"offtopic" eli sekalaista....

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by brewerhki »

leevi60 wrote:Jaaha, brewerhki on muuttanut Maltalle, nyt on luvassa mukavia osumia... :D
Harmi vaan, että oltiin siellä viikonloppuna, joten pankkiin ei ehtinyt. Toinen harmi oli se, että Italiassa autovuokraamo ei palauttanutkaan takuusummaa, joka nielaisi leijonanosan matkabudjetista ja joutui jotakuinkin kaikki Malta-setelit käyttää siellä, eikä saanut edes Saksaan, saati Suomeen asti niitä. Palautuu kyllä joku päivä, mutta rehellisesti sanoen en usko ennenkuin näen. Mutta jokunen München seteli kyllä tuli Suomeen, niitäkin tosin harmittavan vähän. Että jos noista seteleistä tulee kivoja osumia, niin niillä on lienee lisäarvoa osuman muodossa.

Pitääkin muuten katsoa, mikä mun asuinpaikka Ebt:n mukaan on. Juuri laskeuduttiin Helsinkiin kuitenkin.

Ja ai niin, seteleitä tuli roudattua sinnepäin huomattavasti enempi kuin takaisin pohjoiseen. Luonnollisesti kaikki majoitukset yms isot ostokset, mitä ei ollut pakko maksaa kortilla, tuli maksettua vitosilla :D
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Jukkap »

brewerhki wrote: Toinen harmi oli se, että Italiassa autovuokraamo ei palauttanutkaan takuusummaa, joka nielaisi leijonanosan matkabudjetista ja joutui jotakuinkin kaikki Malta-setelit käyttää siellä, eikä saanut edes Saksaan, saati Suomeen asti niitä. Palautuu kyllä joku päivä, mutta rehellisesti sanoen en usko ennenkuin näen.
Mä oon vuokrannu 2 kertaa auton Italiasta ja molemmilla kerroilla kaikki on menny niinkun on sovittu. Toki oon lukenu muitten toisenlaisista kokemuksista. Kyllä mä uskon et saat rahat takas.

Italiassa täppä metsästys on silleen vaikeeta, kun motarille pääset niin ei sieltä viitti (ruuhkien ja tietullejen takia) lähteä pois ennen määränpäätä.
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Highway_Star »

Täälläpä ei muut olleet vielä käyneetkään! :D
Sleijeri
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 803
Joined: Thu Jun 04, 2009 4:32 pm
Location: Heinola, Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Sleijeri »

Tietenkin heinolan automaateista on :note-50: lappuset loppunut kun niitä haluaisi uusien Europien toivossa :)

Tuli taas huomattua, että jälleen kerran kun talletan isomman summan rahaa (900e) Nordean kortilla, niin en pääse heti sen jälkeen nostamaan rahaa pois tililtä eri automaatilta, valittaa vaan "Yritä uudelleen". Onko muut huomanneet samaa?

Automaatt kyllä pelittää, annan siinä muiden käydä välissä nostamassa ja koitan itse päästä uudestaan nostamaan, mutta tuloksetta. Tämä on jo joku kymmenes kerta ainakin vuoden sisällä.
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBTST stats
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by emppu »

Kaiken muun hömpän lisäksi ois tommonen, Suomi 100-juttuja. http://www.birdlife.fi/lintuharrastus/100lintulajia/ Tosta voi tulostaa asian helpottamiseksi 150:n linnun taulukon mihin vaan rastittaa bongauksensa. Mulla nyt kasassa 31. Mukavaa vastapainoa koneen äärellä urakoimiseen :) Ja hieman joutuu perehtymään ja opiskelemaan uutta. Onneks google on kiva kaveri :)
Sleijeri
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 803
Joined: Thu Jun 04, 2009 4:32 pm
Location: Heinola, Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Sleijeri »

Mä olisin tuossa bongauksessa yhtä hyvä kuin nämä herrat tällä videolla.
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBTST stats
Sleijeri
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 803
Joined: Thu Jun 04, 2009 4:32 pm
Location: Heinola, Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Sleijeri »

Ja taas vaihteeksi kettuilee kortit mulle. Kerrankin kun paluumatkalla Turusta pääsi rauhassa Forssan OP:n automaatille (05111), niin kaikki neljä korttia antaa "yritä uudelleen" viestin näytölle. Otto.fi sivu näyttää kyllä laitteen olevan kunnossa, mutta ei ilmeisesti minua varten.

