Ulkomailla saadut kansalliset osumat

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

User avatar
Sandraki
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 367
Joined: Mon Sep 13, 2004 1:31 am
Contact:

Post by Sandraki »

Olen ulkosuomalainen, kelpaanko tanne listalle? :?
Mulla on 5 tanne sopivaa osumaa... :wink:
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Sandraki wrote:Olen ulkosuomalainen, kelpaanko tanne listalle? :?
Onhan tuolla listalla ulkomailla asuva q098:kin. Eli mikset sinäkin siis kelpaisi.

Minusta kyllä olisi kiintoisinta, jos tässä listattaisiin vain lomamatkoilla / lyhytaikaisella vieraassa maassa oleskelulla saadut osumat. On vähän eri asia listata enemmän tai vähemmän vakituisesti maassa asuvien osumat. Näin listaukselle olisi paljon vaikeampi päästä ja se edustaisi aika haastavia osumia... Tämä tällaisena ääneen ajatteluna. :idea:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2470
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Post by aplfi »

q098 alkaapi kyllä olemaan vähän sillä kantilla että annan ton sun ekan osuman ollla ja tuon toisen jätän vain teeteelle ja Sandrakia en taida ottaa ollenkaan.
Last edited by aplfi on Tue Mar 28, 2006 10:13 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

aplfi wrote:Äh mää kirjotan huomenna tähän jotain. En mää jaksakkaan nyt :arrow:
Hän varasi itselleen paikan viestiketjussa. Uusi ilmiö. :mrgreen:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4734
Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
Contact:

Post by Dakkus »

Klazu wrote:
querty wrote:From today. As you can see I am a Belgian. It is my first international hit! :D :D
Yep, that would qualify as a valid hit for the list. But I guess we're listing here just finns... :roll:
Why not just mention the home country of each one?
The current logic that q098 and Sandraki are allowed to post here only because they were born in a suitable country doesn't really ring my bell.
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
User avatar
Irene.fr
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1527
Joined: Tue Nov 02, 2004 10:38 pm
Location: Normandie, France

Post by Irene.fr »

Dakkus wrote:Why not just mention the home country of each one?
The current logic that q098 and Sandraki are allowed to post here only because they were born in a suitable country doesn't really ring my bell.
Joo. Ihan samaa mielta Dakkuksen kanssa!!

Esim. oletetaan,etta olen suomalainen, joten Ranska - Ranska osumani voisi olla tassa listassa...MUTTA: asun taalla vakituisesti, joten se ei kelpaa. Jos taas saan jonain paivana Suomi - Suomi osuman sekaan ei kelpaa, koska olen suomalainen :roll: (ja kaiken lisaksi minulla on molemmat kansalaisuudet, joten :lol: :lol:)

Hauskaa lukea tata pohdintaa ulkomaanelavista.
L'extraordinaire se trouve sur le chemin des gens ordinaires.
jufox
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 52
Joined: Wed Aug 18, 2004 8:47 am
Location: Helsinki

Post by jufox »

Mullakin on tämä viime syksyltä. Olin vaan pari kolme päivää damissa, joten ihan hyvä säkä... Arvostan tuota ehkäpä enemmän kuin ensimmäistä (vielä itseään odottavaa) kansainvälistä osumaa... riippuen tietysti siitä, millainen se tulee olemaan. :D
Pecunia non olet. -Titus Flavius Vespasianus, Rooman keisari v. 69-79.
User avatar
Sandraki
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 367
Joined: Mon Sep 13, 2004 1:31 am
Contact:

Post by Sandraki »

aplfi wrote:q098 alkaapi kyllä olemaan vähän sillä kantilla että annan ton sun ekan osuman ollla ja tuon toisen jätän vain teeteelle ja Sandrakia en taida ottaa ollenkaan.
Ymmarrettavaa. Ei mulla oikeesti olis ollu sopivia osumia kuitenkaan kun kerran sanotaan 'ulkomailla saadut kansalliset osumat'. Jos kerran olen asuinmaassani niin en ole ulkomailla, eiko totta?

Ihan vaan mielenkiinnosta, ensi talvena kun ma muutan Suomeen niin saanko ma sitten yrittaa uudelleen? Tai entas jos saan osuman jossain muualla kuin kirjaamismaassani tai Suomessa?

