Duitse users

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
User avatar
dave1980
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 104
Joined: Wed Dec 18, 2002 1:42 pm
Location: Tielen (Belgium)

Duitse users

Post by dave1980 »

Ik merk dat er vandaag enorm veel duitse users zich hebben geregistreerd. Is hier een bepaalde reden voor? Natuurlijk is dit positief voor EBT, maar het hadden er van mij ook een paar van zuiderse landen mogen zijn. Immers veel grieken, italianen en spanjaarden vinden we hier niet terug. Waarom trouwens niet? Zijn deze landen minder betrokken bij Europa? hebben ze een afkeer van de Euro? of zijn ze liever lui dan moe en verkiezen ze liever alles rustig aan te doen met dat zonnig weertje aan de Middellandse Zee? :lol: (ik wil niet beledigend overkomen)

Ik had van iemand wel eens graag uitleg verkregen i.v.m. die opmerkelijke verschillen tussen Europeanen. De euro ging de europeanen dichter bij elkaar brengen, maar is dit werkelijk zo?
User avatar
FT/Luny!
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 12
Joined: Thu Dec 12, 2002 9:24 pm
Location: Alsemberg (near Brussels)

Post by FT/Luny! »

Zou het niet mogelijk zijn dat er in die landen gewoon minder internet-aansluitingen zijn, waardoor er gewoon minder mensen zijn die aan dit spelletje kunnen meedoen?
Fure olim, satis consuetum facimus
User avatar
dave1980
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 104
Joined: Wed Dec 18, 2002 1:42 pm
Location: Tielen (Belgium)

Post by dave1980 »

ik denk niet dat er in Spanje en zeker in Italië minder internetaansluitingen zijn. Ik weet niet of je Tiscali kent, maar dit is een Italiaans (sardinië) aanbieder van internetaansluiting die in België de concurrentie wil aangaan met andere Belgische internetaanbieders. Of TIscali ook in Nederland actief is, weet ik niet.
Maar het is natuurlijk een interessante vraag. Weet er iemand of er in Zuiderse landen minder internetaansluitigen (noodzakelijk voor EBT) zijn dan in de meer noorderlijk gelegen landen?
Er moet ergens een verklaring zijn waarom juist zuiderse landen weinig aanwezig zijn op deze site
User avatar
Skylimit
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 985
Joined: Mon Aug 05, 2002 3:33 pm
Location: Belgium, Izegem
Contact:

Post by Skylimit »

Van Scandinaviërs wisten we al dat ze voortrekkers zijn mbt nieuwe technologie, dus het aantal Finnen mag niet verbazen.

Van de Italianen weten we dat ze bij de introductie van de Euro absoluut niet klaar waren, met veel Euro-afkeer tot gevolg.

Wat Spanje en Griekenland betreft gok ik toch op het aantal internet aansluitingen (zonder over cijfers te beschikken) Bovendien lijkt EBT mij niet iets voor tijdens de siesta :wink:
Time is on our side ...
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Post by Elmo »

Skylimit wrote: Wat Spanje en Griekenland betreft gok ik toch op het aantal internet aansluitingen (zonder over cijfers te beschikken) Bovendien lijkt EBT mij niet iets voor tijdens de siesta :wink:
Maar dan zou je in Portugal ook zoiets moeten verwachten, maar Portugal is juist een actief EBT-land (het komt in de lijst Top Landen (# biljetten) steeds dichter bij Frankrijk, ik denk zelfs dat het Frankrijk zal passeren :!: ). Ik denk dan dat EBT in Spanje en Griekenland minder bekend is (hoewel dat in Spanje een beetje lijkt te veranderen...).
User avatar
FT/Luny!
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 12
Joined: Thu Dec 12, 2002 9:24 pm
Location: Alsemberg (near Brussels)

Post by FT/Luny! »

Misschien moeten we ons eens afvragen hoe mensen op deze site terecht kwamen...
Fure olim, satis consuetum facimus
User avatar
Tiger
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1072
Joined: Wed May 29, 2002 4:18 pm
Location: Heverlee, at 100m from Leuven, Belgium
Contact:

Post by Tiger »

http://www.stern.de/computer-technik/in ... 6&nv=hp_rt

Dat is volgens het Duitstalige forum het artikel.
Tiger : Dutch, English, French, German
Little Spanish and Italian
Trying Finnish and Japanese :)
wouter
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 525
Joined: Tue May 14, 2002 12:23 pm
Location: Meppel, Drenthe, NL

Post by wouter »

FT/Luny! wrote:Misschien moeten we ons eens afvragen hoe mensen op deze site terecht kwamen...
Leuk idee. misschien kan er even iemand een poll maken met deze vraag (in het engels) ik was zelf net bezig toen door een error op een andere pagina ermee ophield :cry: en heb ff geen zin meer om ermee te klooien maar ik heb wel wat suggesties

Hoe ben je op deze stie terchtgekomen?
- Na een artiklel in een krant tijdschrift
- na een artikel / link op internet
- via de Signature van iemand op een forum/mailtje
- Via vrienden bekenden
- Ik trof de url aan op een bankbiljet
- ik zocht een tracking site
- just surfed on in.
The Force is like Duck-tape, it has a dark side, a light side and it holds the universe together.
User avatar
emmem
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 974
Joined: Sat Feb 23, 2002 2:02 pm
Location: Brussels
Contact:

Post by emmem »

wouter wrote:
FT/Luny! wrote:Misschien moeten we ons eens afvragen hoe mensen op deze site terecht kwamen...
Leuk idee. misschien kan er even iemand een poll maken met deze vraag (in het engels) ik was zelf net bezig toen door een error op een andere pagina ermee ophield :cry: en heb ff geen zin meer om ermee te klooien maar ik heb wel wat suggesties

Hoe ben je op deze stie terchtgekomen?
- Na een artiklel in een krant tijdschrift
- na een artikel / link op internet
- via de Signature van iemand op een forum/mailtje
- Via vrienden bekenden
- Ik trof de url aan op een bankbiljet
- ik zocht een tracking site
- just surfed on in.
U vraagt, wij draaien.

Ik heb de vertaling in Eurobilltracker Users gepost, omdat het de bedoeling is om meer over de gebruikers te weten te komen. Ook de volgorde der mogelijkheden ietsje aangepast (op gevoel).

Ik meen me ook te herinneren dat EBT ooit op een franstalige TV-zender vermeld werd. Vandaar de extra optie. En voor de zekerheid ook maar een optie andere toegevoegd. Je weet maar nooit. 8)
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”