Vindplaatsnotatie

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderator: BaliBennie

Re: Vindplaatsnotatie

Postby mrfeanfan » Sun Oct 16, 2011 11:48 pm

:mrgreen: ik heb nu op mijn htc telefoon een nieuwe abs en deze rekent de plaats plus postcode uit
de postcodes die ik kon controleren kloppen tot nu toe zeer goed, Heerlijke toevoeging dus ...
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master

Postby R/J » Mon Oct 17, 2011 10:52 am

(Dit topic lijkt redelijk in de buurt van mijn vraag te liggen.)

Is er (bij voorkeur) online een kaart te vinden van de grenzen van deelgemeente (in mijn geval Sint-Truiden).

Ik dacht eerst dat ik het biljet heb gekregen in Sint-Truiden, tegen Ordingen aan, maar nu heb ik ergens gezien dat het juist Ordingen, tegen Sint-Truiden aan moet zijn. Is dit ergens te controleren?
N.I.G. stats, no longer updated and will disappear at some (not too distant) point in time.

My EBTST stats.
R/J
Euro-Master
Euro-Master

Postby googlejaps » Mon Oct 17, 2011 11:55 am

Dit lijkt mij niet echt mogelijk. De grenzen van deelgemeenten zijn niet vastgelegd. Net zoals je in Nederland niet precies weet waar de grens tussen Vessem en Wintelre ligt. Voor een duidelijke grens tussen twee gemeenten gebruik ik meestal OpenStreetMap. Mogelijk dat er nog ergens een kaart is van voor 1971, toen Ordingen een zelfstandige gemeente was. Daar moet de grens waarneembaar zijn.
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Postby yli » Mon Oct 17, 2011 7:25 pm

googlejaps wrote:Dit lijkt mij niet echt mogelijk. De grenzen van deelgemeenten zijn niet vastgelegd.

Volgens mij zijn die grenzen juist wel vast gelegd. In het voorbeeld van Ordingen (gem. Tongeren) is op viamichelin goed te zien hoe de deelgemeente grens loopt.

Uiteraard moet je dan wel precies weten waar je het biljet hebt ontvangen (bijv. straat + huisnummer).

In het geval van Vessem en Wintelre voldoet viamichelin ook..... echter weer niet in alle gevallen. Bijvoorbeeld de grens van Oud-Empel en Empel (gem. 's-Hertogenbosch) zijn niet te zien.
EBTST 01.10.2012 | NIG stats 27.03.2011 | YLI stats 19.08.2012
2012 stats: notes :flag-be: 55% :flag-nl: 34% :flag-fr: 10% :flag-de: 1% Tilburg 5%. Municipalities visited : :flag-be: 98 :flag-nl: 82 :flag-fr: 81 :flag-de: 1
yli
Euro-Master
Euro-Master

Postby R/J » Tue Oct 18, 2011 10:16 am

yli wrote:
googlejaps wrote:Dit lijkt mij niet echt mogelijk. De grenzen van deelgemeenten zijn niet vastgelegd.

Volgens mij zijn die grenzen juist wel vast gelegd. In het voorbeeld van Ordingen (gem. Tongeren) is op viamichelin goed te zien hoe de deelgemeente grens loopt.

Uiteraard moet je dan wel precies weten waar je het biljet hebt ontvangen (bijv. straat + huisnummer).

In het geval van Vessem en Wintelre voldoet viamichelin ook..... echter weer niet in alle gevallen. Bijvoorbeeld de grens van Oud-Empel en Empel (gem. 's-Hertogenbosch) zijn niet te zien.

Dank yli.

Het moet Sint-Truiden zijn. Zo'n 100-150 meter verderop begint Ordingen pas.
N.I.G. stats, no longer updated and will disappear at some (not too distant) point in time.

My EBTST stats.
R/J
Euro-Master
Euro-Master

Re: E-drukker

Postby Henk Draijer » Wed May 09, 2012 1:59 pm

Henk Draijer wrote:Net bij Albert Heijn mijn eerste :note-5: E009/F0004 gekregen, biljet is splinternieuw.

