"offtopic" eli sekalaista....

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Aatos99 »

Miksiköhän osumani näyttää olevan poistettu, kun menen katsomaan sitä osumakumppanin profiilin kautta? Kun avaan saksalaisen käyttäjän profiilin, niin järjestelmä sanoo, että minulla on 1 yhteinen osuma hänen kanssaan (niin kuin onkin). Kun klikkaan tuota yhteisten osumien kohtaa, järjestelmän mukaan minulla onkin 0 yhteistä osumaa henkilön kanssa. En usko, että kyse on moderoinnista, koska osuma näkyy ainakin omien osumieni listassa. Mietin vain, mistä tässä on kyse, koska osuma on vieläpä vuoden vanha eikä mikään uusi tapaus. (kyseessä tämä käyttäjä ja tämä osuma)
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by emppu »

Suomen saldo tänä vuonna setelikirjauksissa reilut 950 000 lappua. Eiköhän kiritä muutama viikko et saadaan toi miljuuna täyteen. Ite oon mukana jos ja kun toi setkujen tilaus pelittää, tuppaa hieman takkuilemaan.Tarttis sen 2 500 lappua päivään, lopuille päiville, ei paha, et eiköhän pyristellä.
Peki65
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 860
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:56 am

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Peki65 »

Reipas 4 400 seteliä olisi vielä suunnitelmissa saada loppuvuodesta systeemiin.
Eli tavoitteena on 62 000 kirjattua seteliä tälle vuodelle.
100 - 250 seteliä päivässä, eli mukana ollaan kohti miljoonaa menossa.
Pohojalaanen, joka ei kehtaa muualta eres olla. :lol:
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by leevi60 »

Aatos99 wrote:Miksiköhän osumani näyttää olevan poistettu, kun menen katsomaan sitä osumakumppanin profiilin kautta? Kun avaan saksalaisen käyttäjän profiilin, niin järjestelmä sanoo, että minulla on 1 yhteinen osuma hänen kanssaan (niin kuin onkin). Kun klikkaan tuota yhteisten osumien kohtaa, järjestelmän mukaan minulla onkin 0 yhteistä osumaa henkilön kanssa. En usko, että kyse on moderoinnista, koska osuma näkyy ainakin omien osumieni listassa. Mietin vain, mistä tässä on kyse, koska osuma on vieläpä vuoden vanha eikä mikään uusi tapaus. (kyseessä tämä käyttäjä ja tämä osuma)
Katos pentelettä, mulla tekee saman tällä osumalla???
Mutta kaikilla muilla tavoin tuo osuma kyllä löytyy, niin maaosumahaulla, pvm:llä kuin hlökoht. osumalistoistakin...
Voisko tuon nimimerkin poikkeavuus tehdä sen, ettei järjestelmä löydä sitä tuolta yhteinen osuma-kohdasta???
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

4000. aktiivipäivä...

Post by Eliezer »

4000. aktiivipäivä EBT:ssä päättymässä... Aikanaan passiivipäiviä oli 59 peräkkäisten aktiivipäivien saavuttaessa 2400 päivän rajan, mutta olen ihan tyytyväinen siihen, että olen antanut itselleni luvan vapaapäiviinkin. :)
Olet kirjannut 233367 seteliä, keskimäärin 54.22 päivässä. Olet siten kirjannut enemmän seteleitä kuin 99.94 % kaikista EBT-käyttäjistä, ja sijoituksesi on tällä hetkellä 105!

Kaikkien kirjaamiesi setelien kokonaisarvo on 2593110 euroa. Seteliesi keskimääräinen arvo on 11.11 euroa.

Olet ollut aktiivinen 4000 eri päivänä, mikä on 93 % kaikista kuluneista päivistä siitä lähtien, kun liityit 4304 päivää sitten!

Olet kirjannut seteleitä 849 kunnasta ja 25 maasta.
Sleijeri
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 803
Joined: Thu Jun 04, 2009 4:32 pm
Location: Heinola, Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Sleijeri »

Siis voi hitto, tuli tässä tajuttua, että oon ehkä ollu melkoisen urpo noiden setelien vaihtojen kanssa lentokentillä. En tiedä miksi, mutta ei oo koskaan ennen tullut ajateltua, että kenttien valuutanvaihdoissa vois kokeilla vaihtaa euroja euroiksi, eli kuten pankeissakin tulee tehtyä.

