Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

Crazy Bob wrote:
Tjariet wrote:
wilg wrote:Op de ING site staat:
Let op: per 23 mei 2015 gaan de voorwaarden en overige regelingen wijzigen met betrekking tot storten en opnemen aan de balie.

Weet iemand al meer?
Ik weet, hoewel ik zelden nog bij een ING kom, dat sowieso de wisselfunctie opgeheven wordt. Die was al praktisch opgeheven, maar dat gaat nu dus helemaal gebeuren...
https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... orten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

" Let op: per 23 mei 2015 gaan de voorwaarden en overige regelingen wijzigen met betrekking tot storten en opnemen aan de balie."

En wisselen is inderdaad nergens meer te vinden op de site, althans, ik zie het niet.
Inderdaad het wisselen wordt niet meer genoemd in de voorwaarden voor particulieren (april 2015). Meer een reden om deze rekening eventueel te gaan opzeggen. Gaan steeds meer de richting van Denemarken op, alleen giraal geld.
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Elmo »

In de voorwaarden voor particuliere rekeninghouders (let op: pdf-bestand!) wordt nog wel het wisselen genoemd (blz. 23, artikel 29):
Voorwaarden en overige regelingen voor particuliere rekeninghouders wrote:U kunt eurobiljetten wisselen in andere eurobiljetten aan de balie van een ING-kantoor waar een kasbalie aanwezig is. De ING kan daar beperkingen aan stellen en u kosten in rekening brengen. Meer informatie hierover vindt u op ING.nl.
Desalniettemin vrees ik voor het voortbestaan van de wisselfunctie. In ieder geval wordt geld opnemen t/m €1000 en geld storten t/m €15.000 niet meer mogelijk aan de balie.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Crazy Bob »

Elmo wrote:In de voorwaarden voor particuliere rekeninghouders (let op: pdf-bestand!) wordt nog wel het wisselen genoemd (blz. 23, artikel 29):
Voorwaarden en overige regelingen voor particuliere rekeninghouders wrote:U kunt eurobiljetten wisselen in andere eurobiljetten aan de balie van een ING-kantoor waar een kasbalie aanwezig is. De ING kan daar beperkingen aan stellen en u kosten in rekening brengen. Meer informatie hierover vindt u op ING.nl.
Desalniettemin vrees ik voor het voortbestaan van de wisselfunctie. In ieder geval wordt geld opnemen t/m €1000 en geld storten t/m €15.000 niet meer mogelijk aan de balie.
Dat zullen dan dus ook wel de voorwaarden zijn die gaan wijzigen... :|
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by HBoZ »

Ik denk dat de muntzakjes zullen gaan verdwijnen. Wie gaat er zijn muntjes nu nog uitzoeken en daar 30c voor betalen terwijl er in alle bankfilialen een brief- met muntgeld stortmachine staat?
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by eddydevries »

Crazy Bob wrote:
Elmo wrote:In de voorwaarden voor particuliere rekeninghouders (let op: pdf-bestand!) wordt nog wel het wisselen genoemd (blz. 23, artikel 29):
Voorwaarden en overige regelingen voor particuliere rekeninghouders wrote:U kunt eurobiljetten wisselen in andere eurobiljetten aan de balie van een ING-kantoor waar een kasbalie aanwezig is. De ING kan daar beperkingen aan stellen en u kosten in rekening brengen. Meer informatie hierover vindt u op ING.nl.
Desalniettemin vrees ik voor het voortbestaan van de wisselfunctie. In ieder geval wordt geld opnemen t/m €1000 en geld storten t/m €15.000 niet meer mogelijk aan de balie.
Dat zullen dan dus ook wel de voorwaarden zijn die gaan wijzigen... :|
Ja klopt :( .
Ik zag deze folder in het ING-kantoor liggen (op de achterzijde staat hetzelfde, maar dan in het Engels.....).
Attachments
Voorwaarden pinnen-storten ING
Voorwaarden pinnen-storten ING
pinnen-storten-ING_verkleind.jpg (85.01 KiB) Viewed 1443 times
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by luckbox »

