TalletusOtto. käyttökokemuksia

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Peki65
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 860
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:56 am

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by Peki65 »

Ensimmäinen ja viimeinen kerta Talletus-Otolla
Syy miksi näin kävi on: En omista mitään 3:n roskapankin korttia jotka olisivat käyneet talletukseen.
Otto sentään onnistui, että sain automaatin metsästykseen uuden automaatin numeron vanhalla paikalla.

Oli tarkoitus testata Ilmajoen automaatti ja samalla vaihtaa pankinpuolella kasa pieniä seteleitä isompiin.
No eipä sekään enää onnistunut, olisi pitänyt olla tili ko pankkiin.
Onneksi oli paluumatkalla vielä Kurikka käytettävissä sain siellä tutun virkailijan kanssa vaihdettua kaikki helposti ja vaivattomasti.

Ps Vaasaan olisi tarkoitus la ja su tuoda kasa seteleitä löydettäväksi boccian SM kisojen jälkeen
Pohojalaanen, joka ei kehtaa muualta eres olla. :lol:
User avatar
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 934
Joined: Wed Jun 05, 2002 3:29 pm
Location: Perniö, Finland

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by Evert »

Talletusoton vika? 8)
User avatar
jami
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 149
Joined: Fri Feb 04, 2005 1:18 pm
Location: Finland

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by jami »

Hei, onko muilla kokemuksia, että pankki (Nordea) vaatii selvityksen Talletus-automaatilla tehdyistä talletuksista?
Minulle soitettiin pankista ja piti käydä tekemässä selvitys talletuksista. Kyllä nyppii, kun omia rahoja siirtelee
tililtä tlille, vaikka samallekin.

Kortin leikkaus oli kyllä aika lähellä, mutta annoin kuitenkin tällä kertaa olla.

Sanoin kyllä virkailijalle aika suorin sanoin, että ehkä niitä suurempia rikollisia löytyy vaikka omasta konsernista,
kuin tällaisen tavallisen tallaajan muutaman kympin ja satasen panoista!

Jatketaan samaan malliin, mutta jos uusi yhteydenotto samasta asiasta tulee, niin kortti leikkautuu ja pankin asiakkuus katkeaa :evil:
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by aplfi »

jami wrote:Hei, onko muilla kokemuksia, että pankki (Nordea) vaatii selvityksen Talletus-automaatilla tehdyistä talletuksista?
Minulle soitettiin pankista ja piti käydä tekemässä selvitys talletuksista. Kyllä nyppii, kun omia rahoja siirtelee
tililtä tlille, vaikka samallekin.

Kortin leikkaus oli kyllä aika lähellä, mutta annoin kuitenkin tällä kertaa olla.

Sanoin kyllä virkailijalle aika suorin sanoin, että ehkä niitä suurempia rikollisia löytyy vaikka omasta konsernista,
kuin tällaisen tavallisen tallaajan muutaman kympin ja satasen panoista!

Jatketaan samaan malliin, mutta jos uusi yhteydenotto samasta asiasta tulee, niin kortti leikkautuu ja pankin asiakkuus katkeaa :evil:

Täällä oma itkuni samasta aiheesta (Osuuspankki). Tosiaan muistaakseni pankista sanoi että joku viranomainen vaati selityksen, ei itse tilipankkini. Omasta tapauksestani ei ole uutta kerrottavaa. Olen käyttänyt tosin talletusta vähemmän mutta etenkin nyt kesälomien aikaan tosi paljon. Saas nähdä tuleeko uusia kyselyitä.
Jari V
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 116
Joined: Fri May 02, 2014 12:41 pm
Location: Helsinki

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by Jari V »

aplfi wrote:
jami wrote:Hei, onko muilla kokemuksia, että pankki (Nordea) vaatii selvityksen Talletus-automaatilla tehdyistä talletuksista?
Minulle soitettiin pankista ja piti käydä tekemässä selvitys talletuksista. Kyllä nyppii, kun omia rahoja siirtelee
tililtä tlille, vaikka samallekin.

Kortin leikkaus oli kyllä aika lähellä, mutta annoin kuitenkin tällä kertaa olla.

Sanoin kyllä virkailijalle aika suorin sanoin, että ehkä niitä suurempia rikollisia löytyy vaikka omasta konsernista,
kuin tällaisen tavallisen tallaajan muutaman kympin ja satasen panoista!

