Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

Mkay
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 197
Joined: Mon Jan 21, 2008 6:39 pm

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Mkay »

Als klant van SNS kun je nu bij GWK Travelex gratis storten op je betaalrekening of spaarrekening.

http://www.gwktravelex.nl/NL/For-Indivi ... -rekening/" onclick="window.open(this.href);return false;
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by mrfeanfan »

Ik ben er van de week achtergekomen dat ABN nu 0.5% kosten in rekening brengt van het gestorte bedrag. Maakt het niet echt leuker om geld te pinnen en te storten
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Mk1992 »

Berichtje in de app van ING. "Aanbod" voor betaalrekening met 25% korting.

Voorwaarde: elke contante geldopname kost je 80 cent.

Met trots wordt vermeld dat je goedkoper uit bent als je minder dan 3x per jaar geld opneemt :roll:
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by MDeen »

Daar gaat het voor sommige mensen echt wel heen hoor, en dat is ook precies wat de banken en volgens mij ook de overheid wil: cashloze samenleving.
Maar voor onze hobby is dit natuurlijk helemaal niks.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Mk1992 »

MDeen wrote: Sun Jul 07, 2019 3:30 pm Daar gaat het voor sommige mensen echt wel heen hoor, en dat is ook precies wat de banken en volgens mij ook de overheid wil: cashloze samenleving.
Maar voor onze hobby is dit natuurlijk helemaal niks.
En voor onze privacy, en afhankelijkheid van een werkend internet.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by HBoZ »

Nog even onder de aandacht brengen. Niet iedereen heeft de voorwaarden van 2020 gelezen :wink: .

Vanaf 1 maart a.s. wordt de storting van geld gesplitst .Tot nu toe kan je 1x munten en meerdere keren papiergeld in 1 storting doen.
Vanaf 1 maart betaal je gelijk voor storten van munten en wel mooi bedragje van 6€ per storting :evil: . Voor papier blijf je gewoon de rest van je jaarlijkse keren houden, afhankelijk van je rekening, zes of vier keer gratis.

Dus nog tijd om je 'koper' te verzilveren voor niks 8)
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by mrfeanfan »

:twisted: twee dagen Amsterdam. Heb mijn vrouw verboden om naar cashloze winkels te gaan.... Die zijn er helaas toch aardig wat (metname eet/drink tentjes)
3513
Euro-Newbie
Euro-Newbie
Posts: 44
Joined: Mon Mar 21, 2016 10:01 pm

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by 3513 »

Stop the war on cash, vandaag gespot in Utrecht (Choorstraat):

Image
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16921
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Henk Draijer »

HBoZ wrote: Wed Feb 19, 2020 1:08 am Vanaf 1 maart betaal je gelijk voor storten van munten en wel mooi bedragje van 6€ per storting :evil:
Dus nog tijd om je 'koper' te verzilveren voor niks 8)
Ik heb het geluk dat ik al mijn munten bij de Zandvoortse Apotheek kan wisselen voor biljetten. :D
Week geleden nog voor € 180,- aan muntjes gewisseld voor biljetten.
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by mrfeanfan »

Mijn rekening bij de ING bank is opgeheven.. gebruikte deze eigenlijk alleen als extra rekening voor EBT en marktplaats. ING bank wou mij blijkbaar niet meer als klant (eerdere verplichting om loon te laten storten geregeerd) De opnames en stortingen gaf ze geen goed gevoel..
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by MM8_NL »

mrfeanfan wrote: Fri May 08, 2020 1:23 pm Mijn rekening bij de ING bank is opgeheven.. gebruikte deze eigenlijk alleen als extra rekening voor EBT en marktplaats. ING bank wou mij blijkbaar niet meer als klant (eerdere verplichting om loon te laten storten geregeerd) De opnames en stortingen gaf ze geen goed gevoel..
Begrijp ik. Zelf blijf ik er nog bij, omdat men redelijk makkelijk bundeltjes van honderd vijfjes online bestellen kan, en nog vier keer per jaar geld gratis storten kan. Alle andere banken willen geld, ook de ABN AMRO valt nu buiten de boot bij mij om te storten.

