Apuva avij... WAP ongelmia

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Apuva avij... WAP ongelmia

Post by aplfi »

Menee setelin syöttelyt nyt paperille kirjoitteluksi kun en pysty vaihtamaan maata tuossa kännykkäsyöttölomakkeessa. Mistä mahtaa johtua? Herjaa aina, kun valitsen vaihda maa, suunnilleen tähän malliin että käyttäjätieto ei täsmää. Yritä uudelleen. En viitsi sitten näitä Saksan seteleitä syöttää kun maaksi tulee Suomi, ettei muiden tarvi niitä sitten korjailla. Onneks pääsin nyt nettiin että sain ensimmäiset neljä seteliä syötettyä.
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

"works for me"

Käytäthän osoitetta wap.eurobilltracker.com ? Ja tuleeko sinulle maata vaihdettaessa ensin lista kirjaimista (A B C D E F G ..) joista sitten valitset Germany? Jos ei tule niin koeta valita puhelimestasi joku "lataa tiedot uudelleen" tms.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
vanska
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 38
Joined: Wed Apr 07, 2004 6:18 pm
Location: Tampere, Finland
Contact:

Post by vanska »

Yks kokeilemisen arvoinen keino on ainakin Nokian puhelimissa VÄLIMUISTIN TYHJENTÄMINEN. Meikäläisellä tulee aina silloin tällöin kaikenlaisia virheilmotuksia ja yleensä on aina tilanne parantunut tuolla keinolla.
- where ever you go, there you are -
http://www.nurkkaus.net
saku
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 97
Joined: Mon Apr 05, 2004 11:17 pm

Post by saku »

vanska wrote:Yks kokeilemisen arvoinen keino on ainakin Nokian puhelimissa VÄLIMUISTIN TYHJENTÄMINEN. Meikäläisellä tulee aina silloin tällöin kaikenlaisia virheilmotuksia ja yleensä on aina tilanne parantunut tuolla keinolla.
se puhelimen väli muisti on hyvä tyhjentää välillä se kuormittaa puhelinta ja siksi se herjaa kun muisti ei riitä.
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Heti kun valitsen tuon change tuosta maan vaihdosta niin puhelimeen aukee ikkuna jossa lukee; Väärät käyttäjätiedot. Yritä uudelleen.

Puhelin on Siemens. Täytynee yrittää kikkailla jotain. Mistäköhän välimuistin saa tyhjennettyä?
User avatar
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 617
Joined: Fri Jun 11, 2004 10:59 am
Location: Oulu, Suomi, EU
Contact:

Post by Hyvis »

aplfi wrote:Heti kun valitsen tuon change tuosta maan vaihdosta niin puhelimeen aukee ikkuna jossa lukee; Väärät käyttäjätiedot. Yritä uudelleen.

Puhelin on Siemens. Täytynee yrittää kikkailla jotain. Mistäköhän välimuistin saa tyhjennettyä?
minun siemenssissä ei ole välimuistin tyhjennystä, kai.

mutta kun vaihdan maan, tarjolla on vain oletusalkukirjaimet, enkä onnistu niitä vaihtamaan. apuva. eli f/p esim. mutta miten jos haluaa vaikka p/p? vai miten se oli kun en enää muista.
User avatar
psych3
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1324
Joined: Tue May 11, 2004 12:58 pm
Location: Finland

Post by psych3 »

Juha Hyvönen wrote:
aplfi wrote:Heti kun valitsen tuon change tuosta maan vaihdosta niin puhelimeen aukee ikkuna jossa lukee; Väärät käyttäjätiedot. Yritä uudelleen.

Puhelin on Siemens. Täytynee yrittää kikkailla jotain. Mistäköhän välimuistin saa tyhjennettyä?
minun siemenssissä ei ole välimuistin tyhjennystä, kai.

mutta kun vaihdan maan, tarjolla on vain oletusalkukirjaimet, enkä onnistu niitä vaihtamaan. apuva. eli f/p esim. mutta miten jos haluaa vaikka p/p? vai miten se oli kun en enää muista.