Kauan olen jaksanut olla laittamatta palautetta pankeille/automatialle/minnelie, mutta kohta loppuu multakin hermot. Ei näissä rajoituksissa ole pian mitään järkeä. Puhumattakaan pankkien jatkuvasti supistuvista tai kokonaan poistuvista palveluista.
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBTST stats
Finsk
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 254
Joined: Sat Oct 01, 2016 3:01 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Finsk »

Mielenkiintoisen kirjauksen k.j.k tehnyt, jossa tilaajana Viro 8O
http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=174828872
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Aatos99 »

Finsk wrote:Mielenkiintoisen kirjauksen k.j.k tehnyt, jossa tilaajana Viro 8O
http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=174828872
Joo, noita on ollut liikkeellä, mutta montaa ei ole tullut vastaan. Espanjassa tai Ranskassa taisi olla noita enemmän liikkeellä.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by leevi60 »

Rapsa vuosi sitten törmäsin tuollaiseen, tasaisesti niitä näyttää tulleen,
mutta harvakseltaan; 25 oon niitä yhteensä kirjannut.

Ja päälle lainaus "Pienimmät Suomesta löydetyt lyhytkoodit" hieman yli vuoden takaa:
leevi60 wrote:

:note-50: 2002 R052E2 H007 11.5.2015 22:23 Virrat
:note-50: 2002 R051B3 D007 5.1.2016 18:06 Virrat
:note-50: 2002 R048A3 L305 24.5.2015 20:08 Virrat
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Highway_Star
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1346
Joined: Fri Jan 27, 2012 7:06 pm
Location: Oulu, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Highway_Star »

Tänään korkattu kaksi uutta paikkaa :D
hetaleena
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 566
Joined: Thu Jan 19, 2006 6:17 pm
Location: Espoo, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by hetaleena »

Mulla vaan yksi täältä Kroatian Cavtatista... eikä nekään varmaan mitään korkkauksia ole vaan siis mulle uusi koko maa.
User avatar
soilian
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1895
Joined: Wed Jun 02, 2004 9:33 am
Location: Hartola, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by soilian »

Vähän faktaa, mitä huonokuntoisille seteleille tapahtuu.

http://yle.fi/uutiset/3-9626033
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by brewerhki »

Jukkap wrote:Kyllä mä uskon et saat rahat takas.
Jep, tuli ne. Tasan 70 päivää vuokrauksen jälkeen. Juuri sopivasti ennen seuraavaa reissua, mihin rahat muutenkin melko tiukoilla :D
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by emppu »

Ei kai oikea ketju, mut silti .. . .
Suomen pankkiin, ainakin Vantaalle hankittu uus setkujen niputuskoneisto. (tai sit mie en oo koskaan sieltä setkuja saanu kirjattavaksi) Vyötteenä nyt leveä paperi joka on korvannu kartonkisen kapeamman version. Nyt setkut pysyy nipuissa eikä leviä pitkin maisemia. Uutena myös et aiemman viiden vitosnipun sijaan paketissa on 10 nippua. Paketin niputus saanut uudenlaisen muovituksen joka sisältää tarran josta käy ilmi enemmän kuin aiemmin.
Tarrasta löytyy seuraavat asiat: Suomen pankin logo,SUOMEN PANKKI-FINLANDS BANK,EUROSYSTEM FI, Konttori,Kone (kai laite jolla on niputettu ko. erä) Rahalaji, Tasku ????,Pvm/klo, Kunto(tässä paalissa FiT, mitä lie tarkoittaa, kai lyhenne Lontoon kielestä?) Tarkastettava vastaanotettaessa Myöhempää vaatimusta ei hyväksytä.
Toivotaan et saan vahvistuksen muiltakin :mrgreen: (tarkoittaa et saat pankista tonnilla avaamattoman paalin vitosia)
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”