... Kylla, minulle pitaa vaantaa rautalangasta... :wink:
User avatar
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4734
Joined: Tue Jun 24, 2003 3:59 pm
Location: No Helsinkiem, Somijas / Iš Helsinkio, Suomijos
Contact:

Post by Dakkus »

jufox wrote:Mullakin on tämä viime syksyltä. Olin vaan pari kolme päivää damissa, joten ihan hyvä säkä... Arvostan tuota ehkäpä enemmän kuin ensimmäistä (vielä itseään odottavaa) kansainvälistä osumaa... riippuen tietysti siitä, millainen se tulee olemaan. :D
Kai olet huomannut, että osumasi toinen osapuoli on Espanjassa asuva britti, eli turistina ollut hänkin liikkellä? 8O
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
User avatar
q098
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 350
Joined: Tue Nov 02, 2004 7:53 pm
Location: Vantaa, Finland

Post by q098 »

Irene.fr wrote:
Dakkus wrote:Why not just mention the home country of each one?
The current logic that q098 and Sandraki are allowed to post here only because they were born in a suitable country doesn't really ring my bell.
Joo. Ihan samaa mielta Dakkuksen kanssa!!

Esim. oletetaan,etta olen suomalainen, joten Ranska - Ranska osumani voisi olla tassa listassa...MUTTA: asun taalla vakituisesti, joten se ei kelpaa. Jos taas saan jonain paivana Suomi - Suomi osuman sekaan ei kelpaa, koska olen suomalainen :roll: (ja kaiken lisaksi minulla on molemmat kansalaisuudet, joten :lol: :lol:)

Hauskaa lukea tata pohdintaa ulkomaanelavista.
Tehdään tätä vielä hauskemmaksi, oletetaan niin, että toinen kotimaani, Irlanti, jossa siis asun vakiutuiseksi, saan siellä osuman, se on kansallinen osuma, kuten Suomessakin saamani. Siis ei noteerausta palstalla, mutta mikäli menen esim Ranskaan, taikka Italiaan, joissa muuten mm. kävin, jossa saan osuman, (sellaista odotellaan) on sitten se ulkomailla saatu kansainvälinen osuma.

Mikäli osumakumppani on toinen ulkosuomalainen, osuma taas helposti moderoidaan ei - mielenkiintoiseksi. :wink:

No ainakin tällä reissulla en edes tavannut ketään ulkosuomalaista ebtajaa :lol:
User avatar
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1909
Joined: Wed Jul 21, 2004 9:07 pm
Location: Joutseno, Finland

Post by Sport-Mass »

Minulta löytyy tällä hetkellä kolme tälle listalle kelpaavaa osumaa:

1. :flag-de: :flag-de: Sport-Mass
2. :flag-de: :flag-de: Sport-Mass
3. :flag-de: :flag-de: Sport-Mass
Puupenni - Wooden Penny
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Mon Jul 31, 2006 9:44 am
Location: Kajaani, Finland

Post by Puupenni - Wooden Penny »

Kuinka monelta löytyy ulkomaan kansallisia osumia useammasta maasta?

Allekirjoittaneelle on vähäisestä syötettyjen seteleiden määrästä (reilut tuhat kpl) huolimatta jo sattunut sekä Belgia - Belgia että Hollanti - Hollanti.

:flag-be: :flag-be: Puupenni

:flag-nl: :flag-nl: Wooden

Onneksi näiden lisäksi on myös tullut yksi Suomi - Hollantikin eli aito kv-osuma.
:flag-fi: :flag-nl: Penny

Kaikki osumat ovat tulleet normaaleissa rahankäyttötilanteissa - ei miltään pankkikeikoilta.

Puupenni - Wooden Penny

PS. mistähän löytyisi ohjeet, miten tehdään linkki ja lisätään noita lipun kuvia?

Edit: Kiitos Klazulle vastauksesta (alla). Korjasin merkinnät (yllä). Huomatkaa ajat: alkuperäinen viesti on paljon myöhempi, kuin Klazun vastaus tai tämä editointi ! Hyvin ennakoitu.
Last edited by Puupenni - Wooden Penny on Mon Aug 07, 2006 9:34 am, edited 2 times in total.
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Puupenni - Wooden Penny wrote:PS. mistähän löytyisi ohjeet, miten tehdään linkki ja lisätään noita lipun kuvia?
Testialueella voi kokeilla monenlaista. Ja hyvä keino oppia on katsoa miten muut tekevät sen. Nappaat jonkun viestin lainaukseen ja preview-toiminnolla katselet ja kokeilet miten viestissä olevat tagit vaikuttavat ulkoasuun. :idea:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
User avatar
Klazu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7683
Joined: Thu Feb 19, 2004 8:34 pm
Location: Vancouver, Canada

Post by Klazu »

Minulta löytyy nyt yhteensä neljän maan sisällä kansallisia osumia. Listaus täällä.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
yb42
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 5
Joined: Sat Oct 14, 2006 12:12 pm
Location: Oulu, Finland

Post by yb42 »

Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”