Ik heb bovenstaande UNC biljet kunnen ruilen met een verzamelaar uit Griekenland. :lol:
Hij stuurde mij dit biljet uit Thessaloniki. :D :wink:
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master

Postby bren_nmgn » Wed May 09, 2012 6:17 pm

Henk, sorry, maareh.....
Jij hebt naar mijn mening dit biljet ontvangen in NL, niet in GR......
what doesn't kill you makes you stronger.....

Join the EBT team on What Pulse

My stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/bren_nmgn/

feel free to add: facebook

MY PROFILE
bren_nmgn
Forum Moderator
Forum Moderator

Postby Henk Draijer » Wed May 09, 2012 7:37 pm

bren_nmgn wrote:Henk, sorry, maareh.....

Het biljet is mij toegestuurd vanuit Griekenland in een envelop met Griekse postzegels, voor mij is dat biljet Grieks genoeg.

Bij EuroBillJoker komen alleen de biljetnummers uit 't buitenland niet de biljetten,
toen ik het door mij gewonnen Spaanse biljet invoerde had ik ook mijn bedenkingen,
maar heb hem toch ingevoerd, met de mededeling dat het een gewonnen biljet betrof.
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master

Postby bren_nmgn » Wed May 09, 2012 7:59 pm

Henk Draijer wrote:
bren_nmgn wrote:Henk, sorry, maareh.....

Het biljet is mij toegestuurd vanuit Griekenland in een envellop met Griekse postzegels, voor mij is dat biljet Grieks genoeg.

Bij EuroBillJoker komen alleen de biljetnummers uit 't buitenland niet de biljetten,
toen ik het door mij gewonnen Spaanse biljet invoerde had ik ook mijn bedenkingen,
maar heb hem toch ingevoerd, met de mededeling dat het een gewonnen biljet betrof.

Dat vind ik een beetje appels met peren vergelijken, sorry.
Een serienummer gewonnen met EBJ is van een biljet dat je NIET in handen hebt gehad, en bovengenoemd biljet duidelijk WEL.
Ik denk dat de regels in deze duidelijk genoeg zijn, je dient een biljet in te voeren onder de locatie waar je het biljet in handen krijgt.
Naar mijn mening had je het biljet dus ook in horen voeren onder je woonplaats, met bijv in het commentaar vermeld dat het biljet ontvangen is vanuit Griekenland.

MY PROFILE
bren_nmgn
Forum Moderator
Forum Moderator

Postby Elmo » Wed May 09, 2012 8:43 pm

Ik moet in dezen Henk Draijer toch groot gelijk geven, precies om de reden die hij aandraagt. Het is 100% duidelijk dat het biljet uit Griekenland komt, dus juist om der wille van de accuratesse hoort het biljet onder Thessaloniki te worden ingevoerd. Het is hetzelfde als familie/vrienden van vakantie terugkomen en tegen je zeggen dat ze biljetten uit één of ander raar vakantieoord hebben ontvangen. Dan voer je ze natuurlijk ook onder dat rare vakantieoord in, en niet onder Nijmegen, waar jij ze voor het eerst onder ogen krijgt, want dat zou niet nauwkeurig zijn. En stel nu dat Henk en de Griek in volledig onbewoond gebied hadden afgesproken? Had henk dan als locatie 'In the middle of bumblefucking nowhere' moeten gebruiken, terwijl hij 100% zeker wist dat het biljet uit Thessaloniki kwam?

En als ik met jouw stelregel even doordenk kan ik makkelijk uit alle piepkleine dorpjes biljetten krijgen. Ik trommel gewoon veel familie, vrienden, kennissen en collega's op, laat ze eerst geld opnemen, en neem ze dan mee in een touringcarbus om in ieder dorpje met drie of vier huisjes te stoppen en dan één biljet te ruilen. Volgens jouw stelregel moet ik dat biljet dus onder één of ander gehucht invoeren, terwijl ik 100% zeker weet dat die biljetten uit één en dezelfde ATM uit de grote stad komen. En reken maar dat ik dan tot 'location faker' gebombardeerd word! :wink:
"Democracy is two wolves and one sheep who vote on what they are going to have for dinner." - Benjamin Franklin
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Postby bren_nmgn » Wed May 09, 2012 8:56 pm

