Kreikan lähtö eurosta

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderator: SipuliSopuli

Kreikan lähtö eurosta

Postby q098 » Wed May 23, 2012 9:42 pm

Saamme päivittäin lukea uutisista, että Kreikan lähtö Eurosta on päivä päivältä varmempaa. Olen itse ajatellut ikäänkuin varmuuden vuoksi pistää sivuun hyväkuntoisia Y -seteleitä. Toistaiseksi tulos on ollut varsin laihaa ja minulla on sivussa yksi hyväkuntoinen kymppi. Asiaa mietittyäni olen siinä käsityksessä, että :flag-gr: :note-10: saattaa omata vielä nimellisarvoaan merkittävästi korkeamman arvon numismaattisessa mielessä.

Tuskin nyt mitään :note-50: arvoa, mutta hyvin nopeaan 12 - 18 € saattaa alla hyvinkin realistinen arvo hyväkuntoiselle :flag-gr: :note-10:
q098
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Re: Kreikan lähtö eurosta

Postby 1971o » Thu May 24, 2012 11:47 pm

Y-seteleitä on painettu varsin paljon, tarvinnee muutamankin vuoden kärsivällisyyden että niiden arvo nousee :)
1971o
Euro-Regular
Euro-Regular

Postby Sport-Mass » Fri May 25, 2012 12:16 pm

q098 wrote:Saam
Asiaa mietittyäni olen siinä käsityksessä, että :flag-gr: :note-10: saattaa omata vielä nimellisarvoaan merkittävästi korkeamman arvon numismaattisessa mielessä. Tuskin nyt mitään :note-50: arvoa, mutta hyvin nopeaan 12 - 18 € saattaa alla hyvinkin realistinen arvo hyväkuntoiselle :flag-gr: :note-10:

Kreikkalaisia kymppejä on täällä niin paljon liikenteessä, että en jaksa uskoa niiden numismaattisen arvon nousuun vielä moneen vuoteen. Äskenkin kirjasin parisenkymmentä uutta kymppiä ja kiertoon saavat luvan mennä :).
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master

Postby Aatos99 » Fri May 25, 2012 1:28 pm

Ja minä olen suuntaamassa maanantaina Kreikkaan,ensimmäistä kertaa EBT-urani aikana.. :D Sieltä ehtii vielä muutaman Y-kympin metsästää mukaansa ja samalla saada sieltäkin vielä seteleitä,ennen kuin euron käyttö siellä loppuu.. En minä toki niitä minnekään jemmaan pistä,levitän vain osumien toivossa pääkaupunkiseudulle.. :)
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
Aatos99
Euro-Master
Euro-Master

Postby Annie_in_exile » Sun May 27, 2012 10:21 am

Henk.koht. olen sitä mieltä, että voitais järjestää joku extra-extra-talvimiitti Kreikassa. Paitti että kun jollekin paikkakunnalle tulis joku isompi träkkerikertymä, niin sieltähän loppuis pankeista käteinen alta aikayksikön. :lol:
Annie_in_exile
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Postby avij » Sun May 27, 2012 12:52 pm

Kannatan edellistä ehdotusta. Ellei muuta, niin pidetään siellä ns. Finnish style meeting, eli päätetään ajankohta ja varataan pöytä jostakin ravintolasta illanviettoa varten. Kuljetukset ja muu aktiviteetti sitten omien mieltymysten mukaan. Tietty olisi kiva jos joku paikallinenkin osallistuisi järjestelyihin.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
EBT Tech WG leader
avij
Forum Moderator
Forum Moderator

Postby q098 » Sun May 27, 2012 8:38 pm

Kannatan miittiä. Nostetaan samalla paikalliset automaatit tyhjiksi :D
q098
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Postby Annie_in_exile » Sun May 27, 2012 10:14 pm

Noni. Koskas lähetään ja minne?
Annie_in_exile
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Return to Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)