Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by HBoZ »

ING-kantoor Vlissingen sluit definitief
VLISSINGEN - ING Bank sluit het bankkantoor aan de Aagje Dekenstraat definitief. Het enige bankkantoor van ING op Walcheren is voortaan dat aan de Markt in Middelburg.
17-04-20, 16:04

Het Vlissingse kantoor is al dicht vanwege de coronamaatregelen, maar heropent niet meer. De bank geeft het steeds afnemende aantal bezoekers als reden. Bankmedewerkers zijn op te roepen voor beeldgesprekken op tablets en laptops. De bank heeft in heel Zeeland nu nog drie kantoren, naast Middelburg in Terneuzen en Goes, en zeven servicepunten. Op Noord-Beveland en Schouwen-Duiveland heeft de bank helemaal geen vestigingen meer.

Zelfs de atm daar was buitengebruik (voorgoed) :evil: maar geen gemis, schuin tegenover zit de Albert Heijn daar staat ook een ing atm geldmaat.

ABN AMRO-kantoor in Vlissingen gaat dicht
VLISSINGEN - ABN Amro sluit haar kantoor in Vlissingen. Het aantal bezoeken van klanten neemt sterk af door de opkomst van digitaal bankieren, laat de bank weten.

12-04-18, 11:16

Klanten kiezen steeds meer voor nieuwe en moderne manieren om hun bankzaken te regelen. Daardoor loopt het bezoek in de kantoren al jaren sterk terug. Ook in Vlissingen is dat het geval. Inmiddels is het gebruik door klanten van de diensten van het kantoor aan de Coosje Buskenstraat zo sterk afgenomen, dat ABN AMRO heeft besloten op 29 juni 2018 het kantoor te sluiten. De bank laat aan de Coosje Buskenstraat vooralsnog twee geldautomaten voor opnamen en stortingen, en een sealbagautomaat achter.

Klanten van het kantoor Vlissingen kunnen voortaan in Middelburg terecht. Ook zijn daar geldopnamen en stortingen mogelijk. De medewerkers van het kantoor Vlissingen zullen voortaan werken in een van de ABN AMRO-kantoren in de buurt. De huur van het pand wordt opgezegd.

Deze is 2 jaar geleden vertrokken.
Alleen nog maar de Rabobank :o
Op zich niet erg, als straks alles geel gekleurd is, kan iedereen met een abn-ing-rabo rekening daar storten (en opnemen).
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Mk1992 »

Eerst de kantoren rücksichtlos sluiten, en nu dit. Ik ben klaar met de ING.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by eddydevries »

Volgens de lijst van retailmix-automaten zijn een aantal 24 uur/dag bereikbaar, maar toen ik afgelopen weekend naar Tiel en Bergen op Zoom ging waren alle buiten-automaten "wegens veiligheidsredenen (tijdelijk) buiten gebruik". In Roosendaal kon ik ook niet terecht, want het halletje was dicht.
Attachments
20200712_025212.jpg
20200712_025212.jpg (3.93 MiB) Viewed 2730 times
20200712_025158.jpg
20200712_025158.jpg (4.63 MiB) Viewed 2730 times
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
Phinac
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1344
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:49 pm

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Phinac »

Bij de Rabobank in Barneveld geweest om een bedrag op te nemen (bestellen kan namelijk niet meer). Eens gevraagd welke automaat :note-100: of :note-200: geeft. O, dat moet ik even vragen. Nee, meneer; die biljetten worden niet meer gevraagd en wij hebben gekeken wat het meest gevraagd wordt en dat zijn :note-50: , :note-20: en :note-10: . Maar waarom houden jullie dan de bestelservice niet open op de website. Ja, daar is ook geen vraag naar. Nee dat wil ik wil geloven; je maakt het zo moeilijk voor klanten. Vijftien jaar geleden had Rabobank Woudenberg 4 kantoren met 8 geldautomaten; dat is nu 1 kantoor met een automaat buiten en 1 automaat binnen (alleen 's morgens bereikbaar) oppervlakte ongeveer 70km2. Rabobank Barneveld waarin Woudenberg na eerst een fusie met Lunteren verder gefuseerd is heeft ook 4 kantoren en 6 locaties met geldautomaten (in totaal 9) maar een oppervlakte van 220km2. Dus service is gelijk gebleven maar bedieningsgebied is verdrievoudigd.

Voor mij staat de Robabank met stip bovenaan als meest onvriendelijke bank met de slechtste service. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de stortingskosten.