Kysymykseni siis kuuluukin, onko tuo setelien vaihto (esimerkiksi 10x 5e -> 50e) onnistunut kentillä?

Olen aina ennen nostanut ennen reissua "paljon" rahaa, jotta voi sitten välilaskuilla vaihtaa euroiksi ja nehän tietty ottaa oman provisionsa välistä, mutta jostain syystä tajusin vasta nytten tämän ja onhan se nyt pakko tiedustella. Täällä kuitenkin on useita, jotka ovat varmasti ainakin yrittäneet tuota.
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBTST stats
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Bird »

Sleijeri wrote:Kysymykseni siis kuuluukin, onko tuo setelien vaihto (esimerkiksi 10x 5e -> 50e) onnistunut kentillä?
Joskus onnistuu, joskus ei. Melko kattavalla kokemuksella aihepiiristä sanoisin, että homma on ihan fifty-sixty. :D

Erittäin toimiva kikka on myös se, että ottaa euroalueen ulkopuolelle matkustettaessa mukaan esimerkiksi :note-100: seteleitä ja pyytää vaihtamaan niistä osan kohdemaan rahaksi ja antamaan loput euroina takaisin. Sanoisin, että tämä onnistuu Euroopassa lähestulkoon aina ja kaikkialla. Kauempana on sitten ihan sattuman kauppaa, että onko kassassa edes euroja, mitä voisivat antaa takaisin.

Toki jos kyseessä on pelkkä välilaskukohde eli tarvetta paikalliselle rahalle ei ole, tämä ei ole kovin toimivaa. Silloin kannattaa yrittää vaikkapa lentokentän taxfreessa käyntiä. Jostain syystä aika monilla Euroopan euroalueen ulkopuolisilla kentillä juuri taxfreessä on käytössä paikallisen valuutan rinnalla myös eurot, vaikka muuten kentällä käytettäisin vallan kyseisen maan valuuttaa. Viime vuosien reissujen perusteella tällaisia lentokenttiä ovat ainakin Moskova (Sheremetyevo), Kiova ja Istanbul (Atatürk), joista kaikista on tullut hommattua juuri taxfreestä seteleitä koneenvaihdon yhteydessä. Kaikilla näistä on käyty useamman kerran, ja aina on onnistunut. :)
Sleijeri
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 803
Joined: Thu Jun 04, 2009 4:32 pm
Location: Heinola, Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Sleijeri »

Loistavaa! Juurikin tuolla Istanbulin kentällä on heti ensimmäinen välilasku meikäläisellä. Sieltä siis täplää hakemaan :)
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBTST stats
kesis85
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 18
Joined: Thu Jan 12, 2017 5:29 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by kesis85 »

viie sunnuntaina rekisteröin ja oon kirjannut jo 26 seteliä näin alkajaisksi, en tiedä onko vauhtini nopia vai hidas mut itsestäni se tuntuu pakjolta, tosin ei osumaa tullut enkä oo myöskää viel saanut käteen kenenkää toisen kirjaamaa seteliä. Onkohan tää alkuinnostusta vai onko tämä(kin) näin hullua hommaa. :D Kävin aamuk yhdellä ärrällä 5 edestä kolikoita vaihtamas seteliksi ja nyt illal toisel ärrällä 10 euron edestä kolikoita vaihtamassa 10 seteleiksi.
Jari V
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 116
Joined: Fri May 02, 2014 12:41 pm
Location: Helsinki

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Jari V »

kesis85 wrote:viie sunnuntaina rekisteröin ja oon kirjannut jo 26 seteliä näin alkajaisksi, en tiedä onko vauhtini nopia vai hidas mut itsestäni se tuntuu pakjolta, tosin ei osumaa tullut enkä oo myöskää viel saanut käteen kenenkää toisen kirjaamaa seteliä. Onkohan tää alkuinnostusta vai onko tämä(kin) näin hullua hommaa. :D Kävin aamuk yhdellä ärrällä 5 edestä kolikoita vaihtamas seteliksi ja nyt illal toisel ärrällä 10 euron edestä kolikoita vaihtamassa 10 seteleiksi.
Moi,

Tilastojen mukaan kohta pitäisi osumaseteli löytyä. Mulla osumasuhde menee seuraavasti:

Hit ratio by value
:note-5: : 29.88
:note-10: : 50.81
:note-20: : 50.99
:note-50: : 161.56

Eli mitä isompia seteleitä, sitä vaikeampi löytää osumaa. Nyt vaan nostamaan automaatilta rahaa ja kaupassa unohdat kortit, pelkästään vaihtorahoista kertyy mukava määrä kirjattavaa. Myös kauppojen ja kioskien kassoilta voi nostaa nykyisin rahaa, pyytää vaan kohtuullisia määriä pieniä seteleitä.

