Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

vtt
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 590
Joined: Fri Jul 21, 2006 7:17 pm
Location: Vaasa, Finland
Contact:

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by vtt »

Sen verran on muuttunu että mun kotikone on heti auki ohjelmassa kun klikkaa suosikeista ja silloin ei tule ilmoituksia
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by Petri6 »

vtt wrote:Sen verran on muuttunu että mun kotikone on heti auki ohjelmassa kun klikkaa suosikeista ja silloin ei tule ilmoituksia
Näin vähän arvelinkin, ei hirveän hyvä uudistus näin pienkirjaajan näkökulmasta.
auris3051
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 1
Joined: Fri Aug 23, 2013 4:17 pm

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by auris3051 »

Olen uusi täällä ja en ole varma onko tämä oikea alue.

Minun piti syöttää uuden vitosen setelin tiedot, mutta järjestelmä ei hyväksy sitä. Painokoodi (luullakseni) on U003H1 ja sarjanumero alkaa "UA". Ilmeisesti vika on siinä, että sarjanumerossa pitäisi olla vain yksi kirjain. Voinko syöttää setelin tietoja mitenkään järjestelmään.
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by avij »

Petri6 wrote:
vtt wrote:Sen verran on muuttunu että mun kotikone on heti auki ohjelmassa kun klikkaa suosikeista ja silloin ei tule ilmoituksia
Näin vähän arvelinkin, ei hirveän hyvä uudistus näin pienkirjaajan näkökulmasta.
Kyllä se niistä osumista kertoo edelleenkin, mutta vain ensimmäisen kerran kun käy EBT:ssä osuman jälkeen (kuten aina ennenkin). Minä ainakin olen nähnyt noita ilmoituksia aina vähän väliä. Ehkäpä olet käyttänyt esim. jotain mobiilisovellusta seteleiden kirjaamiseen osuman saamisen jälkeen? EBT ei erottele mobiili- ja selainsisäänkirjautumista, eli jos kirjaudut sisään mobiilisovelluksella osuman saamisen jälkeen, se nollaa tuon "uusia osumia" -ilmoituksen.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by avij »

auris3051 wrote:Olen uusi täällä ja en ole varma onko tämä oikea alue.

Minun piti syöttää uuden vitosen setelin tiedot, mutta järjestelmä ei hyväksy sitä. Painokoodi (luullakseni) on U003H1 ja sarjanumero alkaa "UA". Ilmeisesti vika on siinä, että sarjanumerossa pitäisi olla vain yksi kirjain. Voinko syöttää setelin tietoja mitenkään järjestelmään.
Näyttäisi siltä, että olet yrittänyt kirjata tuota seteliä kymppinä. Viitosena se kyllä hyväksyttäisiin.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by Petri6 »

avij wrote:
Petri6 wrote:
vtt wrote:Sen verran on muuttunu että mun kotikone on heti auki ohjelmassa kun klikkaa suosikeista ja silloin ei tule ilmoituksia
Näin vähän arvelinkin, ei hirveän hyvä uudistus näin pienkirjaajan näkökulmasta.
Kyllä se niistä osumista kertoo edelleenkin, mutta vain ensimmäisen kerran kun käy EBT:ssä osuman jälkeen (kuten aina ennenkin). Minä ainakin olen nähnyt noita ilmoituksia aina vähän väliä. Ehkäpä olet käyttänyt esim. jotain mobiilisovellusta seteleiden kirjaamiseen osuman saamisen jälkeen? EBT ei erottele mobiili- ja selainsisäänkirjautumista, eli jos kirjaudut sisään mobiilisovelluksella osuman saamisen jälkeen, se nollaa tuon "uusia osumia" -ilmoituksen.
Nykyään on kyllä näkynyt ilmoitukset muistaakseni myös silloin, kun olen jo ollut kirjautuneena. Ehkä tuossa vaan oli käynyt niin, etten ollut ilmoitusta syystä tai toisesta huomannut.
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by bin Lauri Œ »

Miksi minusta on thaimaan reissun jälkeen tullut tietoihin jakautunut persoona, kun vaihdoin asumapaikkatiedot takaisin Raisioon?
Toisella on vanhat tiedot Thaimaan osoitteella ja toisella Raisio, sekä kirjattuna 7 seteliä.
Ajan tuhlaaminen on tärkeä osa elämää.
User avatar
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 486
Joined: Tue Jan 11, 2005 3:57 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by Ossi »

bin Lauri Œ wrote:Miksi minusta on thaimaan reissun jälkeen tullut tietoihin jakautunut persoona, kun vaihdoin asumapaikkatiedot takaisin Raisioon?
Toisella on vanhat tiedot Thaimaan osoitteella ja toisella Raisio, sekä kirjattuna 7 seteliä.
Tervetuloa takaisin suomeen!

