Bumerangisetelit

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
pejole
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 830
Joined: Mon Aug 23, 2004 5:47 pm
Location: Turku, Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by pejole »

Längelmäki-Siilinjärvi-Säkylä ja ehkä käynyt vielä Turussakin välillä :?
Edellisestä bumerangista onkin jo aikaa jonkin verran..
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Bumerangisetelit

Post by emppu »

Tätä olen odottanutkin 8O Sain pankista securitaksen nipuissa 150 bumerangia :note-20: :n seteleitä. :cry: Ei oikein Suomen setelisaldo kartu tällä keinoin. :cry: Menen tekemään reklamaation :D
1971o
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 335
Joined: Sat Oct 25, 2008 5:52 pm

Re: Bumerangisetelit

Post by 1971o »

Täällä hyppäsin riemusta ensimmäisestä bumerangisetelistäni, taulukkolaskentaan kirjaamani 148. seteli. Saa kadehtia teitä kun bumerangiseteli on teille maanvaiva ja täällä euroalueen ulkopuolella ainoa tavoiteltava asia :D . Eurobilltrackeriinkin kirjauduin 3 kuukautta sitten eikä yhtään euroseteliä ole vielä osunut kohdalle. Bumerangisetelini tarkempi tarkastelu tosin näytti että olin antanut tuon 100 kruunun setelin vuokranmaksussa 31.12.2008 ja sain saman setelin takaisin tänään 6.1. tupakan ostoa varten :roll:
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Sattui kohdalle tosi mielenkiintoinen bumerangi.

Kirjailen tässä viimeisimmän reissun seteleitä. Jo Amsterdamissa 18.3. kirjasin yhden L-koodin perään kommentin "oma?". Kyseessä on seteli, jonka sain kelluvan kukkatorin loppu- tai alkupäässä (riippuen näkökulmasta) sijaitsevasta paikallisesta K-kaupasta nimeltä Albert Heijn, Leidsestraatilla, joskin osoite on virallisesti Koningsplein 4-6, siellä kun on tapana sotkea katunimien järjestelmä aukioiden nimillä.

Väitän, että pelkästä L-koodista ei ollut tuttuudessa kyseessä, sillä L-koodia A'damissa tulee vastaan noin yksi viidestäkymmenestä setelistä. Numerosarja vaan tuntui niin tutulta ja miksei olisi tuntunut, kun olin itse joku viikko aiemmin sen kirjannut.

Vaikka miten olen pyrkinyt asiaa tarkastelemaan, niin ainoa mahdollisuus on, että käytin kyseisen setelin edellisenä päivänä 2 km päässä kyseisestä paikasta (A'dam 1054 -> A'dam 1017). Vaihdoin sen nimittäin isompaan rahaan hotellilla. Saavuin kaupunkiin edellisenä päivänä, joten tässä kaupunginosassa en ollut käynyt aiemmin tämän reissun aikana.

No onhan Albert Heijn ruokakauppa valtaväylän varrella, joten respasta seteli helposti kulkee turistin mukana. Hollanti on muuten maa, jossa on tosi vähän ruokakauppoja keskustassa. Albert Heijn -ketju kilpailee käytännössä yksin keskenänsä. Silti oli kiva saada bumerangi kv-miljoonakaupungissa paikasta, jossa ei varmasti ole käynyt lähes kuukauteen.

Kv-bumerangi olisi tietysti arvokkaampi, jos seteli olisi ko. maahan hiihdellyt itsestään. Mutta näitä tapauksia taitaa olla kovin vähän, luulen. Ajatellen todennäköisyyslaskentaa siis.

Harmillista oli, etten käyttänyt seteliä siellä, vaan toin sen muiden ylijäämävitosten mukana takaisin Suomeen. Lisäsin asian setelin kommenttikenttään, joten on siinä ainakin tarinalla kyllästetty seteli sille, joka sen löytää. Nyt tämä bumerangiseteli menee "laita kiertoon -läjään" ja setelin vapautus tapahtuu Kajaanissa ensi viikolla.

Toivottavasti, sillä olen mahdollisesti menossa ensi viikonloppuna Kuhmoon, josta alunperin setelin sain, enkä hirveästi haluaisi viedä sitä sinne takaisin. Syy ei ole se, että siellä aktiiviset ebtarit on vähenneet yhettömiin jo aikaa sitten. Syy tietysti on, että paikalliset setelit eivät ehkä jaksa kuunnella paluumuuttajan alituista jankutusta maailman ihmeistä ja ihmeseikkailuista siellä jossain.

