Miten löysit EBT:een?

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4734
Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
Contact:

Post by Dakkus »

Rencko wrote:juu. Hoksasin sen itsekin n. viikko sen jälkeen, tosin jo paljon liian myöhään. Lehtilaatikko oli tyhjennetty. Jos nyt alkaisin pilkkua viilaamaan, niin.. olisinhan voinut käydä vielä tonkimassa lehtikeräysastian - en tiedä kuinka usein se tyhjennetään - mutta enpä pidä sitä ihan niin suurena menetyksenä. Tyhmyydestä kai sakotetaan.. ;]
Kuule, sinähän menet pankkiin ja sanot maagiset sanat: "Hyvää päivää. Haluaisin nostaa tilitäni 750€ viiden euron seteleinä, kiitos."

Saat ne menettämäsi 150 sarjanumeroa takaisin ;)
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Rencko
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 83
Joined: Thu Sep 22, 2005 11:57 am
Location: Kempele, Finland

Post by Rencko »

Dakkus wrote:"Hyvää päivää. Haluaisin nostaa tilitäni 750€ viiden euron seteleinä, kiitos."

Jooh pitää vielä miettiä onko mulla munaa siihen.. Ei tunnu ihan Renckon vaikiokeikalta. Pannaan harkintaan ;)
User avatar
Ville S.
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 553
Joined: Sat Jan 15, 2005 12:26 pm
Location: Vantaa, Finland

Post by Ville S. »

Rencko wrote:
Dakkus wrote:"Hyvää päivää. Haluaisin nostaa tilitäni 750€ viiden euron seteleinä, kiitos."

Jooh pitää vielä miettiä onko mulla munaa siihen.. Ei tunnu ihan Renckon vaikiokeikalta. Pannaan harkintaan ;)
Anna mennä vaan. Sitä me muutkin tehdään kun ollaan ujoja. Kovat träkkerit menee pankkiin ja vaihtaa rahaa. Me aremmat mennään vaan nöyrästi ja nostetaan tililtä rahaa vitosina: "Moi. Nostaisin tonnin mun omalta tililtä. Olisko mahdollista saada se vitosina?" Alkuun tuntuu oudolta, mutta siihenkin tottuu niin kuin kaikkeen muuhunkin.
No signature?
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Kerran kun sitä kokeilee, ei paluuta ole... Suosittelen käymään, mutta silti varoitin. :wink:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
LeBaron
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 878
Joined: Thu Oct 14, 2004 5:22 pm
Location: Jyväskylä, Finland

Post by LeBaron »

Klazu wrote:Kerran kun sitä kokeilee, ei paluuta ole...
Hmm..eikö? Kävin keväällä pari kertaa pankissa hakemassa yhteensä 80 kymppiä ja 30 vitosta vain huomatakseni että osumat on paljon mukavampi saada kierrosta. Joten sen jälkeen on kirjattu vain ns. normaalikäytössä kulkevia seteleitä.
Rencko
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 83
Joined: Thu Sep 22, 2005 11:57 am
Location: Kempele, Finland

Post by Rencko »

LeBaron wrote:osumat on paljon mukavampi saada kierrosta
Tuota olen itsekin mietiskellyt. Jänniä eettisiä kysymyksiä sinänsä.

Tähän asti olen vain välillä käynyt kettuilemassa lähikioskinpitäjälle ja parille kaupan tädille pyytämässä kaksikymppistä viitosiksi. Tulee aina ihanan ruttuisia rahoja, joita sitten kotona korjailen ja silitän.
User avatar
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4734
Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
Contact:

Post by Dakkus »

LeBaron wrote:osumat on paljon mukavampi saada kierrosta.
Aika samaa mieltä. Juuri eilen pohdin sitä, miten mikään ei enää tunnu miltään.
Itse käyn pankissa vain erityisestä syystä. Esim. Joensuunmatkalle tartti käteistä täplänmetsästykseen, niin käväsin hakemassa sopivan yhdistelmän isoa ja pientä rahaa.
Samaten jos missaan yhden sarjanumeron, korvaan sen hankkimalla ainakin 50 uutta ;)
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Divine
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1020
Joined: Thu Jan 09, 2003 8:41 pm
Location: Tampere, Finland

Post by Divine »

LeBaron wrote:osumat on paljon mukavampi saada kierrosta.
Juuri näin! 8)
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

Jotenkin kauhean tutun tuntuista keskustelua mutta ei taida ihan liittyä alkuperäiseen otsikkoon :roll:
User avatar
JackTheRipper
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 669
Joined: Wed Apr 27, 2005 11:47 am
Location: Oulu/Laanila, Finland

Post by JackTheRipper »

Nostetaanpas tätä täältä pikkuisen...
Catch me if you can.
http://www.hattrick.org
User avatar
CSI
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 253
Joined: Sun Jul 24, 2005 5:45 pm
Location: Tampere, Finland

Post by CSI »

Näin juttua EBT:stä joko TV:ssä tai Aamulehdessä tai molemmissa :roll:
Ja kun rekkareiden bongaus oli niin hirasta ja vaivalloista, ajattelin tämän olevan minulle sopivampaa. Mutta kesti kauan ennenkuin sain itseni rekisteröitymään.
Jouduin muistaakseni googlettamaan useammallakin hakusanalla tätä etsiessäni - en enää oikein muistanu "mikä tämä juttu niinkuin virallisesti oli" :oops:
Enää en edes muista tulinko sitten lopulta oikeaan paikkaan jonkun ebtaajan sivuston kautta vai miten? 8O Olenko jonkun "tuodut käyttäjät"-listalla?

Itse olen pystynyt houkuttelemaan tänne kaksi pelikaveria (toinen on tosi kova rekkaribongaaja ;)) ja parhaan ystäväni tyttären.
User avatar
Thompson
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 72
Joined: Mon Dec 26, 2005 9:20 pm
Location: Finland

mistä ebt löytyi?

Post by Thompson »

Löysin tämän paikan jonkin nettiartikkelin yhteydessä. Aluksi rekisteröitymisen yhteydessä syötin muutaman setelin ja sitten olikin muutaman kuukauden tauko. Syyskuun aikana alkoi kiinnostus uudestaan heräämään ja olen nyt syötelly jotain 30 seteliä kuukaudessa... :wink:
User avatar
JackTheRipper
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 669
Joined: Wed Apr 27, 2005 11:47 am
Location: Oulu/Laanila, Finland

Post by JackTheRipper »

Nosto...
Catch me if you can.
http://www.hattrick.org
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Höh, mikäs ketjujen-osto-vain-ketjujen-noston-vuoksi nyt on meneillään? 8)
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
heeleri
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 13
Joined: Mon Sep 10, 2007 3:46 pm
Location: Raahe, Finland

Post by heeleri »

En olekaan vastannut tähän.

Nimimerkki taavina on syypää minun ebtaukseeni :!:

Välillä kyllä kiroan että miksi pitikin aloittaa, tämä tuntuu vain pahentuvan koko ajan, nyt pitää jo reissuissa pysähtyä usein tankkaamaan, että saa kirjattua jostain uudesta paikasta setelin :roll: Saa nähdä miten pahaksi tämä vielä menee :lol:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”