Verdachte invoer en gebruikers

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
mig4euro
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 10908
Joined: Thu Feb 01, 2007 8:59 pm
Location: Veltem-Beisem

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by mig4euro »

... en toch kan ik hierbij verklappen dat de overgrote meerderheid van biljeten die ik daar uitgeef of terug krijg niet door een andere ebt-er werden ingegeven,
ik vermoed dat het een mij onbekende klant is die daar geregeld een pakje biljetten wisselt !
Mkay
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 197
Joined: Mon Jan 21, 2008 6:39 pm

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by Mkay »

Quickboys en Olskie bolskie hebben samen veel hits. Op zich niet bijzonder, aangezien ze in dezelfde plaats wonen. Wat wel apart is, is deze hit, een internationale hit met weinig dagen tussen 2 plaatsgenoten. Andersom had ik het nog wel geloofd...
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by vermeer »

Ergo heeft mij betrapt, dat ik biljetten invoer zonder de correcte shortcode. Daarom heb ik besloten om vanaf nu bepaalde grote stapels niet meer in te voeren. Kan ik ook eens op tijd naar bed gaan. Zo als ik het nu zie gaan alleen bepaalde 5jes en 50jes ingevoerd worden. Het is voor het eerst sinds mijn begin hier in 2004 dat niet alles ingevoerd gaat worden. Biljetnummers die recent op papier geschreven zijn, zijn verscheurd. Verder zal ik minder naar de ING gaan voor het wisselen en bestellingen. Biljetten buiten Groningen en omgeving zullen nog wel worden ingevoerd; als het tenminste niet te veel is. Vanaf morgen zullen de actieve hits drastisch gereduceerd worden.
User avatar
bren_nmgn
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1686
Joined: Thu Feb 19, 2009 8:16 pm
Location: nijmegen HOLLAND

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by bren_nmgn »

vermeer,

Dit lijkt mij een beetje een overdreven reactie en ik ga er voor nu dan ook maar even gemakshalve vanuit dat je dit gepost hebt 'in the heat of the moment'.

1 van de eenvoudigste methodes om fakers op te sporen is om met regelmaat ingevoerde foute shortcode/serienummer combinaties te bekijken.
Als een behoorlijk groot percentage van deze foute combi's dan steeds maar weer van jouw account afkomen is het niet meer dan logisch dat je een berichtje krijgt van ErGo met daarin een verzoek om uitleg.

Stuur gewoon een PM terug naar ErGo waarin je wat uitleg verschaft ipv jezelf meteen als 'verdacht' aan te merken in dit topic.
what doesn't kill you makes you stronger.....

Join the EBT team on What Pulse

My stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/bren_nmgn/" onclick="window.open(this.href);return false;




feel free to add: facebook

MY PROFILE
Talking Head
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 754
Joined: Mon Apr 30, 2007 10:01 pm
Location: WINGENE BELGIUM

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by Talking Head »

bren_nmgn wrote:vermeer,

Dit lijkt mij een beetje een overdreven reactie en ik ga er voor nu dan ook maar even gemakshalve vanuit dat je dit gepost hebt 'in the heat of the moment'.

1 van de eenvoudigste methodes om fakers op te sporen is om met regelmaat ingevoerde foute shortcode/serienummer combinaties te bekijken.
Als een behoorlijk groot percentage van deze foute combi's dan steeds maar weer van jouw account afkomen is het niet meer dan logisch dat je een berichtje krijgt van ErGo met daarin een verzoek om uitleg.

Stuur gewoon een PM terug naar ErGo waarin je wat uitleg verschaft ipv jezelf meteen als 'verdacht' aan te merken in dit topic.
Zou ik ook doen Vermeer.
Ben vrij zeker dat er bij mij ook heel wat fouten inzitten. Dat kan bijna niet anders als je soms als een razende aan het ingeven bent. (IK weet het, sommigen gaan zeggen dat we overdrijven maar dan is dat maar zo).
Je gaat die fundamentalistische Duitser niet zomaar plaats 1 cadeau doen toch ?