Nogmaals: NAAR MIJN MENING (even capslock om aan te geven dat het hier mijn mening betreft :P), dien je een biljet in te voeren onder de locatie waar je het biljet zelf in handen krijgt, ook als dat in jouw mooie bewoording: 'In the middle of bumblefucking nowhere' is. (chapeau voor je vindingrijkheid overigens!)
Om dan maar meteen te staten dat je met de familie in een touringcar moet gaan zitten gaat mij een beetje ver, maar allez....
In jullie optiek ben ik dus aan het locatie-faken als ik een biljet uit mijn dochters portemonnee invoer, onder de locatie WAAR IK DAT BILJET DAADWERKELIJK IN HANDEN KRIJG.
Het zal wel aan mij liggen, maar mijn inziens is dat de enige juiste en meest correcte manier van invoeren, ook al weet ik 100% zeker dat zij het desbetreffende biljet in Utrecht gepind heeft.
Mijns inziens gaat het er toch om waar IK het biljet in handen krijg?

MY PROFILE
bren_nmgn
Forum Moderator
Forum Moderator

Postby Fons » Wed May 09, 2012 10:16 pm

Mijn mening in het kort is het volgende:

- Een biljet dat je thuis ontvangt per post voer je in onder je eigen woonplaats. (Een D/L biljet voer je toch ook niet in onder :flag-fi: Vantaa, terwijl je zeker weet dat het biljet daar in de drukkerij gemaakt is).

- Een biljet dat je van een familielid invoert (en dus niet in jouw bezit is) voer je in onder de plaats waar diegene het heeft ontvangen.
Last edited by Fons on Wed May 09, 2012 10:29 pm, edited 1 time in total.
Fons
Euro-Master
Euro-Master

Postby Elmo » Wed May 09, 2012 11:15 pm

Mijn voorbeeld van de touringcar was ook een extreem voorbeeld! :wink:

Mijn eerdere post kwam wat stellig over, maar ik heb hier gewoon een heel duidelijke mening over. Ik vind dat de reis van een biljet zo nauwkeurig mogelijk moet worden getraceerd, en als ik 100% zeker weet dat het biljet uit een bepaalde plaats komt dan zal ik het onder die plaats invoeren, ook al ontvang ik het in Leiden, of soms zelfs helemaal niet. Mijn ouders helpen mij bijvoorbeeld door in een boekje hun ontvangen biljetten op te schrijven, met daarbij keurig de bron vermeld. Ook op vakantie doen ze dit, en dat heeft mij veel stippen opgeleverd in vooral Frankrijk, Spanje en Italië (en dit najaar mogelijk ook Griekenland en een heel stuk voormailg Joegoslavië...). Ook al heb ik sommige van die biljetten niet gezien, ik weet 100% zeker dat ze in bepaalde plaatsen zijn geweest, en mijn doel is om zo nauwkeurig mogelijk de biljetten te volgen. :wink:

Of je biljetten van je dochter onder Utrecht of Nijmegen invoert maakt nog niet zoveel uit, maar het wordt naar mijn mening een ander verhaal als ze van vakantie terugkomt en tegen je zegt: "Ma, ik heb biljetten voor je meegenomen uit Gran Canaria/de Azoren/Guadeloupe/Martinique/Frans Guyana/Saint-Pierre-et-Miquelon/Mayotte/Réunion/Saint-Martin/Saint-Bartélémy/Station Dumont d'Urville/Aboa/Concordia-station/Neumayer-station/Prinses Elisabethbasis/nog een ander onderzoeksstation op Antarctica dat van een euroland is/... (Bren: je moet je dochter net zo gek zien te krijgen als ik mijn ouders heb gekregen! :P)

Mijn beleid is overigens als volgt:

Een biljet dat ik van iemand ontvang voer ik in op de plaats waar ik het ontvang, tenzij diegene erbij vertelt waar hij/zij het biljet heeft gekregen, dan wordt het namelijk die plaats. En als ik een biljet per post ontvang voer ik het in onder de plaats waar het biljet vandaan komt, en juist niet onder mijn eigen woonplaats, juist om der wille van die vermaledijde accuratesse! :wink:

