"offtopic" eli sekalaista....

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1381
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by airis »

Vähän myöhään tähän vastaan. Kyllä vielä monessa paikassa saa euroja takaisin. Itse käyn Haaparannalla Candy World -karkkikaupassa Ikean nurkalla ja sieltä kyllä saa euroja takaisin. ICA Maxista saa myös euroja sekä kassoilta että veikkaus/kahvipisteestä. Aina voi kysyä ensin.

Aikoinaan sain tuosta Kalixin automaatista Visa Electronilla euroja, mutta vuosia myöhemmin Luulajassa ym. ei Danske Bankin kortilla saanutkaan euroja. En tiedä oliko palvelu muuttunut vain pankin omille asiakkaille vai oliko kortista riippuvainen.

Edit: Swedbankin automaatit olleet liiankin anteliaita . Ihmiset olivat pystyneet nostamaan rajattomasti rahaa.
Last edited by airis on Thu Feb 02, 2017 9:02 am, edited 4 times in total.
kesis85
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 18
Joined: Thu Jan 12, 2017 5:29 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by kesis85 »

tässä jokune päivä sit tuli toinenki osuma joku oli saanut mun seltelibn kirjausksista päätellen uusi käyttäjä kun aika vähän kirjauksia. molemmat osumat mulla on nyt ollu et mun seteli on päätynyt jolleki toiselle mut ei oo viel tullut yhtää osuamaa ni et mö oisin saanut jonku toisen harrastajan setelin.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Aatos99 »

kesis85 wrote:tässä jokune päivä sit tuli toinenki osuma joku oli saanut mun seltelibn kirjausksista päätellen uusi käyttäjä kun aika vähän kirjauksia. molemmat osumat mulla on nyt ollu et mun seteli on päätynyt jolleki toiselle mut ei oo viel tullut yhtää osuamaa ni et mö oisin saanut jonku toisen harrastajan setelin.
Itsellä alkanut vasta viime vuoden aikana tulla enemmän passiivisia osumia, vaikka 6 vuotta olen kirjaillut seteleitä. Aina kiva, kun joku löytää oman setelin, etenkin kun vaan muutama päivä ehtinyt kulua omasta kirjauksesta.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
soilian
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1895
Joined: Wed Jun 02, 2004 9:33 am
Location: Hartola, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by soilian »

Hauska nähdä sinua täällä, kesis85. :)
avij wrote:Mä olen pidemmän aikaa sanonut, että kaikilla pitäisi olla joku hullu harrastus. Monilla meillä se on tämä setelien seuraaminen, joillakin muilla joku muu.
Setelien kirjaaminen ei ole yhtään sen hullumpaa kuin vaikka postcrossing, bookcrossing tai geokätköilykään. Nettihän on täynnä toinen toistaan hullumpia harrastuksia. :D

Pitäisi kai taas aktivoitua kirjaamaan seteleitä...
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by brewerhki »

soilian wrote:Hauska nähdä sinua täällä, kesis85. :)
avij wrote:Mä olen pidemmän aikaa sanonut, että kaikilla pitäisi olla joku hullu harrastus. Monilla meillä se on tämä setelien seuraaminen, joillakin muilla joku muu.
Setelien kirjaaminen ei ole yhtään sen hullumpaa kuin vaikka postcrossing, bookcrossing tai geokätköilykään. Nettihän on täynnä toinen toistaan hullumpia harrastuksia. :D

Pitäisi kai taas aktivoitua kirjaamaan seteleitä...
Jos harrastaa noita kaikkia, niin onko sit quatrohullu? :D
kesis85
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 18
Joined: Thu Jan 12, 2017 5:29 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by kesis85 »

ja ehkä sillo aina jokune harrastus jää vähä vähemmälle nyt en oo pitkää aikaa muistanu/jaksanu kirjoata seteleitä nyt tulin kirjaamaan sitä. noiden soilianin nimeämän harrastusten lisäksi harrastan myös suunnistusta(tosin suunnistusta ei ehkö lasketa hulluksi harrastukseksi, sekä lautapelien pelailua,.. josko sekään ei ehkä ni hullua tai mistä mä tiedän voihan noiki jonku mielestä olla hulluja harrastuksia)
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by emppu »

