Kansainvälinen miitti Suomeen

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by brewerhki »

Juu pitäs kyllä saada ohjelma edes suunnilleen kuosiin pikapuoliin, ettei aika lopu kesken (vai loppuko jo?). Loppuviilaukseen menee vielä oma aikansa. Ja kv-puolellakin on jo ollut harmittelua, että muutama viikko enää aikaa, eikä vieläkään lisätietoa ja osallistujamäärä voi karsiintua.

Ja esim noiden jossain vaiheessa kaavailluiden yhteiskuljetuksien osalta alkaa aika todellakin olee ummessa, ellei ihan heti tule päätöksiä, että yritetäänkö vai ei? Usein matkanjärjestäjät on pitäny kuukauden takarajaa, milloin matkojen pitäny olla jo maksettu, ja sehän on mennyt jo. Ja jos kohderyhmä oli muualta euroopasta saapuvat, niin eiköhän nekin ole jo lennot tms jo varanneet. Mut ehkä ei kuitenkaan liian myöhäistä, jos porukat näkee tarvetta tälle. Tosin pienimuotoisemmin mun autoonhan mahtuu se 8, jolla joku täplänmetsästysreissu onnistuu, vaikka päivittäin (kunhan mun ei tarvii ajaa).

Mutta joka tapauksessa, tapahtuman suunnittelu ja organisointi pitäs nyt nytkähtää liikkeelle ja vauhdilla, ettei mene ihan puihin. Tietysti hyvähän se mun on tässä huudella, kun edessä on yks pidempi työkeikka ja kesäloma. Eli mun panos asiaan on lähinnä netin ja/tai puhelimen kautta, toisaalta tarvitaanko muuta? No ainakin käyn vilkasee pikasesti Turkua täs joku päivä taas -ehkä sunnuntaina-, jos vaikka joku idea syntys ohimennessä.

Tota, olisko ideaa kasata joku ydinryhmä, joka pitäisi tiiviisti yhteyttä toisiinsa ja sopisi suuntaviivat, mitä tehdään ja jokainen delegoisi tarvittavia tehtäviä eteenpäin muille innostuneille? Tai vaikka tähän jatkoksi kertoa, mitä haluaa/voi tehdä omalta osaltaan? Tän eteen kuitenkin nyt pitäs kerätä tarvittavat voimavarat, koska kukaan meistä ei kuitenkaan oletettavasti halua mokata tätä? Aika kuitenkin loppuu yllättävän pian (ja kv-puoli tarvitsee myös edes jotain tietoa). Tai olisiko muita ideoita kellään, millä tän sais tosissaan liikkeelle nopeasti?
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by emppu »

Käymissäni kv-miiteissä on Suomen ebtarit esiintyneet yhtenevissä t-paidoissa, sovittuna päivänä. Ottakaapas nyt innoikkaammat asiaksenne semmoinen laatia ja kysellä kokonumerot ja hoitaa painatus. Ja tokihan asiaan kuuluu et sen paidan välityksellä käy selville et ebtareita ollaan. Ja eikun toimeksi, aikaa on :wink:
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by Bird »

tiura wrote:Ei ihan kauheesti edisty. Näin avijia viikonloppuna ja hän valitteli, ettei ollut ehtinyt hoitaa pääorganisoijan tehtäviään. Itsellä on ollut jo jonkin aikaa hankkeilla lähetellä sähköpostia muutamiin ravintoloihin sitä pääpäivällistä ajatellen, mutta ajatukseksi on toistaiseksi jäänyt.
Toukokuun alussa oli tilanne tämä, mutta kai nyt hommat ovat jo selkeästi edistyneet, vaikka siitä emme näiltä palstoilta olekaan saaneet lukea?

Eihän asia toki varsinaisesti minulle kuulu, mutta näköjään tuolla kv-puolella jengi kaipailisi jo infoa viikonlopun ohjelmasta. Eihän siihen ole aikaakaan enää kuin kolme viikkoa.

Ainakin itse uskon, että täydellinen radiohiljaisuus tiedottamisen suhteen ei ole omiaan houkuttelemaan uusia osallistujia miittiin. Ei edes Suomesta. Eli nyt miitin järjestäjiksi lupautuneiden henkilöiden olisi varmaankin aika tehdä asialle nopeasti jotain, eikös vain? :roll:
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by brewerhki »

emppu wrote:Käymissäni kv-miiteissä on Suomen ebtarit esiintyneet yhtenevissä t-paidoissa, sovittuna päivänä. Ottakaapas nyt innoikkaammat asiaksenne semmoinen laatia ja kysellä kokonumerot ja hoitaa painatus. Ja tokihan asiaan kuuluu et sen paidan välityksellä käy selville et ebtareita ollaan. Ja eikun toimeksi, aikaa on :wink:
No mä voin vaikka huomenna käydä kysäsee yhdestä paitapainossa, mikä joskus todettiin edulliseksi ja laadukkaaksi. Pitää kuitenkin autoilla sinne suuntaan, niin se menee siinä samalla... Olisiko jollain aikaa ja innostusta leikkiä vaikka photoshopilla ja suunnitella paita?
1971o
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 335
Joined: Sat Oct 25, 2008 5:52 pm

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by 1971o »

Amatöörin 15 minuutin tekele. Mitä osallistujat haluaisivat tekstiksi, sen voisi homman paremmin osaava ottaa lähtökohdaksi?

