Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Post Reply
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by MM8_NL »

De afgelopen twee maanden genoeg ellende meegemaakt bij onze banken, die totaal niet EBT-vriendelijk blijken te zijn. Zijn er nog banken die geen problemen maken? Storten en opnemen zonder problemen?

Hier twee die de hoofdprijs niet verdienen.

Rabo Waterland en omstreken: Eenzijdig opzeggen van de rekening door de bank vanwege oneigenlijk gebruik van de door hun aangeboden faciliteiten. Allereerst verdacht van witwassen, dit is later niet bevestigd kunnen worden door de bank. Later over een andere boeg gegooid dat ik te duur zou zijn voor de bank en hun personeel te veel laat doen. :lol:

Fortis: Waarschuwing ontvangen dat ik niet meer onze rekeningen gebruiken mag voor EBT-doeleinden, dit omdat het risico van witwassen aanwezig is (alsof ik dat op deze wijze zou doen?) en hun faciliteiten niet bedoeld zijn voor dit soort zaken.
User avatar
euroloog
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 157
Joined: Sat Jan 17, 2004 3:06 pm
Location: Blerick Nederland

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by euroloog »

MM8_NL wrote:De afgelopen twee maanden genoeg ellende meegemaakt bij onze banken, die totaal niet EBT-vriendelijk blijken te zijn. Zijn er nog banken die geen problemen maken? Storten en opnemen zonder problemen?

Hier twee die de hoofdprijs niet verdienen.

Rabo Waterland en omstreken: Eenzijdig opzeggen van de rekening door de bank vanwege oneigenlijk gebruik van de door hun aangeboden faciliteiten. Allereerst verdacht van witwassen, dit is later niet bevestigd kunnen worden door de bank. Later over een andere boeg gegooid dat ik te duur zou zijn voor de bank en hun personeel te veel laat doen. :lol:

Fortis: Waarschuwing ontvangen dat ik niet meer onze rekeningen gebruiken mag voor EBT-doeleinden, dit omdat het risico van witwassen aanwezig is (alsof ik dat op deze wijze zou doen?) en hun faciliteiten niet bedoeld zijn voor dit soort zaken.
Maar het blijven schuiven met biljetten is toch ook niet leuk! Gewoon die biljetten ingeven die je normaal ook had gekregen! :wink:
Quizmaster
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 682
Joined: Tue Jun 06, 2006 12:14 am
Location: Amsterdam

Post by Quizmaster »

Tsja, Euroloog, iedereen speelt het spelletje op zijn eigen manier. En als je op grote schaal ingeeft zullen je persoonlijke statistieken ook veel relevanter en meer waarheidsgetrouw zijn. Het is wel jammer dat de banken hier zo zurig over doen, want dit is niet alleen slecht voor de invoer van de grote users, het is ook slecht voor de kans op hits voor de kleine users. :wink:
My Profile
-> If you carry notes with you to a distant location, why not use the comment field to tell us (roughly) where they went? <-
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

Daarvoor ben je toch een bank...., om je klanten van dienst te zijn. Wat die klanten er dan verder mee doen is niet van belang, zo lang het maar niet illegaal is.

En het excuus dat personeel te veel doet is erg flauw, negen van de tien keer dat ik een bank binnen kom staan er drie man te springen om mij te helpen. Ze zitten grote delen van de dag spreekwoordelijk voor zich uit te staren en hun spreekwoordelijke neus leeg te eten ;)


Dat vind ik ervan, daar moet je het maar mee doen :P :D


Fons.
User avatar
tinka
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 784
Joined: Tue Aug 05, 2003 1:57 pm
Location: hoboken, antwerpen, belgium

Post by tinka »

zal altijd wel een of ander "probleem" zijn.
Hier bezien je ze raar als je dat probeert te doen.
Nu moet je weten dat ik ook stortingen doe voor de winkel maar de vestiging van de hoofdrekening is ergens anders natuurlijk.
Maak het dan maar mee dat je het hen moeilijk maakt omdat je daar komt storten en kleingeld afhalen WANT zij verdienen er geen geld op omdat de hoofdrekening niet bij hen zit 8O

Eens ze doorhadden dat ik geen andere vestiging van hen had in de buurt zijn ze toch gemilderd maar toch .

alles draait dus om geld verdienen en iemand aant werk zetten om die biljetten elke keer terug op de rekening te zetten is niet wat ze in gedachten hadden.
click me please, im saving points for a IPod
http://www.ipodvoorniks.nl/?page=clicks&ref=7801
ajax_rotterdam
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 960
Joined: Thu Jun 03, 2004 4:49 pm

Post by ajax_rotterdam »

Ik heb juist geen problemen met mijn bank(ABN amro)
Maar ik ga niet elke dag me max. pinnen en weer storten.
mat_64
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 29
Joined: Wed Jun 20, 2007 2:19 am
Location: Den Haag, The Netherlands, Europe
Contact:

Post by mat_64 »

Ik zeg niet dat 't terecht is, maar op zich kan ik 't wel eens zijn met banken die er moeilijk overdoen. Je bent namelijk een groter risico voor ze. Kans op valsmunterij word groter bij iemand die veel biljetten inlevert/stort/betaald, vooral op een druk moment. Controle kan op z'n moment verslappen bij de medewerker.

