Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
JRR
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 476
Joined: Mon Nov 26, 2007 5:59 pm
Location: Purmerend, The Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by JRR »

Volgens mij staat er nergens in het bijgevoegde *.pdf bestand dat er niet meer gewisseld mag worden.

Tot nu toe nog steeds probleemloos 500,- Euro kunnen wisselen zonder opmerkingen in de regio Noord-Holland. Ook 1000,- is vaak geen probleem als het een beetje rustig is en de baliemedewerker welwillend is.
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

JRR wrote:Volgens mij staat er nergens in het bijgevoegde *.pdf bestand dat er niet meer gewisseld mag worden.

Tot nu toe nog steeds probleemloos 500,- Euro kunnen wisselen zonder opmerkingen in de regio Noord-Holland. Ook 1000,- is vaak geen probleem als het een beetje rustig is en de baliemedewerker welwillend is.

Ook in Purmerend?
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Crazy Bob »

Net even (tijdens het wisselen bij mijn favoriete ING-filiaal :D ) gevraagd hoe het nu zit; wisselen blijft waarschijnlijk gewoon, want de kasbalies blijven ook "in een aantal filialen" (er gaat er dus blijkbaar wel een aantal weg).
User avatar
JRR
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 476
Joined: Mon Nov 26, 2007 5:59 pm
Location: Purmerend, The Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by JRR »

MM8_NL wrote:Ook in Purmerend?
Laat dit kantoor in mijn optiek nou net een uitzondering op de regel zijn. Echt uitblinken in vriendelijkheid doen ze hier niet naar mijn idee. Laatst als enigste klant in het kantoor om wat van klein naar groot te wisselen. Ik moest het eerst maar storten in de automaat en het daarna weer opnemen in de automaat met biljetkeuze. Na mijn opmerking dat de automaat geen briefjes van :note-100: heeft, ging men alsnog morrend akkoord. In Hoorn, Zaandam en Amsterdamse vestigingen tot nu toe echter geen enkel probleem gehad om te wisselen.
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

JRR wrote:
MM8_NL wrote:Ook in Purmerend?
Laat dit kantoor in mijn optiek nou net een uitzondering op de regel zijn. Echt uitblinken in vriendelijkheid doen ze hier niet naar mijn idee. Laatst als enigste klant in het kantoor om wat van klein naar groot te wisselen. Ik moest het eerst maar storten in de automaat en het daarna weer opnemen in de automaat met biljetkeuze. Na mijn opmerking dat de automaat geen briefjes van :note-100: heeft, ging men alsnog morrend akkoord. In Hoorn, Zaandam en Amsterdamse vestigingen tot nu toe echter geen enkel probleem gehad om te wisselen.
Bedankt voor jouw antwoord. Precies wat ik verwachtte, Purmerend vind ik ook niet echt klantvriendelijk en storten en opnemen weiger ik altijd. Kost mij dan een extra stortbeurt.
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by arjanvs »

Misschien een hele domme vraag maar als ik het goed begrijp kun je dus meer stortingen tegelijk doen zolang het maar niet meer dan 200 biljetten per storting zijn ?
Ik stort nu 200 biljetten dan rond ik de storting af en stort dan het restant.
Maar je kunt volgens mij 15000,- per keer storten als je dat in :note-5: doet zijn dat 3000 biljetten.
Wordt dit dan als 1 storting gezien ?
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Elmo »

Je kunt inderdaad eerst 200 biljetten in de lade leggen. Deze worden geteld. Daarna kun je kiezen of je meer biljetten wilt storten. Als je daarvoor kiest worden eerst de al gestorte biljetten weggesluisd, zodat er ruimte komt voor nog eens 200 biljetten. Dat kun je dus herhalen totdat je alles hebt gestort of je de limiet van €15.000 hebt bereikt. Dit wordt dan als één storting gezien. Je moet dus niet na 200 biljetten de storting afronden, maar gewoon blijven doorstorten, anders worden het wel allemaal aparte stortingen.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1938
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:29 am
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by HBoZ »

Elmo wrote:Je kunt inderdaad eerst 200 biljetten in de lade leggen. Deze worden geteld. Daarna kun je kiezen of je meer biljetten wilt storten. Als je daarvoor kiest worden eerst de al gestorte biljetten weggesluisd, zodat er ruimte komt voor nog eens 200 biljetten. Dat kun je dus herhalen totdat je alles hebt gestort of je de limiet van €15.000 hebt bereikt. Dit wordt dan als één storting gezien. Je moet dus niet na 200 biljetten de storting afronden, maar gewoon blijven doorstorten, anders worden het wel allemaal aparte stortingen.
Meer dan 200 kan ook (hoef je niet eerst te tellen!), de machine geeft zelf aan dat er te veel inliggen, klepje gaat open en komt een melding om de biljetten te verwijderen.
Echter, deze machines staan vaak in voormalige postkantoortjes. Vooraf dus even uitzoeken bespaart onnodige 'tikken' uit :wink: .
User avatar
arjanvs
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2959
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:09 pm
Location: huizen netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by arjanvs »

Bedankt voor de informatie je moet hier in Nederland een stuk creatiever zijn bij de banken :wink:
User avatar
vermeer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 13073
Joined: Tue Jan 11, 2005 2:36 am
Location: Groningen, The Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by vermeer »

