Postinumeroista

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Post by emppu »

Pitäisikö avata uusi aihe ja sille otsikoksi Huom! Uudet ebtarit
Jotenkin vain tuntuu etteivät nämä meidän kulmakunnan(kaan) tuoreet ebtarit ymmärrä vaihtaa kuntaa ja postinumeroa, vaan kirjaavat kaikki setelinsä oletuskuntaan jossa ovat kirjoilla 8O Viimeisimpänä esimerkkinä Antiviruksen kirjaama osumaseteli, perantti on sen kaiketi saanut Virojoen kunnasta Vaalimaalta, sillä en minä ainakaan Kouvolassa ole tuollaista paikkaa havainnut. Mikäli nyt luet tämän viestin niin laita ylläpitäjille viestiä niin He korjaavat tämän kirjauksen. Paljon näyttävämpi osuma pitkin rannikkoviiva ja matkakin pidentyy. :wink:
User avatar
Pimpe
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 599
Joined: Wed Jun 15, 2005 5:58 pm
Location: Kangasala, Finland

Post by Pimpe »

Tässä on kanssa mielenkiintonen tapaus. Googlettamalla postinumero on 31700, mutta postin postinumero haun mukaan osotteella salmentie 260 postinumeroks tulee 31760
Ennenkun aurinko synty, niin täällä oli pirun pimeetä.
Tilastoni
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Onko kenelläkään hajua Milanon Bergamon lentokentän postinumerosta?

Ainoa kuitti, joka sieltä on, kertoo osoitteen Via Aeroporto 13 Orio al Serio (BG) c/o Aeroporto. Se taas ei ei auta kummallakaan tarjolla olevalla postinumerohakukoneella.

Puup Woo enpen
User avatar
Atomi-Antti
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 154
Joined: Sat Apr 02, 2005 10:13 am
Location: Jyväskylä, Finland
Contact:

Post by Atomi-Antti »

Puupenni - Wooden Penny wrote:Onko kenelläkään hajua Milanon Bergamon lentokentän postinumerosta?

Ainoa kuitti, joka sieltä on, kertoo osoitteen Via Aeroporto 13 Orio al Serio (BG) c/o Aeroporto. Se taas ei ei auta kummallakaan tarjolla olevalla postinumerohakukoneella.

Puup Woo enpen
24050?
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Atomi-Antti wrote:
Puupenni - Wooden Penny wrote:Onko kenelläkään hajua Milanon Bergamon lentokentän postinumerosta? - - Puup Woo enpen
24050?
Kiitos. Huomasin muuten, että samaa postinumeroa on käytetty myös Bergamolle.

http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=10430330

Lieneekö tämä Orio al Serio kunta ollenkaan, vaan jotain muuta? No oli sinnekin seteleitä kirjattu. Olisiko Bergamo maakunta ja Orio al Serio kunta?

Puup Woo enpen
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Puupenni - Wooden Penny wrote:
Atomi-Antti wrote:
Puupenni - Wooden Penny wrote:Onko kenelläkään hajua Milanon Bergamon lentokentän postinumerosta? - - Puup Woo enpen
24050?
Kiitos. Huomasin muuten, että samaa postinumeroa on käytetty myös Bergamolle.

http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=10430330

Lieneekö tämä Orio al Serio kunta ollenkaan, vaan jotain muuta? No oli sinnekin seteleitä kirjattu. Olisiko Bergamo maakunta ja Orio al Serio kunta?

Puup Woo enpen
http://en.wikipedia.org/wiki/Orio_al_Serio

Itse olen kirjannut aikoinaan Bergamo Orio al Serioksi. On kyllä pitänyt korjata se pelkäksi Orio al Serioksi mutta enpä oo jaksanut enkä näköjään jaksa nytkään :o
Postinumerokin taitaa olla väärin.
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Re: Postinumeroista

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Brittien postinumeropalvelua ei löydy linkeistä.

Olisiko kellään tietoa, mikä postinumero pitäisi merkitä Lontoon Stanstedin lentokentälle? Kiitos jo etukäteen.

P W enpen
User avatar
JiiPee72
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1573
Joined: Fri Oct 01, 2004 9:42 pm
Location: Vihtavuori, Finland
Contact:

Re: Postinumeroista

Post by JiiPee72 »

Puupenni - Wooden Penny wrote:Brittien postinumeropalvelua ei löydy linkeistä.

Olisiko kellään tietoa, mikä postinumero pitäisi merkitä Lontoon Stanstedin lentokentälle? Kiitos jo etukäteen.

P W enpen
Tuommoisilla tiedoilla on ainakin kirjattu Stansted Airport CM241QW ja Stansted CM24 1QW.
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Re: Postinumeroista

Post by Puupenni - Wooden Penny »

JiiPee72 wrote: - - Tuommoisilla tiedoilla on ainakin kirjattu Stansted Airport CM241QW ja Stansted CM24 1QW.
Kiitoksia.

Sain sentään pari seteliä merkittyä, vaikkakin suurin osa Stanstedin setelistä ja koodeista näyttää hukkuneen matkalla. Sellaista sattuu, vaikka muuten seteleiden saamisen ja luovuttamisen seurannan järjestelmä olisi miten huippuunsa viritetty.

P W enpen
User avatar
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 486
Joined: Tue Jan 11, 2005 3:57 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Postinumeroista

Post by Ossi »

Nyt kolmatta viikkoa kuukauden sisään Dublinissa. Ja kyllä ottaa päähän se että vaikka liikkunut alueella lentokenttä-keskusta-citywest niin ei vaan tule täpliä yhtä enempää karttaan, postinumeroita kun ei oikeastaan ole. Eli syötellään Dublin 2 tai Dublin 24 tai jotakin vastaavaa ja samaan täplään aina osuu.

