Weinig nieuwe trackers

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

saranyu wrote:In het veronica magazine staan achterin altijd webtips(wwweetjes) , ik heb vorige week de link van EBT doorgemaild.
Nu maar hopen dat het geplaatst word!
En dan ook maar hopen dat er mensen zij die het blad lezen :wink:
Ik had namelijk gehoord dat er erg weinig mensen naar Veronica kijken, maar misschien wordt hun magazine wel veel gelezen! Goed initiatief om dat door te mailen naar hun!! 8) :P Image
Mijn broer en ik haddn een keer een advertentie geplaatst in de plaatselijke krant hier, maar er zijn geen nieuwe users uit mijn omgeving bij gekomen :(
Last edited by Fons on Fri Jul 04, 2003 8:03 pm, edited 1 time in total.
User avatar
saranyu
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 194
Joined: Mon Nov 04, 2002 10:22 am
Location: kollum

Post by saranyu »

Ik kom dus uit het hoge noorden (friesland) en ik zal nooit zeggen kei-leuk maar als bijvoorbeeld iemand van mijn werk mij met iets helpt ofzo dan zeg ik wel eens: je bent een KEI.


De zender van Veronica word inderdaad niet veel bekeken, maar misschien heb je het nieuws vorige week (of die week daarvoor) gemist.
Daarin werd gezegd dat in tegenstelling van de zender, het veronica blad de best verkochte gids is en de meeste abonnees heeft.
Last edited by saranyu on Fri Jul 04, 2003 8:06 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

saranyu wrote:Ik kom dus uit het hoge noorden (friesland) en ik zal nooit zeggen kei-leuk maar als bijvoorbeeld iemand van mijn werk mij met iets helpt ofzo dan zeg ik wel eens: je bent een KEI.
Het is maar net waar je vandaan komt. Fryslân of Broabant!

Ik zag net dat je een Fins biljet van €50 hebt ingevoerd!
User avatar
saranyu
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 194
Joined: Mon Nov 04, 2002 10:22 am
Location: kollum

Post by saranyu »

Ja, volgens mij is zo ver ik weet de eerste finse biljet, zal straks ff kijken.
Welke zijn nu eigenlijk de "zeldzame biljetten"?
Last edited by saranyu on Fri Jul 04, 2003 8:23 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

saranyu wrote:Ja, volgens mij is zo ver ik weet de eerste finse biljet, zal straks ff kijken.
Dat is toch die met de letter L of is het U? Ik zou het zo 1 2 3 niet weten welk letter van welk land is.
Serienummers met de letter L zijn van Finland
U is Frankrijk

Als je het hele lijstje wil weten moet je dat maar even zeggen, dan post ik het hier wel even.
User avatar
saranyu
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 194
Joined: Mon Nov 04, 2002 10:22 am
Location: kollum

Post by saranyu »

Ik heb hem net gevonden op een site.
Maar misschien zijn er wel meer mensen die er belang bij hebben.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14701
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

saranyu wrote:Ja, volgens mij is zo ver ik weet de eerste finse biljet, zal straks ff kijken.
Welke zijn nu eigenlijk de "zeldzame biljetten"?
Ik had vandaag een grieks biljet van €50

Zeldzaam is een biljet van een ver land, hier dus Griekenland, Ierland en Finland, en Portugal okk wel een beetje.
User avatar
saranyu
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 194
Joined: Mon Nov 04, 2002 10:22 am
Location: kollum

Post by saranyu »

Misschien een leuk onderwerp voor een topic? deze gaat over weinig nieuwe trackers.
Thomas B
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 291
Joined: Wed Jul 02, 2003 4:54 pm
Location: Zeist, Netherlands

Post by Thomas B »

Er zijn toch genoeg sites op internet die interesse zouden moeten hebben in het EBT? Ik zal eens kijken of ik er een stukje over op de site van de HCC kan krijgen. Dit is de grootste computergebruikersgroep ter wereld en die publiceert wel vaker over dit soort onderwerpen op de site.
Misschien dat het ledenblad (Computer!Totaal) er ook wel een stukje over wil schrijven... Ik schat dat ze een oplage hebben van meer dan 200.000 per maand en ik denk dat het er wel in zou passen!