En valitettavasti pääse osallistumaan tapaamiseen.
Attachments
turku_2014.png
turku_2014.png (54.82 KiB) Viewed 1493 times
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by brewerhki »

Tuota, täydellisestä hiljaisuudesta päätellen ohjelmaa ei ole olemassa, onko näin?

Mitenkäs olisi jos nyt vaan joku (tiura, aatos99, joku muu?) ottais ja tekisi pöytävaraukset perjantaille ja lauantaille vaikka klo 18.00? Lisäksi ehdottaisin lauantaille päiväretkeä/täplän metsästystä vaikka sinne Naantaliin esim klo 12-17. Toi olisi helppo järjestää nopeasti, koska varauksia ei tarvitse eikä kerätä osallistua ennakkoon.

Mielipiteitä?

Ps. Paitapaikassa en ehtiny käydä, pitää laittaa sähköpostia. Voi olla ettei ehdi, koska kesä jne. Jos jollain muulla on mielessä joku paitapaino, niin kyselyä vaan menemään.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by brewerhki »

Vai olisko jostain tulossa kunnon jymy-yllätys ja täydellinen ohjelma valmiina? Olis hienoa kyl
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by Jukkap »

brewerhki wrote:Vai olisko jostain tulossa kunnon jymy-yllätys ja täydellinen ohjelma valmiina? Olis hienoa kyl
Pakkohan se on olla. Kyllä mun mielestä lisä ilmottautumisia kannattaa laittaa, vaikka ohjelmaa ei ole ilmoitettu.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by Aatos99 »

brewerhki wrote:Tuota, täydellisestä hiljaisuudesta päätellen ohjelmaa ei ole olemassa, onko näin?

Mitenkäs olisi jos nyt vaan joku (tiura, aatos99, joku muu?) ottais ja tekisi pöytävaraukset perjantaille ja lauantaille vaikka klo 18.00? Lisäksi ehdottaisin lauantaille päiväretkeä/täplän metsästystä vaikka sinne Naantaliin esim klo 12-17. Toi olisi helppo järjestää nopeasti, koska varauksia ei tarvitse eikä kerätä osallistua ennakkoon.

Mielipiteitä?

Ps. Paitapaikassa en ehtiny käydä, pitää laittaa sähköpostia. Voi olla ettei ehdi, koska kesä jne. Jos jollain muulla on mielessä joku paitapaino, niin kyselyä vaan menemään.
Lähetin eilen varauksen viikinkiravintola Haraldiin (http://www.ravintolaharald.fi/?lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;). Näemme toivottavasti kello 18 perjantaina 1. elokuuta siellä. Voisin tänään varata lauantaille pöydän vaikka ravintola Hiilestä (http://www.hiiliravintola.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;), jos heillä on tarpeeksi tilaa kyseisenä päivänä (perjantaille 25 hengen varaus ei onnistunut). Brewerhkin ehdottama täpläretki kuulostaa hyvältä lisäohjelmanumerolta, itse en tosin tiedä omista osallistumismahdollisuuksistani kyseiselle retkelle.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by Aatos99 »

Aatos99 wrote:
brewerhki wrote:Tuota, täydellisestä hiljaisuudesta päätellen ohjelmaa ei ole olemassa, onko näin?

Mitenkäs olisi jos nyt vaan joku (tiura, aatos99, joku muu?) ottais ja tekisi pöytävaraukset perjantaille ja lauantaille vaikka klo 18.00? Lisäksi ehdottaisin lauantaille päiväretkeä/täplän metsästystä vaikka sinne Naantaliin esim klo 12-17. Toi olisi helppo järjestää nopeasti, koska varauksia ei tarvitse eikä kerätä osallistua ennakkoon.

Mielipiteitä?

