Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by yli »

yli wrote:Ik ken de volgende ING Kantoren met stortautomaat (zaterdag open)

Kerkrade
Dit moet echter Heerlen zijn :oops:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

Vandaag om 16.00 uur sluit het postkantoor in het centrum van Purmerend (1441DR). Dus nog een keer :note-5: (75 stuks) gehaald. Helaas alleen nieuwe vijfjes. :? Jullie laatste kans om daar te storten of te halen.

Het zag er trouwens al erg gesloten uit, veel meubilair was reeds verwijderd. Na bijna veertig jaar een postkantoor aan de Gedempte Where zal Purmerend het nu zonder moeten doen. Alleen de postbussen en het sorteercentrum blijft voorlopig in het gebouw totdat er een koper gevonden is.

Voor ons EBT-ers wederom een mogelijkheid minder om vele biljetten te halen. :cry:

Wil je meer weten, dan dit artikel lezen: http://www.p-93.nl/content/view/626/166/
User avatar
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 903
Joined: Tue Mar 26, 2002 9:50 pm
Location: Hellevoetsluis, Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by rlaurenssen »

Hoe zit het nu precies met de ING? Ik probeer namelijk regelmatig biljetten te wisselen op een Post/ING kantoor, maar vaak doen ze dit niet
omdat je een giropas moet hebben. Nu heb ik vandaag maar een pasje aangevraagd, omdat de postkantoren toch het makkelijkst zijn om aan biljetten
te komen en omdat er overal wel een postkantoor zit.

Zit er ook een wissel limiet aan vast bij de ING, omdat ik dit nergens kan terug vinden in de voorwaarden?
Heeft er ook iemand ervaring met het wisselen bij een GWK kantoor? Ik weet wel dat je er je ID moet laten zien, maar zitten er ook
provisiekosten aan?

Verder wil ik een postkantoor vermelden in Helmond. Deze zit in de wijk Brandevoort aan de plaetse 69, 5708 ZK.
Hier zijn ze er vriendelijk wat betreft het wisselen van biljetten betreft. Ik ruil hier meestal mijn :note-5: in voor
briefjes van :note-20: of hoger. Ze hebben alle coupures op voorraad en ook zonder ING pasje mag je wisselen.
Dus mochten jullie ooit in Helmond komen, dan is dit een aanrader.
User avatar
GP
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1846
Joined: Sun Jun 03, 2007 4:59 pm
Location: The Hague, The Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by GP »

Ja er zitten provisiekosten aan bij het GWK. Ik dacht 10 cent per 10 euro. Dus als je aan €70,- wisselt betaal je €0,70
My Statistics

Meld je vandaag nog aan om snel geld te verdienen!!
MoneyMiljonair
EuroClix
Mijn tussenstand: €425,-
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by yli »

Fons (13-april-2009) wrote:Sluitingsdatum postkantoren Gorinchem, Breda, Oosterhout nog onbekend.
Het kan snel gaan, vandaag was ik in Oosterhout - postkantoor vanaf 4-6-2009 gesloten.

Dat was het al geweest :oops:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
Juud
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1720
Joined: Wed May 12, 2004 5:32 pm
Location: Roosendaal, The Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Juud »

rlaurenssen wrote:
Zit er ook een wissel limiet aan vast bij de ING, omdat ik dit nergens kan terug vinden in de voorwaarden?
Heeft er ook iemand ervaring met het wisselen bij een GWK kantoor? Ik weet wel dat je er je ID moet laten zien, maar zitten er ook provisiekosten aan?
Bij mij zit het GWK om de hoek en met slecht weer loop ik daar wel eens binnen ipv bij het postkantoor dat een stukje verder zit. Ik heb nog nooit ID hoeven te laten zien, maar je betaalt inderdaad wel 1% wisselkosten.
Bij het postkantoor moet je inderdaad een pasje hebben. Dat was ook al zo in de postbank-tijd.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by yli »

Op de ING site zijn geen postkantoren meer te zoeken :cry:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by yli »

postkantoor Barneveld vanaf april gesloten, die in Bilthoven is nog wel open.

In beide plaatsen ING kantoor (Barneveld bij station) met de gebruikelijke openingstijden (tot 18.00, koopavond 20.00, zaterdag 17.00) met stortautomaat.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
Marco1970
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2843
Joined: Sat May 10, 2008 3:45 pm
Location: Roermond (NL)
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Marco1970 »

Vandaag een brief gehad dat we voortaan welkom zijn op het kantoor van de ING aan de Willem II Singel in Roermond omdat het Postkantoor in het centrum binnenkort dichtgaat. Op zich weinig interessant, maar nu blijkt dit kantoor "opeens" uitgerust te zijn met een stort-automaat. Toch maar eens uitproberen...
EBT Profile: Marco1970
EBT Check Statistics: Marco1970
User avatar
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 14234
Joined: Fri Jan 27, 2006 10:31 am
Location: Leiden, the Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by erasmuston »

Stortingsautomaat ING Schuttersveld Leiden is een prachtig ding, meeste dagen open van acht tot acht, maar helaas erg vaak kapot
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

erasmuston wrote:Stortingsautomaat ING Schuttersveld Leiden is een prachtig ding, meeste dagen open van acht tot acht, maar helaas erg vaak kapot
Ook de stortautomaat in Purmerend bij de ING is erg vaak buiten gebruik.
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by eddydevries »

Ze kunnen zeker al die extra klanten van de Postbank niet aan.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
User avatar
yli
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5870
Joined: Mon Dec 20, 2004 4:34 am
Location: TILBURG
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by yli »

De automaten zijn net zo nieuw als de fusie :D

Allen die in Nijmegen, Den Haag en Rotterdam (Postbankwinkels) hebben een ander kleurtje gekregen - maar die hadden ook vaak kuren.
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

eddydevries wrote:Ze kunnen zeker al die extra klanten van de Postbank niet aan.
Velen van die oud Postbank-klanten lopen flink te mopperen als zij weer in de rij staan omdat slechts een medewerker actief is en de rest (vier of vijf) achter een niet geld-balie zitten te kletsen over het weekeinde. :(
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14704
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Fons »

Ik heb nog geen kuren gehad met het apparaat, een keer was een storing binnen een minuut verdwenen van het scherm.
Een andere keer stonden de keuzes niet bij de knopjes, gelukkig weet ik welke voor munten en welke voor biljetten is, ik heb dus zo nog mijn storting kunnen uitvoeren.

Enig idee waarom storting en storing zo veel op elkaar lijken?
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”