Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Elmo »

Het zijn er uiteindelijk meer! Je kunt er eerst 200 biljetten indoen, de ATM laten tellen en daarna voor 'meer biljetten' kiezen. Dan worden de biljetten die je eerst hebt gestort eerst weggesluisd en kun je nog een keer 200 biljetten storten. En daarna nog een keer. Totdat je de dagelijkse limiet van €15.000 hebt bereikt. Die opname-stortings-ATM's bij de ING-servicepunten zijn super! :D

P.S. die lukt NIET bij de stortings-ATM's bij de grote ING-kantoren!
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 5241
Joined: Tue May 10, 2005 9:24 pm
Location: Lies - Terschelling (NL)

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by de*lerger »

Sinds er een in het postkantoortje van de Spar op West staat, ben ik geloof ik niet meer bij de Rabo wezen storten.
My map
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by luckbox »

Ralf wrote:Dat klopt die hebben een opname/stortingsautomaat in 1 staan. Heb alleen geen idee hoeveel biljetten je er per keer kan storten.
Hmm ik heb nog nooit een opname/stortingsautomaat bij ING gezien. Op de 2 kantoren waar ik weleens geweest ben staan alleen losse stortingsautomaten en bij een postagentschap kan ik alleen aan de balie storten. Misschien moet ik eens gaan kijken bij de Bruna of ander servicepunt van ING.

Overigens is op de website van ING nog steeds niet duidelijk te zien waar stortautomaten staan en waar alleen aan de balie gestort kan worden.
User avatar
Ralf
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7382
Joined: Fri Feb 13, 2004 1:45 pm
Location: Lottum - Limburg - The Netherlands
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Ralf »

ING-Kantoor = stortautomaat
ING-Servicepunt = opname/stortingsautomaat
Postagentschap = storten aan een balie

Je kan dus via die site precies zien waar wat zit :)
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Crazy Bob »

Geachte heer C. Bob,

U stort regelmatig contant geld op uw Betaalrekening via een stortautomaat of aan de balie van een ING-kantoor. Daarom informeren we u over een tariefwijziging die ingaat per 1 januari 2015.

Wijziging tarief contant storten op eigen rekening
Bij de ING kunt u zes keer per jaar gratis contant geld storten op uw Betaalrekening. Per 1 januari 2015 betaalt u vanaf de zevende storting € 6 per elke volgende storting (huidig tarief is € 5 per storting).

Waarom wordt het tarief verhoogd?
Het verwerken van contant geld brengt kosten met zich mee. U kunt hierbij denken aan de kosten van beveiliging, transport en controle van munten en bankbiljetten. Maar ook het onderhoud van onze stortingsapparatuur, het legen van de automaten en het controleren van het geld. Met deze verhoging brengen we het tarief meer in lijn met de genoemde kosten.

Betaal veilig
Betalen met contant geld kent nadelen. Zo bent u bij verlies van uw portemonnee uw geld ook echt kwijt. Als u betaalt met uw Betaalpas, Mijn ING (internetbankieren) of de Mobiel Bankieren App is dat veiliger, sneller, gemakkelijker en goedkoper.

Met vriendelijke groet,
Fred Tuininga
Directeur Klantenservice
User avatar
cornjac
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 16225
Joined: Wed Aug 18, 2004 7:29 pm
Location: Bergen op Zoom Nederland

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by cornjac »

Het wordt dus steeds moeilijker en kostbaarder om te EBT-en.

De Nederlandse inbreng van biljetten op de site is al drastisch teruggelopen in 2014, dus dat zal zich in 2015 verder voortzetten, jammer dat de banken het nog aandikken onder de post kostenverhoging om het gestorte geld te verwerken.

Waarom zijn het eigenlijk BANKEN???

Waarom houden ze zich niet aan de Europese regels, want nergens in de rest van Europa geldt, dat wanneer je geld naar de bank brengt er kosten aan verbonden zijn!!!
EBT-ing is a joy for ever.
Stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/cornjac" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

Wij brengen binnen de mogelijkheden nog geld naar de banken (ABN, ING) in Nederland maar veel gaat naar het buitenland om gestort te worden. Dat wij minder storten is te merken aan onze ingave die sinds 2011 hard achteruit holt. Alleen dankzij :flag-de: hebben wij dit jaar nog de mogelijkheid om de 20.000 biljetten te halen maar het gaat moeilijk worden, staan nu op 16.456.

De andere banken zullen dus wel gaan volgen met een prijsverhoging.

Toch gaan wij door! Eens een ebt-er altijd een ebt-er. ;)
dexter37
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training
Posts: 96
Joined: Thu Dec 29, 2005 11:50 am

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by dexter37 »

Ben de laatsten maanden ook weer actiever op EBT. Volgens mij gold de prijs vanaf de 7e storting allang, maar is blijkbaar nieuw bij ING. Wel netjes dat ze je in elk geval op de hoogte brengen.