Zolang ik niet makkelijk naar de Postbank gaan kan moet ik de ING wel aanhouden. Postbank is erg soepel met storten en eventueel bestellen is tot nu toe geen probleem geweest.

Troidos bank ga ik stoppen, wordt nu erg duur per maand voor wat zij biedt. Voordeel is alleen meerdere keren 16 biljetten (Euro 240) bij dezelfde Rabo bank automaat.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Mk1992 »

Nog een paar weken respijt voor het ING-servicepunt in het centrum. 17 juli gaat ie weg en mag ik 20 minuten rijden voor iets van service.
Andere dichtstbijzijnde kantoor ging met een aankondiging van enkele weken al dicht.

Sprak de winkeleigenaar hier en die was er ook klaar mee, kostte veel tijd en opleiding (inmiddels twee systemen versleten), service was er niet vanuit ING (corona) en vergoeding woog niet op tegen permanent twee man in de winkel (kassa én ING).

Voordeel, een stort-Geldmaat wou hij graag hebben. Brengt klanten.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by MM8_NL »

Mk1992 wrote: Mon Jun 22, 2020 12:28 pm Nog een paar weken respijt voor het ING-servicepunt in het centrum. 17 juli gaat ie weg en mag ik 20 minuten rijden voor iets van service.
Andere dichtstbijzijnde kantoor ging met een aankondiging van enkele weken al dicht.

Sprak de winkeleigenaar hier en die was er ook klaar mee, kostte veel tijd en opleiding (inmiddels twee systemen versleten), service was er niet vanuit ING (corona) en vergoeding woog niet op tegen permanent twee man in de winkel (kassa én ING).

Voordeel, een stort-Geldmaat wou hij graag hebben. Brengt klanten.
Er gaan steeds meer dicht. In Volendam een retail van de ABN en een kantoor van de ING. Worden allemaal doorgestuurd naar de filialen in Purmerend.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Elmo »

MM8_NL wrote: Mon Jun 22, 2020 5:32 pmEr gaan steeds meer dicht. In Volendam een retail van de ABN en een kantoor van de ING. Worden allemaal doorgestuurd naar de filialen in Purmerend.
Dus het kantoor is gesloten en er is een opname-stortings-ATM voor in de plaats gekomen? En die nieuwe opname-stortings-ATM heb je al geprobeerd? Toen de kantoren in Oegstgeest en Katwijk hun deuren sloten kwam er in beide gevallen een opname-stortings-ATM met retailfunctie voor in de plaats.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by MM8_NL »

Elmo wrote: Mon Jun 22, 2020 5:52 pm
MM8_NL wrote: Mon Jun 22, 2020 5:32 pmEr gaan steeds meer dicht. In Volendam een retail van de ABN en een kantoor van de ING. Worden allemaal doorgestuurd naar de filialen in Purmerend.
Dus het kantoor is gesloten en er is een opname-stortings-ATM voor in de plaats gekomen? En die nieuwe opname-stortings-ATM heb je al geprobeerd? Toen de kantoren in Oegstgeest en Katwijk hun deuren sloten kwam er in beide gevallen een opname-stortings-ATM met retailfunctie voor in de plaats.
Geen idee, was de moeite nu niet meer om naar Volendam te rijden. Even bij Geldmaat kijken.
SCHOOLSTRAAT 17
1131CK VOLENDAM
ABN AMRO
Seal­bag stor­ten
Nu gesloten Buiten gebruik

Geld op­ne­men en stor­ten

Nu open 07:15 - 23:00

Dus blijkbaar een buitenautomaat in het FC Volendam stadion. Ik ga weer eens kijken maar eerst naar Berlijn
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”