Osumia en ole odottanut eikä niitä ole tullutkaan. Lähes 100 setkua kuitenkin normaalista kierrosta poimittu. Täkäläiset setelit näyttävät pysyvän kierrossa vaikka tuskin kasassa pysyvät, joten pientä (äärimmäisen pientä) toivoa on että joku näistä vielä joskus löytyisi myöhemmin näistä upeista maisemista uudelleen.

PS. Narsissit kukkinut täällä jo kuukauden ja tulppaanitkin puhkeavat kukkaan päivänä minä hyvänsä :D
Fringilla
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 12
Joined: Sat Jul 05, 2008 3:56 pm
Location: Oulu, Finland

Re: Postinumeroista

Post by Fringilla »

Piti ensin vähän miettiä mille postinumero-aiheiselle palstalle kirjoitan. Näitäkin näkyi olevan useampi...
Joka tapauksessa kirjoitan Ruotsin Haaparannan postinumeroista. Siellähän moni suomalainen käy ostoksilla ja euroja saa vaihtorahanakin takaisin (paitsi nykyisin yhdestä kaupasta ei saa). Löysin Haaparannasta 13 erilaista postinumeroaluetta. Jos merkitset postinumeron oikeaoppisesti, se alkaa numeroilla 9533x ja viimeinen numero on jokin numeroista 1-7. Lisäksi postinumero voi alkaa 9539x ja viimeinen numero on jokin numeroista 1-5. Ensin mainittuun kuuluvat keskusta-alueen kaupunginosat, jälkimmäiseen ns. maaseutualue. Ongelmana on se, että jokin kauppa merkitsee ilmeisesti kassakuittiin osoitteekseen 9532x-alkuisen postinumeron. Sen sitten innokas ebtari merkitsee koneelleen. Tämä on kuitenkin boxi-osoite. Siitä ei voi lainkaan päätellä missä kaupunginosassa kyseinen kauppa sijaitsee. Tämän ongelman huomasin, kun kirjoitin omaan NIGiini listaa Haparandan kaupunginosista. Joten jos käyt Haparandassa ostamassa Falukorvia ja saat vaihtorahan jonka kirjaat innokkaana EBT-sivulle, älä merkitse postinumeroksi boksi-osoitetta.
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Re: Postinumeroista

Post by aplfi »

Ossi wrote:Nyt kolmatta viikkoa kuukauden sisään Dublinissa. Ja kyllä ottaa päähän se että vaikka liikkunut alueella lentokenttä-keskusta-citywest niin ei vaan tule täpliä yhtä enempää karttaan, postinumeroita kun ei oikeastaan ole. Eli syötellään Dublin 2 tai Dublin 24 tai jotakin vastaavaa ja samaan täplään aina osuu.
:D
Vähän myöhäinen kommentti mutta pitäisi käyttää vähän maalaisjärkeä näissä tilanteissa. Kirjaa lentokenttäsetelit Dublin airporttiin niin a vot tulee uus täplä.

[provo]Jälleen esimerkki kuinka idioottimainen joku kunnan nimellä kirjaussääntö on[/provo]
juntu
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 129
Joined: Fri Dec 09, 2005 11:45 pm
Location: Helsinki

Re: Postinumeroista

Post by juntu »

Laitan kysymykseni tähän topickiin, kun en parempaakaan löytänyt.

Eli tuossa oottais :note-5: nippu kirjaamista. Tyttöystävä haki pyynnöstäni nipun Helsingistä, koska en itse matkajärjestelyiltä kerennyt. Olin tyttöystävää vastassa metroasemalla, ja lähdimme suoraan asemalta joululoma reissulle. Itse sain nipun räpylään täällä kaukana pohjoisessa :D Elikkäs mikä pistetään paikkakunnaksi? helsinki? koska tiedän seteleiden tulleen sieltä, samalla autolla kuin minäkin. Vai paikkakunta kaukana pohjoisessa, jossa sain nipun haltuuni?
en tiedä sinusta, mutta minulla on tosi hauskaa
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Postinumeroista

Post by emppu »

juntu wrote: Itse sain nipun räpylään täällä kaukana pohjoisessa :D
Laittaisen paikkakunnaksi sen jossa sait ne setelit käteesi :wink: Voihan huomautuksiin laittaa tuon tietämäsi setelinipun historian.
Kääntäen, olen itse saanut tyttäreltäni setelin jonka hän sai Amsterdamin lentokentältä, sain setelin käsiini kotona ja tänne sen myös kirjasin. Tyttis polvelle ja lappua systeemiin jouluosuman toivossa :wink: (eikä se kirjaus "väärin" mene, tästä on jauhettu vuosia eikä ketään ole vielä lusimaan laitettu :mrgreen: )
juntu
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 129
Joined: Fri Dec 09, 2005 11:45 pm
Location: Helsinki

Re: Postinumeroista

Post by juntu »

Kiitokset Empulle nopeasta vastauksesta.

Noin minä itsekkin tuota pohdin. Toisaalta siinä tulee "keinotekoisesti" pidennettyä mahdollisten osumien välimatkaa, varsinkin kun on todennäköistä että osa seteleistä palaa Helsinkiin
en tiedä sinusta, mutta minulla on tosi hauskaa
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”