Siis mä en ihan täysin hokannu mitä ajat takaa, mutta kun valitaan maa, niin valitaan se maa, mistä sait setelin. Noi P:t ym. tulee sitte sarjanumeros vasta ilmi.
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Tyhjensin välimuistin mutta ei toimi. Ei voi mitään
User avatar
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 617
Joined: Fri Jun 11, 2004 10:59 am
Location: Oulu, Suomi, EU
Contact:

Post by Hyvis »

psych3 wrote:
Juha Hyvönen wrote:
aplfi wrote:Heti kun valitsen tuon change tuosta maan vaihdosta niin puhelimeen aukee ikkuna jossa lukee; Väärät käyttäjätiedot. Yritä uudelleen.

Puhelin on Siemens. Täytynee yrittää kikkailla jotain. Mistäköhän välimuistin saa tyhjennettyä?
minun siemenssissä ei ole välimuistin tyhjennystä, kai.

mutta kun vaihdan maan, tarjolla on vain oletusalkukirjaimet, enkä onnistu niitä vaihtamaan. apuva. eli f/p esim. mutta miten jos haluaa vaikka p/p? vai miten se oli kun en enää muista.

Siis mä en ihan täysin hokannu mitä ajat takaa, mutta kun valitaan maa, niin valitaan se maa, mistä sait setelin. Noi P:t ym. tulee sitte sarjanumeros vasta ilmi.
tarkoitin sitä, että kun esim suomen seteleissa voi olla sarjanumerossa l tai h, niin se hyväksyy vain tuon oletuksen.
User avatar
psych3
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1324
Joined: Tue May 11, 2004 12:58 pm
Location: Finland

Post by psych3 »

Juha Hyvönen wrote:
psych3 wrote:
Juha Hyvönen wrote:
aplfi wrote:Heti kun valitsen tuon change tuosta maan vaihdosta niin puhelimeen aukee ikkuna jossa lukee; Väärät käyttäjätiedot. Yritä uudelleen.

Puhelin on Siemens. Täytynee yrittää kikkailla jotain. Mistäköhän välimuistin saa tyhjennettyä?
minun siemenssissä ei ole välimuistin tyhjennystä, kai.

mutta kun vaihdan maan, tarjolla on vain oletusalkukirjaimet, enkä onnistu niitä vaihtamaan. apuva. eli f/p esim. mutta miten jos haluaa vaikka p/p? vai miten se oli kun en enää muista.

Siis mä en ihan täysin hokannu mitä ajat takaa, mutta kun valitaan maa, niin valitaan se maa, mistä sait setelin. Noi P:t ym. tulee sitte sarjanumeros vasta ilmi.
tarkoitin sitä, että kun esim suomen seteleissa voi olla sarjanumerossa l tai h, niin se hyväksyy vain tuon oletuksen.

Ai? Ihmeellinen ongelma. :)
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

[sivuhuomautus] Koko edellistä viestiä ei tarvitse aina lainata :wink: [/sivuhuomautus]
aplfi wrote:Heti kun valitsen tuon change tuosta maan vaihdosta niin puhelimeen aukee ikkuna jossa lukee; Väärät käyttäjätiedot. Yritä uudelleen.
Siis ihan suomeksi? Tuo tulee siinä tapauksessa puhelimesta, se ei jostain syystä ymmärrä linkkiä. Toisaalta, eipä näy logeissakaan merkintää että olisit koettanut noutaa maan vaihtamisen sivua.

Veikkaisin kyseessä olevan jonkin puhelimen bugin, mutta en nyt oikein keksi mistä kenkä puristaa. Aiemmissa ongelmissa on aina löytynyt esim. joku tietty ominaisuus jota puhelin ei tue, mutta tässä tapauksessa on kyseessä ihan peruslinkki jonka pitäisi toimia puhelimella kuin puhelimella.

Koeta jos pääset käyttämään suoraan seuraavia osoitteita (korvaa abcd wap-ebt -tunnuksellasi)
http://wap.eurobilltracker.eu/cgi-bin/e ... e1;id=abcd
http://wap.eurobilltracker.eu/cgi-bin/e ... =G;id=abcd
http://wap.eurobilltracker.eu/cgi-bin/e ... ny;id=abcd