Bah ze blijven maar bezig over dat contactloos betalen. Veiligheid voor de particulier 0%. Als je bankpas gestolen is kunnen ze makkelijk meerdere keren € 25 van je rekening halen.
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

luckbox wrote:Bah ze blijven maar bezig over dat contactloos betalen. Veiligheid voor de particulier 0%. Als je bankpas gestolen is kunnen ze makkelijk meerdere keren € 25 van je rekening halen.
Gewoon uitzetten. En als ze zeuren dat ook gewoon zeggen dat zij dat doen. Zo gebruik ik ook geen mobiel bankieren op mijn gsm, vertrouw ik niet qua veiligheid.
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

Iemand al live ervaringen met de nieuwe regels?
User avatar
cornjac
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16225
Joined: Wed Aug 18, 2004 7:29 pm
Location: Bergen op Zoom Nederland

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by cornjac »

In Bergen op Zoom kan ik bij de Kasbalie nog steeds voor € 500 aan vijfjes bestellen en ook voor € 500 andere valuta zoals 50 x 10 of 25 x 20 omwisselen. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog kan!
EBT-ing is a joy for ever.
Stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/cornjac" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by eddydevries »

cornjac wrote:In Bergen op Zoom kan ik bij de Kasbalie nog steeds voor € 500 aan vijfjes bestellen en ook voor € 500 andere valuta zoals 50 x 10 of 25 x 20 omwisselen. Ik ben benieuwd hoe lang dat nog kan!
Ik denk dat je het bestellen van vijfjes nog wel kan blijven doen. Zolang er nog geen vijfjes in de automaten zitten kan het niet anders (en het is ook geen "opnemen bij de balie", maar nu "betaal je bij de balie" ;) ).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

Gisteren bij de ING geweest in Hoorn. Vooraf gevraagd of ik 'wisselen' kon van klein naar groot. Ja dat kon nog tot maandag en dan zou het voorbij zijn.

Later aan de balie kwam de twijfel bij de medewerker, hij wist het niet zeker. of dat nog wel kan vanaf maandag.

Staat ook in de folders in het kantoor niet meer vermeld. Dus het kan waarschijnlijk geruisloos van de menukaart ING verdwijnen. :(
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Crazy Bob »

In Rotterdam is het geen probleem om nog te wisselen, maar in bijvoorbeeld Dordrecht en Zwijndrecht willen ze er niet meer aan ("dat is afgeschaft").
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Elmo »

Per 1 november 2015 gaat er weer wat veranderen, en nu gaat de kas er definitief uit! :( Bestellen kan alleen boven de €10.000, dus als je 100 x :note-5: wilt moet je er ook 20 x :note-500: bijbestellen. De enige vooruitgang is dat je vanaf dan tot en met dan €30.000 kunt storten bij de geldautomaat (er vanuit gaande dat het doorstorten erin blijft). 6000 :note-5: storten voor €6 vind ik nog een vrij goede deal :wink:
Attachments
S42BW-115090404160.pdf
(101.63 KiB) Downloaded 44 times
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Crazy Bob »

Balen, ik wissel nog steeds regelmatig bij de ING, maar dat verdwijnt nu dus echt definitief... Voor het storten zal ik de rekening inderdaad behouden, want die doorstort-automaten zijn erg prettig ten opzichte van de maximaal 200 biljetten die de Rabo-automaat per storting slikt.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MDeen »

Interessant. Ik wilde altijd nog een testje met mijn Rabobank doen omdat er steeds minder automaten met :note-5: zijn (er is er nu nog maar één bij mij redelijk in de buurt terwijl het er vroeger al 2 in het dorp waren) om gewoon eens 100 x :note-5: te bestellen en dan als ze vragen "waarom" te zeggen "omdat ze niet meer in de automaat zitten"
Het zou vervelend zijn als de Rabobank ook met dit soort ongein zou gaan beginnen, maar ik verwacht het eigenlijk wel.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”