Bumerangisetelit

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Tinker's damn
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 168
Joined: Wed Jul 23, 2008 1:32 am

Re: Bumerangisetelit

Post by Tinker's damn »

Aika komea bumerangi tämäkin, taitaa olla eka yli 1000 päiväinen bume mulle :mrgreen:

Eipä liikoja tunnu vakivaihtopaikan setelit kertävän 8O
User avatar
JiiPee72
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1573
Joined: Fri Oct 01, 2004 9:42 pm
Location: Vihtavuori, Finland
Contact:

Re: Bumerangisetelit

Post by JiiPee72 »

Toissapäivänä sain Jyväskylästä pankin nipusta 1151 päiväsen bumerangin. Olis tuo nyt saanut jonkun muun ebtarin käsiin eksyä. :wink:
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: Bumerangisetelit

Post by Bird »

Ensimmäistä kertaa (ainakin muistaakseni) napsahti sitten bumerangi automaatista. Turhahan tätä on periaatteessa näin ajatella, mutta silti tulee mieleen, että olisi tuon nyt voinut joku muukin vaikka löytää. :evil:
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Re: Bumerangisetelit

Post by Klazu »

Tässä vähän erikoisempi bumerangi. Tavallaan tripla. :)
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Manic
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 214
Joined: Sun May 04, 2008 3:32 pm
Location: Vaasa, Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by Manic »

HUIKEIN Bumerangi itselle tähän mennessä. Löysin eilen grillin edestä revittynä kahtia hirveässä vesisateessa. Jollain vissiin palanut kasetti kun ei ole myyty tms. kun liian humalassa, muuta en oikein keksi.

Saatiin tosiaan vaimon kanssa ilmaiset burgerit sitten kun nuo kympin ja vitosen setelit siitä tieltä löytyi. Tänään täytyy teippailla takaisin yhteen :D
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by höpsismöppiäinen »

Tämä bumerangi näköjään pitää uhkapeleistä...
I reject your reality and substitute my own.
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Re: Bumerangisetelit

Post by Eliezer »

Äh, sadasta vitosesta 50 kpl omia. :(
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Bumerangisetelit

Post by emppu »

Eliezer wrote:Äh, sadasta vitosesta 50 kpl omia. :(
Mulle sattui tänään se mitä olen "pelännyt" jo pidemmän aikaa. Kaksi securitaksen :note-20: :n nippua viikontakaisia omia kirjauksiani :cry: Nupiks vielä pankin omia kymppinippuja muutama ja niissäkin bumerangeja. Viisi nippua kirjasin ja systeemiin jäi vain 204 lappua, on siinä bumerangeja päivälle tarpeeksi, ois riittäny pidemälläkin ajanjaksolla moinen määrä. Taitaa olla niin et mun kirjailut on kirjailtu, vai siirtyiskö kirjaamaan vaan uusia setkuja, ois nopeampaakin. Tai sitte vaan :note-500: :a niihin kun tulee pieni merkki laitettua, etten pankeista omiani kotiin roudaa. Ettikääpäs mikä tuo merkki on :mrgreen: Löytyy :note-100: , :note-200: , ja :note-500: mun kirjaamistani lapuista.
Last edited by emppu on Thu Jan 20, 2011 9:00 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1406
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: Bumerangisetelit

Post by Luumi »

emppu wrote: Ettikääpäs mikä tuo merkki on :mrgreen: Läytyy :note-100: , :note-200: , ja :note-500: mun kirjaamistani lapuista.
Ei oo kyl viel kyseistä merkkiä kävelly vastaan, valitettavasti. Tervetullut ois osuma, vaikkapa :note-500: :lla :)
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
Manic
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 214
Joined: Sun May 04, 2008 3:32 pm
Location: Vaasa, Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by Manic »

Hmm. Viikonlopun olin duunissa ja kolme seteliä tuli bumerangeina. Vaikka pienen merkin noihin teen, niin nää oli ihan selviä kun asiakas astui suoraan ulkoa sisään ja kaivoi lompakosta esille.