Näyttää olevan kaksi eri käyttäjäprofiilia tämä ja tämä. Tuossa toisessa profiilissa noi CE ovat kaksi eri kirjainta ja tuossa toisessa jotenkin yhtä eli jokin erikoismerkki vaiko peräti joku Thaimaan ääkkönen? Varmaankin kun tukipyynnön teet niin yhdistävät nuo profiilit siksi kummaksi sitten haluatkaan.

Ei muuta kuin uusia lappuja systeemiin, kyllä asia varmasti onnellisesti selviää :wink:
Jukkap
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 575
Joined: Sun May 03, 2009 8:32 am
Location: Vantaa

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by Jukkap »

Lisäyksenä lentokenttä ei ole Helsingissä. Vaan Vantaalla. Osumaa kun kattelee niin sellaselta virheeltä näyttää.
User avatar
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1310
Joined: Tue Aug 02, 2005 5:06 am
Location: Raisio Finland

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by bin Lauri Œ »

Jukkap wrote:Lisäyksenä lentokenttä ei ole Helsingissä. Vaan Vantaalla. Osumaa kun kattelee niin sellaselta virheeltä näyttää.
Kiitos tiedoista!
Yritetään oikaista.
Ajan tuhlaaminen on tärkeä osa elämää.
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 899
Joined: Sun Oct 20, 2002 9:22 pm
Location: Finland

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by Petri6 »

Jukkap wrote:Lisäyksenä lentokenttä ei ole Helsingissä. Vaan Vantaalla. Osumaa kun kattelee niin sellaselta virheeltä näyttää.
Sen verran vielä tarkennusta, että postinumerokin on 01530 eikä 01531. :) Hieman olen kyllä kateellinen tuosta lentokenttäosumasta,itse olen syöttänyt sieltä 16 seteliä vuodesta 2004 alkaen. Parin viikon päästä olen menossa uudestaan, jos silloin tärppäisi. :)
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by emppu »

Termistöt ei varmaan natsaa kun ei niistä oo hajuakaan, mutta. .. . . Miten hankala olisi toteuttaa tuon kommenttikentän muokkaus? Jos valitsen siihen 25:n setelin syöttölomakkeeseen jonkin vanhan kommentin,(se on harmaana) en sitä pääse syöttösivulla muokkaamaan vaan ainoastaan lähetyksen jälkeen yksittäisen setelin muokkaamisella. Voisi elävöittää kommentteja jos tuollainen olisi mahdollista. (siis selitys oli tommonen, jos siitä kukaan mitään selkoa saa)
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6122
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by avij »

Asiaa pohdittiin aikoinaan, ja ongelmana on lähinnä se, että kun se kommenttikenttä on harmaana, niin esim. tuon kentän klikkaaminen ei lähetä selaimelle mitään signaalia, eikä kenttää saa ohjelmallisesti uudelleenaktivoitua tuolla tavalla.

Tietysti tuohon on mahdollista keksiä vaihtoehtoisia ratkaisuja, mutta ihan sellaista triviaalia ratkaisua ei ole. Jos joku JavaScript-asiantuntija keksii hienon tavan, niin vinkit (ja ohjelmakoodi) otetaan vastaan.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
User avatar
pejole
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 830
Joined: Mon Aug 23, 2004 5:47 pm
Location: Turku, Finland

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by pejole »

Itse olen ratkaissut tuon "ongelman" siten, että lähetän vajaita lomakkeita. Elikkä syötän samalla kommentilla menevät ensin, ja jos joku seteleistä on erikoismaininnan arvoinen, se menköön omalla lomakkeellaan. Mielestäni helpompaa kuin jälkikäteen tietojen muokkaaminen.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: Kysymykset & Vastaukset (LUE TÄMÄ!)

Post by emppu »

No niin bittinikkarit. Täällä vanhus syventyi tilastojen saloihin. Korjatkaa jos oon menny asiassa pöpelikköön. (no siellä oon kolmisen viikkoa viettäny polttopuita tehden) Löysin Suomen ennätyspäivät niin seteleissä kuin osumissakin 16.10.2009. Setelit 40088 ja osumat 935. Tais olla joku puliveivarien haastejuttu ;)
Tota vaan et oiskohan noita aika päivittää hieman parempiin lukuihin, siis suurempiin. Jotain on tulevalle vuodelle mietintämyssyssä, mut palataan siihen kun selviää onko nuo kaivamani tiedot oikein?
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”