Tässä olen muutaman kuukauden kirjannu tilaamiani vitosia. Loomis on toimittaja ja operoi tuossa muutaman kymmenen kilometrin päässä Kouvolan keskustassa. Kymenlaakson op:n kanssa sukset senverran ristissä, et sinne en voi noita kirjaamiani lappuja palauttaa. Toki se kävisi Loomiksen kautta, mutta viikon satsin hinnaksi tuli kohtuuttoman suuri. No konstit oon keksiny ja dumppaan viikon aikana nuo setkut s-pankkiin, siirrän ne sieltä sitte koneella op:n tilille josta Loomis kuttaa toimituksen yhteydessä omansa pois. Jonkinmoinen rinki on ollu tuolla takalistossa, et milloin rojahtaa bumerangeja viikon toimituksessa. Yks ainoa noista setkuista on tullu takas. Minne ne oikein menevät??? Olen udellut S-pankin likoilta (s-market kylällä) et minne he tilittävät rahat. No vastaus on ollu et on sellaista tietoa, et ei voi kertoa. Muutamia osumia noista on tullut ja kaikki pääkaupunkiseudulta. Oisko se s-ryhmän tilitys sitte jonnekin sinne??? Jos ja kun sais porukoita innostumaan siellä kehä 3:n sisäpuolella hakeen vitosia kirjattavaksi, niin kai sitä kautta varmistuisi noiden kierrosta jotain. Tai no, ei tässä mikään kiire oo, siellä noita on jo 30 000 lappua ettimässä osumaa. .. . .siis siellä jossain :D
(aiemmin noita löytyi s-ketjun eri toimipisteistä, kuten hotelli vaakunasta Kouvolan keskustassa, kai etusijalla on sitten ketjun oma tarve)
Pienenä (eikä todellakaan pienenä) vinkkinä voisin kertoa, että minulta lähtee huomenna 100 vitosta lappiin, no kai niistä osa jää tähän välillekin. Se nyt ei mikään juttu oo, vaan se et ne menee mun kaverien matkassa ja jokaisessa on alla vähintään kansainvälinen osuma :D Nappailkaahan kiinni :wink:
setri
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 96
Joined: Sat Aug 20, 2016 8:49 pm

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by setri »

Mun käsityksen mukaan S-ryhmän rahahuollon hoitaa Rekla OY. Siitä ei sitten ole käsitystä missä kaikkialla heillä on toimipisteitä ja/tai laskentakeskuksia ja miten sieltä levitetään setelit edelleen uuteen kiertoon. Jakeleeko Loomis tms. sitten uuteen kiertoon? Joskushan pankit/toimijat saivat "korkohyötyä" pitämmällä rahat yön yli Suomen Pankissa, mutta aluekonttoreiden vähennyttyä kahteen lienee mahdoton rasti. Käteisen poistoon liikenteestä (tuhoamiseen) lienee edelleen yksinoikeus Suomen Pankilla, joten huonokuntoiset setelit ajautunevat sinne näiltä yksityisiltä toimijoilta ja kai siellä kaiken rahan toivotaan jollain aikavälillä käyvän kunnon ja aitouden tarkastuksessa.. Ja siellä sitten on varmasti sellainen puskurivarasto, että setelit eivät heti lopu.

Empun osumia odotellen..
Sleijeri
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 803
Joined: Thu Jun 04, 2009 4:32 pm
Location: Heinola, Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Sleijeri »

Sillon kun Heinolan keskustan S-Marketissa oli S-Pankin asiointipiste, niin sieltä osa meni suoraan kiertoon kassoille vaihtorahaksi, mutta tätä mahdollisuutta ei ole enää, pitää vain talletella 300e erissä, jos meinaa S-Marketin kassalla jotain tallettaa.
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBTST stats
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by emppu »