Jatketaan samaan malliin, mutta jos uusi yhteydenotto samasta asiasta tulee, niin kortti leikkautuu ja pankin asiakkuus katkeaa :evil:

Täällä oma itkuni samasta aiheesta (Osuuspankki). Tosiaan muistaakseni pankista sanoi että joku viranomainen vaati selityksen, ei itse tilipankkini. Omasta tapauksestani ei ole uutta kerrottavaa. Olen käyttänyt tosin talletusta vähemmän mutta etenkin nyt kesälomien aikaan tosi paljon. Saas nähdä tuleeko uusia kyselyitä.
Kyseessä on EU:n rahanpesudirektiivi mitä pankkien täytyy noudattaa. Sama tilanne on jos talletat käteistä rahaa konttorissa tilille. Muutaman kerran vuodessa olen näitä lappuja joutunut konttorissa täyttelemään tilille tallettaessa, talletusoton osalta en vielä ole yhteydenottoa saanut.
vtt
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 590
Joined: Fri Jul 21, 2006 7:17 pm
Location: Vaasa, Finland
Contact:

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by vtt »

Tervetuloa epäillyksi, itse sain yhteydenottopyynnön jossa viestikeskusteluissa pankin virkailijatar (blondi?) ei meinannut ymmärtää asiaa, kunnes keksin antaa sete.li osoitteen ja sitten hän ymmärsi. Mielestäni ei kuitenkaan tarvitse pahoittaa mieltänsä vaan pitää hyvät suhteet yllä vakikonttoreihin. Itse olen vienyt mansikoita ja kahvipullaa niin kuin suuremmatkin kirjaajat tekee :D
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by Jukkap »

jami wrote:Hei, onko muilla kokemuksia, että pankki (Nordea) vaatii selvityksen Talletus-automaatilla tehdyistä talletuksista?
Mä olen käynyt kaksi kertaa konttorilla selvittämässä asiaa. Kerran viimme vuonna ja kerran tänä vuonna. Ja niin kuulemma se jatkuu ainakin kerran vuodessa. Ja nyt viime kerralla hän toivoi että lopettaisin sen käytön :evil:
User avatar
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 934
Joined: Wed Jun 05, 2002 3:29 pm
Location: Perniö, Finland

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by Evert »

Ihme ettei kukaan oo muhun vielä ottanu yhteyttä. Ilmeisesti niin pienet summat mulla.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by Aatos99 »

Mäki oon varmaan jollain epäiltyjen listalla ainakin pankkinostojen- ja talletusten osalta. Mutta mitä siitä, jos kysytään, niin selitän kyllä. Ja oma Nordean kortti menee vanhaksi ensi kuussa, joten pankki vaihtuu ainakin sen osalta.

Mutta oli mulla muutakin asiaa, sain nimittäin pari kivaa osumaa ilmeisesti juurikin Talletusoton kautta, kun Marianne kirjasi Neste Suomenojan automaatista kaksi kaksikymppistäni. :D On mahdollista, että ovat päätyneet myös pankkiin, mutta veikkaisin Talletusottoa.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
sambrasa
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 32
Joined: Sun Jan 02, 2011 6:35 pm

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by sambrasa »

Käytin viime vuoden alussa parina kuukautena aika ahkerasti Tikkurilan Nordean talletusottoa, kerran jopa ylärajaan asti, 5000€. Puolisen vuotta myöhemmin tuli soitto "henkilökohtaiselta pankkineuvojalta," että tuleppas asioimaan meille niin puhutaan siitä sun talletusoton käytöstä. Puhui jotain ylärajan nostosta, joka tapauksessa ehdottomasti henkilökohtainen tapaaminen, vielä varsin painostavaan sävyyn. Sanoin sitten että henk. koht. tapaaminen ei tule kysymykseenkään, jos talletusoton käyttöni ottaa päähän, niin saa vaikka pistää sulkuun. Niin laittoivatkin sitten eston päälle, vielä kummallekin tililleni. :mrgreen:
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by brewerhki »

Mulle tuli kans joku aika sitten soitto ja kävin juttelemassa pankissa. Neiti kävi kurkkaamassa ebt-sivut. Ikävä kyllä ei vaikuttanut niin innostuneelta, että hurahtaisi tähän mukaan. Joka tapauksessa ymmärsi, ainakin jossain määrin, harrastustoiminnan. Laitoin sitten vielä verkkopankin kautta viestiä, johon tuli tämmöinen vastaus "Pankin puolesta tämä asia on selvitetty ja saat vapaasti jatkaa harrastustasi meidän puolestamme. Voi olla, että automaattiset järjestelmämme vielä uudestaan älähtävät tilitapahtumistasi, mutta selvityksesi asiasta on tallennettu järjestelmiimme. "
Jari V
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 116
Joined: Fri May 02, 2014 12:41 pm
Location: Helsinki