-Jari V
kesis85
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 18
Joined: Thu Jan 12, 2017 5:29 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by kesis85 »

olen nostanutki ja tosiaan en oo korteilla maksnanut va kaikki käteisät nyt pitäis laskea lomsassa olevat kolikot että paljokon niistä on tullut jo et menis vaihteaa ne sit seteleiksi.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by emppu »

kesis85 wrote:viie sunnuntaina rekisteröin ja oon kirjannut jo 26 seteliä näin alkajaisksi, en tiedä onko vauhtini nopia vai hidas mut itsestäni se tuntuu pakjolta, tosin ei osumaa tullut enkä oo myöskää viel saanut käteen kenenkää toisen kirjaamaa seteliä. Onkohan tää alkuinnostusta vai onko tämä(kin) näin hullua hommaa. :D Kävin aamuk yhdellä ärrällä 5 edestä kolikoita vaihtamas seteliksi ja nyt illal toisel ärrällä 10 euron edestä kolikoita vaihtamassa 10 seteleiksi.
Kiva kun uusi käyttäjä on noin totaalisesti hurahtanut tähän harrastukseen. Kyselet tuossa onko kirjausmääräsi paljon vai vähän. Se kai on jokaisen oma asia ja riippuu käytettävästä rahamäärästä ja sitä ei tänne eikä kenellekään tarvi tilittää. Pidä vaan omana tietonasi. Ite aloin omalla nickillä kirjaamaan kesäkuussa -14. Parin ekan kuukauden oli tavoitteeni kirjata 1 000 lappua ja se onnistui. Nälkä kasvoi syödessä ja niin mopo karkasi käsistä. Sun ja monen muunkin kohdalla on minun toiveeni, että pysyt aktiivisena ja kirjaat oman mieltymyksesi ja resulssiesi mukaisesti.
Jokunen kirjaamani lappu on liikenteessä, josko niistä ensimmäisiä osumiasi löytyisi ;) Tsemppiä uuden harrastuksesi parissa :)
kesis85
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 18
Joined: Thu Jan 12, 2017 5:29 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by kesis85 »

joo ja mullaki vaihteliee kyllä tilanne kuukausittain ja tosiaanha se riippuu ihan niistä käytettävistä varoistakin.

ja ku harrastan bookcrossingia ni voin nää kätevästi yhistää toisisnsa tiputell kirjoja samalla. ite asias nyt voin yhistää jo geokätköilyn, bookcrossingin ja tän EBTnki, kaikki hoituu samalla aikaa. josta kätköily on ollu viime aika itellä aika vähäistä
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 826
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Juristi M »

kesis85 wrote:olen nostanutki ja tosiaan en oo korteilla maksnanut va kaikki käteisät nyt pitäis laskea lomsassa olevat kolikot että paljokon niistä on tullut jo et menis vaihteaa ne sit seteleiksi.
Tervetuloa setelien seurannan pariin minunkin puolestani. Itseltäni pääsi mopo karkuun tämän harrastuksen parissa yli 10 v. sitten, enkä ole sen koommin saanut mopoa kiinni. Pääasia on, että harrastat tätä & kirjailet seteleitä omaan tahtiisi, joskus aktiivisemmin, joskus harvemmin ihan sen mukaan miten sattuu huvittamaan ja seteleitä löytyy.