Ps. Paitapaikassa en ehtiny käydä, pitää laittaa sähköpostia. Voi olla ettei ehdi, koska kesä jne. Jos jollain muulla on mielessä joku paitapaino, niin kyselyä vaan menemään.
Lähetin eilen varauksen viikinkiravintola Haraldiin (http://www.ravintolaharald.fi/?lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;). Näemme toivottavasti kello 18 perjantaina 1. elokuuta siellä. Voisin tänään varata lauantaille pöydän vaikka ravintola Hiilestä (http://www.hiiliravintola.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;), jos heillä on tarpeeksi tilaa kyseisenä päivänä (perjantaille 25 hengen varaus ei onnistunut). Brewerhkin ehdottama täpläretki kuulostaa hyvältä lisäohjelmanumerolta, itse en tosin tiedä omista osallistumismahdollisuuksistani kyseiselle retkelle.
Harald vahvisti varauksen, joten näemme siellä perjantaina kello 18.00. :) Pyrin varaamaan huomenna pöydän johonkin tässä topicissa ehdotettuun ravintolaan lauantaille.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
Bird
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2547
Joined: Tue Mar 25, 2003 5:13 pm
Location: Joensuu, Finland
Contact:

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by Bird »

brewerhki wrote:Tuota, täydellisestä hiljaisuudesta päätellen ohjelmaa ei ole olemassa, onko näin?
Kovin erikoiselta kyllä tuntuisi, jos avij olisi tosiaan jättänyt homman tyystin hoitamatta, eikä olisi edes viitsinyt asiasta mitään julkisesti ilmoittaa. Tämä ei ainakaan sovi yhtään siihen kuvaan, millaisen olen hänestä saanut, kun kuitenkin jonkin verran olemme olleet tekemisissä tämän harrastuksen tiimoilta.

Mutta Aatos99 on ilmeisesti ollut nyt Anssiin yhteydessä ja saanut vahvistuksen sille, ettei hän tulekaan tätä miittiä järjestämään?
brewerhki wrote:Lisäksi ehdottaisin lauantaille päiväretkeä/täplän metsästystä vaikka sinne Naantaliin esim klo 12-17. Toi olisi helppo järjestää nopeasti, koska varauksia ei tarvitse eikä kerätä osallistua ennakkoon.
Reissu Naantaliin (tai jonnekin muualle ulos Turusta) on varmasti hyvä idea. Mutta mietin vain sitä, että onkohan lauantai sittenkään sille oikea päivä? Tämä siis sillä oletuksella, että ainakin osa ihmisistä saapuu Turkuun vasta perjantaina ja lähtee pois jo sunnuntaina? Jos hommat toimivat näin, niin silloin se ainoa kaikille yhteinen päivä kannattaisi kuitenkin ehkä viettää Turussa?

JOS tilanne nyt tosiaan on sitten se, ettei mitään ohjelmaa ole suunniteltu Turkuun, niin voin itsekin pyydettäessä ehkä hieman auttaa. Ainakin kaupunki on minulle varsin tuttu: olen käynyt Turussa vähintäänkin useita kymmeniä kertoja (itse asiassa viimeksi juuri maanantaina) ja tunnen siten paikkoja kohtuullisen hyvin.
User avatar
airis
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1381
Joined: Tue Apr 30, 2002 10:54 am
Location: Rovaniemi, Lapland, Finland

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by airis »

Joo minustakin lauantaina kannattaa tutustua Turkuun. Onko tori hyvä tapaamispaikka. Voisko siinä esitellä kaupunkia ja kävellä Tuomiokirkkoon ja sieltä jokirantaa Turun linnaan. Kaikki laivat ym. nähtävyydet taitavat olla siinä jokirannassa. Kävelymatkan pituudesta en osaa sanoa, mutta rauhalliseen tahtiin ei varmaan mahdoton. Linnavierailu maksaa, mutta sieltä sai ryhmäalennuksen. Tarvitsisiko siellä oppaan, liekö myös maksullinen.

Edit 20.7. Voisi esim kävellä kirkon puolta (onko luostarimäen käsityöläismuseo sopiva/kiinnostava, kun on maksullinen? ) Förille ja sillä yli ja siitä linnaan. Ja sitten paluumatka toista puolta jokea. Tuolla pitäisi oppaana tosiaan olla joku reittisovellutus ja/tai reitit tunteva henkilö. Aikataulukin pitäisi tietysti olla.
Last edited by airis on Sun Jul 20, 2014 7:06 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5174
Joined: Sat May 28, 2011 10:02 pm
Location: Joensuu/Suomi/Finland

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by Aatos99 »

Bird wrote: Mutta Aatos99 on ilmeisesti ollut nyt Anssiin yhteydessä ja saanut vahvistuksen sille, ettei hän tulekaan tätä miittiä järjestämään?
brewerhki wrote:Lisäksi ehdottaisin lauantaille päiväretkeä/täplän metsästystä vaikka sinne Naantaliin esim klo 12-17. Toi olisi helppo järjestää nopeasti, koska varauksia ei tarvitse eikä kerätä osallistua ennakkoon.
Reissu Naantaliin (tai jonnekin muualle ulos Turusta) on varmasti hyvä idea. Mutta mietin vain sitä, että onkohan lauantai sittenkään sille oikea päivä? Tämä siis sillä oletuksella, että ainakin osa ihmisistä saapuu Turkuun vasta perjantaina ja lähtee pois jo sunnuntaina? Jos hommat toimivat näin, niin silloin se ainoa kaikille yhteinen päivä kannattaisi kuitenkin ehkä viettää Turussa?