Waarom nemen de banken in Nederland geen voorbeeld aan de Duitse banken?
Phinac
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by luckbox »

Ik weet dat er een korting is voor mensen die maximaal 3x per jaar van geldautomaten gebruik maken. Maar zijn er bij ING plannen om het aantal gratis opnamen ook voor andere klanten te beperken? Ik dacht hier iets over gelezen te hebben, maar ik kan het niet meer terugvinden.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Fons »

eddydevries wrote:maar toen ik afgelopen weekend naar Tiel en Bergen op Zoom ging waren alle buiten-automaten "wegens veiligheidsredenen (tijdelijk) buiten gebruik". In Roosendaal kon ik ook niet terecht, want het halletje was dicht.
In Waalwijk zit deze nu ook buiten. Paar weken geleden deed ie het nog. Het kantoor is wel gesloten
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Mk1992 »

luckbox wrote: Tue Aug 18, 2020 3:40 pm Ik weet dat er een korting is voor mensen die maximaal 3x per jaar van geldautomaten gebruik maken. Maar zijn er bij ING plannen om het aantal gratis opnamen ook voor andere klanten te beperken? Ik dacht hier iets over gelezen te hebben, maar ik kan het niet meer terugvinden.
Voor gratis rekeningen (studenten dus) gaat dit naar max 10x per jaar.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
wilg
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 244
Joined: Thu Oct 10, 2002 10:23 pm
Location: Warmond, Netherlands

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by wilg »

en weer een paar kantoren definitief dicht:

Rabo Sassenheim
ING Sassenheim
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by HBoZ »

Das balen in heel de gemeente Teylingen geen kantoren meer. :?
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by luckbox »

Weer slecht nieuws voor EBT-ers. Op een ING-kantoor heb ik gehoord dat de bank per 1 januari waarschijnlijk stopt met geldbestellingen door particulieren, in maart of april zal het waarschijnlijk ook voor zakelijke klanten niet meer mogelijk zijn om geldbestellingen te doen.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Elmo »

luckbox wrote: Sat Oct 31, 2020 2:48 pm Weer slecht nieuws voor EBT-ers. Op een ING-kantoor heb ik gehoord dat de bank per 1 januari waarschijnlijk stopt met geldbestellingen door particulieren, in maart of april zal het waarschijnlijk ook voor zakelijke klanten niet meer mogelijk zijn om geldbestellingen te doen.
Dit kan ik bevestigen, ik kreeg dit bericht binnen in Mijn ING:
ING wrote: Beste heer <Elmo>
Hierbij brengen we je op de hoogte dat met ingang van 1 januari het niet meer mogelijk is om geldbestellingen te plaatsen en/of op te halen bij een ING kantoor.

Met je betaalpas kun je dagelijks een bedrag tot € 10.000 opnemen. Tot een bedrag van € 1.000 is het mogelijk om te kiezen voor biljetten van € 10, € 20 of € 50. Samen met Geldmaat werken wij er hard aan om ook biljetten van € 5 beschikbaar te stellen.
Aan de :note-5: wordt dus blijkbaar gedacht, maar het lijkt er dus op dat je geen :note-100: en :note-200: meer kunt krijgen in Nederland. :(
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by luckbox »

Met die laatste zin ben ik dan wel weer blij. Hopelijk komen er inderdaad Geldmaten met :note-5: , maar dat zal pas halverwege 2021 zijn. Jammer dat geldbestellingen eerst afgeschaft worden zonder dat er een alternatief is. Vooral het MKB en EBT-ers gaan hier last van krijgen, de grotere bedrijven zullen hun geld toch al bestellen bij een waardetransporteur.
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by mrfeanfan »

luckbox wrote: Sun Nov 01, 2020 6:32 pm Met die laatste zin ben ik dan wel weer blij. Hopelijk komen er inderdaad Geldmaten met :note-5: , maar dat zal pas halverwege 2021 zijn. Jammer dat geldbestellingen eerst afgeschaft worden zonder dat er een alternatief is. Vooral het MKB en EBT-ers gaan hier last van krijgen, de grotere bedrijven zullen hun geld toch al bestellen bij een waardetransporteur.
Ik heb een paar vijfje adressen. Helaas wel kaboutertjes aantal
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland

Post by Mk1992 »

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201112_92770590

Rabobank gaat ongeveer de helft van het aantal filialen sluiten om kosten te besparen. Dat bevestigt een woordvoerder van de bank na berichtgeving van Het Financieele Dagblad. Op dit moment heeft Rabobank 230 filialen open en het plan is om dat terug te brengen naar 100 tot 150. Er staat nog geen termijn voor de sluiting van de vestigingen.
Het is nog niet duidelijk of werknemers hun baan zullen verliezen door deze ontwikkeling. „Het voornemen is om geen extra mensen te ontslaan en medewerkers binnen het bedrijf van werk naar werk te begeleiden”, zegt een woordvoerder. De bank heeft de laatste jaren bijvoorbeeld steeds meer personeel nodig om transacties van klanten te controleren om witwassen tegen te gaan.

In juli werd bekend dat Rabobank meer vestigingen wilde sluiten omdat er steeds minder klanten langskwamen. De bank liet toen weten meer te gaan videobellen en vaker mobiele adviseurs in te zetten. „Vestigingen zijn steeds minder relevant voor direct contact”, aldus Rabobank.




Daar gaan we weer.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”