Jukkap wrote:Cinnamon wrote:Kävin tökkäämässä tuon ekan vaihtoehdon. Se on päivä jolloin olisin mahdollisesti muutoinkin ison kirkon suunnassa.
Toive olisi, että ollaan jossain säällisessä paikassa, eikä missään julmetun bussi-oikaisu metsän poikki-toinen bussi-näppärässä paikassa

Vantaallahan on kaksi keskustaa: Tikkurila ja Myyrmäki. Ne on varmaan kätevimmät paikat järjestää miitti. Ehdotuksia?
No meillä olis helpompi liikkua Tikkurilaan, ku pääsee yhdellä junalla. Mut Myyrmäki olisi huomattavasti eksoottisempaa mulle, ja Lizbeth varmaan pysyis mielellään poissa sieltä suunnalta. Mutta nämä ei ole mikään syy vaikuttaa paikan sijaintiin
Ajatellaan mielummin loogisemmin kauempaa saapuvia. Molempiin kulkee juna, joten käytännössä mistä tahansa päin Suomea on helppo saapua. Tikkurilassa pysähtyy myös kaikki(?) pohjoisen ja idän suunnan pikajunat. Molemmat kohtuu lähellä kehä 3:sta, joka autoilijoille on hyvä (Tikkurila aivan kehän tuntumassa, eikä Myyrmäkikään montaa kilometriä etelään ole). Tikkurila lähellä Lahden ja Porvoon teitä. Myyrmäki taas aivan Tampereen tien kupeessa, eikä esim. Turun tieltäkään kovin pitkä matka ole. Tikkurilassa on parempi hotellitarjonta (onko Myyrmäessä ees yhtään?). No, ruuhka-Suomessa noi kulkuyhteydet pelaa hyvin viikonloppuisin yömyöhään, mutta taxi lienee vaihtoehto, jos ei kauheeta apinalaumaa halua katsoa

Eli Helsingin majoituspalvelut kohtuu matkan päässä molemmista. Mun mielestä joko Tikkurila tai Myyrmäki on ainoat järkevät vaihtoehdot. Junaratojen varrella voisi ehkä olla parikin muuta vaihtoehtoa (järkevästi ajatellen ei), mutta radan ulottumattomissa ei sitten oikeastaan olekaan kuin joku Jumbon seutu ja toinen toisiaan kummallisempia lähiöitä, mikä voikin joillekin olla jo turhankin eksoottista
Ravintoloita molemmista varmaan löytyy riittävästi. Kovin hyvää tietoutta mulla ei ole niistä, vaikka molemmilla suunnilla olenkin asunut viime vuostuhannella. Ehkä tästä kuitenkin jotain ideaa voi löytyä, kun tietää kummalle suunnalle miitti menee, mutta katsotaan sitä sitten. Onhan noi ennenkin löytyny googlettamalla?
Päivämääristä laitoin äänemme. Demokratia päättäköön. Jos osuu vikalle vaihtoehdolle, niin ei päästä paikalle. Ehkä siinä tapauksessa osallistutaan etänä kirjoittelemalla tänne