Bij ABN geldt overigens hetzelfde: alleen de eerst 6 stortingen zijn gratis. Voor EBT stort ik opgenomen geld van mijn rekening naar gezamelijke rekening bij ABN. Maar dat kan dus niet elk maand...
Profile: dexter37
(11/8:)
400 locations: 287 :flag-nl: |35 :flag-de: |22 :flag-fr: |20 :flag-be: |12 :flag-at: |9 :flag-si: |3 :flag-lu: |3 :flag-es: |3 :flag-pt: |2 :flag-hu: |2 :flag-it: |1 :flag-uk: |1 :flag-cz:
7169 notes: 6509 :flag-nl: |251 :flag-de: |219 :flag-fr: |54 :flag-be: |46 :flag-si: |34 :flag-at: |16 :flag-pt: |11 :flag-lu:|8 :flag-es: |4 :flag-hu: |3 :flag-uk:|2 :flag-it: |1 :flag-cz:
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

dexter37 wrote:Ben de laatsten maanden ook weer actiever op EBT. Volgens mij gold de prijs vanaf de 7e storting allang, maar is blijkbaar nieuw bij ING.
Is niet nieuw bij de ING, is alleen duurder geworden, dus zal de ABN AMRO ook wel gaan volgen met een verhoging.
User avatar
lars2001
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 539
Joined: Sun Oct 23, 2011 9:46 am
Location: Terborg, The Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by lars2001 »

MM8_NL wrote:
dexter37 wrote:Ben de laatsten maanden ook weer actiever op EBT. Volgens mij gold de prijs vanaf de 7e storting allang, maar is blijkbaar nieuw bij ING.
Is niet nieuw bij de ING, is alleen duurder geworden, dus zal de ABN AMRO ook wel gaan volgen met een verhoging.
Lang leve mijn jongerenrekening waarmee ik onbeperkt gratis mag storten bij de ABN :roll:
Lars, 15 years old, Terborg, Netherlands :flag-nl:
I speak :flag-nl: :flag-uk: :flag-de: :flag-fr:
My profile
User avatar
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2652
Joined: Mon Feb 09, 2004 7:08 pm
Location: Purmerend, The Netherlands / Berlin, Germany
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by MM8_NL »

lars2001 wrote: Lang leve mijn jongerenrekening waarmee ik onbeperkt gratis mag storten bij de ABN :roll:
Lars, ooit ben jij ook de sigaar. :wink: :lol:
User avatar
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 20029
Joined: Sat Feb 18, 2006 5:49 am
Location: Rotterdam (NL)
Contact:

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by eddydevries »

Ik weet niet of het al eerder is doorgegeven, maar ik heb gemerkt dat je bij de ING tegenwoordig ook de biljetten kunt kiezen.
Dat kan als je opneemt bij de stortingsautomaten en dan tot een maximum van €250.
Daar kan je kiezen voor "keuze biljetten", waar je na het intoetsen van het bedrag kunt kiezen uit 3 verschillende mogelijkheden.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 260
Joined: Fri Aug 05, 2011 10:20 am

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by luckbox »

Dat heeft al wel eens eerder op het forum gestaan. Helaas zijn de 3 mogelijkheden erg beperkt. Als je bijvoorbeeld € 80 kiest dan kun je bij de ABN of Rabo 8x :note-10: (soms ook nog meer biljetten met :note-5:) krijgen maar bij ING waarschijnlijk niet meer dan 4 biljetten bijvoorbeeld 1x :note-50: 1x :note-20: en 1x :note-10: , 4x :note-20:, of 1x :note-50: en 3x :note-10:. Ze begrijpen het idee van biljetkeuze nog niet zo goed. Als dit veranderd is dan hoor ik het graag!
User avatar
Elmo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 4184
Joined: Mon Oct 14, 2002 4:16 pm
Location: Leiden (Netherlands)

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Elmo »

Dit is intussen veranderd: de gunstigste mogelijkheid is identiek aan de gunstigste mogelijkheid bij de Rabo, dus maximaal 8x10 bij €80, en 8x20 + 8x10 bij €240.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
User avatar
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 7363
Joined: Sun May 01, 2005 6:29 pm
Location: Rotterdam, Netherlands

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank

Post by Crazy Bob »

Elmo wrote:Dit is intussen veranderd: de gunstigste mogelijkheid is identiek aan de gunstigste mogelijkheid bij de Rabo, dus maximaal 8x10 bij €80, en 8x20 + 8x10 bij €240.
Nu nog vrije biljetkeuze... :wink:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”