseinen seteli oli ollut minun toinen Europa-mallin vitonen. Ensimmäisen olin kirjannut 5 päivää aikaisemmin. Kiitoksia löytäjälle! :)
Sleijeri
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 803
Joined: Thu Jun 04, 2009 4:32 pm
Location: Heinola, Finland
Contact:

Re: Osumat

Post by Sleijeri »

Tähän on hyvä lopettaa ainakin toviksi ravaaminen pankeissa, nokka kohti Australiaa, reilu viikko siellä ja sieltä määrittämättömäksi ajaksi Thaikkuihin.

Tänään kuitenkin vielä piti kirjata jokunen nippu seteleitä ja viedä tuhlattavaksi tilille.

Sattuikin tulemaan ihan mukavat läksiäislahjat osumien puitteissa.

Ensiksi kymmenisen osumaa, mutta sitten napsahti :flag-uk: Cargillin kanssa, sitten jokunen sarja lisää systemiin ja tuli kolmella peräkkäisellä setelillä kolme osumaa kaikki saman käyttäjän kanssa.
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBTST stats
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Osumat

Post by leevi60 »

Sleijeri wrote:Tähän on hyvä lopettaa ainakin toviksi ravaaminen pankeissa, nokka kohti Australiaa, reilu viikko siellä ja sieltä määrittämättömäksi ajaksi Thaikkuihin.

Tänään kuitenkin vielä piti kirjata jokunen nippu seteleitä ja viedä tuhlattavaksi tilille.

Sattuikin tulemaan ihan mukavat läksiäislahjat osumien puitteissa.

Ensiksi kymmenisen osumaa, mutta sitten napsahti :flag-uk: Cargillin kanssa, sitten jokunen sarja lisää systemiin ja tuli kolmella peräkkäisellä setelillä kolme osumaa kaikki saman käyttäjän kanssa.
Rouva lähtee sunnuntaina 2½ viikoksi Thaikkuihin Pattayalle, varustan rouvan merkatuilla :note-50: ja :note-100: setkuilla, eli koetappa ettiä
niitä sieltä, mulla ei oo Thai-osumaa (vielä!). :mrgreen:
Hyvää matkaa!
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: Osumat

Post by Jukkap »

Mun eka yli 3000 päiväinen 8) Olis vieläkin hyvä kuntoinen jatkoa ajatellen :mrgreen:
https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=172952136
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Osumat

Post by höpsismöppiäinen »

Jukkap wrote:Mun eka yli 3000 päiväinen 8) Olis vieläkin hyvä kuntoinen jatkoa ajatellen :mrgreen:
https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=172952136
Vau. Toi on hieno, onnittelut siitä :!:
I reject your reality and substitute my own.
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: Osumat

Post by leevi60 »

Tää on tämmöstä, kun asuu keskisessä Suomessa, nyt vasta sain ensimmäisen yli tuhannen kilometrin
osuman puhtaasti kotimaisin voimin, siihenkin tarvittiin 3 muiden osumaa.
https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=173935529
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Sleijeri
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 803
Joined: Thu Jun 04, 2009 4:32 pm
Location: Heinola, Finland
Contact:

Re: Osumat

Post by Sleijeri »

leevi60 wrote:Tää on tämmöstä, kun asuu keskisessä Suomessa, nyt vasta sain ensimmäisen yli tuhannen kilometrin
osuman puhtaasti kotimaisin voimin, siihenkin tarvittiin 3 muiden osumaa.
https://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=173935529
Eipä kovin moni muukaan ole 1000km luvuista päässyt kotimaassa juhlimaan.
Noin 320 000 osumasta mitä Suomessa on tullut, on vaan 80 yli 1000km. Itsellä on pisin kotimaan osuma 742km, vielä on siis matkaa :)
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBTST stats
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”