Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

LeonB
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 12
Joined: Tue Jun 01, 2010 1:16 pm

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by LeonB »

Ach ja, je moet er iets voor over hebben om weinig te betalen voor je bankzaken. Zag vorig jaar in Frankrijk (toen ik daar nog woonde) een reportage op het nieuws over de kosten van bankzaken in EU-landen. Nederland kwam als goedkoopste uit de bus van al die landen, ik begrijp nu ook waarom :roll:
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by googlejaps »

Vandaag een bezoekje gebracht aan De Nederlandsche Bank in Amsterdam. Hoewel je voor iedere transactie een heel uitgebreid formulier moet invullen, vind ik het toch een vriendelijke bank. Ik heb dit biljet wat ik in april al heb ingevoerd als beschadigd biljet, ingewisseld voor dit gloednieuwe biljet. Zeker is nu dus dat het eerste biljet over een paar dagen (weken?) definitief vernietigd is, het was natuurlijk al dood omdat er zo'n 25% van het biljet ontbrak.

Ook heb ik nog 250 euro gewisseld voor nieuwe :note-5:, maar die moet ik nog invoeren.

Misschien dat ik volgende week nog een keer ga met wat meer geld dat gewisseld moet worden in :note-5:
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Fons »

Wat voor een soort formulieren moeten er ingevuld worden? Wat moeten ze allemaal van je weten?
User avatar
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3228
Joined: Thu Sep 11, 2008 9:12 pm
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by googlejaps »

Fons wrote:Wat voor een soort formulieren moeten er ingevuld worden? Wat moeten ze allemaal van je weten?
Je moet twee kolommen invullen: een met biljetten die je geeft, en een met biljetten die je terug wil krijgen. Daarnaast je volledige NAW gegevens.

Het formulier voor beschadigde biljetten is vergelijkbaar. Hier staat moet je echter ook nog je bank en bankrekeningnummer invullen. Ik was mede daardoor verbaasd dat ik mijn beschadigde biljet contant gewisseld kreeg. Verder moet je hier invullen hoe het komt dat je biljet beschadigd is geraakt. Ik wist dat niet, dus heb ik "onbekend" ingevuld, dat werd gewoon geaccepteerd.

Beide formulieren hebben verder nog 3 a 4 puntjes waarin je verschillende dingen verklaart. o.a. dat je de biljetten niet door een onwettige manier hebt verkregen, en dat je de beschadigde biljetten niet opzettelijk hebt beschadigd. Deze punten verklaar je eenvoudig door je handtekening te plaatsen.
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by groentje »

Ik heb het nog niet geprobeerd bij de NBB in Brussel om een beschadigd biljet in te wisselen, maar gewoon biljetten ruilen is geen enkel probleem. Je geeft je ID-kaart af, je krijgt een carbonformulier (zo een doordrukgeval in drievoud) dat je moet ondertekenen, en klaas is, ehum, Kees.
User avatar
maarsy
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4270
Joined: Tue Mar 17, 2009 11:18 pm
Location: merchtem

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by maarsy »

groentje wrote: je krijgt een carbonformulier (zo een doordrukgeval in drievoud) dat je moet ondertekenen, en klaas is, ehum, Kees.
dit doen ze al enkele maanden niet meer , gewoon 2 papieren waar ze er een van moeten terug hebben als het getekend is ( ik had de laatste keer in antwerpen al gemerkt dat hun printers problemen hadden met het carbonpapier )
User avatar
groentje
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2890
Joined: Wed Sep 17, 2003 6:47 pm
Location: Brussels Capital Region, Belgium

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by groentje »

Het is inderdaad al enkele maanden terug, maar dat dat carbonpapier soms wat opstropte in de printer, heb ik ook mogen merken :mrgreen:
NBE322
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 33
Joined: Sun Nov 13, 2011 2:34 am

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by NBE322 »

Hoe zijn jullie recente ervaringen met ABN Amro?

Wie heeft hier allemaal al waarschuwingen gehad voor te veel stortingen, en op hoeveel stortingen per week/maand zat je toen?

Ik doe de laatste tijd steeds vaker storten en voor steeds grotere bedragen, en ik ben benieuwd wanneer dat het te veel wordt voor ABN Amro (ik wil geen problemen). Ik ben ook nog student waardoor het misschien meer opvalt als je vaak grote bedragen stort.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Fons »

Ik heb nog geen problemen gehad met ABN Amro. Enkel de vraag waarvoor mijn stortingen waren. Maar omdat het geen zakelijke stortingen zijn en ik ook geen personeel bezet houd was het goed.
User avatar
GZ1000
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 119
Joined: Sun Jan 22, 2012 10:49 pm
Location: Doetinchem, Holland.

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by GZ1000 »

Ik heb een tijdje geleden een gesprek gehad met De ABN Amro hier. Toen heb ik gelijk even gevraagd of het een probleem is dat ik eigenlijk elke dag best wel wat opneem en de volgende dag weer stort. Het zou geen probleem zijn omdat ik geen zakelijke klant ben, maar student.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by MDeen »

Zojuist een telefoontje van de ABN gekregen. Of ik genegen was een afspraak te maken over de transacties op mijn rekening.
Na een beetje doorvragen blijkt het dus iig over het storten te zijn. En dat doe ik helemaal niet meer zo vaak! Als het tegenwoordig een of twee keer per week is dan is het veel. Wel verschuif ik dan het geld naar mijn Rabo rekening.

Volgende week dinsdag een gesprekje. Ben benieuwd
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by MM8_NL »

MDeen wrote:Zojuist een telefoontje van de ABN gekregen. Of ik genegen was een afspraak te maken over de transacties op mijn rekening.
Na een beetje doorvragen blijkt het dus iig over het storten te zijn. En dat doe ik helemaal niet meer zo vaak! Als het tegenwoordig een of twee keer per week is dan is het veel. Wel verschuif ik dan het geld naar mijn Rabo rekening.

Volgende week dinsdag een gesprekje. Ben benieuwd
Wij ook. :wink:
User avatar
GZ1000
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 119
Joined: Sun Jan 22, 2012 10:49 pm
Location: Doetinchem, Holland.

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by GZ1000 »

MDeen wrote:Zojuist een telefoontje van de ABN gekregen. Of ik genegen was een afspraak te maken over de transacties op mijn rekening.
Na een beetje doorvragen blijkt het dus iig over het storten te zijn. En dat doe ik helemaal niet meer zo vaak! Als het tegenwoordig een of twee keer per week is dan is het veel. Wel verschuif ik dan het geld naar mijn Rabo rekening.

Volgende week dinsdag een gesprekje. Ben benieuwd
Dat had ik dus een paar weekjes terug al.
Ik verwacht iets met betalen voor storten en zulks in de nabije toekomst...
User avatar
Henk_2006
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 9466
Joined: Sat Feb 16, 2008 9:41 pm

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Henk_2006 »

MDeen wrote:Zojuist een telefoontje van de ABN gekregen. Of ik genegen was een afspraak te maken over de transacties op mijn rekening.
Na een beetje doorvragen blijkt het dus iig over het storten te zijn. En dat doe ik helemaal niet meer zo vaak! Als het tegenwoordig een of twee keer per week is dan is het veel. Wel verschuif ik dan het geld naar mijn Rabo rekening.

Volgende week dinsdag een gesprekje. Ben benieuwd
Hoe is het gesprekje afgelopen?
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by MDeen »

Het is uitgesteld naar volgende week woensdag.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”