Aika mukavasti seteleitä saa kun pyörittää omien ostostensa vaihtokassaa sopivan suunnitelmallisesti. Mulle parhaiten toimiva kikka on, että pienehköt ostokset maksetaan vähän isommalla rahalla ja isot ostokset vastaavasti pienillä seteleillä. Ja kolikoita käytetään tasaamaan summat niin, että setelien määrä maksimoidaan. Esim. ostokset välillä 1-9 € maksan yleensä 20 € setelillä ja huolehdin tarvittaessa kolikoiden avulla siitä, että saan vaihtorahaksi 15 €. ja ostokset välillä 11-29 € maksan yleensä 50 € setelillä ja pyrin saamaan vaihtorahana takaisin seteleitä 35 - 25 €. Ja sitten yli 30 € ostokset maksan useimmiten vitosilla ja/tai kympeillä ja saan sitä kautta seteleitä kiertämään muiden kirjaajien löydettäväksi.

Rahanvaihdon kanssa yritän edetä mahdollisimman varovaisesti, koska monet kaupat/myyjät näyttävät käyneen epäileväisiksi rahanvaihtajien tarkoitusperien suhteen. Onneksi rahanvaihto onnistuu nykyisin talletus/otto -automaattien kautta niin, että sinne voi kipata kolikot ja setelit ja sitten nostaa uudet setelit seuraavasta automaatista tai kassalta. Tietysti yritän katsoa, ettei homma käy liian kalliiksi sitä kautta, että maksuttomien automaattinostojen tai -talletusten määrä kuukautta kohden ylittyisi.
kesis85
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 18
Joined: Thu Jan 12, 2017 5:29 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by kesis85 »

Juristi M wrote:
kesis85 wrote:olen nostanutki ja tosiaan en oo korteilla maksnanut va kaikki käteisät nyt pitäis laskea lomsassa olevat kolikot että paljokon niistä on tullut jo et menis vaihteaa ne sit seteleiksi.
Tervetuloa setelien seurannan pariin minunkin puolestani. Itseltäni pääsi mopo karkuun tämän harrastuksen parissa yli 10 v. sitten, enkä ole sen koommin saanut mopoa kiinni. Pääasia on, että harrastat tätä & kirjailet seteleitä omaan tahtiisi, joskus aktiivisemmin, joskus harvemmin ihan sen mukaan miten sattuu huvittamaan ja seteleitä löytyy.

Aika mukavasti seteleitä saa kun pyörittää omien ostostensa vaihtokassaa sopivan suunnitelmallisesti. Mulle parhaiten toimiva kikka on, että pienehköt ostokset maksetaan vähän isommalla rahalla ja isot ostokset vastaavasti pienillä seteleillä. Ja kolikoita käytetään tasaamaan summat niin, että setelien määrä maksimoidaan. Esim. ostokset välillä 1-9 € maksan yleensä 20 € setelillä ja huolehdin tarvittaessa kolikoiden avulla siitä, että saan vaihtorahaksi 15 €. ja ostokset välillä 11-29 € maksan yleensä 50 € setelillä ja pyrin saamaan vaihtorahana takaisin seteleitä 35 - 25 €. Ja sitten yli 30 € ostokset maksan useimmiten vitosilla ja/tai kympeillä ja saan sitä kautta seteleitä kiertämään muiden kirjaajien löydettäväksi.

Rahanvaihdon kanssa yritän edetä mahdollisimman varovaisesti, koska monet kaupat/myyjät näyttävät käyneen epäileväisiksi rahanvaihtajien tarkoitusperien suhteen. Onneksi rahanvaihto onnistuu nykyisin talletus/otto -automaattien kautta niin, että sinne voi kipata kolikot ja setelit ja sitten nostaa uudet setelit seuraavasta automaatista tai kassalta. Tietysti yritän katsoa, ettei homma käy liian kalliiksi sitä kautta, että maksuttomien automaattinostojen tai -talletusten määrä kuukautta kohden ylittyisi.
nyt on 32 seteliä kirjattuna nyt odotellaan osumia. Mäki oon noissa r-kioskeista tosi varovaisesti kysynyt voiko vaihtaa mut jokaisesta jossa kävin ovat tosi ystävällisesti vaihtanut. tänään oli viel tosi pieniä hiluja osaksi ni varovaisesti kysyin että voitteko näin pieniä vaihtaa mut suostui.

ja tosiaan tänää harjottelin tota talletusautomaattia syötin 5 että sain nostettua 20, miks kukaan ei oo enne kertonut mulle tollasesta automaatiasta, en oo sen kummemmin aatellut vaik oonki nähny niitä.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”