(muutin nyt sinulle oletusmaaksi oletetun maasi, jos nyt vielä olet siellä tien päällä)
Juha Hyvönen wrote:mutta kun vaihdan maan, tarjolla on vain oletusalkukirjaimet, enkä onnistu niitä vaihtamaan. apuva. eli f/p esim. mutta miten jos haluaa vaikka p/p? vai miten se oli kun en enää muista.
Taas yksi puhelimen bugi.. Itse asiassa tuohon oli tehty jo ongelman kierto tietylle Siemensin mallille, mutta koska ongelma näyttäisi olevan laajempi, laitoin nyt kaikki Siemensin kännykät käyttämään yksinkertaisempaa lomakemallia.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
Hyvis
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 617
Joined: Fri Jun 11, 2004 10:59 am
Location: Oulu, Suomi, EU
Contact:

Post by Hyvis »

avij wrote:[sivuhuomautus] Koko edellistä viestiä ei tarvitse aina lainata :wink: [/sivuhuomautus]
Juha Hyvönen wrote:mutta kun vaihdan maan, tarjolla on vain oletusalkukirjaimet, enkä onnistu niitä vaihtamaan. apuva. eli f/p esim. mutta miten jos haluaa vaikka p/p? vai miten se oli kun en enää muista.
Taas yksi puhelimen bugi.. Itse asiassa tuohon oli tehty jo ongelman kierto tietylle Siemensin mallille, mutta koska ongelma näyttäisi olevan laajempi, laitoin nyt kaikki Siemensin kännykät käyttämään yksinkertaisempaa lomakemallia.
siis ohjelmavika on siemensissä, ei ebtssä???????????? mitenkäs tuonne uuteen sitten mennään?
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Post by avij »

Juha Hyvönen wrote:siis ohjelmavika on siemensissä, ei ebtssä???????????? mitenkäs tuonne uuteen sitten mennään?
Niinhän minä sanoin. Fiksuissa puhelimissa tuo kenttä toimii siten että kenttään pystyy syöttämään vain kirjaimen, 3 numeroa, kirjaimen ja numeron, mutta niissä puhelimissa jotka ovat hiukan oikaisseet WML-speksien toteuttamisissa tuo ei onnistu ja pitää käyttää kenttää joka ottaa vastaan 6 merkkiä riippumatta ovatko ne kirjaimia vai numeroita, eli vastuu syötteen oikeellisuudesta siirtyy puhelimen käyttäjälle. Tietenkin koodi tarkistetaan myöhemmin muuallakin, eli ongelma aiheuttaa puhelimen käyttäjälle vain hiukan lisätyötä kun pitää vaihtaa numero- ja kirjainsyöttömoodien välillä ym. Esimerkiksi omassa Nokia 6230:ssäni D001C4:n pystyy syöttämään näppäilemällä vain 3 001 222 4.

Sivu tietää millaisella puhelimella sitä käytetään, joten se osaa tarjota automaattisesti sopivan lomakkeen käytetyn puhelinmallin perusteella.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Guest

Post by Guest »

avij wrote:
aplfi wrote:Heti kun valitsen tuon change tuosta maan vaihdosta niin puhelimeen aukee ikkuna jossa lukee; Väärät käyttäjätiedot. Yritä uudelleen.
Siis ihan suomeksi? Tuo tulee siinä tapauksessa puhelimesta, se ei jostain syystä ymmärrä linkkiä. Toisaalta, eipä näy logeissakaan merkintää että olisit koettanut noutaa maan vaihtamisen sivua.
Kokeillaan kohta. Olen kyllä jo Itävallassa että jos laitoit Saksan niin siellä oon takasin näillä näkymin vasta 5. elokuuta
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Anonymous wrote:
avij wrote:
aplfi wrote:Heti kun valitsen tuon change tuosta maan vaihdosta niin puhelimeen aukee ikkuna jossa lukee; Väärät käyttäjätiedot. Yritä uudelleen.
Siis ihan suomeksi? Tuo tulee siinä tapauksessa puhelimesta, se ei jostain syystä ymmärrä linkkiä. Toisaalta, eipä näy logeissakaan merkintää että olisit koettanut noutaa maan vaihtamisen sivua.
Kokeillaan kohta. Olen kyllä jo Itävallassa että jos laitoit Saksan niin siellä oon takasin näillä näkymin vasta 5. elokuuta
Tämä oli siis minulta. Oonkohan juonu liikaa olutta :)

Ja teksti tuli ihan tollasenaan suomeksi
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”