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by Jari V »

sambrasa wrote:Käytin viime vuoden alussa parina kuukautena aika ahkerasti Tikkurilan Nordean talletusottoa, kerran jopa ylärajaan asti, 5000€. Puolisen vuotta myöhemmin tuli soitto "henkilökohtaiselta pankkineuvojalta," että tuleppas asioimaan meille niin puhutaan siitä sun talletusoton käytöstä. Puhui jotain ylärajan nostosta, joka tapauksessa ehdottomasti henkilökohtainen tapaaminen, vielä varsin painostavaan sävyyn. Sanoin sitten että henk. koht. tapaaminen ei tule kysymykseenkään, jos talletusoton käyttöni ottaa päähän, niin saa vaikka pistää sulkuun. Niin laittoivatkin sitten eston päälle, vielä kummallekin tililleni. :mrgreen:
Olisit vaan käynyt konttorissa ja samalla pyytänyt nostamaan ylärajaa vaikka 10.000 euroon. Harrastus olisi jatkossa paljon helpompaa. ;)
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by Jukkap »

Jari V wrote:Olisit vaan käynyt konttorissa ja samalla pyytänyt nostamaan ylärajaa vaikka 10.000 euroon. Harrastus olisi jatkossa paljon helpompaa. ;)
Mä tein niin :mrgreen: Mutta vastaus oli että ei käy :twisted:
Jos olis jonkun firman käyttöön sitten onnistuis.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by Aatos99 »

Jukkap wrote:
Jari V wrote:Olisit vaan käynyt konttorissa ja samalla pyytänyt nostamaan ylärajaa vaikka 10.000 euroon. Harrastus olisi jatkossa paljon helpompaa. ;)
Mä tein niin :mrgreen: Mutta vastaus oli että ei käy :twisted:
Jos olis jonkun firman käyttöön sitten onnistuis.
Mielenkiintoista, että Nordea toimii vastoin omia periaatteitaan. Yleensähän ko. pankki on toivonut ihmisten käyttävän automaatteja heidän konttoreidensa sijaan, mutta jos Talletusotto-talletuksia ruvetaan tutkimaan, niin helpompihan se on käyttää sitten konttoria, jossa voi suoraan selittää tilanteen. Aika koomista kun Vaasan Nordeassa oli välillä henkilökuntaa seisomassakin ja kysymässä asiakkailta, voisivatko he käyttää automaatteja ja kaupan kassoja rahan nostoon ja talletukseen konttorin sijaan. Toki asia on varmaan pankista riippumaton ja pyöritettävät summat sellaisia, ettei niitä normi-ihminen pyöritä.

Muuten, kyselin tänään Aktiassa kortin käytöstä Talletusotolla ja sanoivat, että vielä ei voi tallettaa, mutta viimeistään alkuvuonna 2016. Eli muitakin pankkeja on lähdössä mukaan Talletusottoon, mikä on hyvä juttu, mutta omalla kohdallani se ei auta, kun kortti menee jo ensi kuussa vanhaksi. Onneksi myös Op:n kortilla voi tallettaa, joten hommaan sitten sellaisen.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1407
Joined: Thu Dec 12, 2002 1:23 pm
Location: Karelia/Savonia, Finlandia
Contact:

Re: TalletusOtto. käyttökokemuksia

Post by Luumi »

Aatos99 wrote: Muuten, kyselin tänään Aktiassa kortin käytöstä Talletusotolla ja sanoivat, että vielä ei voi tallettaa, mutta viimeistään alkuvuonna 2016. Eli muitakin pankkeja on lähdössä mukaan Talletusottoon, mikä on hyvä juttu, mutta omalla kohdallani se ei auta, kun kortti menee jo ensi kuussa vanhaksi. Onneksi myös Op:n kortilla voi tallettaa, joten hommaan sitten sellaisen.
Miulle sanoivat jo keväällä Optiassa, että syyspuolella tulee Optia mukaan tuohon talletusmaattirinkiin. Helpottaa minnuu suunnattomasti, koska miul on kaksikin tiliä Optiassa. Vielä kun keksis nykyisellään järkevää käyttöä tuolle S-Pankin kortille, niin ei tartteis sitä lopettaa :)
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 178th (Oct 2023)
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”