Leuk verhaal in de Telegraaf gisteren. Ouderen geweerd uit veilig bankkantoor als titel. Voor bedragen onder de 1000 euro moet van de buitenautomaat gebruik worden gemaakt. Volgens een woordvoerder van de ING (om die bank gaat het) krijgen de bankkantoren een andere functie voor afspraken en er wordt ook verwezen naar mobiel bankieren.
User avatar
Henk Draijer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16920
Joined: Mon Apr 18, 2005 9:41 pm
Location: Zandvoort (NL)
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Henk Draijer »

vermeer wrote:Leuk verhaal in de Telegraaf gisteren. Ouderen geweerd uit veilig bankkantoor als titel. Voor bedragen onder de 1000 euro moet van de buitenautomaat gebruik worden gemaakt. Volgens een woordvoerder van de ING (om die bank gaat het) krijgen de bankkantoren een andere functie voor afspraken en er wordt ook verwezen naar mobiel bankieren.
Dit is het krantenartikel.
http://www.pressreader.com/netherlands/ ... 2/TextView

Dit ING kantoor staat in de Breestraat in Beverwijk.
Ik kwam er geregeld om 10x :note-50: te wisselen voor 50x :note-10:
In combinatie met de Reailmix ATM van de ABN-AMRO bank iets verderop in de Breestraat
is (nu was) het voor mij de moeite waard om naar Beverwijk af te reizen.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2038
Joined: Mon Jul 15, 2002 11:52 am
Location: Helden, The Netherlands
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MDeen »

Dit is de algehele tendens van banken. Geld? Neuh. Ben blij dat de banken nog geldautomaten willen uitbaten, het kost hun alleen maar geld.
Bij de Rabobank kun je nog geld bestellen, ik neem aan dat dat bij de ING ook kan. De ING was dan nog de laatste bank met een kas, toen ik dat geld bestellen bij de Rabobank uitprobeerde werd ik na aankomst naar een ongemarkeerd kantoortje geleid waar het geld mij uitgeteld werd (samen met de hint dat dit toch hoogst ongebruikelijk was).
Als "mijn" Rabobank hun laatste :note-5: automaat (in Kessel) opruimt dan zal ik er eens wat meer gebruik van gaan maken.
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 531
Joined: Tue Jul 28, 2015 6:45 pm
Location: Nieuw-Weerdinge

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by ludofaki »

MDeen wrote:Dit is de algehele tendens van banken. Geld? Neuh. Ben blij dat de banken nog geldautomaten willen uitbaten, het kost hun alleen maar geld.
Bij de Rabobank kun je nog geld bestellen, ik neem aan dat dat bij de ING ook kan. De ING was dan nog de laatste bank met een kas, toen ik dat geld bestellen bij de Rabobank uitprobeerde werd ik na aankomst naar een ongemarkeerd kantoortje geleid waar het geld mij uitgeteld werd (samen met de hint dat dit toch hoogst ongebruikelijk was).
Als "mijn" Rabobank hun laatste :note-5: automaat (in Kessel) opruimt dan zal ik er eens wat meer gebruik van gaan maken.
Precies dezelfde ervaring bij de Rabo. Keer paar duizend euro opgehaald. Zeg ik dat ik het belachelijk vind, dat een bedrag <10.000 besteld moet worden. Zei die man ook dat het ongebruikelijk was etc. Op hetzelfde moment was er ook een vrouw die €2000 wou opnemen in :note-100: maar de automaat had alleen :note-200: :note-50: :note-10:. Zorg dan ook dat je een automaat heb met vrije biljetkeuze en alle biljetten.

Familie van me heeft rekening bij (Grafschafter) Volksbank. Het dorpje heeft 1500 inwoners maar 50.000 ophalen is er geen probleem.
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

Vandaag voor de eerste keer dit jaar bij de ING (Hoorn NH) geweest.

Kwam van een koude kermis thuis, blijkbaar zijn de voorwaarden alweer veranderd, echt door blikken doe ik niet meer.

Wou 1000 euro in tientjes opnemen aan de balie, maar dat gaat niet meer of men moet het een week van tevoren bestellen. Neemt u het maar uit de automaat, daar hebben wij tegenwoordig ook biljetkeuzes. Ja, maar dat betekent vier keer 250 euro opnemen en dan uiteindelijk per opname 3 twintigers erbij.

Niet eens meer gevraagd hoe het met wisselen gaat tegenwoordig. Iemand een idee?

Ben hard aan het nadenken om de rekening dan maar op te gaan zeggen, al is het kunnen doorstorten wel erg handig, beter dan bij de ABN. Maar uit ervaring kom ik in :flag-nl: meestal niet verder dan 6 stortingen, en de rest eventueel via :flag-de: .
User avatar
JRR
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 476
Joined: Mon Nov 26, 2007 5:59 pm
Location: Purmerend, The Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by JRR »

MM8_NL wrote:Neemt u het maar uit de automaat, daar hebben wij tegenwoordig ook biljetkeuzes. Ja, maar dat betekent vier keer 250 euro opnemen en dan uiteindelijk per opname 3 twintigers erbij.
Of 5 opnames van 200. Kun je steeds 20 tientjes per keer kiezen. Dit is volgens mij het hoogst haalbare. Wisselen bij de ING doe ik niet meer. Volgens mij hebben ze het overal afgeschaft.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”