Puup W enpen
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: Bumerangisetelit

Post by Bird »

No nyt tuli kyllä sitten todellinen kaikkien aikojen bumerangi: Olin syöttänyt tämän setelin kolme vuotta sitten Norjasta. Nyt perjantaina se sitten tuli uudestaan vastaan Tuusniemellä Pohjois-Savossa. 8O Taitaa olla ihan kirkkaasti ajallisesti pisin bumerangini, mutta jonkun muun löytämänä se olisi ollut hieno yli 1000-päiväinen kv-osuma. :?
User avatar
Yippo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1107
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:30 pm
Location: Ii, Suomi Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by Yippo »

Mulle kävi tällanen bumerangi. Jos sitä toiset bumerangiksi laskee. Ihmettelin kun EBT sano että olet kirjannut setelin aiemmin ja vielä tänään. Piti siinä hetki funtsia että miten se on oikein mahdollista. Seteli ehti olla pois mun lompakosta jotain 5-10 minuuttia. Eli käytin sen Prisman kassalla, menin täyttämään lottokuponkia ja kun maksoin sen sain setelini takaisin vaihtorahana. Eli mun perästä tullut ehti käydä Veikkauksen kassalla maksamassa Prisman kassalta saamallaan setelillä.
muda
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 348
Joined: Tue Jun 19, 2007 8:33 am
Location: Oulu
Contact:

Re: Bumerangisetelit

Post by muda »

Bumerangi tuli nyt mullakkin joten pääsee osallistumaan tähänkin keskusteluun :mrgreen: Aikaisemmat on lähinnä oman koheltamisen seurausta. Tämä kuitenkin on ollut jo jonkin aikaa pois mun lompakosta ennenkun tuli takaisin.
http://entmuda.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Manic
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 214
Joined: Sun May 04, 2008 3:32 pm
Location: Vaasa, Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by Manic »

itselle on tullut nyt kaksi bumerangia parissa päivässä. Toisen hävitin jo tuonne bittiviidakkoon, vaikka kommentin mukaan etsien varmaankin sen vielä löytäisin.

Tuossa on kuitenkin toinen. Sama paikka, eri vuosi. Nykyään laitan pienen merkin jo merkitsemiini seteleihin, joten jatkossa on hankalampi määritellä vaikka bumerangeja tulisikin. Toki jos jostain muualta kun töistä niin sitten.
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1406
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: Bumerangisetelit

Post by Luumi »

http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=62404924
http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=62404921

12,75€ sai siitä ilosta. Vielä ois yks kuorma viemättä, en kehannu ottaa kerralla kun ois tukkinu kylän tiettävästi ainoan pullonpalautusautomaatin :D
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
Nro92
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 102
Joined: Sat Sep 23, 2006 10:30 am
Location: Oulu, Finland
Contact:

Re: Bumerangisetelit

Post by Nro92 »

Löysin todella hienon bumerangin. Kyseessä on yksi niistä seteleistä, jotka kirjasin EuroBT:tä aloittaessani melkein kolme vuotta sitten. :D

http://fi.eurobilltracker.com/notes/?id=20616832" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by Sport-Mass »

Sain ensimmäisen yli tuhatpäiväisen bumerangin. Toivottavasti seuraavaksi kyseisen setelin löytää joku muu kuin minä itse :). Samasta pankista sain käsiini myös kahdeksan osumavitostani, jotka olivat mystisesti päätyneet sinne 8O . En koskaan vie osumaseteleitäni pankkiin, joten minulle on täysi arvoitus, miten ne olivat sinne kulkeutuneet.
Manic
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 214
Joined: Sun May 04, 2008 3:32 pm
Location: Vaasa, Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by Manic »

Tällainen löysi tiensä takaisin melkein hieman yli kymmenen kuukauden harhailun jälkeen :)
Manic
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 214
Joined: Sun May 04, 2008 3:32 pm
Location: Vaasa, Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by Manic »

ja nyt tuli ennätyspitkä bumerangi itselle kun heinäkuussa '08 syöttämäni seteli löysi tiensä takaisin.
juntu
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 129
Joined: Fri Dec 09, 2005 11:45 pm
Location: Helsinki

Re: Bumerangisetelit

Post by juntu »

Tämäkin harhaili maailmalla pari vuotta ennen kuin löysi takaisin kotiin :D
en tiedä sinusta, mutta minulla on tosi hauskaa
Tippis
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 85
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:37 pm
Location: Hollola, Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by Tippis »

Bumerangeja riittää näin pienellä kylällä, mutta nyt tuli ennätyspitkä, reilusti yli kaksi vuotta.
http://fi.eurobilltracker.eu/notes/?id=37942181" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”