Ik zal er eens een paar mailtjes aan wagen, je weet maar nooit... :?
En van dit soort sites moeten er toch nog veel meer zijn op internet? Zoeken dus!!! :!: :twisted:
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3717
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:37 pm
Location: Heerenveen (Nederland)

Re: Weinig nieuwe trackers

Post by mrfeanfan »

:mrgreen: ik zit nu in Frankrijk en ben een Twitter liefhebber. Ik ben nu 2x een tweet tegen gekomen met enveloppe met briefjes van :note-5: :note-10:. Dus heb even reclame gemaakt in de hoop dat er wat nieuwe invoerders komen
sergeantmajoor
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1034
Joined: Mon Jun 21, 2004 6:32 pm

Re: Weinig nieuwe trackers

Post by sergeantmajoor »

Hoi allemaal, ik ben wat minder gaan ingeven door oa de corona, maar doe wel mijn potje publicatie opentrekken als de mogelijkheid zich voordoet. In het voorjaar 2020 stond er in de anwb kampioen een stuk over Geocaching, gelezen door een half miljoen Nederlanders vermoed ik.
Ik heb op eigen houtje dit artikel vertaald naar onze geliefde hobby, waar je geen laarzen voor hoeft aan te doen en ook geen survival cursus nodig hebt.
Nooit meer iets van gehoord. Nu staat er in de digitale versie van Plus een likkebaardend lekker artikel over ...Geocaching.

mijn vraag is nu ..... Wie van jullie waagt zich mee aan een bombardement van verzoekjes om plus te vragen de ebt te promoten?

Slogans als : De nieuwe corona anti verveling , maak met geld veel meer vrienden dan met lootjes kopen meedoen vor alle leftijden en met gratis prijzen vanaf vijf euro en misschien wel
eeuwige roem voor de kerstdagen en de oud en nieuw hits en de geluksvogels die een hole in one scoren en denk eens aan onze jongste generatie die meer pinnen dan contant betalen. Laat de eerste EBT-er opstaan die een Disney verhaal kan maken van dagobert duck in zijn geld pakhuis die een eerste hit scoort met een briefje van vijf, en hoe gelukkig hij daar mee is. Fantasie en vindingrijkheid inzetten om Nederland en Ebt weer op de kaart te zetten. Ik wens iedereen succes en hoor graag een reactie;)

Voorwaarts ... Mars
User avatar
De Slak
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1935
Joined: Tue Jul 27, 2004 11:43 pm
Location: Mechelen Belgium

Re: Weinig nieuwe trackers

Post by De Slak »

Onze hobby promoten bij het grote publiek, ik ben er niet meer zo'n voorstander van.
Ik heb de indruk dat dit al een aantal jaren niet meer werkt. Niettemin mag je nog nieuwkomers proberen te lokken uit nieuwsgierigheid.
In mijn ogen kan je tegenwoordig beter een artikel over bv. de nieuwe Lagarde-handtekening schrijven, waarin je dan even vermeld dat er op de website van eurobilltracker al Lagarde-biljetten gesignaleerd zijn in de plaatsen ..., dan puur publiciteit maken voor onze hobby zelf. Dan laat je nieuwkomers de website zelf ontdekken, zonder dat het hen opgedrongen wordt.
Nieuwkomers moeten ook geduld kunnen opbrengen om pakweg 100 biljetten in te voeren vooraleer een eerste hit opduikt, terwijl voor doorwinterde trackers een hit praktisch een dagelijks weerkerend fenomeen is.
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Weinig nieuwe trackers

Post by luckbox »

Ik ben het wel met De Slak eens dat een aandacht voor onze hobby naar aanleiding van de biljetten met Lagarde handtekening wel eens beter zou kunnen werken. Fantasie en vindingrijkheid zoals dagobert duck in zijn geld pakhuis trekt naar mijn verwachting toch andere types dan degenen die op EBT kunnen blijven hangen.
User avatar
wally2cv
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3460
Joined: Sat Aug 09, 2003 12:03 pm
Location: Stad Hamont(51°15´3´´ N 5° 32´29´´ E)
Contact:

Re: Weinig nieuwe trackers

Post by wally2cv »

Ik merk dat er veel nieuwe gebruikers maar enkele biljetten ingeven ofwel grote biljetten en dan niets meer. Ik heb zelf meer dan 900 biljetten moeten wachten voor mijn eerste hit.
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
User avatar
philgelico
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 11933
Joined: Sat Jul 21, 2007 9:22 pm
Location: Arras, France - Voiron, France - Lido di Dante, Italy

Re: Weinig nieuwe trackers

Post by philgelico »

Sorry, i write in english :
A french newspaper (le Parisien) has made (with me) a coverage of the EuroBillTracker Hobby.
The result is a great amount of new french users, and a lot of new registered banknotes
Please, EBTers from all Europe, feel free to contact your newspapers , and feel free to show them this Youtube video , and this reportage , and maybe they will be interested by making their own reportage in their own language ...
Link to the Youtube video : https://youtu.be/_iGyTEniNpM (HALF A MILLION views in 2 days !!! )
Link to the Publication on the website of "Le Parisien" : https://www.leparisien.fr/video/video-c ... CQD3Z4.php
Si tu veux voler avec les aigles, éloigne-toi des paons. (proverbe d'origine inconnue)
千里之行 始于足下, proverbe chinois
اتَّكَلْنا منه على خُصٍّ الاتحاد قوة, proverbe arabe
ספר המעשיות: כולל אגדות וסיפורים מתוך קובץ כ"י ישן, proverbe sanskrit
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”