Sleijeri wrote:Sillon kun Heinolan keskustan S-Marketissa oli S-Pankin asiointipiste, niin sieltä osa meni suoraan kiertoon kassoille vaihtorahaksi, mutta tätä mahdollisuutta ei ole enää, pitää vain talletella 300e erissä, jos meinaa S-Marketin kassalla jotain tallettaa.
8O 8O 8O Ompas sekalainen käytäntö eri paikoissa. Meidän kylän S-marketissa ei kai ylärajaa talletuksissa ole, mutt 3 000€:n talletuksesta tarvii täyttää lappu setelien alkuperästä. Tuon takia menenkin neljällä vitosnipulla/päivä :mrgreen:
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by brewerhki »

emppu wrote:
Sleijeri wrote:Sillon kun Heinolan keskustan S-Marketissa oli S-Pankin asiointipiste, niin sieltä osa meni suoraan kiertoon kassoille vaihtorahaksi, mutta tätä mahdollisuutta ei ole enää, pitää vain talletella 300e erissä, jos meinaa S-Marketin kassalla jotain tallettaa.
8O 8O 8O Ompas sekalainen käytäntö eri paikoissa. Meidän kylän S-marketissa ei kai ylärajaa talletuksissa ole, mutt 3 000€:n talletuksesta tarvii täyttää lappu setelien alkuperästä. Tuon takia menenkin neljällä vitosnipulla/päivä :mrgreen:
Nyt en muista missä kysyin, mutta joku yleisesti käyttämäni Alepa se oli. Olin muistaakseni lukenut, että nostoissa 200e oli raja, joten tallettaessani kysäsin oliko se yläraja mikä? Oli siis yli 200e vitosia talletettavana. Vastaus oli, että no tonni. Aloin nauraa, että eihän mulla nyt NIIN paljoa näitä ole, ei näillä palkoilla :) Helsinki oli kuitenkin paikkakunta, jonka joku saattoi arvata...
Sleijeri
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 803
Joined: Thu Jun 04, 2009 4:32 pm
Location: Heinola, Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Sleijeri »

Tuli tuossa tieto, että syyskuussa olisi yksi kilpailu Tahkon Golf kentällä mihin kiinnostaisi lähteä. Ja tottakai sitä itse ekana katson missä on lähin automaatti :D
Tuli siten uusi tuttavuus vastaan Otto.fi sivuilla, Nilsiän automaatin tiedoissa lukee "Ei mitään palvelua saatavilla". Mikähän vika tämä oikein on? Olen aikaisemmin nähnyt vain "Suljettu", "Rahaa ei voida jakaa(/Ei setelitalletuksia)" tai "Ei kuittia".
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBTST stats
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Aatos99 »

Sleijeri wrote:Tuli tuossa tieto, että syyskuussa olisi yksi kilpailu Tahkon Golf kentällä mihin kiinnostaisi lähteä. Ja tottakai sitä itse ekana katson missä on lähin automaatti :D
Tuli siten uusi tuttavuus vastaan Otto.fi sivuilla, Nilsiän automaatin tiedoissa lukee "Ei mitään palvelua saatavilla". Mikähän vika tämä oikein on? Olen aikaisemmin nähnyt vain "Suljettu", "Rahaa ei voida jakaa(/Ei setelitalletuksia)" tai "Ei kuittia".
Varmaan käytännössä sama kuin suljettu, jos tilin saldoakaan ei voi tarkistaa automaatilla tai ladata prepaid-aikaa :?: Monissa Otto.Plus-automaateissa näyttäisi vikailmoitus tulevan nimenomaan tässä muodossa, ja aika usein nuo tuntuvatkin olevan rikki. Kemiönsaarella automaatti oli nettisivujen mukaan monta viikkoa putkeen rikki, siksi vähän riski vaihtaa pienien paikkojen ainoita, hyvin toimivia vanhoja automaatteja.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
Sleijeri
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 803
Joined: Thu Jun 04, 2009 4:32 pm
Location: Heinola, Finland
Contact:

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by Sleijeri »

Tänään ylitetty yksi rajapyykki ja samantien jatkettiin kohti seuraavaa!

Tuli nimittäin 50 000. seteli kirjattua järjestelmään.

Samalla tämä oli minun 2017 aktiivinen päivä EBT:ssä, sattuipa osumaan vielä tälle armon vuodelle 2017.
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBTST stats
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: "offtopic" eli sekalaista....

Post by leevi60 »

Jaaha, brewerhki on muuttanut Maltalle, nyt on luvassa mukavia osumia... :D
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”