Scripsi (ik heb geschreven)

Elmo (die nu op een locatie verblijft die zeer schaars is aan E-vijfjes... om maar weer een beetje on-topic te komen...)
"Democracy is two wolves and one sheep who vote on what they are going to have for dinner." - Benjamin Franklin
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Postby bren_nmgn » Sun May 13, 2012 1:49 am

Fons wrote:Mijn mening in het kort is het volgende:

- Een biljet dat je thuis ontvangt per post voer je in onder je eigen woonplaats. (Een D/L biljet voer je toch ook niet in onder :flag-fi: Vantaa, terwijl je zeker weet dat het biljet daar in de drukkerij gemaakt is).

- Een biljet dat je van een familielid invoert (en dus niet in jouw bezit is) voer je in onder de plaats waar diegene het heeft ontvangen.

dank je wel voor backing me up Fons. ;)

anyway,

@Elmo
&
@Henk Draijer:

Ik heb de hele situatie even voorgelegd aan Avij, en hier dan zijn mening, met zijn permissie ge-qoute:

[00:56:22] <bren_nmgn> If I receive a note in an envelop, by mail..... which location do I use, the location where the note was sent from, or the location where I myself get the note in my hands?
[00:57:02] <avij> I'd use the location where I got the note in my hands
[00:57:15] <bren_nmgn> thank you avij
[00:57:22] <bren_nmgn> just what I said
[00:57:34] <bren_nmgn> you just confirmed my opinion
[00:58:01] <bren_nmgn> there was quite a discussion on the dutch forum
[00:58:43] <avij> if I received a note from China and used China as the location, I'd get a dot on my map even though I've never been to China. that'd look odd.
[00:59:03] <avij> some might even call that faking
[00:59:19] <bren_nmgn> thank you, thank you!
[00:59:46] <bren_nmgn> I got only one user to agree with me, which was Fons
[01:00:12] <bren_nmgn> the rest didn't want to get their asses burned I guess....
[01:05:39] <bren_nmgn> I actually said, I would enter the note in my hometown,where I got it, using the comment to state that it came from Greece
[01:05:53] <avij> that'd be perfect
[01:06:20] <avij> ^ you can quote that
[01:07:08] <bren_nmgn> thank you for sharing my opinion though, I felt a littlebit like a schoolteacher.... hahahha

Voor degene die de Engelse taal niet machtig zijn:

GOOGLE TRANSLATE!

;)

MY PROFILE
bren_nmgn
Forum Moderator
Forum Moderator

Postby boozebelly » Sun May 13, 2012 1:30 pm

Ik krijg ook wel eens biljetten van mijn vriendin of van mijn ouders en ze vermelden er altijd kraakhelder bij waar de biljetten vandaan komen en onder die plaats voer ik ze dan ook gewoon in.
Zo heeft mijn vriendin eens van vakantie in Bulgarije speciaal een aantal biljetten voor mij geregeld op het vliegveld van Burgas en die thuis aan mij gegeven om zo een mooie dot erbij te halen. Hetzelfde heeft ze gedaan vanuit Egypte toen ze daar met d'r moeder op vakantie was. In deze gevallen is de bron (mijn vriendin dus) voor mij 100% betrouwbaar dus ik zie niet in waarom ik de biljetten niet onder die plaatsen kan invoeren, zelfs al heb ik ze daar zelf niet bemachtigd.
Deze maand gaan mijn ouders bijvoorbeeld ook een dagje naar Antwerpen en mijn vader heeft al gezegd een aantal biljetten mee te zullen nemen voor mij om in te voeren, die voer ik dan ook gewoon onder Antwerpen in. In feite helpen ze mij gewoon een beetje met mijn hobby.

Maarrr... als mijn vriendin of wie dan ook eens met een biljet komt waarvan ze niet exact de afkomst weten, dan voer ik dat biljet wel in onder de plaats waar IK hem heb ontvangen. Dus als er geen 100% duidelijkheid is over de afkomst dan kies ik voor die zekerheid en ga ik niet lopen gokken.
boozebelly
Euro-Regular
Euro-Regular

PreviousNext

Return to Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)