Kop op

TH
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by vermeer »

Bedankt voor jullie steun, maar jullie hebben het helaas niet voor het zeggen. Een stapel van 5, 10 en 20 biljetten ter waarde van 1300 euro heb ik gisteren gereduceerd tot 9 biljetten van elk 5 euro. Met andere woorden; 3,5 % van de totale waarde. Tot gistermiddag heb ik deze maand rond de 7.250 biljetten ingevoerd. Als ik deze maand 8.000 haal, dan mag ik van geluk spreken.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 349
Joined: Sat May 04, 2013 5:26 pm
Location: Beek, Limburg, Nederland
Contact:

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by Mk1992 »

Houd het dan op zijn minst op het vrijwillig terugbrengen van je invoer wegens gebrek aan tijd, maar ga niet tegen de moderators liggen schoppen die puik hun werk doen.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #103 of the Netherlands, #1021 EBT-wide (per 22.03.2024)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by vermeer »

Je denkt toch niet dat ik mij gek laat maken.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by Fons »

Ik zou het erg jammer vinden als je echt definitief minder gaat invoeren. Een Nederlander op nummer 1 blijft gewoon leuk.
Misschien waren sommige woorden in het bericht niet goed geformuleerd, ik verwacht niet dat deze kritiek heel groot zou zijn.
User avatar
rocketronnie
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 361
Joined: Mon Sep 30, 2013 8:42 pm
Location: Wijchen (GLD) The Netherlands

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by rocketronnie »

Kan je wel een hit krijgen met een verkeerd ingevoerde shortcode?
A*F*C*A 34x
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3460
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by wally2cv »

rocketronnie wrote:Kan je wel een hit krijgen met een verkeerd ingevoerde shortcode?
dit kan volgens mij perfect, een kreuk kan de shortcode onleesbaarder maken .
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16919
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by Henk Draijer »

wally2cv wrote:
rocketronnie wrote:Kan je wel een hit krijgen met een verkeerd ingevoerde shortcode?
dit kan volgens mij perfect, een kreuk kan de shortcode onleesbaarder maken .
De (goede) shortcode is helemaal niet nodig om een hit te krijgen.
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2118
Joined: Wed Feb 13, 2008 8:27 pm
Location: Tilburg
Contact:

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by jrnsndrs »

rocketronnie wrote:Kan je wel een hit krijgen met een verkeerd ingevoerde shortcode?

Dat kan inderdaad, ik spreek uit ervaring. De fout zat toen bij mij: ik had per ongeluk een :note-10: als :note-5: ingevoerd. Die 'hit' heb ik toen ik mijn fout zag (teveel :note-5: en te weinig :note-10: in mijn biljettenlijst) wel laten 'verwijderen' of om precies te zijn: Het biljet laten aanpassen.

En ja, het kan gebeuren dat biljetten met verschillende waarde hetzelfde serienummer hebben.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by vermeer »

Niet verdacht of zo iets, maar kan iemand onderstaande gebruiker zeggen dat de toevoeging Nw Brabant niet nodig is.

http://nl.eurobilltracker.com/profile/?user=71461" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
an-148
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4596
Joined: Wed Oct 11, 2006 5:04 pm
Location: summer: Ivanica, BiH ; winter: La Calamine (Liège) BE
Contact:

Re: Verdachte invoer en gebruikers

Post by an-148 »

jrnsndrs wrote:
En ja, het kan gebeuren dat biljetten met verschillende waarde hetzelfde serienummer hebben.

één paar dagen geleden, heb ik een :note-50: ingevoerd en er kwam de opmerking dat ik deze biljet al als :note-5: ingevoerd had (2 1/2 jaar vroeger) , met een andere printercode !!!

ik heb gevraagd om de oudere te laten verdwijnen:
1. omdat ik zeker was van de laatste (ik had hem toch in de handen!!)
2. de vroegere was één biljet uit honderde op dezelfde dag, en iedereen kan een fout maken met 2 cijfers te wisselen als ie zoveel biljetten invoert !
3. zolang de oude nog in de lijst blijft kunt je niet de nieuwe ingeven !!!

............ maar als ik je lees, heb ik weer het gevoel dat ik de eerste keer de goede cijfers heb ingegeven !!
avij of g.s.51 zou kunnen zeggen of dit wel kan :roll: :roll:
ik geloof toch dat , als het kan, het vaker zou gebereuren dan deze paar uitzonderlijken keren !
http://meine.flugstatistik.de/image/an148.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”