De beste tips die ik je kan geven is:
Maak de storting van 't opgenomen geld 1 á 2 dagen later.
Varieer met de bedragen die je opneemt.
Stort andere bedragen dan je opneemt. Bij voorkeur met meer dan € 10,- en gebruik ook een klein aantal munten.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

Op een postkantoor (Postbank) in Gorinchem, mag ik niet meer dan 75 biljetten krijgen en maar 1x per dag wisselen. Dat is de enige plek waar ze mijn een beetje tegenhouden.... Verder gaat alles prima.

Maar nog steeds erg jammer dat je in Nederland steeds een pasje moet hebben om te mogen wisselen. In andere landen kan elk iemand een willekeurige bank binnen wandelen en veel geld wisselen...
mat_64
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 29
Joined: Wed Jun 20, 2007 2:19 am
Location: Den Haag, The Netherlands, Europe
Contact:

Post by mat_64 »

Fons wrote:Op een postkantoor (Postbank) in Gorinchem, mag ik niet meer dan 75 biljetten krijgen en maar 1x per dag wisselen. Dat is de enige plek waar ze mijn een beetje tegenhouden.... Verder gaat alles prima.
Die regel van 75 biljetten bij het postkantoor aan de balie is voor je eigen veiligheid. Bij sommige, grotere filialen hebben ze een speciale "advies-"ruimten waar grotere transacties kunnen worden afgehandeld.

Als je echt wilt kun je na opname een of meer grotere biljetten direct invoeren (wap) en dan wissel je die voor nog eens 75 biljetten.
User avatar
aron
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1883
Joined: Sat Aug 28, 2004 11:42 pm
Location: Meeden, Groningen

Post by aron »

Mijn ervaring is dat de frequentie van je kasbezoek per filiaal bepaald hoe bereidwillig men tegen over je staat.
Met andere woorden als ze je te vaak zien neemt de bereidwilligheid af, zeker als men weet waarom je zo vaak komt.
User avatar
Fonzie
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1268
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:16 pm
Location: Stadskanaal, The Netherlands
Contact:

Post by Fonzie »

Ik ben vrijwillig met het excessieve pinnen gestopt, het werd voor mijn accountant allemaal wat onoverzichtelijk en de arme man moest zijn nek uitsteken om de Belastingdienst ervan te overtuigen dat ondergetekende toch een bonafide onderneming runde :roll: :)
Niet meer zo fanatiek als ooit maar is nu al voor het 8ste jaar aan het invoeren... Overigens is een klein deel van mijn biljetten gestempeld met de ebt url
User avatar
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4268
Joined: Thu Apr 18, 2002 3:58 pm
Location: Herentals - Belgium
Contact:

Post by bhoeyb »

De Nederlandse banken zijn zowiezo onvriendelijk voor de combinatie EBT & toerist :evil: :( .
Ik kreeg in België één maal een opmerking van Fortis maar na een uitleg waarin ik EBT heb vermeld, heb ik nooit meer iets vernomen - en hopelijk blijft dat ook zo 8) .
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Post by Crazy Bob »

inderdaad, bij je eigen bank mag je je als Nederlanders al in je handen wrijven dat je geholpen wordt, laat staan bij een andere bank :roll:
wat dat betreft hebben onze Duitse en Belgische vrienden het wat makkelijker...
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Post by vermeer »

Tijdens mijn verblijf in het buitenland eind 2006 ben ik maar bij 1 bank afgewezen en dat de Sparkasse (met de grote S) in Leer (Ostfriesland) verder heb nooit 1 klacht gehoord. Maar ja, als ik steeds bij de balie op de Grote Markt aan kom zetten, dan wordt het haast een verplichting.

Bijvoorbeeld in Hude ging ik eerst naar de Volksbank toe voor 20 keer :note-10:. Omdat de trein nog niet ging, heb ik de getallen genoteerd en vervolgens naar de Sparkasse gegaan om die biljetten plus iets extra om te wisselen in 64 keer :note-5:. En later die dag nog naar Wilhelmshaven gegaan om het daar weer kwijt te raken.

Als banken geld ruiken, doen ze het. Iemand wilde een kapot briefje van :note-20: bij een bank inleveren. De kosten waren 17,50.
snakefire77
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 11
Joined: Thu Dec 27, 2007 11:30 am

Post by snakefire77 »

nou ja persoonlijk vind ik het wat over te top om alles te doen om meer biljetten te krijgen...als ik zo een hit krijg met een massa ingever maakt dat niet echt men dag...kon evengoed geen hit zijn.

De beste hits zijn en blijven die van mensen die het simpel houden...heb je ook veel kans dat er wat extra info bij het biljet staat...bijv. "pakje frit met yoepie saus bij gigantico"...dat soort biljetten maakt je dag.

Heb je er trouwens al eens bij stilgestaan dat je jezelf wel een mooie prooi maakt voor dieven.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”