Kolmea eri sorttia löytyi:
:note-10: 11 pv
:note-5: 10 pv
:note-20: 1 pv
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 826
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by Juristi M »

No nyt tuli meikäläisellekin ihka aito bumerangi. Tapasin tämän vitosen ensimmäistä kertaa kesäkuussa 2010, jolloin poimin sen mukaani Brysselistä (tai tarkemmin sanottuna Etterbeekin kunnasta) Rue Belliardin varrella sijaitsevan ING-pankin seteliautomaatista. Seteli oli silloin ihan pakkasileä. Toin sen mukanani Suomeen ja laitoin kiertoon Helsingissä tai Vantaalla. Ja 6.4.2011 meillä oli riemukas jälleennäkeminen, kun poimin Helsingin rautatieaseman Nordeasta mukaani 80 kpl vitosia, joiden joukossa tämä vanha tuttu majaili. Sen verran on vitonen reissussa ryppyyntynyt, että pitänee silittää seteli ennen kuin laitan sen uudelleen kiertoon.

Nipusta on vielä melkein puolet syöttämättä (syötän setelit melkein aina yksitellen), joten löytyyköhän sieltä muitakin tuttuja.
rahaman

Re: Bumerangisetelit

Post by rahaman »

Missä ihmeessä te olette duunissa, jos tulee satoja kpl vitosia? Mulla vitonen on harvinaisempi seteli kuin esim. 50 euroa, joita tulee useimmiten automaatista ja kun korttia käyttää niin setelit eivät niin usein vaihdu. Nytkin on lompakossa ollut noi samat 3x50e ja 2x20e varmaan pari viikkoa. Siinä oli ehkä lisäksi pari kympin seteliä, joista tuli sitten vitoset tilalle, mutta ne ovat menneet jo. Olen jo kauan ihmetellyt sitä, että suurin osa osumista tulee vitosista, vaikka käytän vitosta paljon harvemmin kuin esim. viiskymppistä. Esim. syötettyjä seteleitä mulla on 50e 173kpl, 20e 102kpl, mutta 5e vain 98kpl. Silti osumista 8/13 on vitosista.

Onneksi ei ole tullut vielä sama seteli vastaan. Joskus olen niin pelännyt, koska ainakin Hangon Aktian automaatista saa usein X08 alkuisen 20e Duisenbergin, mutta joka krt ovat olleet eri seteleitä.
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1933
Joined: Fri Apr 18, 2008 7:21 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by höpsismöppiäinen »

No voi rähmä :mrgreen: ...sain ärrältä totopelivoittoja lunastaessani erään :note-20: . Jotenkin aloin miettiä, jottako olisi oma, koskapa arvopuolelle on kirjoitettu luku 200 (muistin ton) -ja lyhytkoodikin tuntui tutulta--->eli bumerangi oli. :?
I reject your reality and substitute my own.
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1406
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: Bumerangisetelit

Post by Luumi »

Tämmönen pääs tulemaan tänään vastaan etelänaapurin puolella. Olo on hyvin epätodellinen... :S
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
User avatar
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 826
Joined: Thu Oct 06, 2005 9:07 pm
Location: Helsinki, Suomi/Finland

Re: Bumerangisetelit

Post by Juristi M »

Luumi wrote:Tämmönen pääs tulemaan tänään vastaan etelänaapurin puolella. Olo on hyvin epätodellinen... :S
Onnittelut tosi hienosta bumerangista. Toivon itse joskus löytäväni "kansainvälisen" bumerangin, mutta mahdollisuus on häviävän pieni.... Sinulla se vaan osui kohdalle.

Minun toinen bumerangini (vaikkakin vaatimattomasti vain kotimainen) löytyi eilen 24.2.2012, kun kannoin saman setelin :note-10: jo toisen kerran kotiin Vantaan Jumbon kauppakeskuksesta, tosin eri liikkeestä. Ensimmäisellä kerralla 6.1.2012 Prismasta ja nyt toisella kerralla Citymarketista. Seteli oli edelleen varsin hyväkuntoinen, eikä ryppyjä ollut puolentoista kuukauden aikana ehtinyt tulla lisää. Olisi kiva tietää, kuinka seteli on löytänyt tiensä samaan kauppakeskukseen mutta kilpailevan kauppaketjun kassaan.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”