JOS tilanne nyt tosiaan on sitten se, ettei mitään ohjelmaa ole suunniteltu Turkuun, niin voin itsekin pyydettäessä ehkä hieman auttaa. Ainakin kaupunki on minulle varsin tuttu: olen käynyt Turussa vähintäänkin useita kymmeniä kertoja (itse asiassa viimeksi juuri maanantaina) ja tunnen siten paikkoja kohtuullisen hyvin.
Lähetin Anssille viestiä 1. heinäkuuta tiedustellakseni miittijärjestelyjen edistymistä, mutta en ole saanut vastausta viestiini. Ajattelin vain, että jonkunhan tässä on ryhdyttävä toimeen ja varasin nuo ravintolat perjantaille ja lauantaille. En voinut tietää varmasti, ettei Anssilla ollut jo valmiiksi suunniteltua ohjelmaa, mutta pelasin varman päälle, sillä en halunnut osallistujamäärän enää karsiutuvan. Joka tapauksessa nyt on hyvä aika miettiä lauantain ja sunnuntain muita ohjelmanumeroita syömisen lisäksi. Brewerhkin idea täpläreissusta on tosiaankin hyvä, mutta toisaalta voisi olla mielenkiintoista tutustua myös Turkuun tarkemmin lauantaina, kun kaikki miittivieraat ovat todennäköisesti messissä. Täpläretki kannattaisi siis ehkä siirtää sunnuntaille ja viettää lauantai Turussa koko porukalla, niin kuin Bird ja airis ehdottivat. Voisi olla kivaa osallistua itsekin ohjelmaan lauantaina, sillä en pysty viettämään koko päivää Turussa enkä osallistumaan edes ateriointiin kello 18.00. Olisi hyvä, jos voisin antaa ravintola Hiilelle jonkun paikalla olevan miittiläisen tiedot siltä varalta, että jotain ongelmia tulee ja en ole itse paikalla. Turun tuomiokirkko voisi olla kävelylle ensimmäinen etappi ja Suomen Joutsen seuraava. Turun linna voisi esimerkiksi olla hyvä päätepiste kävelylle (aivan kuten airis mainitsi.) Ihan miten vain, kunhan saadaan jotain ohjelmaa lauantaille. Ja kaikenlainen apu tulee varmasti tarpeeseen, sillä itse en tunne Turkua kovin hyvin, ja miittivieraita opastamassa tulisi varmaankin olla aikuinen. Varmaankin vapaaehtoiset auttajat voivat ilmoittautua tässä viestiketjussa ja sopia keskenään, miten asiat järkätään. Kiva, ettei tämä miitti mennyt sentään ihan karille, ja on mukavaa, että moni on aktiivinen asian suhteen ja valmis antamaan oman panoksensa yhteisen asian hyväksi.
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
User avatar
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1382
Joined: Sat May 08, 2004 4:58 am
Location: Tampere, Finland

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by Cinnamon »

Tsekatkaapa joku lauantaina paikalla oleva Citynomadin nomadi-sovellus, jonka voi ladata luuriin. Siellä on Turkuunkin monia kävelykierroksia. Helppo ladata ja paljon infoa. Etukäteen suunniteltu hyvä esittelyreissu on parempi kuin säntäily sinne tänne. Ja varmaan Turun matkailuinfon sivuilla on muitakin hyviä vinkkejä.
Juuri itse tuota Nomadia hyödynsin suunnitellessani syyskuun loppuun kulttuuriviikonloppua ja tälle lomaviikolle löytyi lähistöllä olevalle Unescon kivikasalle loistava virtuaaliesittely.
User avatar
Jamm
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 35
Joined: Tue Jun 11, 2013 11:16 pm
Location: Lempäälä, Suomi

Re: Kansainvälinen miitti Suomeen

Post by Jamm »

Minä voisin ilmoittautua vapaaehtoiseksi, jos tarvitsette. Tulen Turkuun perjantaina 1.8. mutta en taida ehtiä Haraldiin. Lauantaina olisin käytettävissä koko päivän, ja sunnuntaina iltapäivään asti.

Ensi viikolla olen töissä enimmäkseen illalla, eli päivisin voin hoitaa puhelimella ja netissä hoituvia asioita. Ja Turku on tullut itselleni tutuksi, olen asunut siellä 10 vuotta. Tosin kahdeksan vuotta sitten.

Kertokaa, jos ja miten voin olla avuksi! :)

Jamm
Uusi käyttäjänimeni: Jamm
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”